مهاجرت تحصیلی یونان

ویزای تحصیلی یونان

ویزای تحصیلی یونان

ویزای تحصیلی یونان اجازه اقامت در این کشور به دلیل تحصیل در دانشگاه های یونان است. دانشجویان خارجی نیاز به روادید تحصیلی دارند. روش کلی برای درخواست ویزای دانشجویی از طریق سفارت یا کنسولگری در کشور زادگاه دانشجو است. با این حال، برخی از دانشجویان می توانند درخواست مجوز اقامت مورد نظر خود را در کشور یونان اعلام کنند.

دانشجویانی که برای ورود به یونان به ویزا احتیاج ندارند و می توانند به صورت قانونی وارد خاک این کشور شوند، می توانند در حالیکه در خاک کشور یونان هستند، تا 60 روز اول اقامت درخواست خود را برای کسب مجوز اعلام کنند. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با شرایط دریافت ویزای تحصیلی یونان به طور کامل آشنا شوید.

اینفوگرافی ویزای تحصیلی یونان

بررسی ویزای تحصیلی یونان 2023

دریافت ویزای تحصیلی یونان برای شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا یا شهروندان کشورهای ثالث که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور یونان هستند، لازم است. به طور معمول، توصیه می شود دانشجویان 12 تا 14 هفته قبل از شروع برنامه تحصیلی خود، اقدام به دریافت ویزای تحصیلی یونان کنند. متقاضیان و دانشجویانی که شهروند کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند برای دریافت این ویزا باید به سفارت کشور یونان مراجعه کنند و علاوه بر ارائه مدارک مورد نیاز، فرم های درخواست ویزا را به صورت کامل و بدون غلط تکمیل کنند. دانشجویان کشورهای مختلف باید اطمینان حاصل کنند که برای دریافت اطلاعات و جزئیات جدید در مورد روند ویزای تحصیلی یونان با سفارت یا کنسولگری این کشور اروپایی در محل زندگی خود تماس گرفته و درخواست خود را به موقع انجام دهند تا به موقع وارد خاک یونان شوند.

ویزای تحصیلی یونان برای ایرانیان

تحصیل در یونان و اخذ مدرک تحصیلی در این کشور می تواند برای ایرانیان امتیازاتی را به ارمغان آورد. از این رو می توان به وجود مزایای متعدد اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در این کشور پی برد. متقاضیان میتوانند به پشتوانه ویزای تحصیلی یونان به دلیل عضویت این کشور در منطقه شنگن به سایر کشورهای عضو سفر کنند. ویزای تحصیلی یونان برای ایرانیان امکان تحصیل در یونان و اخذ مدرک تحصیلی معتبری را فراهم می کند. اما کار در این کشور در مرحله کاریابی نسبتا دشوار است.

اخذ ویزای تحصیلی این کشور امکان تحصیل و اقامت در این کشور را فراهم می کند. لذا متقاضیان می توانند از امکانات و مزایای عمومی موجود استفاده نمایند. متقاضیان ایرانی بایستی طبق قوانین موجود، روند اخذ را طی کنند. همچنین پس از اخذ ویزا بایستی مهاجرت صورت پذیرد. از این رو بایستی بررسی های لازم قبل از اخذ ویزا انجام شوند.

شرایط ورود دانشجویان اروپایی به یونان

قبل از مهاجرت به یونان با کسب ویزای دانشجویی یونان بهتر است به یاد داشته باشید که یونان یک کشور عضو اتحادیه اروپا است و در توافقنامه شنگن نیز حضور دارد. شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای سفر در بین کشورهای این اتحادیه فقط نیاز به شناسنامه معتبر خود (بدون نیاز به گذرنامه) دارند. با این وجود، داشتن پاسپورت برای تعدادی از معاملات دیگر مانند صرافی، خرید و غیره ضروری است. علاوه بر این، شهروندان کشورهای عضو موافقتنامه شنگن برای تحصیل در یونان نیازی به کسب ویزای دانشجویی یونان ندارند. یونان از مفاد توافقنامه شنگن پیروی می کند که کنترل در زمین های مشترک داخلی، در مرزهای هوایی و دریایی را لغو کرده و به شهروندان کشورهای عضو امکان می دهد بدون ویزا برای مدت اقامت کوتاه تا 3 ماه سفر کنند.

اما این افراد برای استفاده از حمل و نقل هوایی و سایر شرکت های حمل و نقل نیاز به گذرنامه معتبر و یا کارت شناسایی معتبر یا شکل دیگری از مدارک و اسناد شناسایی رسمی دارند. شهروندان اکثریت کشورهایی که عضو توافقنامه شنگن نیستند، برای ورود به یونان به ویزا احتیاج دارند و بازدیدکنندگان اتحادیه اروپا از این کشورها می توانند اطلاعات بیشتری را از سفارتخانه ها یا کنسولگری های یونان در کشورهای خود یا حتی از آژانس های مسافرتی خود دریافت کنند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی یونان

دانشجویان کشورهایی که برای ورود به یونان به ویزا احتیاج دارند باید از سفارت یا کنسولگری در کشور مبدا یا محل اقامت خود درخواست کنند. داوطلبانی که می خواهند برای ویزای دانشجویی اقدام کنند باید نکات مربوطه را در نظر بگیرند.

این نکات عبارتند از:

  • دانشجو نباید شهروند اتحادیه اروپا باشد.
  • دانشجو نباید در 1 سال گذشته وارد خاک یونان شده باشد.
  • دانشجو باید از توان مالی کافی برخوردار بوده و یا از بورس تحصیلی بهره مند شود.
  • دانشجو باید از پوشش پزشکی یا بیمه پزشکی برخوردار باشد.
  • دانشجو باید در یک برنامه تحصیلی در یکی از بهترین دانشگاه های یونان ثبت نام کرده باشد و موفق به دریافت نامه پذیرش شده باشد.

برخی از این شرایط ممکن است بسته به کشور و دانشجو متفاوت باشند. ویزای دانشجویی شنگن اجازه اقامت دانشجویی نیست. دانشجویانی که ویزا دریافت کرده اند باید بعد از ورود خود به کشور یونان، برای دریافت اجازه اقامت اقدام کنند. در ادامه به این موضوع به صورت دقیق تر اشاره خواهیم کرد.

مزایای اخذ ویزای دانشجویی یونان نیز بدین شرح می باشد:

مزایای اخذ ویزای دانشجویی یونان

روند اخذ ویزای تحصیلی یونان

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی یونان برای به دست آوردن آن بایستی مراحلی را طی نمایند. متقاضیان می توانند به پشتوانه اخذ ویزای تحصیلی یونان در کشورهای عضو شنگن به سفر بپردازند. همچنین اقامت برای تحصیل در یونان و اخذ مدرک تحصیلی معتبر را نیز به دانشجویان ارائه می کنند. روند اخذ ویزای تحصیلی یونان ذیلا مورد بررسی قرار گرفته است.

روند اخذ ویزای تصحیلی یونان

مدارک لازم جهت درخواست ویزای تحصیلی یونان

دانشجویان و متقاضیانی که شهروند کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند، برای مهاجرت به یونان از طریق ویزای تحصیلی این کشور باید مدارک و اسناد مورد نیاز را به طور کامل تهیه کنند.

این اسناد عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزا برای اقامت طولانی در یونان، کاملاً پر و امضاء شده (فرم درخواست شخص زیر 18 سال باید توسط والدین یا توسط سرپرست قانونی امضا شود.)
  • 1 عکس با اندازه گذرنامه و رنگی (جدید)
  • نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر در یونان
  • *گذرنامه معتبر
  • گواهی سوابق کیفری
  • پرونده سوابق تحصیلی
  • پرونده سوابق کاری (تحقیقاتی، پژوهشی، کارآموزی یا غیره)
  • گواهی پزشکی برای اثبات سلامت کامل
  • بیمه پزشکی مسافرتی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • مدرک زبان معتبر (مدرک زبان انگلیسی)

*گذرنامه متقاضی باید دارای اعتبار بیش از 3 ماه از تاریخ پایان اعتبار ویزا داشته باشد. حداقل 2 صفحه خالی داشته باشد و طی 10 سال گذشته صادر شده باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، دانشجویان و متقاضیان باید نکات مهمی را در نظر داشته باشند و در صورت نیاز، مدارک و اسناد اضافی ارائه دهند.

این نکات و اسناد اضافی عبارتند از:

نکاتاسناد اضافی
اسناد ارسالی باید همراه با یک نسخه کپی باشند.نامه ثبت نامه و پرداخت هزینه
کلیه اسناد باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند.گواهی وزارت آموزش و پرورش (تایید مدارک)
شرکت در مصاحبه (سفارت) در صورت نیازاثبات دانش کافی زبان یونانی
در صورت امتناع ویزا هزینه ویزا مسترد نمی شود.اثبات توان مالی کافی (از جمله بورس تحصیلی)

مدارک لازم جهت درخواست ویزای تحصیلی یونان

امتناع ویزای تحصیلی یونان

دلایل مختلفی می توانند موجب عدم موفقیت متقاضیان و دانشجویان خارجی برای کسب ویزای تحصیلی کشور یونان در صورت عدم رعایت مقررات و ارائه اسناد پشتیبان لازم، طبق مقررات ملی یونان، سفارت یونان ممکن است از صدور ویزای تحصیلی یونان خودداری کند. اگرچه دانشجویان حق تجدید نظر در مورد این تصمیم را خواهند داشت، این یک اقدام حقوقی وقت گیر و پرهزینه است که در دادگاه اداری صالح انجام می شود و به همین دلیل توصیه نمی شود. لازم به ذکر است که دانشجویانی که قصد درخواست تجدیدنظر درباره ویزای خود را دارند. دانشجویان حتما باید دلایل کافی داشته باشند و بتوانند وضعیت و شرایط خود را اثبات کنند.

توصیه می شود متقاضیان برای اخذ ویزای یونان با وکلای مجرب در عرصه مهاجرت همکاری به عمل آورند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به پشتوانه کادر مجرب خود توانسته به متقاضیان بسیاری یاری رساند. لذا توصیه می شود برای افزایش شانس موفقیت خود اقدام به همکاری نمایید.

مجوز اقامت دانشجویی در یونان

در طی 15 روز پس از ورود به یونان، دانشجویان باید اقدام به درخواست مجوز اقامت در یونان کنند که معمولا تا پایان دوره تحصیلی معتبر است. بعد از اتمام دوره تحصیلی، دانشجویان در صورت رعایت شرایط، می توانند مجوز اقامت کاری یونان را دریافت کنند. مشغول به کار و زندگی در این کشور شوند. البته لازم به ذکر است که اقامت بعد از تحصیل در یونان در صورتی امکان پذیر می باشد که دانشجویان موفق به کاریابی در این کشور شوند و یا در یک بخش خاص سرمایه گذاری یا کارآفرینی کنند.

مهم ترین مدارک برای دریافت اقامت دانشجویی در یونان عبارتند از:

  • فرم درخواست مجوز اقامت (امضاء و تکمیل شده)
  • گواهی بیمه پزشکی (صادر شده توسط یک شرکت بیمه پزشکی معتبر)
  • پرداخت هزینه درخواست مجوز اقامت
  • فتوکپی گذرنامه
  • نامه ثبت نام دانشجو با تأیید ثبت نام دانشجو
  • بیانیه بانکی که تأیید می کند دانشجو پول کافی در حساب بانکی برای تأمین هزینه های زندگی دارد.

دلایل اخذ ویزای تحصیلی یونان

سالانه هزاران دانشجوی بین المللی با دلایل مختلف برای ویزای تحصیلی یونان اقدام می کند. زیرا این کشور مزایای بسیاری را به دانشجویان از سراسر جهان ارائه می دهد. از مهمترین دلایل اخذ ویزای تحصیلی یونان جهت تحصیل در این کشور، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اغلب دانشگاه های یونان در رتبه بندی جهانی آموزش عالی تایمز به 1000 دانشگاه برتر جهان راه یافته اند.
  • هزینه تحصیل در یونان بسیار پایین است این جذابیت اصلی برای دانشجویان است.
  • بسیاری از مدارس عالی اروپا در پایتخت تاریخی یونان، شهر آتن واقع شده اند.
  • یونان یک مقصد توریستی شگفت انگیز برای دانشجویانی است که عاشق ورزش های آبی، گذراندن وقت در ساحل و حمام آفتاب است.
  • اغلب بومی های یونان، مردمی بسیار مهمان نواز هستند، و دانشجویان حین تحصیل در این کشور احساس تنهایی نمی کنند.
  • فرآیند اخذ ویزای تحصیلی یونان به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار ساده است.

نکات ضروری پس از ارسال درخواست ویزای تحصیلی یونان

اتباع خارجی که روند درخواست ویزای تحصیلی یونان را به درستی طی کرده اند، باید نکاتی را پس از ارسال درخواست رعایت فرمایند. این نکات ضروری عبارت اند از:

  • اگر شرایط دیگری وجود دارد که باید انجام دهید، یا اگر اشتباهی در درخواست شما وجود دارد، باید به سفارت یونان در ایران اطلاع دهید.
  • در صورتی که تغییراتی در رابطه با درخواست وجود دارد، به عنوان مثال تغییر وضعیت تعهل یا تولد قرزند، باید به سفارت یونان اطلاع دهید.
  • متقاضیان می توانند وضعیت درخواست و پردازش را در این بین بررسی کنند.
  • در صورت تغییر در برنامه می توانید درخواست ویزای تحصیلی خود را پس بگیرید. البته هزینه درخواست ویزای تحصیلی یونان غیر قابل استرداد است.

همچنین هنگامی که فرم همراه با هزینه ها ارسال شد، ویزای تحصیلی در آدرس ثبت نام شده برای شما پست می شود. در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای تحصیلی کشورهای مختلف را مشاهده فرمایید:

هزینه درخواست ویزای تحصیلی کشورهای مختلف

زمان پردازش و هزینه ویزای تحصیلی یونان

یکی از اصلی ترین چالش های متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی یونان، زمان پردازش و هزینه ویزای تحصیلی این کشور می باشد. به طور کلی مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی یونان حدود 3 هفته است. البته به دلیل پارامترهای خاصی می تواند زمان مورد نیاز برای پردازش تغییر کند. بنابراین زمان پردازش ویزای تحصیلی یونان حتی می تواند تا سه ماه هم طول بکشد. برخی از این موارد که باعث تاخیر در پردازش ویزا می شوند شامل حجم کاری در سفارت، در دسترس بودن کارکنان و عوامل دیگر می شود. از سوی دیگر، هزینه فرایند اخذ ویزای تحصیلی یونان به عواملی مانند تعداد ورودی ها، هزینه های بیومتریک و همچنین هزینه های خدمات بستگی دارد. اما به طور کلی هزینه ویزای تحصیلی یونان برای هر فرد 190€ (یورو) می باشد.

برای مطلع شدن از شرایط مهاجرت تحصیلی به سایر کشورهای یونان می توانید با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

سوالات پرتکرار در باب ویزای تحصیلی یونان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب ویزای تحصیلی مطابق با قوانین روز می باشیم:

  • نحوه درخواست ویزای تحصیلی در یونان به چه صورت است؟ دانشجو برای ثبت درخواست ویزای دانشجوی خود باید به سفارت یونان در کشور خود مراجعه کند. در مورد ویزای تحصیلی خود باید از سفارت یونان وقت مصاحبه تحصیلی بگیرند و سپس در روز مصاحبه سفارت خود مدارک مورد نیاز را ارائه دهند.
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی در یونان چیست؟ فرد برای اجازه تحصیل در کشور یونان نیاز به ویزای دانشجویی دارد که از سفارت دریافت کرده است. برای اطلاعات دقیق تر و به روز تر شما می توانید از وب سایت وزارت امور خارجه از آخرین شرایط اخذ ویزای تحصیلی مطلع شوید.
  • هزینه تحصیل و زندگی در یونان به طور متوسط چقدر است؟ دانشجویان خارجی این کشور هزینه تحصیل در حدود 1500€ تا 9000€ (یورو) را در سال است. اجاره در بسیاری از شهرها می تواند به طور متوسط ​​250€ (یورو) برای یک آپارتمان 1 خوابه هزینه داشته باشد، و خدمات عمومی در حدود 130€ (یورو) در ماه می باشد.
  • تحصیل در یونان در مقطع کارشناسی چند ساله است؟ تحصیل در یونان برای مقطع کارشناسی به مدت 3 تا 4 سال به طول می انجامد. در برخی از رشته ها همچون رشته های پزشکی به مدت 5 تا 6 سال می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی یونان

  1. hesam گفت:

    سلام من 26 ساله هستم و میخوام برای تحصیل در یونان اقدام کنم میخواستم بدونم که برای ویزای تحصیلی یونان دقیقا چه اقداماتی باید انجام داد و اینکه ویزای تحصیلی یونان ویزای همراه همزمان هم داره یا نه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص شرایط تحصیل در یونان با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *