مهاجرت تحصیلی ارمنستان

رشته فلسفه در ارمنستان

رشته فلسفه در ارمنستان

رشته فلسفه در ارمنستان از رشته های ارائه شده در کالج و دانشگاه های معتبر ارمنستان است. ارمنستان از نظر آموزش و پرورش در سطح جهان معتبر نیست. این کشور همچنین از نظر اقتصادی سطحی ضعیف دارد و ممکن است پس از فارغ التحصیلی در این کشور نتوانید فرصت شغلی مناسب با درآمد مناسب را پیدا کنید. لذا کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تحصیل این رشته در کشورهایی بهتر از نظر موقعیت پس از تحصیل و همچنین کیفیت آموزش را پیشنهاد می کنند. جهت بررسی بهترین کشورها جهت تحصیل رشته فلسفه می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

تحصیل رشته فلسفه در ارمنستان

فلسفه مانند شعر، ریاضیات و غیره، ذاتاً ارزشمند است در واقع، این یکی از ارزشمندترین فعالیت های بشری است. اگر سعی نکنیم به سوالاتی مانند “آیا می توانیم آزاد باشیم وقتی که همیشه تابع قوانین طبیعت هستیم” یا “تفاوت بین درست و غلط چیست؟” و “چرا ما اینجا هستیم”، خوب، پس ما چرا اینجاییم؟ هدف از برنامه های رشته فلسفه در ارمنستان، گسترش و تعمیق دانش و شایستگی های سیستماتیک و تاریخی در زمینه فلسفه به دست آمده با برنامه هاست. مقطع کارشناسی ارشد یک برنامه مطالعاتی گسترده است که امکان بررسی عمیق بسیاری از سوالات سیستماتیک و سنت های فلسفی را که موسسه فلسفه بر روی آنها کار می کند، می دهد. در عین حال، مدرک کارشناسی ارشد از دانشجویان در توسعه مشخصات شایستگی خود از طریق گزینه های ارائه شده برای تخصص پشتیبانی می کند.

دارندگان مدرک کارشناسی ارشد فلسفه در ارمنستان واجد شرایط تحصیل دکترا در ارمنستان هستند و بنابراین برای یک حرفه علمی احتمالی در فلسفه آماده می شود، اما این واقعیت را نیز در نظر می گیرد که مدرک فلسفه اغلب آمادگی فعالیت های حرفه ای بعدی در زمینه های فرهنگ، سیاست و اقتصاد است.

در جدول زیر می توانید با دانشگاه های ارائه کننده رشته فلسفه در ارمنستان آشنا شوید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه دولتی ایروان
2دانشگاه ارمنی روسی اسلاونیک
3دانشگاه اقتصاد ارمنستان
4آکادمی ملی علوم ارمنستان
5دانشگاه آمریکایی ارمنستان

تحصیل رشته فلسفه در ارمنستان

تحصیل فلسفه در آکادمی زبان و فلسفه ایروان ارمنستان

مطالعه فلسفه نیز ذاتاً ارزشمند است زیرا مهارت های تفکر انتقادی فرد را به طرز چشمگیری بهبود می بخشد. بسیاری از مطالعات نشان داده است که دانشجویانی که در رشته فلسفه تحصیل می کنند و پس از فارغ التحصیلی وارد نیروی کار می شوند، در مقایسه با دانشجویانی که از هر رشته دیگری برخوردار هستند، در بخش های حرفه ای حقوق بالاتری دارند. برای دانشجویانی که می خواهند تحصیلات خود را فراتر از مقطع کارشناسی ادامه دهند، گرایش فلسفه تقریباً از هر نوع دیگری بهتر است. آکادمی زبان شناسی و فلسفه ایروان (YALP) یک برنامه تابستانی در زبان شناسی و فلسفه است که توسط دانشکده داوطلب از سراسر جهان حمایت می شود و توسط کالج علوم انسانی و مطالعات اجتماعی در دانشگاه آمریکایی ارمنستان (AUA) میزبانی می شود.

هدف از YALP فراهم آوردن فرصتی برای دانشجویان برای توسعه دانش و مهارت های خود، احتمالاً با توجه به درخواست برای برنامه های دکتری در فلسفه یا زبان شناسی (از جمله برنامه های ایالات متحده و اروپا) است. در سال 2020، 66 دانشجو از 20 کشور جهان شامل روسیه، اسکاتلند، ایالات متحده، ایران، ترکیه، انگلستان، سوئیس، لهستان و فنلاند حضور داشتند. همچنین دانشجویان زیادی از AUA شرکت کردند. درباره ویزای دانشجویی ارمنستان بخوانید.

درآمد مشاغل رشته فلسفه در ارمنستان

یکی از چالش های اساسی مقیمان در کشور ارمنستان یافتن کار پس از تحصیل در این کشور است. در حال حاضر میزان نرخ بیکاری در ارمنستان بالاست و میزان حقوق ماهیانه کار در ارمنستان نیز پایین است. جهت بررسی بیشتر باید بگوییم که میزان حقوق ماهیانه کار در ارمنستان برای یک متخصص در رشته فلسفه در این کشور به صورت متوسط به میزان 1.19 میلیون AMD (درام ارمنستان) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 14.3 میلیون AMD (درام ارمنستان) در سال است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار یک فیلسوف در کشور ارمنستان در حدود 0.59 میلیون AMD (درام ارمنستان) و در بیشترین حالت 1.8 میلیون AMD (درام ارمنستان) می باشد.

مقایسه میزان حقوق مشاغل در ارمنستان با رشته فلسفه در نمودار زیر قابل مشاهده است:

مقایسه حقوق مشاغل در ارمنستان

تحصیل فلسفه در دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان

روند تأسیس این دانشکده در سال 1964 آغاز شد. کرسی فلسفه دانشکده تاریخ به عنوان پایه ای برای افتتاح دپارتمان فلسفه در اینجا خدمت کرد. اولین نسل فارغ التحصیلان در سال 1969 این گروه را ترک کردند. قبل از 1970 تدریس خصوصی فلسفه توسط تنها کرسی فلسفه اجرا می شد. در سال 1970، کرسی فلسفه به 3 کرسی مختلف تقسیم شد که در حال حاضر کار می کند. در سال 1982 این گروه از دانشکده تاریخ جدا شد و دانشکده جدید فلسفه و جامعه شناسی تاسیس شد. قبل از سال 1990 هم فیلسوفان و هم جامعه شناسان با هم درخواست می کردند و از سومین سال تحصیلی تخصص خود را انتخاب می کردند. پس از چنین آماده سازی متخصصان مورد نیاز در سال 1991، بخش جامعه شناسی از بخش فلسفه جدا شد و به یک بخش مستقل تبدیل شد.

در سال 1992 گروه روانشناسی در این دانشکده افتتاح شد و به دانشکده فلسفه، جامعه شناسی و روانشناسی تغییر نام داد. کرسی علوم سیاسی تا سال 1998 بخشی از این دانشکده بود، زمانی که به دانشکده تازه تاسیس روابط بین الملل پیوست. در سال 2004 کرسی های جامعه شناسی و مددکاری اجتماعی نیز از این دانشکده جدا شده و دانشکده جدیدی تشکیل دادند. بنابراین، دانشکده مجدداً به دانشکده فلسفه و روانشناسی تغییر نام داد. همچنین مرکز روانشناسی کاربردی در دانشکده فلسفه و روانشناسی YSU در سال 2008 افتتاح شد.

از جمله گروه های دانشکده فلسفه این دانشگاه:

  • فلسفه و منطق
  • فلسفه و اخلاق
  • جامعه شناسی کاربردی
  • روانشناسی
  • تاریخ فلسفه

مدارک اعطا شده:

  • فلسفه، معلمی فلسفه
  • جامعه شناس، مددکار اجتماعی
  • روانشناس

با استفاده از اطلاعات درج شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید جهت مهاجرت به ارمنستان اطلاعات کسب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *