مهاجرت تحصیلی اسپانیا

رشته مهندسی کامپیوتر در اسپانیا

رشته مهندسی کامپیوتر در اسپانیا

رشته مهندسی کامپیوتر در اسپانیا نسبت به آمریکا هزینه مقرون به صرفه داشته و به زبان های انگلیسی و اسپانیایی در دانشگاه ها تدریس می شود. این کشور، یکی از لذت بخش ترین آب و هوای اروپا را دارد. درجه حرارت از یک منطقه به منطقه دیگر متفاوت است. اما به جرات می توان گفت که اگر عاشق خورشید هستید، به ساحل می روید و این همه گرمای دلپذیر پوست شما را لمس می کند. همانطور که قبلا می دانید یا باید بدانید، صحبت کردن فقط به یک زبان خارجی همیشه کافی نیست.

کارمندان تشویق می شوند که علاوه بر زبان انگلیسی حداقل یک زبان دیگر نیز بلد باشند و بسیاری از ابزارهای آنلاین برای کسانی که می خواهند با سرعت دلخواه خود یاد بگیرند وجود دارد. اما زندگی و تحصیل چند ساله در این کشور بهترین فرصت برای یادگیری زبان اسپانیایی است. به هر حال شما حداقل به اصول اولیه نیاز خواهید داشت، زیرا همه انگلیسی صحبت نمی کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را به رشته مهندسی کامپیوتر در اسپانیا اختصاص داده است.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در اسپانیا

دانشگاه های این کشور سخنرانی های سنتی را با کار تحقیقاتی و سمینارهایی ترکیب می کنند که در آن دانشجویان می توانند با اساتید مباحثه باز و دوستانه داشته باشند و در مورد موضوعات چالش برانگیز رشته مورد نظر خود بحث کنند. برخلاف کشورهای غربی، نباید انتظار برنامه منعطف داشته باشید. زیرا، سخنرانی ها و سمینارها دارای برنامه زمانی مشخص هستند.

برای اکثر برنامه های تحصیلی، شما باید برای امتحان میان ترم و آزمون سال آخر برای هر درس، در قالب یک آزمون کتبی یا امتحان شفاهی آماده شوید. اگر در یک برنامه تحصیلی در این کشور شرکت می کنید، گاهی اوقات باید ثابت کنید که مهارت های زبانی شما برای شرکت در کلاس ها و درک سخنرانی ها به اندازه کافی خوب است. این دوره ها همچنین شما را برای هر یک از آزمون های زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه ها آماده می کند.

زبان تحصیل در دانشگاه های این کشور در نمودار زیر نشان داده شده است:

زبان تحصیل در دانشگاه های اسپانیارشته مهندسی کامپیوتر در اسپانیا در دانشگاه های زیر تدریس می شود:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های مهندسی
دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا534103
دانشگاه پلی تکنیک والنسیا525175
دانشگاه سویل516182
دانشگاه پلی تکنیک مادرید587192
دانشگاه ساراگوسا164335
دانشگاه خودمختار بارسلونا154340
دانشگاه ویگو822344
دانشگاه کشور باسک453353
دانشگاه کارلوس سوم مادرید756386
دانشگاه گرانادا295392

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در اسپانیا

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در اسپانیا

از آنجا که مهندسی کاربرد اصول علوم پایه برای حل مشکلات محدودیت ها است. مهندسی کامپیوتر مهندسی است که در کامپیوترها و سیستم های مبتنی بر کامپیوتر کاربرد دارد. به عبارت دیگر، مهندسان کامپیوتر، کامپیوتری مانند کامپیوترهای شخصی، ایستگاه های کاری و ابر کامپیوترها را می سازند. آنها همچنین سیستم های مبتنی بر کامپیوتر مانند سیستم هایی که در اتومبیل ها، هواپیماها، لوازم برقی، تلفن ها، شبکه های ارتباطی و بسیاری از محصولات دیگر یافت می شود را ایجاد می کنند. مهندسان کامپیوتر علاوه بر سخت افزار، بسیاری از نرم افزارها را در سیستم های مبتنی بر کامپیوتر را نیز طراحی می کنند.

همه دانشمندان و مهندسان به یک پایه محکم در علوم پایه و ریاضی نیاز دارند. آنها همچنین باید بتوانند به صورت تیمی کار کنند و ایده های خود را به صورت شفاهی و کتبی بیان کنند. مهندسان کامپیوتر از نظر سخت افزاری و نرم افزاری راحت هستند. بسته به اینکه علایق شما کجاست، می توانید بر یکی از آن ها تأکید کنید.

مهندسان کامپیوتر در شرکت های کامپیوتری مانند Intel ، HP و Texas Instruments کار می کنند. همچنین در صنایعی که سیستم های مبتنی بر کامپیوتر را می سازند یا از آنها استفاده می کنند، مانند مخابرات، خودرو، هوافضا و غیره، نیز کار می کنند. بسیاری از مهندسان کامپیوتر نیز به عنوان برنامه نویس شغل دارند. در حالی که آنها تجربه برنامه نویسی کمتری نسبت به فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر دارند، درک آنها از سخت افزار به آنها در برخورد با سیستم های کلی مزیت می دهد.

دستمزد کار در اسپانیا برای رشته مهندسی کامپیوتر در نمودار زیر آمده است:

دستمزد کار در اسپانیا برای رشته مهندسی کامپیوتر

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی در اسپانیا

هدف از مدرک لیسانس مهندسی کامپیوتر، آموزش در مجموعه ای از دانش علمی و فنی است که دانش آموز را قادر می سازد اطلاعات را از طریق رایانه به دست آورد، نمایش دهد، پردازش و انتقال دهد. برنامه درسی مطالعات عمیقی را در زمینه ‌های مختلف ارائه می ‌کند. فناوری اطلاعات با هوش مصنوعی، مهندسی کامپیوتر طراحی ‌شده برای توسعه سخت ‌افزار و نرم‌ افزار توزیع‌ شده، و سیستم‌ های اطلاعاتی که با پردازش داده ‌ها و یکپارچه ‌سازی نرم ‌افزارهای تجاری سروکار دارند. مدرک را می توان به صورت دو زبانه مطالعه کرد و دارای مهر EUR-ACE است. این برنامه مدرک تحصیلی کاملی در موضوعات پایه مانند ریاضیات و آمار، همراه با موضوعات فناوری مانند هوش مصنوعی، مهندسی نرم‌ افزار، امنیت سایبری و سیستم ‌های عامل و غیره ارائه می‌ دهد.

در این بخش شاهد برخی از دروس رشته مهندسی کامپیوتر در اسپانیا هستید:

دروس رشته مهندسی کامپیوتر در اسپانیا

هزینه تحصیل و زندگی در اسپانیا

بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در اسپانیا مجبور به پرداخت بیش از 4000€ (یورو) در سال نیستند. و برنامه های تحصیلی متعدد در واقع فقط با 100€ الی 150€ (یورو) در سال شروع می شود. با این حال، به خاطر داشته باشید که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا، EEA همیشه از شهریه پایین همانند شهروندان اتحادیه اروپا، EEA برخوردار نیستند.

شما فقط باید با سایر پایتخت های اروپایی مقایسه کنید تا جواب را بدانید. به طور کلی، این کشور، کشور گران قیمتی برای زندگی نیست. با وجود تفاوت های متعدد در مناطق آن، بسیاری از خارجی ها می توانند از این کشور بسیار لذت ببرند. زیرا، می توانند به غذا و اوقات فراغت با قیمت بسیار ارزان دسترسی داشته باشند.

طبق داده های OECD، درآمد سرانه در اسپانیا 10000$ (دلار) کمتر از سطح متوسط OECD است. داشتن حقوق متوسط پایین تر، همراه با نرخ بیکاری بالاتر از بقیه اروپا، به درک چرایی سطوح قیمت کنونی نسبتا پایین کمک می کند. بنابراین، از این نظر، به عنوان یک خارجی، خواهید دید که این کشور بسیار مقرون به صرفه است. شما می توانید از قیمتی بیش از حد مناسب با هزینه کم لذت ببرید.

مراحل پذیرش تحصیلی در اسپانیا

در اینجا چند نکته مفید وجود دارد که هنگام درخواست در دانشگاه های این کشور باید در نظر داشته باشید:

  • شما ابتدا با دانشگاه انتخابی خود در این کشور مشورت کنید.
  • شما باید به صورت آنلاین درخواست دهید و هزینه درخواست را پرداخت کنید.
  • فراموش نکنید که تمام شرایط ورود و مدارک لازم را به دقت بررسی کنید.
  • ممکن است لازم باشد همه اسناد درخواست مورد نیاز را به زبان اسپانیایی ارسال کنید یا آنها را ترجمه کنید.
  • از شرایط زبان اطمینان حاصل کنید. تا مطمئن شوید آیا قبل از ثبت نام در یک برنامه مدرک نیاز به اثبات مهارت به زبان انگلیسی یا اسپانیایی دارید.
  • نحوه عملکرد خود را در دوران دانشجویی نشان دهید و مطمئن شوید که میانگین نمره (GPA) شما در طول تحصیل چقدر بوده است.
  • برای کمک به شانس خود برای رفتن به این کشور، حتما در بیش از یک دانشگاه درخواست دهید.

برای مهاجرت به اسپانیا می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و این پروسه را به راحتی پشت سر بگذارید.

سوالات متعدد در مورد رشته مهندسی کامپیوتر در اسپانیا

در این قسمت از مقاله به سوالات متعدد شما در مورد رشته مهندسی کامپیوتر در اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • کدام دانشگاه ها برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در اسپانیا مناسب هستند؟ دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا- دانشگاه سویل- دانشگاه پلی تکنیک مادرید
  • میزان درآمد در رشته های مهندسی کامپیوتر در اسپانیا چقدر است؟ از 1000€ (یورو) تا 4000€  (یورو) متغیر است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *