مهاجرت تحصیلی یونان

اقامت بعد از تحصیل در یونان

اقامت بعد از تحصیل در یونان

اخذ اقامت بعد از تحصیل در یونان مورد استقبال دانشجویان زیادی در خصوص زندگی و کار قرار گرفته است که نباید به سادگی از شرایط آن چشم پوشی کرد. اما متقاضیان برای مهاجرت به کشور یونان جهت تحصیل باید از شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور، هزینه های زندگی و شهریه های دانشگاهی به صورت کامل مطلع باشند. برای بدست آوردن اقامت بعد از تحصیل در یونان متقاضیان، دانشجویان و فارغ التحصیلان بایستی شرایط خاصی داشته باشند.

اینگونه می توانند اقامت بعد از تحصیل در یونان را کسب کنند. کشور یونان یکی از کشورهای اروپایی می باشد و افرادی که قصد دارند در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند باید توانایی صحبت کردن به زبان یونانی را داشته باشند. اگر شما عزیزان می خواهید درباره موارد ذکر شده آگاه شوید، می توانید با تعیین تایم قبلی برای شرکت در جلسه های مشاوره با کارشناسان و مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دفتر این موسسه مراجعه کنید.

مهاجرت به کشور اروپایی این کشور از راه های مختلفی ممکن می باشد:

  • تحصیل
  • کار
  • سرمایه گذاری
  • تاسیس کمپانی
  • پناهندگی

اینفوگرافیک اقامت بعد از تحصیل در یونان

تحصیل در یونان

شرایط تحصیل در یونان و  در دانشگاه های این کشور و موسسه های آموش عالی این کشور انجام می شود. دانشجویان و متقاضیان هر 2 مرکز می توانند اقدام به کسب ویزای دانشجویی و تحصیلی و همچنین کسب اقامت بعد از تحصیل در این کشور کنند. تحصیل در دانشگاه های این کشور همانند تحصیل در اکثر دانشگاه های سایر کشورهای جهان در 3 دوره تحصیلی انجام می شود. این دوره ها عبارتند از:

  • دوره تحصیلی کارشناسی
  • دوره تحصیلی کارشناسی ارشد
  • دوره تحصیلی دکترا

در این بخش کارشناسان موسسه سفیران سروش سعادت قصد دارند تا شما را از شرایط تحصیل در 3 دوره ذکر شده در دانشگاه های معتبر این کشور مطلع سازند.

شرایط اقامت بعد از تحصیل در یونان

برای ورود به دانشگاه های معتبر این کشور، متقاضیان باید مدرک زبان یونانی داشته باشند. مراکزی که از متقاضیان امتحان زبا یونانی می گیرند دانشگاه آتن و دانشگاه ارسطو می باشند. شرایط پذیرش در این دانشگاه ها به شرح زیر می باشد:

  • دانشجویان برای ورود به دانشگاه باید در این امتحان نمره قبولی کسب کنند.
  • ارائه مدرک زبان الزامی است. لازم به ذکر است که مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز برای ورود به دانشگاه های معتبر این کشور کسب نمره کتبی 570 و نمره 90 در امتحان اینترنتی در آزمون تافل و کسب نمره 6.5 در آزمون آیلتس می باشد.
  • متقاضیان برای کسب روادید تحصیلی باید در دانشگاه مورد نظر اقدام به کسب قبولی کنند.
  • لازم به ذکر است که برای کسب اقامت بعد از تحصیل در این کشور متقاضیان باید بعد از اتمام دوره های تحصیلی، نوع روادید خود را تغییر دهند. تا بتوانند ساکن کشور یونان شوند.
  • همانطور که می دانید، داشتن مدرک زبان یونانی و انگلیسی از مهم ترین فاکتورهای اقامت و تحصیل در کشور یونان می باشند.
  • حتی متقاضیانی که می خواهند بعد از فارغ التحصیلی در کشور یونان ساکن شوند و مشغول به کار شوند تا اقامت این کشور را بدست بیاورند، حتما باید این 2 مدرک زبان را دارا باشند.
  • دانشجویان بعد از تحصیل اجازه دارند تا در 12 هفته شغل مناسبی پیدا کنند. سپس اقدام به کسب اقامت بعد از تحصیل در یونان کنند.

شرایط اقامت بعد از تحصیل در یونان

تحصیل در مقاطع مختلف در یونان

برای تحصیل در این دوره متقاضیان باید مدرک دوره متوسطه و یا مدرک پیش دانشگاهی خود را ارائه دهند. لازم به ذکر است که دانشجویان این دوره باید با زبان های اسپانیایی، آلمانی و انگلیسی آشنا باشد. همچنین دانشجویان باید مدرک زبان یونانی نیز ارائه دهند. متقاضیان برای ورود به دانشگاه های این کشور جهت تحصیل در دوره کارشناسی باید ثابت کنند که از لحاظ علمی سطح بالایی دارند. برای تحصیل در این رشته علاوه بر مدارک زبان ذکر شده و داشتن سطح علمی بالا، متقاضی باید مدرک کارشناسی خود را ارائه دهد. جهت ورود به دانشگاه های این کشور و تحصیل در دوره دکترا متقاضیان باید علاوه بر ارائه مدرک کارشناسی ارشد، پروژه های تحقیقاتی نیز ارائه دهند. با خواندن مقاله درباره یونان می توانید با این کشور بیشتر آشنا شوید.

شرایط و ساعات کاری در یونان

افرادی که مایل به کسب اقامت بعد از تحصیل در یونان هستند، باید در نظر داشته باشند که ساعات کاری به صورت هفته ای 42 ساعت می باشد. روزهای کاری در این کشور نیز از دوشنبه الی جمعه می باشند. در کشور یونان صنعت توریسم و صنعت کشاورزی از پر رونق ترین صنایع می باشند. متقاضیان می توانند برای یافتن کار به دنبال مشاغلی باشند که به این 2 صنعت مرتبط می باشد.

متقاضیانی که در کشور یونان مشغول به کار هستند، باید به صورت کامل بیمه شوند. زیرا بیمه سلامت و درمانی در کشور یونان از اولویت های کاری و زندگی محسوب می شود. میزان هزینه بیمه شدن در کشور یونان بسیار پایین تر از سایر کشورهای اروپایی می باشد. همچنین متقاضیانی که با روادید توریستی و یا گردشگری وارد خاک یونان می شوند، باید حتما بیمه مسافرتی داشته باشند.

مراحل اقامت پس از تحصیل در یونان

ساکنانی که حداقل 180 روز در سال را در یونان سپری کرده اند، می توانند پس از گذراندن 7 سال در وضعیت اقامت دائم، برای شهروندی (گذرنامه اتحادیه اروپا) درخواست دهند. قبلاً گفته شد که شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای ورود به یونان در وهله اول به ویزا نیاز دارند. علاوه بر این، اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا قصد دارد در یونان زندگی کند، نامزد باید قبل از ورود به یونان برای اجازه اقامت از کنسولگری یونان در کشور مبدا درخواست کند. در حال حاضر، اقتصاد یونان از طولانی ‌ترین رکود اقتصادی در بین اقتصادهای پیشرفته سرمایه ‌داری رنج می‌برد. در نتیجه، سیستم اقتصادی یونان دچار اختلال شده است و صدها هزار یونانی تحصیل‌کرده کشور را ترک کرده‌اند. علاوه بر این، نرخ بیکاری بالا می رود و دولت یونان برای مهاجران غیر اتحادیه اروپا ویزای کار صادر نمی کند.

بدیهی است که دانشجویان بین المللی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا در صورتی که بیش از 90 روز در یونان اقامت داشته باشند باید مجوز اقامت دریافت کنند. در ابتدا، این مجوزهای اقامت برای 1 سال اعتبار دارند. هنگامی که فرد 5 سال اقامت مداوم خود را به پایان رساند، می تواند برای اقامت دائم اعضای خانواده یا مجوز طولانی مدت در سراسر اتحادیه اروپا درخواست دهد. با این حال دولت یونان اجازه اقامت دائم را به راحتی صادر نمی کند. برخلاف سایر کشورها، برای فارغ التحصیلان بین المللی تقریبا غیرممکن استموسسه آموزش عالی یونانبرای دریافت اقامت طولانی مدت یا اجازه کار در حین زندگی در یونان. فارغ التحصیلانی که می خواهند کار خود را در یونان ادامه دهند باید کارفرمای بالقوه ای را برای خود جستجو کنند. اگر کارفرما شما را استخدام کند و آماده حمایت مالی شما به عنوان کارمند خود باشد، می توان مجوز کار صادر کرد.

بررسی اقامت بعد از تحصیل در یونان

متقاضیانی که بعد از تحصیل قصد دارند مقیم کشور یونان شوند، باید علاوه بر داشتن مدارک زبان ذکر شده، شغل مناسب با درآمد کافی پیدا کنند. بدین ترتیب می توانند هزینه های مختلف زندگی و سکونت در کشور یونان را پرداخت کنند. بعد از تبدیل روادید تحصیلی به روادید کاری و کسب اقامت بعد از تحصیل در یونان، متقاضیان می توانند با سپری کردن دوره 5 ساله، اقامت دائمی این کشور اروپایی را به دست بیاورند. افرادی که مقیم و تابع کشور یونان می شوند می توانند به راحتی به کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه شنگن سفر کنند. دانشجویان برای کسب اقامت بعد از تحصیل در یونان باید شرایط خاصی داشته باشند.

در این کشور کمپانی های چند ملیتی زیادی وجود دارند. متقاضیان خارجی می توانند در این کمپانی های معتبر مشغول به کار شوند. مدارکی که متقاضیان عزیز برای کسب اقامت بعد از تحصیل در این کشور باید ارائه دهند به صورت زیر می باشد:

  • حدودا 2000€ (یورو) در ماه در حساب بانکی داشته باشند.
  • حداقل پاسپورت شخص به مدت 3 ماه معتبر باشد.
  • مدارک مورد نیاز بابت اقامت در این کشور را داشته باشند.
  • حداقل 3 صفحه از پاسپورت شخص خالی باشد.
  • دارای 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • فرم از شرکت، شرکت بیمه پزشکی که بیمه شخص را تایید کند.
  • بانک اصلی، امنیت اجتماعی، حقوق بازنشستگی و سایر که در ماه 2000€ (یورو) در بانک داشته باشید.
  • ارائه گواهی پزشکی
  • اگر به علاوه خود کودک زیر 14 سال دارید اقامت این کشور را بر طبق وضعیت والدین او انجام می شود و باید شناسنامه اصلی بابت هر کودک، سند ازدواج، سند طلاق
  • حداقل 60 روز از تاریخ انقضاء مجدد و همچنین اسناد مربوط باید صورت بگیرد.
  • مجوز اقامت تا سه سال زمان تمدید دارد که شخص واجد شرایط باید هزینه 150€ (یورو) در سال درآمد داشته باشید

به طور کلی برای مهاجرت به یونان راه های متعددی وجود دارد. مهاجرت تحصیلی به این کشور از امن ترین راه های ورود به خاک این کشور می باشد. متقاضیان می توانند بعد از پایان تحصیل در این کشور اقدام به کسب اقامت بعد از تحصیل در یونان کنند. شما عزیزان برای انجام امور پرونده مهاجرتی خود می توانید با هماهندگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

سوالات مهم در باب اقامت بعد از تحصیل در یونان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات مهم درباب اقامت بعد از تحصیل در یونان می باشیم:

  • دانشجویان پس از تحصیل در یونان چقدر فرصت دارند تا کار پیدا کنند؟ دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در یونان اجازه دارند تا 12 هفته شغل مناسبی پیدا کنند.
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در یونان از طریق کار چگونه است؟ متقاضیانی که می خواهند بعد از فارغ التحصیلی در کشور یونان ساکن شوند و مشغول به کار شوند تا اقامت این کشور را بدست بیاورند، حتما باید مدرک زبان یونانی یا انگلیسی را دارا باشند.
  • شرایط کسب اقامت دائم یونان پس از تحصیل چگونه است؟ بعد از تبدیل روادید تحصیلی به روادید کاری و کسب اقامت بعد از تحصیل در یونان، متقاضیان می توانند با سپری کردن دوره 5 ساله، اقامت دائمی یونان را به دست بیاورند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *