مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته جراحی زنان و زایمان در بلژیک

تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در بلژیک

برای تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در بلژیک دانشگاه های بسیاری وجود دارد که متقاضیان می توانند به آن ها درخواست تحصیلی خود را ارسال کنند. این کشور یکی از کوچک ‌ترین کشورهای اروپاست. اما با این وجود مکان‌ های شگفت ‌انگیز و متنوعی برای کشف دارد. این کشور واقع در غرب اروپا، با هلند، آلمان، لوکزامبورگ و فرانسه و همچنین دریای شمال همسایه است. به این ترتیب این کشور نه تنها دارای شهرهای شهری است بلکه سواحل زیبایی نیز دارد. یکی از ویژگی های قابل توجه این کشور این است که اکثر مردم در قسمت شمالی هلندی و اکثریت در قسمت جنوبی فرانسوی صحبت می کنند.

این کشور کشوری جذاب است که قلب شما را به راحتی تسخیر می کند. چه یک گردشگر باشید و چه دانشجوی بین المللی، این کشور با مناظر زیبا، معماری نفس گیر و محیط بسیار چند فرهنگی خود باعث می شود که واقعا احساس کنید در خانه خود هستید. سیستم آموزش عالی این کشور به 2 دسته دانشگاه ها و دانشگاه های علمی کاربردی تقسیم می شود. طبق معمول در اتحادیه اروپا، ساختار مدرک 3 لایه است که عبارتند از:

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکترا

در حال حاضر 81 موسسه آموزش عالی بلژیکی وجود دارد که 30 موسسه خصوصی هستند. حدود 500000 دانشجو در دانشگاه های این کشور ثبت نام کردند. به طور کلی، برنامه های تحصیلی براساس سال های تحصیلی تنظیم می شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای آن دسته از افرادی که قصد تحصییل رشته جراحی زنان و زایمان در بلژیک دارند، اطلاعات لازم را در این نگارش آورده است.

تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در بلژیک

محل استقرار پارلمان اروپا، کمیسیون اروپا، شورای اروپا و سایر نهادهای اتحادیه اروپا و همچنین سازمان های بین المللی مانند ناتو، این کشور جامعه ای دوستانه، جهانی و بین المللی درست در قلب اروپا دارد. این کشور، یکی از اعضای موسس اتحادیه اروپا، همچنین میزبان موسسات آموزش عالی مشهور جهان است. مهم نیست که قصد تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا یا ثبت نام در برنامه تحصیل تابستانی در خارج از کشور را دارید، سیستم آموزشی این کشور به گونه ای طراحی شده است که طیف گسترده ای از موضوعات و فرصت های تحصیلی را برای دانشجویان فراهم کند. در حالی که زبان ‌های آموزشی معمول فرانسوی یا هلندی هستند، شما همچنین می‌توانید مدارک تحصیلی زیادی را به زبان انگلیسی، آلمانی یا هر زبان خارجی دیگری که دانشجویان بین‌المللی را هدف قرار می ‌دهند، بیابید.

دانشگاه هایی که مناسب تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در بلژیک هستند، در جدول زیر آمده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه کاتولیک لوون76
دانشگاه آزاد بروکسل – VUB119
دانشگاه لیژ521
دانشگاه گنت143
دانشگاه آزاد بروکسل245
دانشگاه کاتولیک لووان252
دانشگاه آنتورپ280
موسسه پزشکی بلژیک484
دانشگاه هاسلت449

تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در بلژیک

هزینه تحصیل در بلژیک

بلژیک به 3 منطقه تقسیم می شود:

  • منطقه فلاندری (یا فلاندر)
  • منطقه بروکسل – پایتخت
  • منطقه والون (یا والونیا)

در دانشگاه های والونیا، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا باید هزینه های تحصیلی مشخصی را که توسط ARES (آکادمی تحقیقات و آموزش عالی) تعیین می شود، بپردازند. با این حال، این شهریه ها نمی تواند بیش از 5 برابر مبلغی باشد که دانشجویان اتحادیه اروپا یا EEA باید بپردازند. در منطقه فلاندری، شهروندان اتحادیه اروپا، EEA و غیر اتحادیه اروپا، EEA نیز باید هزینه های تحصیل متفاوتی را بپردازند، اما همه آن ها از حدود 900€ (یورو) در سال تحصیلی شروع می شوند.

اگرچه هزینه های شهریه برای دانشجویان اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا محدود است، اما برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا بسته به هر دانشگاه می تواند افزایش یابد. اگر بالاتر باشد، ممکن است به دلیل درآمد دانشجو، نوع برنامه تحصیلی، یا کمک هزینه ها یا بورسیه های موجود باشد. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید مبلغ اضافی بین 2000€ تا 4175€ (یورو) در هر سال تحصیلی بپردازند.

بدون توجه به دلیل، پرداخت شهریه های بالا می تواند برای بسیاری منبع استرس باشد. با این حال، گزینه های زیادی برای تامین مالی تحصیلی، از جمله استفاده از بورسیه تحصیلی وجود دارد. فرصت های بورسیه تحصیلی مختلفی برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در بلژیک هستند وجود دارد. بسته به کشور مبدا و سطح تحصیلات، گزینه های مختلفی برای تامین مالی وجود دارد.

کار حین تحصیل در بلژیک

در این کشور، همه دانشجویان خارجی، حتی اگر خارج از منطقه اقتصادی اروپا باشند، می توانند در حین تحصیل کار کنند. تنها شرایط این است که آن ها باید در یک موسسه آموزش عالی در فدراسیون والونیا-بروکسل ثبت نام کرده و باید مجوز اقامت معتبر داشته باشند. از سال 2018، دیگر نیازی به درخواست مجوز کار نیست، فقط به “مجوز واحد” ضروری نیاز دارید. توجه داشته باشید که مجوز اقامت معتبر به این معنی است که دانشجویان باید در ثبت نام اتباع خارجی ثبت نام کرده و گواهی ثبت نام در آنجا (C.I.R.E.) داشته باشند. شما می توانید این سند اقامت را از مقامات محلی محل سکونت (مقیم یا خدمات خارجی) درخواست کنید.

برای اینکه بدانید چه زمانی می توانید در این کشور کار کنید، به اجازه اقامت خود نگاهی بیندازید. به طوری که توسط شهرداری صادر شده است. تمام گزینه های برای دسترسی به بازار کار در بلژیک را بیان می کند. بسته به دوره ای که قصد دارید کار کنید، گزینه های زیر برای شما باز است:

گزینه های تحصیلی در بلژیک

کار در حوزه رشته جراحی زنان و زایمان در بلژیک

سلامت زنان و زایمان شامل تست پاپ اسمیر، کنترل بارداری، سرطان ‌شناسی زنان، پزشکی مادر و جنین، اوروژنیکولوژی، جراحی کم تهاجمی و باروری است. پزشکان ما طیف کاملی از خدمات بهداشتی زنان و زایمان را برای زنان در هر سنی ارائه می دهند.

روش ‌ها و جراحی ‌های رایج GYN که پزشکان انجام می ‌دهند، به شرح زیر است:

  • چسبندگی، به این حالت لیز چسبندگی نیز می گویند.
  • بیوپسی دهانه رحم (مخروطی)
  • کولپورافی
  • کولپوسکوپی
  • اتساع و کورتاژ (D&C)
  • ابلیشن آندومتر
  • بیوپسی آندومتر یا رحم
  • سونوگرافی کنتراست مایع (FCUS)

حقوق ماهیانه کار در حوزه رشته جراحی زنان و زایمان در بلژیک در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در حوزه رشته جراحی زنان و زایمان در بلژیککسانی که قصد سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در بلژیک دارند می توانند از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *