مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

ویزای دانشجویی لوکزامبورگ

ویزای دانشجویی لوکزامبورگ

دانشجویان پذیرش شده از دانشگاه های این کشور که عضو کشورهای اتحادیه اروپا نیستند برای تحصیل نیازمند دریافت ویزای دانشجویی لوکزامبورگ می باشند. دانشجویان با اخذ این ویزا می توانند در طول تحصیل خود در لوکزامبورگ اقامت داشته باشند. حتی اجازه کار حین تحصیل را داشته باشند. این کشور یکی از اعضاء اصلی اتحادیه اروپا و پایتخت آن یعنی شهر لوکزامبورگ یکی از مقرهای اصلی اتحادیه اروپا است. لذا دانشجویان با دریافت ویزای دانشجویی این کشور می توانند به کشورهای عضو منطقه شنگن بدون نیاز به ویزای دیگر رفت و آمد کنند و از مزایای آن استفاده کنند. برای دریافت ویزای دانشجویی لوکزامبورگ شرایطی را بایستی رعایت کنید که در این مقاله همکاران ما در حقوقی سفیران سروش سعادت درباره آن توضیح داده اند.

تحصیل در لوکزامبورگ

این کشور یکی از کشورهای کوچک در غرب اروپا به همسایگی کشورهای آلمان، بلژیک و فرانسه می باشد. این کشور در سال های اخیر میزبان سیل زیادی از مهاجرین بوده به طوری که سالانه 10000 مهاجر به این کشور وارد می شوند. بسیاری از آنها برای تحصیل و کار به این کشور مهاجرت می کنند. مقاطع تحصیلی در کشور لوکزامبورگ در سطح عالی شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. دانشجویان به پذیرش و ثبت نام در هر یکی از این دوره های می توانند ویزای دانشجویی لوکزامبورگ را دریافت کنند و در آن تحصیل نمایند.

جهت مهاجرت به این کشور ابتدا از شرایط کلی این کشور آگاهی کسب فرمائید که بدین شرح می باشد:

جزئیاتی درباره لوکزامبورگ

البته لازم به ذکر است افرادی که دارای بلوکارت اتحادیه اروپا هستند و یا شهروند یکی از اعضاء اتحادیه اروپا و سوئیس می باشند برای تحصیل در این کشور نیاز به اخذ ویزای دانشجویی لوکزامبورگ ندارند. ویزای دانشجویی این کشور پس از اخذ نامه پذیرش دانشگاه با مراجعه به کنسولگری این کشور قابل دریافت می باشد.

انواع ویزای دانشجویی لوکزامبورگ

مقامات این کشور برای تحصیل دانشجویان غیر عضو اتحادیه اروپا، ویزای دانشجویی و به عنوانی مجوز اقامت تحصیلی در لوکزامبورگ را صادر می کنند. در حال حاضر حدود 6% از مهاجرین به این کشور از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا می باشند. ویزا دانشجویی این کشور با توجه به مدت زمان تحصیل متقاضی برای فرد صادر می گردد و در صورت نیاز و مورد تایید قرار گرفتن مقامات این کشور تمدید می شود. لازم به ذکر است که این کشور یکی از کشورهای پیشرفته و گران اروپا است. اخذ ویزای دانشجویی این کشور منوط به توانایی شما برای تحصیل و رفع هزینه های زندگی در این کشور می باشد.

متقاضیانی که در سال های اخیر در این کشور موفق به اخذ ویزای تحصیلی این کشور شده اند، در نمودار زیر به تفسیر در آمده است:

میانگین تعداد متقاضیان تحصیلی در لوکزامبورگ

در اینجا انواع ویزای دانشجویی لوکزامبورگ معرفی شده اند که عبارتند از:

نوع ویزامناسب برای دوره هایشرح
ویزای دانشجویی کوتاه مدتکم تر از 3 ماهدوره های آموزشی کوتاه مدت
ویزای دانشجویی بلند مدتبیش از 3 ماهتحصیل در دانشگاه و موسسات آموزشی

زبان تحصیل در لوکزامبورگ

یکی از نکات قابل توجه برای تحصیل در این کشور و اخذ ویزای دانشجویی این کشور زبان تحصیل در این کشور است. این کشور کشوری 3 زبانه است. دارای فرهنگ ها و زبان های متنوع است لذا زبان تحصیل در این کشور متعدد می باشد. دانشجویان برای تحصیل در این کشور و دانشگاه های مورد نظر در ابتدا بایستی زبان دوره های انتخابی را بررسی نمایند. برای تحصیل در آن دوره های به آن زبان ها مسلط باشند.

در اینجا 3 زبان رسمی این کشور و زبان غیر رسمی انگلیسی جهت تحصیل در این کشور معرفی شده اند:

نوع زبانشرح
زبان لوکزامبورگیزبان ملی، یعنی لوکزامبورگی از سال اول مدرسه به کار می رود. همچنین زبانی است که در تعامل روزانه به کار می رود. دانش به این زبان برای به دست آوردن تابعیت این کشور از طریق روند طبیعی اجباری است.
زبان آلمانیآلمانی که به کودکانی که وارد دبستان می شوند آموزش داده می شود. این زبان، زبان تحصیل و سنتی در این کشور است. در زمینه مطبوعات زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.
زبان فرانسویزبان فرانسه به طور سنتی از سال دوم دبستان به عنوان یک زبان اضافی به کودکان آموزش داده می شود. از سال 2017/2018، زبان فرانسه باید از قبل و حتی از مهد کودک آموزش داده شود.
زبان انگلیسیاین زبان یک زبان غیر رسمی در لوکزامبورگ است. با این حال بسیار از دوره های آموزشی به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به این زبان ارائه می شوند.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی لوکزامبورگ

برای تحصیل در این کشور و اخذ ویزای تحصیلی این کشور مستلزم رعایت شرایطی می باشید که در اینجا به آنها اشاره می کنیم. خوشبختانه میزان سن برای اخذ ویزای دانشجویی این کشور آنچنان اهمیت ندارد. اما مقطع تحصیلی پیشین و زمان آن دارای اهمیت است لذا سعی شود که وقفه زیاد پس از اخذ مدرک تحصیلی برای مهاجرت به این کشور پیش نیاید. در هر صورت جهت اخذ ویزای دانشجویی این کشور بایستی مدارک لازم را به کنسولگری این کشور ارائه کنید. توجه داشته باشید که این کشور در ایران کنسولگری ندارد و می توانید از طریق کشورهای همسایه اقدام کنید.

از جمله شرایط لازم برای اخذ ویزای دانشجویی این کشور به شرح زیر است:

  • داشتن مدرک معتبر تحصیلی و مورد تایید وزارت آموزش این کشور
  • نمره بالای معدل یا PGA
  • ارائه مدرک معتبر زبان تحصیل
  • تمکن مالی برای زندگی و تحصیل در لوکزامبورگ

ویزای دانشجویی در لوکزامبورگ برای مقطع کارشناسی

دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور نیز نیازمند اخذ ویزای دانشجویی می باشند. لذا با دریافت این ویزا می توانند به مدت 4 سال که طول تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور است در این کشور اقامت تحصیلی داشته باشند. ویزای دانشجویی در این کشور ویزای شنگن محسوب شده و دانشجویان در طول تعطیلات می توانند به کشورهای مختلف عضو پیمان شنگن بدون دریافت ویزای دوم سفر کنند. از مزایای این ویزا بهره مند شوند. ویزای دانشجویی این کشور جهت تحصیل در مقطع کارشناسی با ارائه مدرک تحصیلی دیپلم 12 ساله معتبر و همچنین ارائه مدرک زبان B2 برای زبان های فرانسوی، آلمانی و لوکزامبورگی و یا ارائه مدرک آیلتس 6 برای تحصیل به زبان انگلیسی مورد نیاز می باشد.

ویزای دانشجویی در لوکزامبورگ برای مقطع کارشناسی

ویزای دانشجویی در لوکزامبورگ برای مقطع کارشناسی ارشد

یکی از بیشتر تقاضا ویزای دانشجویی این کشور در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد می باشد. چرا که مدت زمان تحصیل در این مقطع در لوکزامبورگ 2 سال است. دانشجویان با تحصیل در این مقطع با ویزای دانشجویی می توانند مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کنند و برای تحصیل در مقطع دکترا و یا اقامت پس از تحصیل در این کشور اقدام کنند. برای اخذ ویزای دانشجویی لوکزامبورگ در مقطع کارشناسی ارشد مستلزم ارائه مدرک معتبر تحصیلی کارشناسی همراه با ریز نمرات و به صورت ترجمه شده و همچنین معدل مناسب و ارائه مدرک زبان آیلتس 6.5 برای تحصیل به زبان انگلیسی می باشید. توجه داشته باشید که داشتن بیمه نامه برای تحصیل در لوکزامبورگ و اخذ ویزای دانشجویی این کشور الزامی است.

ویزای دانشجویی در لوکزامبورگ برای مقطع دکترا

آن دسته از افرادی که خواهان تحصیل در مقطع دکترا در این کشور هستند با دریافت ویزای دانشجویی لوکزامبورگ می توانند به مدت 3 سال در این کشور به تحصیل بپردازند.مدرک دکترا را به دست آورند. مدارک صادر شده از سوی این کشور بسیار معتبر هستند و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند در اتحادیه اروپا و حتی دیگر کشورها وارد بازار کار شوند. ویزای دانشجویی لوکزامبورگ با دریافت پیشنهاد کاری ویزای خود را به ویزای کاری این کشور تبدیل نمایند. البته دانشجویان دکترا در حین تحصیل نیز با ویزای دانشجویی این کشور به مدت محدود و 30 ساعت در هفته کار کنند. در مقطع دکترا همچنین بورسیه های تحصیلی مختلف به دانشجویان شایسته و ممتاز ارائه می شود. ضمن اینکه اکثر دانشجویان بین المللی در این کشور می توانند از خوابگاه دانشجویی در این کشور بهره مند شوند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی لوکزامبورگ

برای دریافت ویزای دانشجویی این کشور دانشجویان بایستی از طریق ایمیل رزومه تحصیلی خود را به دانشگاه مورد نظر در لوکزامبورگ ارائه کنند. برای ثبت نام و نامه پذیرش اقدامات لازم را انجام دهند سپس ارائه مدارک زیر به کنسولگری این کشور مورد نیاز می باشد.

  • نامه پذیرش از دانشگاه واقع در این کشور
  • پرداخت شهریه ترم اول دانشگاه
  • ارائه پاسپورت معتبر و دارای برگه خالی
  • چند قطعه عکس پرسنلی
  • اثبات تمکن مالی برای زندگی در این کشور
  • درخواست و تکمیل فرم ویزای دانشجویی این کشور
  • ارائه بیمه نامه معتبر
  • ارائه گواهی سلامت و عدم سابقه کیفری

اخذ تابعیت لوکزامبورگ

تنها با ویزای تحصیلی نمی توانید در این کشور تابعیت و یا اقامت دائم آن را دریافت کرد. اما بسیاری از طریق تحصیل در لوکزامبورگ اقدام به مهاجرت نمایند. سپس با دریافت پیشنهاد کاری ویزای کاری این کشور را دریافت می کنند. در نهایت با گذشت 5 سال در این کشور متقاضیان می توانند اقامت دائم این کشور را بدست بیاورند. علاوه بر این با گذشت 10 سال اقامت در لوکزامبورگ متقاضیان برای اخذ تابعیت این کشور می توانند با رعایت شرایط و قوانین لوکزامبورگ اقدام نمایند. متخصصین و مشاورین مجموعه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند برای دریافت اقامت و حتی تابعیت کشورهای مختلف جهان شما را از قوانین و شرایط موجود آگاه سازند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *