مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته شنوایی سنجی در کانادا

رشته شنوایی سنجی در کانادا

رشته شنوایی سنجی در کانادا رشته ای مهم در زمینه ناشنوایی است. شنوایی شناسان طیف وسیعی از خدمات ارزیابی و توانبخشی را به افراد ارائه میدهند. آنها از تست ها و پروتکل های ویژه ای برای ارزیابی توانایی های شنوایی و ارزیابی تاثیر مشکلات شنوایی بر ارتباطات استفاده می کنند. برنامه کارشناسی و ارشد علوم بالینی در شنوایی سنجی در کانادا پیشرو جهانی در این زمینه است و در توسعه فناوری شنوایی شناسی کودکان پیشگام بوده است. دانش‌آموزان از طریق تجربیات آزمایشگاهی گرو ه‌های کوچک و کلینیک‌های آموزشی، نسبت پایین دانش‌آموز به استاد و دسترسی به امکانات آموزشی و تحقیقاتی پیشرفته مدرسه مورد توجه شخصی قرار می‌گیرند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به کانادا مشاور و راهنمای شماست.

تحصیل رشته شنوایی سنجی در کانادا

دانشکده علوم ارتباطات و اختلالات بزرگترین کلینیک گفتار و شنوایی در محل کانادا، کلینیک گفتار و شنوایی HA Leeper است. شنوایی سنجی (که علم شنوایی نیز نامیده می شود) مطالعه حس و ادراک شنوایی نرمال و مختل، و فناوری ها و سایر استراتژی های توانبخشی برای افراد مبتلا به کم شنوایی و سایر اختلالات پردازش شنوایی است. شنوایی شناسان از تست های مختلفی مانند تست های شنوایی، اندازه گیری گسیل گوش، ویدئونیستاگموگرافی و تست های الکتروفیزیولوژیک استفاده می کنند تا تعیین کنند که آیا فردی می تواند در محدوده طبیعی بشنود و اگر نه، کدام بخش از شنوایی تحت تاثیر قرار می گیرد و تا چه میزان. اگر کم شنوایی مشخص شود، ممکن است برای بیمار سمعک صادر شود، کاشت حلزون شنوایی انجام شود یا تحت عمل جراحی قرار گیرد. شنوایی شناسی و آسیب شناسی گفتار زبان اغلب به هم مرتبط هستند، زیرا اختلالات یک سیستم بر دیگری تأثیر می گذارد.

شنوایی شناسان متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند که به تشخیص، ارزیابی، توانبخشی و پیشگیری از اختلالات کم شنوایی و تعادل می پردازند. به طور خاص، شنوایی شناسان فعالیت های زیر را انجام می دهند:

  • انجام ارزیابی شنوایی برای تعیین درجه و نوع کم شنوایی
  • انجام آزمایش های تشخیصی برای تعیین منابع و علل اختلال شنوایی
  • استفاده از تکنولوژی روز برای ارزیابی و درمان کم شنوایی در کودکان و بزرگسالان
  • مناسب سیستم های تقویتی مانند سمعک یا کاشت حلزون
  • غربالگری شنوایی نوزادان
  • ارائه توانبخشی شنوایی به افراد مبتلا به کم شنوایی و خانواده های آنها برای کاهش مشکلات ارتباطی و تسهیل سازگاری با کم شنوایی
  • با آموزش مردم و سایر متخصصان در مورد تأثیرات صدا بر شنوایی، از کاهش شنوایی جلوگیری کنید.

رشته شنوایی سنجی در مقطع ارشد در کانادا

شنوایی شناسان با همکاری متخصصین گوش و حلق و بینی، پزشکان خانواده، پرستاران، معلمان، مددکاران اجتماعی، روانشناسان، آسیب شناسان گفتار و زبان و سایر شنوایی شناسان کار می کنند. شنوایی شناسان در محیط های مختلفی از جمله بیمارستان ها، مراکز بهداشتی اجتماعی، کلینیک های خصوصی، مدارس، تولیدکنندگان سمعک و دانشگاه ها کار می کنند. برنامه تحصیلات تکمیلی دانشکده بهترین ترکیب ممکن از یک پایه نظری و تجربه واقعی را برای یک حرفه در شنوایی شناسی ارائه می دهد. دوره کارشناسی ارشد شنوایی سنجی 2 سال است. در طول مدت حضور دانشجو، آنها حداقل 30 واحد از دوره های تحصیلات تکمیلی را در زمینه هایی مانند علم شنوایی و تمرین شنوایی شناسی می گذرانند. دانشجویان 5 دوره اکسترنشی بالینی را در محیط های اجتماعی، تحت نظارت پزشکان تکمیل خواهند کرد. دانشجویان با انجام تحقیق و تکمیل پایان نامه یا شرکت در یک آزمون جامع، یک نیاز نهایی را تکمیل می کنند.

پس از اتمام برنامه، دانشجویان مدرک M.Sc را دریافت خواهند کرد. درجه. کارشناسی ارشد در شنوایی شناسی بیانگر آموزش علمی برجسته و آمادگی بالینی عالی است. یک M.Sc. برای دریافت گواهینامه به عنوان یک شنوایی شناس حرفه ای در کانادا مورد نیاز است. پس از 1 سال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان برنامه ممکن است برای انتقال به Ph.D اقدام کنند. برنامه در برخی موارد، دانش‌آموزان به تکمیل دوره ‌ها و تمرین‌های مورد نیاز برای صدور گواهینامه به‌عنوان شنوایی سنج ادامه می‌دهند. در حوزه این رشته گرایش های مختلفی در کانادا در دسترس دانشجویان بین المللی است. شما نیز می توانید با ارائه مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع ارشد و دکترا در رشته شنوایی سنجی در کانادا تحصیل کنید.

گرایش مرتبط با رشته شنوایی سنجی در کانادا

گرایش مرتبط با رشته شنوایی سنجی در کانادا

آسیب شناسی گفتار و زبان چیست؟ آسیب شناسان گفتار زبان به ارزیابی و درمان طیف وسیعی از اختلالات گفتار، زبان، صدا، بلع، و اختلالات شناختی-ارتباطاتی می پردازند. چنین اختلالاتی ممکن است ناشی از دلایل ساختاری یا عملکردی باشد و ممکن است در طول زمان ایجاد شده باشد یا در نتیجه مواردی مانند سکته مغزی، آسیب به سر یا سرطان های سر و گردن ایجاد شده باشد. برنامه آسیب شناسی گفتار و زبان وسترن یک رهبر بین المللی در این زمینه است و نقش مهمی در توسعه زبان، گفتار، بلع و صوت درمانی نوآورانه ایفا کرده است. دانش‌آموزان در این برنامه از تجربیات آزمایشگاهی و کلینیک‌های آموزشی گروهی کوچک، نسبت پایین دانشجو به استاد و دسترسی به امکانات آموزشی و تحقیقاتی پیشرفته بهره می‌ برند. دانشکده علوم ارتباطات و اختلالات بزرگترین کلینیک گفتار و شنوایی در محل کانادا، کلینیک گفتار و شنوایی HA Leeper است.

دانشگاه های رشته شنوایی سنجی در کانادا

دانش آموزان در این برنامه مدرک مبتنی بر تحقیق PhD در علوم شنوایی را دنبال می کنند و مدارک حرفه ای را برای تمرین به عنوان شنوایی شناس ثبت شده  MClSc کسب می کنند. برنامه ترکیبی MClSc/PhD 5 سال طول می کشد تا دانش آموزان تمام الزامات برنامه دکترا در علوم شنوایی و برنامه MClSc در شنوایی شناسی را که از طریق دانشکده علوم ارتباطات و اختلالات ارائه می شود، تکمیل کنند. دانش آموزان اکثر الزامات دوره MClSc را در طول 2 سال اول تحصیل تکمیل می کنند. الزامات برنامه دکترا در 5 سال کامل ادغام شده است، با شرایط بالینی لازم برای تمرین به عنوان متخصص شنوایی در اواخر دوره تکمیل شده است. در تکمیل مؤلفه‌های پژوهشی برنامه، دانشجویان ملزم به همکاری با یک ناظر پژوهشی در زمینه علوم شنوایی هستند و باید مقدمات نظارت را قبل از درخواست برای برنامه فراهم کنند.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص دانشگاه های مناسب برای تحصیل در کانادا در رشته شنوایی سنجی هستید:

نام دانشگاهرتبه جهانیزبان تحصیل
دانشگاه مک گیل31انگلیسی
دانشگاه براک300
دانشگاه دالاهو251
دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا47

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا مشاور و راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *