مهاجرت کاری بلژیک

کار در بلژیک

کار در بلژیک

مهاجرت از طریق کار در بلژیک در سال های متوالی به خصوص سال 2023 موضوعی پراستقبال می باشد که ذهن متقاضیان خارجی را به سمت خود سوق داده است. این کشور یکی از کشورهای پیشرفته و عضو اتحادیه اروپاست. فرصت های شغلی برای مهاجرین به خصوص در بخش های تخصصی وجود دارد. یافتن کار در این کشور ممکن است به آن سختی که فکر می کنید نباشد. زیرا آمارها نشان می دهد چنانچه دارای تجربه در کار و حرفه مورد نظر باشید. همچنین دارای مدارک تحصیلی معتبر با پشتکار زیاد باشید می توانید کار پیدا کنید. لذا مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این موضوع به بررسی کار در بلژیک پرداخته اند.

  • شرایط کار در این کشور چگونه می باشد؟
  • میزان دریافتی در این کشور در سال 2023 چه میزان خواهد بود؟

همچنین این کشور هر ساله لیست مشاغل مورد نیاز ارائه می دهد. بسیاری از متقاضیان بین المللی از طریق کاریابی و اخذ پیشنهاد کاری مربوطه می توانند به ادامه زندگی در این کشور بپردازند. مشاغل پردرآمد در این کشور در گروه مشاغل مهندسی، پزشکی، خدمات و فروش خواهد بود.

مالیات در بلژیک چقدر است؟

برای ساکنان بلژیک، مالیات‌ های عمومی با نرخ‌ هایی متفاوت از %0 تا 9% مالیات بر درآمد تعلق می‌ گیرد. نرخ متوسط بودن 7% برای افراد غیر مقیم، 7% هزینه اضافه پرداخت می شود. در برخی موارد، مالیات های اشتراکی ممکن است بر درآمد معاف از منابع خارجی نیز وضع شود.
اینفوگرافی کار در بلژیک

بازار کار در بلژیک 2023

بازار کار در این کشور با توجه به نرخ بیکاری و همچنین فرصت های شغلی زیاد برای بلژیکی ها و حتی مهاجرین بسیار مناسب است. اما می تواند برای مهاجرین چالش برانگیز نیز باشد. بازار کار در این کشور در حال حاضر به خصوص برای نیروهای جوان و متخصص بسیار بازار خوبی است. افرادی که دارای تجربه و مهارت هستند. همچنین تسلط به زبان محل کار مورد نظر را دارند می توانند در این کشور کار کنند. تقریبا نیمی از این کارفرمایان در این کشور اظهار کرده اند که تعداد نیروی محلی مناسب کم می باشد و نیازمند به نیروی خارجی هستند. همچنین بیش از یک چهارم اظهار داشتند که آنها از نیروی کار بین المللی برای پر کردن موقعیت خود استفاده کرده اند.

این در حالی است که تنها 39% از کارفرمایان از کیفیت کاندیداهای محلی را بالاتر از حد متوسط ​​ارزیابی کرده اند. لذا این آمار نشان می دهد که کارفرمایان بلژیکی از استخدام نیروی کار خارجی استقبال می کنند. بازار کار به خصوص برای مهاجرین واجد شرایط بسیار مناسب است. یکی از رایج ترین چالش های استخدامی در این کشور، فاقد مهارت های ویژه و مناسب مانند دانش زبان یا مهارت فنی برا کارجویان است.‌ در این کشور، به ویژه در بروکسل پایتخت این کشور اغلب لازم است که نامزدها حداقل به 3 زبان هلندی، فرانسوی و انگلیسی تسلط داشته باشند.

درخواست کار در بلژیک

هنگامی که یک شغل مناسب در این کشور پیدا کردید، باید بدانید که چگونه یک رزومه و نامه پوششی به سبک این کشور تهیه کنید تا مطمئن شوید درخواست شما به طور شایسته مورد توجه واقع شود. برخی از مشاغل ممکن است مسیر جایگزین درخواست و بیانیه شخصی را طی کنند، اما الزامات کلی از نظر محتوا یکسان است. روند درخواست کار در این کشور به طور کلی مشابه سایر نقاط اروپای غربی است. شما درخواست خود را ارسال می کنید و در صورت انتخاب به مصاحبه دعوت می شوید. فرآیند مصاحبه ممکن است شامل آزمایش و احتمالا مصاحبه بعدی باشد. به داوطلبانی که به مرحله مصاحبه می رسند، به طور رسمی اعلام می شود که آیا موفق شده اند یا خیر.

آمادگی برای مصاحبه شغلی با روشی که در کشورهایی مانند بریتانیا یا ایالات متحده وجود دارد تفاوت چندانی ندارد. هوشمندانه لباس بپوشید، از قبل درباره شرکت تحقیق کنید تا آماده باشید و سوالات خوبی داشته باشید و رفتار خود را بدون اینکه خیلی سفت یا بی شخصیت شوید، رسمی نگه دارید. معمولا از شما خواسته می شود بین 2 تا 3 مرجع حرفه ای ارائه دهید. اما با آنها تماس گرفته نمی شود مگر اینکه کاری به شما پیشنهاد شود.

ارائه رزومه جهت کار در بلژیک

از اصلی ترین مراحل استخدام جهت کار در بلژیک ارائه رزومه دقیق می باشد. زیرا اکثر کارفرمایان در بلژیک قبل از خواندن نامه پوشش رزومه شما را مطالعه می کنند. توجه کارفرمایان در بلژیک باید نقاط قوت و مهارت های شما را برجسته کند. بنابراین رزومه کار شما باید به آسانی خوانده شود. یک رزومه موفق در بلژیک باید دارای مشخصات شخصی باشد، که شامل نام، آدرس، شماره تلفن خود، آدرس ایمیل و آدرس اسکایپ می شود. البته به این نکته نیز توجه فرمایید که به منظور جلوگیری از هرگونه تبعیض در استخدام، نیازی به ارائه جزئیات خصوصی نیست. به این نکته مهم نیز تجوه فرمایید که، عنوان شغل یا موقعیت مورد نظر را در عنوان رزومه ذکر کنید. همچنین از عناوین شغلی بلژیکی استفاده کنید.

از دیگر مراحل اصلی در ارائه رزومه جهت کار در بلژیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحصیلات: در رزومه، ابتدا آخرین تحصیلات خود را فهرست کنید و از تحصیلات متوسطه یا تحصیلات عالی خود به عقب تر نروید.
  • آموزش اضافی: در این قسمت باید سمینارها و برنامه های آموزشی که در آن شرکت کرده اید و مرتبط با شرکتی که برای آن درخواست می دهید فهرست کنید.
  • دانش زبان: اطلاعات مربوط به دانش زبان بهتر است در یک بخش جداگانه ذکر شود. زیرا مهارت های زبانی در بلاژیک از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • علایق: در این بخش باید هرگونه فعالیت ورزشی و فرهنگی و کارهای داوطلبانه ای که انجام می دهید را مشخص کنید.
  • رزومه خود را شخصی سازی کنید: خلاقیت خود را نشان دهید و مراقب طرح بندی باشید. از سوی دیگر، مهارت های عملی خود را به نمایش بگذارید و صادق باشید.

انواع قرارداد کار در بلژیک

بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی، انواع قرارداد کار در بلژیک بر اساس مدت تعریف شده است. که عبارت اند از:

انواع قرارداد کار در بلژیکتوضیحات
قرارداد کار با پایان کارتاریخ پایان کار در این نوع از قرارداد کار در بلژیک مشخص نشده است. یعنی کار مورد نظر برای مدت نامحدود است.
قرارداد کار با مدت معینتاریخ پایان کار در قرارداد در نظر گرفه شده است. این نوع قرارداد برای مدت معین یا برای کار مشخص و معین در نظر گرفته شده است.
قرارداد کار برای کار مشخصدر این نوع قرارداد کاری که باید انجام شود به وضوح مشخص می شود.
قرارداد جایگزیناین نوع قرارداد ممکن است برای جایگزینی کارمند دائمی که قراردادش به تعویق درآمده است منعقد می شود.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین قرارداد کار در بلژیک را از دیدگاه کارفرمایان و کارمندان مشاهده فرمایید:

محبوب ترین قرارداد کار در بلژیک را از دیدگاه کارفرمایان و کارمندان

مزایا و معایب کار در بلژیک

این کشور یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست. اقتصاد این کشور یکی از پیشرفته ترین اقتصاد های اروپا می باشد. کار در بلژیک برای مهاجرین دارای مزایا و معایبی می باشد. البته مزایای آن بسیار بیشتر از معایب آن است و چنانچه بتوانید به این کشور مهاجرت کنید و در آنجا کار کنید می توانید پیشرفت کنید و زندگی مناسب در این کشور داشته باشید. مقاله هزینه زندگی در بلژیک اطلاعات مفیدی را در خصوص زندگی در این کشور در اختیار شما قرار خواهد داد.

در اینجا از جمله مزایا و معایب که متقاضیان کار در این کشور می توانند به آن توجه کنند آورده شده است:

مزایای کار در کشور بلژیکمعایب کار در کشور بلژیک
اخذ اقامت در 5 سالمالیات بالا
دریافت حقوق و دستمزد مناسب3 زبانه بودن
استفاده از ویزای همراه برای مهاجرت خانوادگیهزینه بالای زندگی
امکان دریافت شهروندیرقابت زیاد برای کار

شرایط کار در بلژیک در سال 2023

تبعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU) در حال حاضر طبق مقررات آزادی مهاجرت اتحادیه اروپا حق کار در این کشور را بدون دریافت مجوز دارند. هنگامی که این افراد در بلژیک شغلی پیدا کردند به سادگی می توانند به این کشور مهاجرت کنند. اجازه اقامت به طور خودکار به آنها اعطاء می شود. اتباع غیر اتحادیه اروپا بدون داشتن مجوز کار نمی توانند کار کنند. هر کارفرما در این کشور برای استخدام یک خارجی غیر عضو اتحادیه اروپا باید به دنبال تایید دفتر کار یا اشتغال محلی باشند. تعداد خارجی ها در سراسر این کشور بسیار زیاد است. احتمالا این تعداد بسیار بیشتر از آمارهای رسمی است. زیرا کسانی که برای سازمان های مختلف بین المللی کار می کنند، غالبا به عنوان ساکن در نظر گرفته نمی شوند.

این کشور، مانند سایر کشورهای اروپایی در سال های اخیر قوانین مهاجرت را سخت تر کرده است. از جمله شرایط کار در این کشور:

  • داشتن سابقه کاری حداقل 3 تا 5 سال
  • ارسال رزومه کاری مناسب
  • ارائه پیشنهاد کاری یا قرارداد معتبر
  • داشتن مدرک تحصیلی معتبر
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • تسلط به زبان های فرانسوی، هلندی و انگلیسی

مجوز کار در بلژیک در سال 2023

همانطور که اشاره کردیم شهروندان غیر عضو اتحادیه اروپا برای کار در این کشور نیازمند اخذ مجوز کاری می باشند. در حال حاضر مقامات این کشور 3 نوع مجوز کاری را برای خارجی ها برای کار در این کشور فراهم دیده اند. تمامی این مجوزهای نیازمند دریافت پیشنهاد کاری و اقدامات لازم توسط کارفرمایی در این کشور می باشد.

در جدول زیر مجوزهای کاری صادر شده برای کار در بلژیک شرح داده شده اند:

انواع مجوز کار در بلژیکشرح
مجوز کار نوع Aاین نوع ویزای کاری فقط افرادی صادر می شود که 10 سال در این کشور اقامت داشته اند. حداقل 4 سال دارای مجوز نوع B بوده اند. افراد دارای این نوع مجوز بدون محدودیت می توانند در این کشور کار کنند.
مجوز کار نوع Bاین نوع برای افرادی که قصد کار برای حداقل 1 سال در این کشور را دارند صادر می شود که نیازمند حمایت کارفرما در بلژیک هستند. این نوع مجوز فقط برای یک شغل خاص صادر می شود. در صورت درخواست کارفرما تمدید می شود.
مجوز کار نوع Cاین نوع مجوز برای افرادی که به طور موقت در این کشور هستند. قصد کار موقت در این کشور را دارند صادر می شود. این نوع مجوز برای دانشجویان، کارگران ماهر و غیره صادر می شود.

هزینه زندگی در بلژیک

وقتی صحبت از غذا می شود، قیمت ها مقرون به صرفه است، اما فقط برای اقلامی که در خود کشور تولید می شوند و در فروشگاه های محلی یافت می شوند. محصولات وارداتی موجود است، اما بسیار گران هستند. این کشور به قیمت بسیار پایین نان می بالد. صرف غذا در خارج از خانه همیشه جذاب است و دانشجویان آن را دوست دارند، زیرا وعده های غذایی رستوران برای کسانی که در کشورهای توسعه یافته تر توانایی پرداخت هزینه را دارند گران نیست. وقتی در بلژیک هستید، برای دفاع کردن مشکلی نخواهید داشت. مالکان و رانندگان خودرو از قیمت بنزین در بلژیک بسیار راضی خواهند بود. خرید یک گالن از آن به قیمت نیم دلار بیش از این منصفانه است. به همین دلیل است که حمل ‌و نقل عمومی در بلژیک ارزان است و می‌توانید فقط حدود $10 (دلار) در ماه یک کارت دریافت کنید.

از طرف دیگر مسکن احتمالاً بزرگترین هزینه در بلژیک است و بالاتر از همه آن هزینه های گران قیمت است. تعرفه تلفن همراه کم و بسیار مقرون به صرفه است. برای همه خدمات دیگر، مانند آب، برق و دسترسی به اینترنت، باید تقریباً 50 دلار آمریکا جدا کنید، که مردم کشورهای توسعه ‌یافته‌ تر آن را بسیار کم در نظر می‌ گیرند. قیمت املاک بسته به موقعیت مکانی می تواند بسیار متفاوت باشد. یک آپارتمان 2 خوابه در بلژیک به طور متوسط ​​بین €700 تا €900 (یورو) در ماه هزینه دارد. استودیوهای یک خوابه با اجاره ماهیانه €500 تا €600 (یورو) در دسترس هستند. توجه داشته باشید، این شامل بیمه (25 یورو در ماه) یا خدمات آب و برق مانند برق، آب و اینترنت نمی شود، که برای یک آپارتمان 85 متری حدود €100 (یورو) در ماه یا بیشتر می شود.

کار پس از تحصیل در بلژیک

بسیاری از مهاجرین به این کشور به دلیل تحصیل در بلژیک و آموزش به این کشور سفر می کنند. خوشبختانه این کشور مطابق با روند بولونیا پیش می رود. مدارک صادر شده در این کشور نیز هم راستای بسیاری از کشورهای اروپایی است. همانطور که گفتیم اخذ مدرک تحصیلی معتبر یکی از شرایط اصلی کار در این کشور و دریافت حق و حقوق مناسب است. لذا دانشجویان با تحصیل در این کشور می توانند این امر را ممکن سازند. پس از تحصیل با دریافت پیشنهاد شغلی در این کشور مشغول به کار شوند.

مدارک مورد نیاز جهت اشتغال زایی در این کشور بدین شرح می باشد:

مدارک مورد نیاز جهت اشتغال زایی در بلژیک

البته در طول تحصیل نیز دانشجویان می توانند با مجوز نوع C به صورت موقت مشغول به کار شوند و در زمینه تحصیلی خود کسب تجربه کنند و یا حتی به کارآموزی بپردازند. تحصیل در این کشور به زبان های مختلف هلندی، فرانسوی، آلمانی و انگلیسی امکان پذیر است. برای بررسی شرایط تحصیل در بلژیک می توانید مقاله لینک شده را مطالعه کنید.

کار پس از تحصیل در بلژیک

مشاغل مورد نیاز در بلژیک 2023

با بررسی مشاغل مورد نیاز در این کشور افرادی که دارای تخصص، مهارت و تجربه در این مشاغل هستند می توانند از شانس بیشتری در یافت کار در این کشور برخوردار شوند. در هر صورت این کشور نیازمند نیروی کار ماهر در بخش هایی از جمله خدمات اجتماعی، خدمات درمانی و بهداشتی، آموزش و پروش، آژانس های املاک و مستغلات و همچنین امور مالی دارد. علاوه این نیز بلژیک در زمینه های تخصصی حوزه فناوری و صنعت مهندسی از کمبود نیرو رنج می برد.

در اینجا از جمله مشاغل مورد نیاز بلژیک در سال 2023 معرفی شده اند:

  • مهندسی سخت افزار
  • مدیریت پروژه
  • حسابداری
  • مهندسی معمار
  • مهندس عمران
  • نمایندگان فروش حوزه فنی و تجاری
  • کارشناس فنی و تکنسین
  • پرستار و مامایی
  • کارکنان بخش فناوری
  • مکانیک
  • مشاغل بخش ساختمانی مانند برق کار، نقاش، لوله کش و غیره
  • داروسازی
  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • مشاغل مرتبط خدماتی

کاریابی در بلژیک

در این کشور حدود 65% مشاغل در روزنامه های این کشور تبلیغ و اگهی می شود. روزنامه های مهم در این کشور در سال 2023 شامل روزنامه های Le Soir ،De Standaard ،Het laatste Nieuws و De Gazet van Antwerpen هستند. نشریات تخصصی در صنعت نیز وجود دارد که تبلیغات اشتغال صنعتی را در این کشور انجام می دهند. انتشارات صنعتي از انگلستان، آلمان و ساير كشورها ممكن است به ويژه مواردي كه نياز به مهارت هاي تخصصي دارند در این کشور نیز تبليغ كنند.

روزنامه ها و مجلات بین المللی نیز ممکن است مشاغلی را در این کشور تبلیغ کنند که شامل فایننشال تایمز، فرانکفورتر آلژمین زیتونگ و وال استریت ژورنال می باشد. علاوه بر روزنامه ها برای کاریابی در این کشور متقاضیان می توانند از سایت های کاریابی، موسسات کاریابی و دیگر موارد استفاده کنند. این موسسات و سایت های کاریابی با دریافت رزومه کاری کارجویان را به کارفرمایان بلژیکی معرفی می کنند.

از جمله موسسات و آژانس های کاریابی در این کشور در لیست زیر بیان شده است:

  • actiris.be
  • vdab.be
  • leforem.be
  • adg.be
  • onem.be
  • jobat.be
  • com
  • stopstone.be
  • randstad.be

نرخ بیکاری بلژیک

همانطور که در مطالب فوق اشاره شد، نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است. یکی از پایین ترین نرخ ها در قاره اروپا و جهان است. لذا با توجه به پایین بودن این نرخ فرصت های شغلی در این کشور بسیار زیاد است و کارجویان با داشتن شرایط لازم می توانند در این کشور کار پیدا کنند. در نمودار زیر نرخ بیکاری در این کشور از سال 2010 تا 2020 آورده شده است. به طور کلی نرخ بیکاری در این کشور حدود 5.6% می باشد. این نشان از میزان پایین بودن این نرخ و کاهش این نرخ در سال های بعدی دارد.

 

مجوز کار نوع A در بلژیک

همانطور که اشاره کردیم ویزای نوع A برای آن دسته از افرادی که 10 سال اقامت کشور بلژیک دارند صادر می شود. همچنین درخواست کنندگان این نوع ویزا و مجوز بایستی حداقل 4 سال مجوز نوع B را که در قبل توضیح داده شده است داشته باشند. البته برای برخی از کشورها شامل ترکیه، مراکش، تونس، مقدونیه، صربستان، کوزوو، الجزایر، مونته نگرو و بوسنی تخفیف شامل شده اند. در صورت داشتن 3 سال نوع مجوز B می توانند برای دریافت این نوع مجوز اقدام نمایند. دارندگان این نوع ویزا و مجوز برای همیشه می توانند در این کشور کار کنند. دارندگان دیگر نیاز به تمدید و یا دریافت مجوز دیگری ندارند. البته طبق قانون برخی از افراد شامل، کارگران فصلی، محققین و استادان مهمان، کارآموزان، نیروی کار ماهر و اعضای خانواده دارندگان مجوز نوع B نمی توانند برای این نوع مجوز درخواست دهند.

ویزای کاری بلژیک

برای کار در این کشور نیازمند دریافت ویزای این کشور هستید. همانطور که اشاره کردیم 3 نوع ویزای کاری برای کار در این کشور وجود دارد. در اینجا از جمله مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری بلژیک ذکر شده است.

  • ارائه گواهی پزشکی و سلامت برای ویزای نوع B
  • تاییدیه اداره مهاجرت به این کشور برای ویزای نوع B
  • مدارک مربوط به نوع اقامت برای ویزای نوع B
  • دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما در این کشور برای همه ویزاها
  • اثبات اقامت 10 ساله در این کشور برای ویزای نوع A
  • اثبات داشتن ویزای 4 ساله نوع B برای ویزای نوع A
  • محل اقامت در این کشور و مجوز اقامت در کشور برای ویزای نوع A
  • تاییدیه اداره مهاجرت و مدت زمان تعیین شده برای ویزای نوع C
  • مشخصات محل اقامت برای ویزای نوع C
  • ارائه مجوز اقامت موقت برای ویزای نوع C
  • مدارک شناسایی و هویتی برای همه ویزاها

دستمزد کار در بلژیک 2023

بر اساس آمار اعلام شده و میزان دستمزد مشاغل مختلف در این کشور میزان دستمزد میانگین در این کشور در سال 2023 در حدود 7000€ (یورو) می باشد. همچنین کمترین میزان حقوق اعلام شده در این کشور حدود 3595€ (یورو) و بیشترین میزان حقوق 25900€ (یورو) می باشد. این در حالی است که میزان حقوق ساعتی میانگین در این کشور 35€ (یورو) می باشد. میزان آمارها نیز نشان می دهد که این میزان حقوق ها نسبت به سال گذشته میزان حقوق حدود 6% افزایش داشته است.

در اینجا میزان درآمد میانگین برخی از مشاغل در این کشور آورده شده است:

شغلحقوق به یورو
حسابدار€6320
کتابدار€4260
منشی€3020
عکاس€3790
طراح گرافیک€2450
معمار€5740
مکانیک€2750
معلم€5060
مهندس عمران€5940
دندانپزشک€13800
صندوقدار€3120
پرستار€5080
مترجم€5440
مدیر پروژه€7810

ارتباط کار و اخذ اقامت در بلژیک

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت در این کشور از طریق کاریابی می باشد. به طوری که در صورت یافتن کار در این کشور و زندگی مداوم به مدت 5 سال در این کشور، متقاضی می تواند اقامت این کشور را اخذ نماید. در صورتی که متقاضی تمایل به اخذ پاسپورت این کشور را داشته باشند، می باید از الزامات اخذ تابعیت یعنی آگاهی از دانش زبان این کشور برخوردار باشند. جهت اخذ تابعیت نیز می باید به مدت 10 سال از اقامت این کشور گذشته باشد.

اخذ تابعیت این کشور از طریق مدارک زیر می باشد:

  • ارائه مدارک مربوط به اقامت این کشور
  • ارائه مدارک هویتی و گذرنامه متقاضی
  • تکمیل فرم درخواست شهروندی این کشور با مهر و امضاء

کار در بلژیک برای ایرانیان

شهروندان ایرانی بایستی بدانند بر خلاف کشور آلمان امکان اخذ این ویزا برای ایرانیان مقدور نمی باشد. مطابق با این قانون و موارد ذکر شده در این مقاله می توان به این نتیجه رسید که اولویت کار در این کشور بر تامین نیروی کار داخلی است. ایرانیان بایستی از طریق ویزای تحصیلی اقدام به مهاجرت به این کشور نمایند یا از کارفرمایی دعوتنامه کاری داشته باشند. شرایط کار در این کشور برای متقاضیان بین المللی متفاوت خواهد بود. پیشنهاد کاری دریافتی از کارفرمای این کشور می باید دارای مهر و امضاء کارفرما باشد. در غیر این صورت مورد پذیرش نخواهد بود.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی و مشاوره و دریافت راهنمایی بیشتر در رابطه با مهاجرت و شرایط مهاجرت به اروپا می توانید با برقراری ارتباط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از تجربه و تخصص وکیلان و مشاورین این مجموعه که سال هاست در این امر به هموطنان عزیز خدمت می کنند، استفاده کنید.

سوالات پرتکرار در باب کار در بلژیک

در این بخش از مقاله مفتخر با پاسخگویی سوالات شما در باب کار در بلژیک می باشیم:

  • شرایط کار در بلژیک برای ایرانیان به چه صورت است؟ مطابق قوانین کاری در این کشور شهروندان ایرانی برای کار بایستی از این کشور دعوتنامه کاری داشته باشند، زیرا اخذ ویزای جستجوی کار برای ایرانیان امکان پذیر نمی باشد.
  • مزایای کار در کشور بلژیک چیست؟ اخذ اقامت در 5 سال/ دریافت حقوق و دستمزد/ امکان مهاجرت خانوادگی/ امکان دریافت شهروندی
  • مدارک ویزای کاری در کشور بلژیک چیست؟ پیشنهاد کاری یا دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایی در این کشور/ گواهی سلامت پزشکی/ تائیده اداره مهاجرت/ ارائه مدارک هویتی/ مشخصات محل اقامت
  • حقوق کار در کشور بلژیک چقدر است؟ میانگین دستمزد در این کشور در سال 2023 به مقدار 6100€ (یورو) می باشد. شایان ذکر است که بیشترین دریافتی به مقدار 52900€ (یورو) است.
4/5 - (3 امتیاز)

4 دیدگاه برای “کار در بلژیک

  1. جعفر حسن نژاد گفت:

    سلام درود من چطور. میتونم ازطریق برق کاری ساختمان به کشور بلژیک برم

    1. صادقی گفت:

      سلام برای کار در این کشور بایستی پیشنهاد کاری داشته باشید

  2. منصور گفت:

    با سلام من جوشکار هستم ۲۳ ساله در این زمینه سابقه کاری دارم ۴۸ ساله هستم و مدرک فنی حرفه ای دارم زبان انگلیسی هم کم و بیش اکی هستم برای کار در بلژیک این مدارک کافی ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام برای کار در بلژیک بایستی پیشنهاد کاری داشته باشید. در خصوص مشاوره برای مهاجرت کاری با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *