مهاجرت تحصیلی آرژانتین

رشته فلسفه در آرژانتین

رشته فلسفه در آرژانتین

رشته فلسفه در آرژانتین از دوره های ارائه شده به زبان اسپانیایی است. البته برخی از دوره ها نیز به زبان انگلیسی ارائه می شود. رشته فلسفه یکی از رشته های بنیادی درباره زندگی و پرسش های مهم درباره موجودیت و پاسخ ها در رابطه با چراها و چگونه هاست. این رشته در آرژانتین علاقه مندان خاص خود را دارد که در مقاطع مختلف تحصیلی گرایشات و دروس مربوط به این رشته را دنبال می کنند. دانشجویان می توانند همچنین از بورسیه ها و فرصت های تبادل دانشجویی در آرژانتین و دانشگاه های همکار استفاده کنند. جهت بررسی رشته های مختلف در آرژانتین و کشورهای اسپانیایی زبان مطالب را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دنبال کنید.

درباره رشته فلسفه در آرژانتین

آرژانتین کشوری است با سنت فلسفی طولانی و قوی، با اشتیاق فراوان برای حضور در صحنه بین المللی و بسیاری از دانشجویان منطقه ای را به خود جذب می کند. این سنت به ویژه برای میراث قاره ای قوی خود مشخص می شود و به همین دلیل، اکثر فیلسوفان آرژانتینی یا در سنت های پدیدارشناختی هرمنوتیکی یا در تاریخ فلسفه کار می کنند. با این حال، در اواخر، فیلسوفان آرژانتینی به طور فعال در سنت تحلیلی (در فلسفه علم، منطق، اخلاق و غیره) مشغول شده اند، سنتی که به همان اندازه قاره ای غالب شده است. البته این بدان معنا نیست که اینها تنها سنت های فلسفی در کشور هستند. در حقیقت، Thomism، در محافل کاتولیک، از نظر تعداد نیز زیاد است. شاید بدنام ترین ویژگی مشترک همه این سنت ها در آرژانتین این باشد که آنها ارتباط بسیار کمی با یکدیگر دارند.

دانشجویان فلسفه در مقطع کارشناسی در آرژانتین بسیار خوش شانس هستند چرا که چند بورس تحصیلی و بودجه مناسب تحصیل به آنها ارائه می شود. اکثر دانشجویان در حالی که مدرک تمام وقت خود را در دانشگاه می گیرند، کار می کنند (این تقریباً برای همه مقاطع کارشناسی در کشور یکسان است، بنابراین چیزی است که دانشجویان آن را به عنوان یک قاعده فرض می کنند). با این حال، شاید جالب ترین ویژگی برای تحصیلات تکمیلی در آرژانتین که این وضعیت تحصیل و کار را متعادل می کند این است که مدرک کارشناسی دانشگاه های دولتی برای هر کسی (از هر نقطه در جهان) با مدرک دبیرستان رایگان است. بنابراین، اگر می خواهید در مقطع کارشناسی فلسفه در دانشگاه بوینس آیرس (بزرگترین دانشکده فلسفه در کشور) تحصیل کنید، می توانید بروید، ثبت نام کنید و مدرک خود را کسب کنید.

تحصیل رشته فلسفه در آرژانتین

اکثر دانشگاه های آرژانتین دارای برنامه های درسی کاملا فلسفی هستند. برای مثال، دانشگاه کاتولیک آرژانتین (UCA) را در نظر بگیرید، جایی که می توانید در آن فلسفه دین را مطالعه کنید اما تکمیل این مدرک 5 سال طول می کشد. همچنین دوره های دیگر شامل فلسفه قدیم، قرون وسطی، مدرن و معاصر، که با دوره های مربوط به خواندن آثار اصلی برای هر یک از آن دوره ها تکمیل می شود همراه است. علاوه بر این، دانشجویان 3 سال زبان یونانی و لاتین (این الزامات زبان تقریباً منحصر به UCA است)، 2 سال در منطق، به علاوه دوره های اصلی در مورد انواع فلسفه ها (بسیاری به عنوان دوره های اختیاری) را می گذرانند:

  • مردم شناسی
  • اخلاق
  • معرفت شناسی
  • فلسفه علم
  • هنر
  • فلسفه اجتماعی
  • دین و الهیات
  • متافیزیک و غیره

بنابراین آموزش فلسفی در مقطع کارشناسی ارشد بسیار جامع و کاملاً محکم است. در جدول زیر می توانید با دانشگاه های ارائه کننده رشته فلسفه جهت تحصیل در آرژانتین آشنا شوید.

ردیفدانشگاه
1National University of Rio Cuarto
2National University of Litoral
3University of North St. Thomas Aquino
4Southern National University
5Catholic University of Santa Fe
6National University of Rosario
7Catholic University of Salta

تحصیلات تکمیلی رشته فلسفه در آرژانتین

تحصیلات تکمیلی رشته فلسفه در آرژانتین

دانشگاه های زیادی در آرژانتین وجود ندارد که تحصیلات تکمیلی در زمینه فلسفه در کشور ارائه دهند، اگرچه به نظر می رسد که برای تقاضا کافی باشد. 2 راه برای گذراندن و تأمین مالی مقطع دکتری در آرژانتین وجود دارد. یا می توانید از شورای تحقیقات ملی یا آژانس بورسیه ای برای اختصاص تمام وقت تحقیقات خود دریافت کنید (Conicet و Agencia). راه دوم معمولاً به این معناست که شما سال ها بدون هیچ گونه شانس برای انجام تحقیقات و غالباً حتی بدون به پایان رساندن دکتری خود، فلسفه را به غیر فیلسوفان آموزش می دهید. تا چندی پیش، آموزش فلسفه به غیر فیلسوفان در سطح دبیرستان یا دانشگاه تنها راهی بود که اکثر دانشجویان فلسفه در نظر می گرفتند اگر می خواستند تا حدودی با دانشگاه ارتباط داشته باشند.

مسیر قبلی مختص کسانی است که در برنامه های خود ادامه می دهند. این سیستم واقعاً از نظر ساختار خوب است و به طور فزاینده ای رقابتی شده است. شورای ملی تحقیقات Conicet نامیده می شود و دولت از طریق آن به تحقیق درباره هر رشته ای کمک مالی می کند. Conicet هر سال تعدادی بورسیه تحصیلی دکترا ارائه می دهد (بسته به گرایش های دولت در هر زمان بسته به گرایش های دولتی می تواند بین 30 تا 5 متغیر باشد) و اینها به صورت رقابتی، بر اساس یک سیستم مبتنی بر امتیاز اعطاء می شوند.

این بورسیه ها 5 سال به طول می انجامد و پس از این، اگر کسی بخواهد به تحقیقات خود ادامه دهد، Conicet بورسیه های 2 ساله پس از دکتری اعطا می شود، ارائه می دهد. سرانجام، Conicet موقعیت دائمی تمام وقت “محقق ملی” را پس از 2 سال به عنوان یک فوق تخصص ارائه می دهد.

درآمد مشاغل رشته فلسفه در آرژانتین

حقوق و دستمزد در آرژانتین عالی نیست، اما یک سبک زندگی نسبتاً متوسط ​​را امکان پذیر می کند. بعلاوه محقق ملی بودن دارای اعتبار بزرگی در داخل کشور است و شامل انجام هیچ کاری جز تحقیق نمی شود. چند موقعیت تمام وقت در دانشگاه های دولتی و خصوصی وجود دارد، هرچند تعداد زیادی از آنها وجود ندارد و تمایل زیادی به تدریس برای آنها دارند. به عنوان یک مدرس می توانید در آرژانتین همزمان در 2 موسسه مختلف کار کنید. این وضعیت برای اکثر فیلسوفان آرژانتین عادی است، زیرا اعضای هیئت علمی دو یا چند دانشگاه هستند، روندی که با این واقعیت توضیح داده می شود که دانشگاه ها معمولاً امکان ارائه بسیاری از موقعیت های تمام وقت را ندارند.

میزان حقوق ماهیانه کار در آرژانتین برای یک مدرس رشته فلسفه در این کشور به صورت متوسط به میزان 69200ARS (پزو آرژانتین) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 830000ARS (پزو آرژانتین) در سال است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار یک فیلسوف در کشور آرژانتین در حدود 35300ARS (پزو آرژانتین) و در بیشترین حالت 107000ARS (پزو آرژانتین) می باشد.

میزان حقوق مشاغل رشته فلسفه در بهترین شهرهای آرژانتین در نمودار زیر قابل مشاهده است:

حقوق مشاغل فلسفه در شهرهای آرژانتین

تحصیل تاریخ فلسفه در دانشگاه سن مارتین آرژانتین

تاریخ فلسفه با فلسفه محیط زیست در آرژانتین 15 اعتبار دارد. این درس مقدمه ای بر تاریخ فلسفه در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. در این مقدمه، تمرکز فراوانی بر چگونگی شکل گیری فلسفه در درک رابطه انسان با طبیعت است. دانشجویان با مشکلات اساسی انتخاب شده در فلسفه و تحقیق آشنا خواهند شد. مشارکت محوری و تأثیرگذار در تاریخ فلسفه مورد تجزیه و تحلیل و بحث قرار می گیرد. این موضوع بر پیشگامان جامعه مدرن مانند توسعه علم، شناخت و درک علمی تمرکز دارد. درک کلی دانشجویان از این موضوع برای کشف چگونگی کارکرد فلسفه به عنوان بازیگری برای تغییر در زمان چالش های بزرگ مربوط به مسائل زیست محیطی استفاده می شود.

موضوعات مهم:

  • فلسفه و تاریخ علم
  • اخلاق
  • فلسفه علم
  • نظریه استدلال

با استفاده از اطلاعات درج شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید درباره آرژانتین بیشتر بدانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *