مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

کار دانشجویی در لوکزامبورگ

شرایط کار دانشجویی در لوکزامبورگ

دانشجویانی که در حال تحصیل در کشور لوکزامبورگ هستند می توانند با کار دانشجویی در لوکزامبورگ در سال 2024 وارد بازار کار لوکزامبورگ شوند. علاوه بر این با کار در حین تحصیل دانشجویان می توانند برای افزایش تجربه خود گام بردارند. همچنین با کار مربوط به رشته خود در جهت تحصیل و آموزش عملی قدم بردارند. لوکزامبورگ یکی از کشورهای کوچک در اروپای غربی در کنار فرانسه، بلژیک و آلمان است. تنها دارای یک دانشگاه دولتی است و ورود به این دانشگاه بسیار رقابتی است.

البته این کشور دارای موسسات و دانشگاه های خصوص می باشد که هزینه بسیار بالاتری دارند. در هر صورت برای رفع بخش کوچکی از هزینه ها دانشجویان می توانند به دنبال کار دانشجویی در لوکزامبورگ باشند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه این مقاله بررسی بیشتری نسبت به این موضوع داشته اند.

شرایط کار دانشجویی در لوکزامبورگ

شرایط کار دانشجویی در این کشور با توجه به زمان و میزان سن فرد متفاوت می باشد. دانشجویان می توانند در زمان تعطیلات بین 2 ترم با دریافت مجوز به صورت تمام وقت کار کنند. همچنین دانشجویان می تواند در طول تحصیل به صورت پاره وقت و 15 ساعت در هفته کار کنند. دانشجویان در طول تحصیل و کار دانشجویی خود همچنین از میزان حداقل دستمزد کار با توجه به سنشان دریافت می کنند.

این کشور یکی از کشورهای پر درآمد در جهان است. مردم این کشور دستمزد بالایی دریافت می کنند که به دنبال آن دانشجویان نیز در طول تحصیل با کار دانشجویی حقوق خوبی دریافت می کنند. البته توجه داشته باشید که هزینه زندگی در این کشور بالاست. دانشجویان نمی توانند با کار دانشجویی در این کشور از پس هزینه ها بر بیایند.

مزایا و معایب کار دانشجویی در لوکزامبورگ

دانشجویان با تحصیل در این کشور مطمئنا قدم بزرگی برای آینده و پیشرفت خود بر می دارند. چرا که این کشور یکی از کشورهای ثروتمند اروپا است. مردم این کشور از رفاه بالای اجتماعی و اقتصادی برخوردار هستند. دانشجویان با اتمام تحصیل خود در این کشور با دریافت مدرک معتبر خود به راحتی می توانند وارد بازار کار لوکزامبورگ شوند و از مزایا بسیاری برخوردار شوند.

کار حین تحصیل در لوکزامبورگ نیز می تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد. در اینجا با نگاهی اجمالی به مزایا و معایب کار دانشجویی در لوکزامبورگ پرداخته ایم:

مزایامعایب
کسب تجربه کاری در لوکزامبورگمحدودیت کار حین تحصیل
یادگیری زبان های مختلف مردم این کشورچند زبانه بودن محیط کار در لوکزامبورگ
دریافت درآمد حین تحصیلاولویت کارفرمایان برای کارآموزی شهورندان اتحادیه اروپا
آشنایی با فرهنگ و محیط کار در لوکزامبورگتمرکز بازار کار در پایتخت
کسب مهارت در طول تحصیل در لوکزامبورگ_
امکان کار تمام وقت در تعطیلات تحصیلی در لوکزامبورگ_
ایجاد شبکه ارتباطی با کارفرمایان_

کار دانشجویی در لوکزامبورگ در حین تعطیلات

دانشجویان در میان تعطیلات تابستانی بین 2 ترم در لوکزامبورگ می توانند با اخذ مجوز در کشور لوکزامبورگ به صورت کوتاه مدت قرار داد کاری 40 ساعت کار در هفته داشته باشند. در این مدت مانند یک شهروند لوکزامبورگی کار کنند و حقوق مناسب دریافت کنند. البته توجه داشته باشید که این حالت فقط برای دانشجویانی که در بازه سنی 15 الی 27 سال دارند امکان پذیر است. دانشجویانی که بیش از 27 سال دارند نمی توانند به صورت قراردادی 40 ساعت در هفته کار کنند. همچنین فقط می توانند در هفته 15 ساعت کار کنند. لازم به ذکر است مشاغل برای دانش آموزان و افراد زیر 18 سال در لوکزامبورگ رایج است.

خود شهرداری ها غالبا به ساکنان جوان خود فرصتی می دهند تا در کارهای تابستانی مانند باغبانی در فضاهای سبز کمون شرکت کنند. در اینجا شرایط زیر برای کار تمام وقت دانشجویی در تعطیلات حاکم است:

پارارمترشرح
سن15 الی 27
مدت فراردادبیش از 2 ماه
میزان ساعات کاریحداکثر 40 ساعت در هفته
میزان حقوقحداقل 80% حداقل دستمزد کار اجتماعی باشد که این حقوق با افزایش سن بیشتر می شود.

کار دانشجویی در لوکزامبورگ در حین تعطیلات

مشاغل دانشجویی در لوکزامبورگ

گذشته از مزایای مالی ناشی از یک شغل پاره وقت، و ابزار حمایت از زندگی و تحصیل شما در لوکزامبورگ، مشاغل پاره وقت نیز ادامه تحصیل فراتر از مرزهای کالج یا دانشگاه شما هستند. مزایای نامشهودی که از کار پاره وقت به دست می آورید، متعدد و برای بسیاری از تلاش های آینده مفید است. به عنوان یک فرد، شما مهارت های اجتماعی، بین فردی و زبانی را به دست می آورید که شامل تجربه ای است که آموخته اید. فرصت ‌های شغلی متعددی برای دانشجویان بین ‌المللی در لوکزامبورگ وجود دارد، شما می ‌توانید در فروشگاه ‌های خرده‌ فروشی به‌ عنوان نماینده فروش، شغل در رستوران ‌ها، هتل‌ ها و آشپزخانه ‌ها به‌عنوان آشپز، سرور، پیشخدمت، میز جلو و موارد دیگر کار کنید.

دانشجویان همچنین می‌ توانند در دفاتر و شرکت‌ های محلی در نقش ‌های متفاوتی که مختص مهارت‌ ها یا تخصص ‌شان است، شغل پاره‌ وقت پیدا کنند. به طور مشابه، بسیاری از برنامه ‌ها به عنوان تکمیل مدرک گواهینامه خود به تجربه میدانی نیاز دارند تا دانشجویان خود را قادر سازند تا در مراکز خود جای امنی داشته باشند. در لوکزامبورگ، فرصت های شغلی پاره وقت با مشاغل محلی و بین المللی وجود دارد که مزایای یکسانی را برای بسیاری از دانشجویان خارجی ارائه می دهند. استارت ‌آپ‌ های فناوری نیز به ‌طور فزاینده ‌ای دانشجویان خارجی زیادی را می ‌پذیرند و آموزش می ‌دهند، زیرا این کشور حضور بسیار پررونقی در حوزه فناوری اطلاعات، فناوری اطلاعات و ارتباطات و مهندسی نرم ‌افزار دارد.

کار دانشجویی در لوکزامبورگ در حین تحصیل

دانشجویان در طول ترم نیز می توانند با کارفرمایان در این کشور به صورت پاره وقت قرارداد کاری ببندند. برای این کار شرایط زیر برقرار می باشد:

  • میزان ساعات کاری در هفته نباید بیشتر از 15 ساعت باشد.
  • محدودیت سنی در این مورد وجود ندارد.
  • میزان حقوق بایستی مطابق با حداقل دستمزد اعلام شده باشد.
  • قرارداد کاری کم تر از 5 سال است و اجازه تمدید آن معمولا دو بار می باشد.

میزان حقوق کار دانشجویی در لوکزامبورگ

میزان حقوق کار دانشجویی در لوکزامبورگ

میزان حقوق کار دانشجویی در لوکزامبورگ طبق قوانین این کشور با توجه به میزان سن فرد تعیین می شود. توجه فرمایید این میزان، حداقل درآمد پیشنهادی می باشد و می تواند در قرارداد بیشتر از این میزان باشد:

  • اگر 15 تا 17 سال سن دارید میزان حداقل حقوق در سال 2024 به میزان 9.2€ (یورو) به صورت ناخالص در هر ساعت و یا 1606€ (یورو) در ماه برای کار تمام وقت یا 40 ساعت در هفته می باشد.
  • اگر 17 تا 18 سال سن دارید میزان حداقل حقوق در سال 2024 به میزان 9.9€ (یورو) به صورت ناخالص در هر ساعت و یا 1716€ (یورو) در ماه برای کار تمام وقت یا 40 ساعت در هفته می باشد.
  • برای سنین بیش از 18 سال میزان حقوق کار غیر ماهرانه تمام وقت 40 ساعت در هفته 1238€ (یورو) ناخالص در هر ساعت و 2142€ (یورو) در ماه می باشد.

لازم به ذکر است که مشاغل دانشجویی در این کشور از موارد مربوط به بیمه درمانی مختلف، مستمری و بیمه پرستاری معاف هستند. از طرف دیگر، کارفرما باید دانشجو را به مرکز تامین اجتماعی اعلام کند. همچنین افرادی که در ساعت کم تر از 14€ (یورو) حقوق دریافت می کنند از پرداخت مالیات معاف هستند.

صنایع محبوب برای کار در لوکزامبورگ

در این بخش از مقاله به بررسی صنایع محبوب برای کار در این کشور می پردازیم:

  • خودرو و ماشین آلات هوشمند: این کشور یکی از قطب های اصلی تجارت برای نوآوری در خودرو و تحرک هوشمند است. لوکزامبورگ با داشتن محیط تجاری استثنایی، مکانی ایده آل برای توسعه و آزمایش راه حل های تحرک نسل بعدی برای بازار اروپا است.
  • فن آوری های پاک: ارتقاء فن آوری های پاک و انتقال به سمت اقتصاد گردان در لوکزامبورگ اولویت دارد. این کشور یک محیط اقتصادی جذاب برای نیروی کار در راستای کاهش آلودگی، زباله و مصرف انرژی است.
  • امور مالی: لوکزامبورگ مدت ها به عنوان یک رهبر جهانی در بخش های مدیریت صندوق و بانکداری خصوصی شناخته شده است. مرکز مالی برتر منطقه یورو و دوازدهم در جهان است. این کشور به دلیل نقش برجسته در بازار اروپا و به عنوان ارائه دهنده خدمات در آسیا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی، دومین صندوق سرمایه گذاری در سطح جهان است.
  • فن آوری پزشکی: بخش فناوری های پزشکی در لوکزامبورگ در حال گسترش است. افراد جدیدی را از سراسر جهان جذب می كند.
  • فن آوری اطلاعات و ارتباطات: لوکزامبورگ به عنوان یک قطب جهانی برای فناوری های اطلاعات و ارتباطات (ICT) شناخته شده است. موقعیت خود را به عنوان مرکز تعالی امنیت سایبر و حفاظت از داده ها قرار داده است.
  • تولید: کامپوزیت ها، مواد چند منظوره و فن آوری های تولیدی سفارشی در قلب واحد تولید لوکزامبورگ قرار دارند.
  • هوافضا: تنها در 3 دهه اخیر، بخش فضایی لوکزامبورگ از صفر به صد در اروپا تبدیل شده است. با ابتکار این کشور خود را به عنوان قطب اروپایی برای فعالیت های تجاری فضایی معرفی کرده است.

ویزای دانشجویی لوکزامبورگ

همانطور که مشاهده کردید با استفاده از ویزای تحصیلی لوکزامبورگ دانشجویان تحت شرایطی می توانند به 2 صورت تمام وقت در تعطیلات و پاره وقت در حین تحصیل به کار دانشجویی در لوکزامبورگ بپردازند. علاوه بر این دانشجویان همچنین با ویزای دانشجویی خود می توانند در لوکزامبورگ به کارآموزی بپردازند و خود را قادر سازند تا در بازار کار لوکزامبورگ تجربیات اولیه را بدست آورند. مقداری پول برای تامین اعتبار پروژه های آینده خود کسب کنند. جهت دریافت نحوه مهاجرت تحصیلی به لوکزامبورگ و دیگر کشورهای اروپا همانند آلمان، اتریش، فرانسه و دیگر کشورها می توانید از دانش و تجربه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید و بهره مند شوید.

سوالات متداول در باب کار دانشجویی در لوکزامبورگ

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب کار دانشجویی در لوکزامبورگ می باشیم:

  • حقوق کار دانشجویی در لوکزامبورگ چقدر است؟ برای سنین 17 تا 18 سال حداقل حقوق 1716€ (یورو) به صورت ناخالص در هر ماه و برای سنین 18 سال به بالا حداقل حقوق کار دانشجویی در لوکزامبورگ 2142€ (یورو) در ماه است.
  • شرایط کار دانشجویی در لوکزامبورگ به صورت تمام وقت چگونه است؟ در تعطیلات تابستانی دانشجویانی که در بازه سنی 15 الی 27 سال دارند می توانند 40 ساعت در هفته در لوکزامبورگ کار کنند.
  • کار دانشجویی در لوکزامبورگ چه مزایایی دارد؟ کسب تجربه کاری، کسب درآمد، آشنایی با فرهنگ و محیط کار در لوکزامبورگ و کسب مهارت در طول تحصیل از جمله مزایای کار دانشجویی در لوکزامبورگ است.
4.8/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار دانشجویی در لوکزامبورگ

  1. کویری گفت:

    نرخ بیکاری تو لوکزامبورگ واسه سال 2020 بود که نرخ خوبی بود الان از این حد پایین تره؟ و چه شغل هایی رو یک دانشجوی خارجی تو لوکزامبورگ میتونه روش حساب کنه؟ چون صنایعی رو که گفتید به نظر نمیومد از دانشجوی خارجی استخدام کنه.

    1. صادقی گفت:

      سلام باید در محیط اقدام بپیدا کردن کار دانشجویی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *