مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ

تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ

تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ همانند سایر کشورها تقاضای زیادی را هر ساله به خصوص 2023 به خود اختصاص داده است که به بررسی آن می پردازیم. تحصیل داروسازی یکی از شاخص ترین رشته های پزشکی در این کشور خواهد بود. تحصیل داروسازی در این کشور همانند سایر رشته های پزشکی است. تحصیل این رشته منجر به دریافت مدرک داروسازی برای کار در رشته های مرتبط با داروسازی در کارخانه داروسازی، داروخانه ها و دیگر موارد می باشد. این کشور با توجه به ظرفیت خود برای تحصیل دانشجویان بین المللی و حضور مهاجرین زیاد در این کشور در حال توسعه موسسات آموزشی خود و همکاری های بیشتر با دانشگاه های معتبر اروپا است.

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مطلب راجع به تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ نوشته اند و به سوالات زیر پاسخ داده اند.

  • شرایط تحصیل داروسازی در این کشور در سال 2023 چیست؟
  • بهترین دانشگاه های لوکزامبورگ برای تحصیل داروسازی کدامند؟
  • مزایای تحصیل داروسازی در این کشور چیست؟
  • هزینه تحصیل داروسازی در کشور این کشور چقدر است؟
  • اقامت پس از تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ چگونه است؟

اینفوگرافی تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ

درباره تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ

برنامه داروسازی یکی از زیر مجموعه های رشته پزشکی در این کشور است. دانشجویان با تحصیل این رشته می توانند مدرک معتبر داروسازی را که مطابق با آموزش یکپارچه اروپا که به پروسه بولونیا شهرت دارد ارائه می کند. سیستم امتیاز بندی آموزش داروسازی در این کشور بر اساس ECTS می باشد. دوره های مختلف داروسازی شامل دروس آنالیز دارو، داروسازی و عوارض، داروسازی صنعتی و غیره ارائه می شود. داروسازی در این کشور یکی از رشته های مورد توجه برای دانشجویان داخلی و خارجی می باشد. این رشته با توجه به درآمد خوب داروسازان در لوکزامبورگ دارای اهمیت زیادی است. استقبال زیادی را به همراه دارد. مدارک داروسازی صادر شده در لوکزامبورگ با توجه به تطابق آموزش با روند بولونیا در سراسر اروپا معتبر می باشد.

بررسی تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ

تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می گردد. البته تحصیل داروسازی در این کشور در مقطع کارشناسی معمولا به صورت مشترک با دانشگاه های دیگر اروپا به خصوص در دانشگاه هی کشور فرانسه و بلژیک می باشد. تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی در این کشور به صورت 3 ساله است که شامل 6 ترم تحصیلی می باشد. تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور 2 ساله است و شامل اخذ اعتبار 180 ECTS می باشند. به طور کلی برای تحصیل داروسازی در این کشور ارائه مدرک معتبر دیپلم با نمرات بالای دروس شیمی، زیست شناسی و غیره ضروری می باشد.

جهت تحصیل داروسازی در این کشور شرایط سنی خاصی وجود ندارد. اما هر چه سن پایین تر باشد میزان شانس پذیرش بالاتر خواهد رفت. توجه داشته باشید که برنامه های داروسازی در این کشور به دلیل تعداد کم موسسات آموزشی بسیار کم می باشند. در هر حال علاوه بر رشته داروسازی در این کشور تحصیل در دیگر رشته های پزشکی در این کشور امکان پذیر است که در جدول زیر مدت تحصیل آن را مشاهده می کنید. سوال اصلی در خصوص تحصیل داروسازی در این کشور بازار کار این رشته خواهد بود. بازار کار و درآمد زایی از این رشته در این کشور بسیار مناسب خواهد بود.

شرایط تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ 2023

جهت تحصیل رشته داروسازی در کشور این کشور در سال 2023 کافی است دارای مدرک معتبر تحصیلی و مورد تایید وزارت علوم و بهداشت این کشور را داشته باشید. همچنین میزان معدل نیز ملاک ورود به این رشته تحصیلی می باشد.

قابل توجه: تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست.

همچنین متقاضیان بایستی به برنامه ارائه شده و زبان تحصیل توجه فرمایند چرا که تحصیل در این کشور به زبان های مختلف صورت می گیرد. در باب شرایط تحصیل داروسازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آیتمشرح
زبان تحصیلآلمانی، فرانسوی و انگلیسی
مدرک زبان انگلیسیتافل و آیلتس
مدرک زبان آلمانی و فرانسویB1 سطح زبان آلمانی و فرانسوی

توجه داشته باشید که داروسازی اکثرا در مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ ارائه می شود.

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ

این کشور با جمعیتی 0.6 میلیون نفری خود دارای دانشگاه های بسیار اندکی است. دوره های مختلف پزشکی معمولا به صورت مشترک و تبادل برنامه های دانشجویی با دیگر دانشگاه ها صورت می گیرد. میزان برنامه ها در این کشور اندک است. اما در هر حال مدارک اخذ شده داروسازی در سراسر اتحادیه اروپا معتبر می باشد. دانشجویان فارغ التحصیل نگرانی در باب ارزش مدرک خود و امکان کار در این کشور و اتحادیه اروپا نخواهند داشت. رشته داروسازی در این کشور یکی از رشته های فعال در زمینه کاریابی در این کشور می باشد.

در هر صورت تحصیل داروسازی در این کشور مزایا و معایبی به همراه دارد که در اینجا به آنها اشاره کرده ایم:

مزایامعایب
دریافت مدرک معتبر داروسازیامکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
کسب درآمد بالا در لوکزامبورگ به عنوان داروسازسختی زبان تحصیل
امکان اخذ اقامت دائممیزان بالای هزینه زندگی و تحصیل
ورود بدون آزمون ورودیشرایط سخت ورود دانشجویان کشورهای ثالث با توجه به تعداد کم دوره های آموزش داروسازی

تحصیل داروسازی در دانشگاه لوکزامبورگ

امکان تحصیل داروسازی در این کشور تنها در دانشگاه دولتی این کشور در پایتخت یعنی دانشگاه های این کشور امکان پذیر است. البته این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های اروپا و جهان به حساب می آید. چرا که جزء 300 دانشگاه برتر جهان در سال 2023 معرفی شده است. علاوه بر این، سطح علمی دانشگاه این کشور مورد تایید بسیاری از سازمان ها و ارگان های پزشکی می باشد. تحصیل در این رشته به صورت همکاری مشترک با دانشگاه های واقع در کشورهای همسایه آلمان، فرانسه و بلژیک می باشد. بدین ترتیب که دانشجویان 1 سال اول تحصیل را در دانشگاه های این کشور سپری می کنند. سپس با استفاده از برنامه انتقال دانشجویی، به دانشگاه همکار رفته و تحصیل می کنند. همچنین در سال آخر رزیدنتی دانشجویان به این کشور باز خواهند گشت.

درصد تعداد پذیرفته شدگان در این دانشگاه از سال 2013 تا سال 2018 میلادی در نمودار زیر بیان شده است:

درصد تعداد پذیرفته شدگان در دانشگاه لوکزامبورگ

اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

داروسازان در لوکزامبورگ از حقوق بالایی برخوردار هستند. با توجه به کمبود نیروی کار متخصص در این کشور دانشجویان پس از تحصیل داروسازی و اخذ مدرک معتبر می توانند به راحتی وارد بازار کار داروسازی در این کشور شوند. دانشجویان با اخذ مدرک داروسازی در این کشور در بخش های مختلف این کشور که نیاز به داروسازان دارد می توانند ورود پیدا کنند. با دریافت یک قرارداد رسمی و پیشنهاد کاری، جهت کار در این کشور و اخذ ویزای کاری این کشور اقدام نمایند. دانشجویان با اقامت و کار به مدت 5 سال در لوکزامبورگ می توانند در این کشور به صورت دائم اقامت یابند. همچنین می توانند برای مهاجرت اعضاء خانواده خود که شامل همسر و فرزند زیر 18 سال می باشد اقدام نمایند. اقامت پس از تحصیل در این کشور یکی از روش های مهاجرتی برای دریافت تابعیت و پاسپورت شهروندی این کشور نیز می باشد.

مهمترین هزینه در این بخش مربوط به هزینه اجاره آپارتمان می باشد:

  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر حدود 1604€ (یورو)
  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر 1390€ (یورو)
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر حدود 2780€ (یورو)
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر 2256€ (یورو)

هزینه تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ 2020

هزینه تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ 2023

هزینه تحصیل داروسازی در این کشور سالانه تا 17000€ (یورو) برای دانشجویان بین المللی تخمین زده شده است. البته دانشجویان می توانند از فرصت های بورسیه تحصیلی در لوکزامبورگ و وام های دانشجویی استفاده کنند. در هر صورت هزینه تحصیل رشته های پزشکی در این کشور با توجه به نوع مقطع و همچنین همکاری مشترک و تبادل دانشجویی با دیگر دانشگاه ها متفاوت می باشد. مورد دیگری که در هزینه تحصیل دانشگاهی در این کشور تاثیرگذار می باشد، هزینه خوابگاه و محل اقامت خواهد بود.

میانگین پرداختی که می باید برای تحصیل در این کشور در نظر گرفت در جدول زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

پارامترشرح هزینه ها به یورو
میانگین پرداختی در طول سال800€ تا 400€
میانگین پرداختی در دانشگاه های گران قیمت5000€ تا 4000€

تحصیل داروسازی و اخذ ویزای تحصیلی

دانشجویان کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا و سوئیس برای تحصیل رشته داروسازی در این کشور بایستی ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایند. برای اخذ ویزای دانشجویی لوکزامبورگ جهت تحصیل داروسازی در این کشور دانشجویان بایستی از دانشگاه های این کشور نامه پذیرش بگیرند و به سفارت این کشور مراجعه نمایند و با ارائه مدارک و مستندات لازم برای درخواست ویزای تحصیلی نوع D اقدام نمایند.

لازم به ذکر است جهت اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ و تحصیل این رشته موارد زیر مورد نیاز می باشد:

  • ثبت نام و دریافت نامه پذیرش از دانشگاه این کشور
  • ارائه مدرک معتبر تحصیلی مورد تایید این کشور
  • ارائه نمره معدل بالا و ریز نمرات تحصیلی
  • ارائه مدارک شناسایی معتبر
  • بیمه نامه
  • گواهی پزشکی
  • مدرک زبان معتبر
  • اثبات تمکن مالی برای زندگی و تحصیل
  • ارائه گواهی از محل اقامت و یا تاییده خوابگاه متقاضی
  • ارائه رسید پرداخت هزینه ویزا

میزان دریافتی رشته داروسازی در لوکزامبورگ

یکی از رشته های پردرآمد در این کشور رشته داروسازی می باشد. میانگین درآمد حاصل از این رشته در این کشور 6220€ (یورو) می باشد. در طول 1 سال کار مفید به حدود 74600€ (یورو) خواهد رسید. این میزان درآمد به عواملی مانند سن، جنسیت، سابقه کاری، میزان تحصیلات و شهری که متقاضی مشغول به کار است، می باشد. در این خصوص حداقل و حداکثر درآمد برای متقاضیان در نظر گرفته شده است که بدین شرح خواهد بود:

حداقل و حداکثر درآمد در لوکزامبورگ

چند نمونه از مشاغل مرتبط با این رشته دارای درآمد زیر می باشند که در جدول زیر شرح داده شده است:

نام موقعیت شغلیمیزان درآمد به یورو
دستیار داروساز4250€
برنامه نویس بالینی3290€
داروساز هسته ای6340€
داروساز6220€

پس از اتمام دوره تحصیلی در این رشته متقاضیان می توانند در بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و داروخانه ها مشغول به فعالیت شوند. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت تحصیل رشته های پزشکی و داروسازی می توانند با توجه به هزینه و شرایط متقاضیان گزینه های مختلفی را برای شما پیشنهاد دهند. در این زمینه یاری رسان شما باشند. برای برقراری تماس با مشاورین این موسسه می توانید به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی اقدام کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله ویزای تحصیلی لوکزامبورگ را مطالعه بفرمائید.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ

سوالات حائز اهمیت در خصوص تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ در سال 2023 عبارتست از:

  • تحصیل داروسازی در کشور لوکزامبورگ شامل گذراندن چه دروسی است؟ طول دوره تحصیلی 3 ساله است که شامل 6 ترم تحصیلی می باشد. داروسازی در این کشور بر اساس ECTS می باشد و دوره های مختلف داروسازی شامل دروس آنالیز دارو، داروسازی و عوارض، داروسازی صنعتی و غیره ارائه می شود.
  • شرایط عمومی تحصیل در رشته داروسازی در کشور لوکزامبورگ چیست؟ زبان تحصیل در این کشور شامل آلمانی، فرانسوی و انگلیسی است. که فرد متقاضی باید دارای مدرک زبان آلمانی و فرانسوی در سطح B1 سطح زبان آلمانی و یا فرانسوی باشد و در صورت ارائه مدرک زبان انگلیسی باید مدرک آیلتس یا تافل داشته باشد.
  • هزینه تحصیل در رشته داروسازی در کشور لوکزامبورگ چقدر است؟ هزینه تحصیل داروسازی در این کشور سالانه تا 17000€ (یورو) برای دانشجویان بین المللی تخمین زده شده است. البته دانشجویان می توانند از فرصت های بورسیه تحصیلی در لوکزامبورگ و وام های دانشجویی استفاده کنند.
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ چیست؟ ثبت نام و دریافت نامه پذیرش از دانشگاه این کشور/ ارائه مدرک معتبر تحصیلی مورد تایید این کشور/ ارائه نمره معدل بالا و ریز نمرات تحصیلی/ ارائه مدارک شناسایی معتبر/ بیمه نامه/ گواهی پزشکی/ مدرک زبان معتبر/ اثبات تمکن مالی برای زندگی و تحصیل
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ

  1. hamid گفت:

    من معدلم 17.24 و با آیلتس 7 فارغ التحصیل شدم.
    بین تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه های لوکزامبورگ و بلژیک موندم فکر میکنم لوکزامبورگ ارزون تر باشه هزینه هاش.
    بازم کیفیت تحصیلی بلژیک مثل UCLovain فکر میکنم بهتر باشه …
    حالا شما پیشنهادتون کدوم کشور هست؟

    1. صادقی گفت:

      برای تحصیل داروسازی در بلژیک به محتوا لینک شده در متن مراجعه کنید. در خصوص مشاوره هم با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *