مهاجرت تحصیلی کره جنوبی

رشته شنوایی سنجی در کره جنوبی

رشته شنوایی سنجی در کره جنوبی

رشته شنوایی سنجی در کره جنوبی رشته ای در زمینه گوش و شنوایی و ناشنوایی است که علاقمندان به این حوزه است می تواند این رشته را تحصیل کند. در کره جنوبی چند دانشگاه وجود دارد که در 20 رتبه اول دانشگاه های جهانی وجود دارند. این به این معنی است که کره جنوبی در زمینه آموزش و پرورش و تحقیقات آکادمیک از بهترین و جدیدترین علوم و ابزارها بهره برده است. کره جنوبی رشته های مختلفی را در چندین دانشگاه های متفاوت ارائه می دهد و هر کدام شرایط مختلفی برای تحصیل دارد و شما باید براساس آن ها مدارک لازم را به این دانشگاه ها ارسال کنید. در کره جنوبی فرصت تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به کره جنوبی و اخذ ویزای دانشجویی مشاور شماست.

جایگاه رشته شنوایی سنجی در کره جنوبی

آسیب شناسان گفتار زبان در غربالگری، تشخیص، درمان و پیشگیری از اختلالات ارتباط انسانی متخصص هستند. مانند اختلالات زبانی کودک، اختلالات گفتار و زبان عصبی، اختلالات بیانی و واجی، اختلالات صدا، و اختلالات روانی. با افزایش تعداد کودکان و بزرگسالان مبتلا به اختلالات زبانی ذاتی یا اکتسابی و همچنین تعداد سالمندان و خانواده های چندفرهنگی و دوزبانه، علاقه به آسیب شناسی زبان و گفتار افزایش یافته است. بر این اساس، تقاضا برای آسیب شناسان گفتار و زبان که بتوانند در مراکز بهزیستی و مراکز توانبخشی خدمت کنند رو به افزایش است. اختلالات ارتباطی ناشی از اختلالات گفتاری و زبانی است و اغلب با سایر ناتوانی ها از جمله ناتوانی های ذهنی و اختلالات عاطفی و رفتاری همراه است. رشته آسیب شناسی گفتار و زبان به ارتقا یا بازیابی مهارت های ارتباطی برای روابط انسانی، دستاوردهای تحصیلی و زندگی شغلی به منظور بهبود کیفیت زندگی کمک می کند.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش فرصت های شغلی در رشته شنوایی سنجی در کره جنوبی می باشید:

افزایش فرصت های شغلی در رشته شنوایی سنجی در کره جنوبی

تحصیل رشته شنوایی سنجی در کره جنوبی

شنوایی سنجی مطالعه بین رشته ای مربوط به کم شنوایی است که در حال حاضر سومین نسبت ظاهری اختلالات در کره است. دانش‌آموزان می‌توانند نظریه‌ ها و تمرین‌های آن را در مورد ارزیابی شنوایی ‌شناختی، آموزش شنوایی، و توانبخشی شنیداری مطالعه کنند. رشته های اصلی شامل شنوایی شناسی پایه، شنوایی شناسی بالینی، شنوایی شناسی توانبخشی، سمعک، کاشت حلزون و فناوری جایگزین، شنوایی شناسی کودکان، شنوایی شناسی سالمندان، شنوایی شناسی صنعتی و شنوایی شناسی آموزشی است. دانش‌آموزان به آموزش تخصصی کامل می‌رسند که می‌تواند شنوایی طبیعی را حفظ کند و از وضعیت شنوایی غیرطبیعی پیشگیری، ارزیابی و توانبخشی کند. افراد مبتلا به کم شنوایی تمایل به افزایش در داخل و خارج از کشور دارند، زیرا کاهش شنوایی مادرزادی به دلیل رایج شدن غربالگری شنوایی نوزادان، افزایش سن پیری به دلیل افزایش سن جمعیت و کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا به دلیل صنعتی شدن و گسترش شنوایی افزایش می یابد.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته شنوایی سنجی و اطلاعاتی در خصوص آن ها می باشید:

نامرتبه در کره جنوبیرتبه در آسیارتبه در جهاننرخ پذیرش
دانشگاه یونسی1177340%
Korea University23674%25
Catholic University of Korea337337%24
Seoul National University44329%15
University of Ulsan552197%27
Hanyang University653157%10
Hallym University757571%20

اشتغال در رشته شنوایی سنجی در کره جنوبی

سیستم های صوتی فردی بر این اساس، نگرانی و نیازهای اجتماعی به سرعت در رشته شنوایی شناسی در حال گسترش است. تخمین زده می شود که حدود 5 میلیون نفر، حدود %10 از کل جمعیت کره را افراد کم شنوا تشکیل می دهند. بنابراین، حوزه شغلی آن متنوع و امیدوارکننده است. اهداف آموزشی پرورش متخصصان جهانی در زمینه شنوایی شناسی است. دانش آموزان توانایی حل مسئله و دانش و تکنیک های خلاقانه را از طریق برنامه های درسی با تمرکز بر تمرین در سطوح بین المللی یاد خواهند گرفت. اگر دانش‌آموزان پس از گذراندن رشته شنوایی‌شناسی در آزمون صلاحیت قبول شوند، می‌توانند مجوز شنوایی‌ سنج را که به عنوان رتبه دوم شغل امیدوارکننده برای آینده انتخاب شده است، دریافت کنند. اکنون بیش از %90 درصد فارغ التحصیلان در رشته های مرتبط با رشته در کلان شهرها و کل کشور مشغول به کار هستند.

پس از تحصیل در کره جنوبی به زبان انگلیسی اخذ گواهی مجوز شنوایی شناس می توانند در زمینه های زیر فعالیت کنند:

  • بیمارستان های عمومی و خصوصی
  • موسسات تحقیقاتی
  • مراکز توانبخشی آسیب شنوایی
  • شرکت سمعک
  • شرکت کاشت حلزون شنوایی
  • مراکز اجتماعی مرتبط با مدارس کم شنوا و ناشنوایان
  • مراکز سمعک خصوصی

 رشته شنوایی سنجی در مقطع ارشد در کره جنوبی رشته شنوایی سنجی در مقطع ارشد در کره جنوبی

در صورتی که دانشجویان امیدوار به تحصیل و تحقیق در رشته شنوایی شناسی و علوم شنوایی مرتبط در مقطع کارشناسی ارشد باشند، می توانند به مقطع کارشناسی ارشد عمومی این دانشگاه بروند. و اگر دانش‌آموزان بخواهند شغلی پیدا کنند و همزمان ادامه تحصیل دهند، می‌توانند این کارها را با هم در دانشگاه تحصیلات تکمیلی هالیم در سئول انجام دهند. بسیاری از دانشجویانی که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند، مانند برنامه دکترا، در مقطع کارشناسی ارشد با تکمیل دوره های تخصصی بالینی فشرده و برنامه کارشناسی ارشد آموزش می بینند. تحصیل در رشته شنوایی شناسی محض تنها یک شانس در دانشگاه هالیوم در کره است. بنابراین، دانشگاه هالیم مرکز شنوایی شناسی در کره است. این دانشگاه قبلاً اساتید زیادی را در چندین دانشگاه در کره تولید کرده است. و در حال حاضر، سمپوزیوم ها و پروژه های ملی تحقیقاتی بسیار فعال در مقطع کارشناسی ارشد انجام شده است.

تحصیل در مقاطع مختلف کره جنوبی برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است. در جدول زیر شاهد دروس رشته شنوایی سنجی در کره جنوبی هستید:

سال اولسال دوم
مقدمه ای بر اختلالات ارتباطیارزیابی رفتار شنوایی
مقدمه ای بر شنوایی شناسیتمرین برای ارزیابی رفتار شنیداری
آناتومی و فیزیولوژی در آسیب شناسی گفتار و زبانزبان اشاره و ارتباطات
آناتومی و فیزیولوژی در شنوایی شناسیارزیابی و برازش سمعک
روان آکوستیکتمرین برای ارزیابی و برازش سمعک
آسیب شناسی شنواییارزیابی توانمندی شنوایی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط اعزام دانشجو به کره جنوبی مشاور و راهنمای شما است و به سوالات شما در زمینه مهاجرت به کشور کره جنوبی پاسخ می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته شنوایی سنجی در کره جنوبی

  1. ماهرو گفت:

    سلام خسته نباشید. آیا امکان پذیرش، پس از گذراندن چند ترم از این رشته در ایران ،در دانشگاه های کره جنوبی وجود دارد؟ یا حتما باید از ابتدا در آنجا کنکور داد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *