مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

شهروندان غیر عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل در لوکزامبورگ در سال 2023 نیاز به ویزای تحصیلی لوکزامبورگ دارند. مهاجرت تحصیلی از برترین طرق اخذ اقامت است. جهت دریافت این ویزا، متقاضیان بایستی از دانشگاه های این کشور پذیرش شوند. در یکی از مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ورود پیدا کنند. هموطنان عزیز توجه نمایند که لوکزامبورگ در ایران سفارت خانه ندارد. برای انجام امور مربوط به ویزای تحصیلی لوکزامبورگ می توانند در یکی از کشورهای همسایه از جمله ترکیه کارهای خود را انجام دهند. این کشور، کشوری کوچک در قاره اروپا است. تحصیل در این کشور به زبان های مختلفی آلمانی، فرانسوی، هلندی و انگلیسی امکان پذیر است.

جهت آشنایی بیشتر درباره تحصیل در لوکزامبورگ و اخذ ویزای تحصیلی این کشور به مقاله تهیه شده توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

  • تحصیل در این کشور به چه صورت می باشد؟
  • چند نوع ویزای تحصیلی در این کشور صادر خواهد شد؟
  • لیست مدارک لازم در خصوص تحصیل در این کشور چه مواردی خواهد بود؟

اینفوگرافی ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ در قلب اروپای غربی بین بلژیک، آلمان و فرانسه واقع شده است. وسعت این کشور 2586 کیلومتر مربع است که 1758 کیلومتر مربع آن در گوتلند و 828 کیلومتر مربع باقیمانده در اوسیلینگ قرار دارد. این کشور حدود 600000 نفر جمعیت دارد و پایتخت آن شهر لوکزامبورگ می باشد. زبان رسم این کشور برگرفته از 2 کشور آلمان و فرانسه، آلمانی و فرانسوی و همچنین لوکزامبورگی می باشد. لذا تحصیل در این کشور نیز به این زبان ها صورت می گیرد. نظام آموزشی این کشور از کیفیت مناسبی برخوردار است. با توجه به تعداد پایین دانشگاه های این کشور، دولت آن سعی بر افزایش کیفیت دانشگاه ها و نظام اموزشی آن دارد. لذا با صدور ویزای تحصیلی، فرصت تحصیل در این کشور را به دانشجویان خارجی می دهد. هر سال بیش از 100000 دانشجو برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند.

پذیرش دانشجویان از سال 2013 تا سال 2018 میلادی در نمودار زیر شرح داده شده است:

پذیرش دانشجویان در لوکزامبورگ

زبان تحصیل در لوکزامبورگ

وضعیت زبان تحصیل در این کشور با تمرین و شناخت 3 زبان رسمی لوکزامبورگی، فرانسوی و آلمانی ارائه می شود. زبان آلمانی از همان سال تحصیلی اول تدریس می شود. در حالی که سال های بعد تحصیلی به زبان فرانسه نیز آموزش داده می شود. علاوه بر این، آلمانی زبان اصلی برای آموزش ابتدایی، و همچنین برای چند سال اول آموزش متوسطه فنی و متوسطه است. با این حال، زبان فرانسوی، عمدتا در آموزش متوسطه استفاده می شود. تعداد ساعات اختصاص داده شده به آموزش زبان 50% از کل مباحث تدریس شده در کل مدرسه را تشکیل می دهد. در طی این سال ها، زبان لوکزامبورگ زبان اصلی تدریس در مدارس لوکزامبورگ است. زبان تحصیل در دانشگاه های لوکزامبورگ علاوه بر زبان های اصلی نیز به زبان های هلندی و انگلیسی ارائه می شود.

بسیاری از متقاضیان بین المللی جویای تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور می باشند. زبان انگلیسی نیز در این کشور مرسوم است. پیشنهاد ما به شما ابتدا بررسی رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر به زبان انگلیسی می باشد. در صورت وجود رشته مورد نظر به زبان انگلیسی، سپس اقدامات لازم برای پذیرش خواهد بود. به طور کلی زبان تحصیل در این کشور زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی است.

انواع ویزای تحصیلی لوکزامبورگ در سال 2023

اتباع 28 کشور عضو اتحادیه اروپا برای ورود به کشور لوکزامبورگ، برای مدت کوتاه یا طولانی، به ویزا احتیاج ندارند. با این حال، تحت شرایط مختلف دانشجویان نیازمند ثبت نام هستند به ویژه اگر بیش از 90 روز در این کشور بمانند. اتباع سایر کشورها ممکن است مشمول شرایط ویزا باشند یا ممکن است نباشند. سفارتخانه یا کنسولگری کشور مورد نظر معمولا بهترین منبع اطلاعات هستند. اما آیین نامه ها پیچیده و در معرض تغییر هستند لذا در این باره نیازمند مشاورین متخصص خواهید بود. مدت زمان صدور ویزای تحصیلی این کشور حدود 3 ماه خواهد بود. همچنین هزینه صدور این ویزا با توجه به ملیت متقاضی تعیین می گردد، به طور کلی حدود 50€ الی 54€ (یورو) می باشد.

لوکزامبورگ امضاء کننده توافقنامه شنگن است. اجازه مسافرت بدون ویزا به شهروندان اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، مالتا، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس را می دهد لذا دارندگان ویزای تحصیلی لوکزامبورگ می توانند به این کشورها بدون نیاز به ویزا سفر کنند.

انواع ویزای تحصیلی در لوکزامبورگ عبارتند از:

ویزای تحصیلی لوکزامبورگمدت اعتبار روادیدشرح
ویزای تحصیلی کوتاه مدتکم تر از 90 روزاین نوع ویزا شنگن است.
ویزای تحصیلی بلند مدتبیش از 90 روزویزای دانشجویی برای تمامی مقاطع

ویزای تحصیلی لوکزامبورگ برای تحصیل در مدارس

قانون اساسی این کشور حق سازماندهی و تنظیم آموزش را به ایالت ها اعطاء کرده است. در نتیجه، بیشتر مدارس دولتی و بدون پرداخت هزینه هستند. بعضی از مدارس خصوصی وجود دارند که همان موضوعات را آموزش می دهند. اما هزینه آن را دریافت می کنند. هر کودک بالای 6 سال باید به مدت 9 سال یعنی تا سن 15 سالگی در مدرسه شرکت کند. آموزش زودرس برای کودکان از 3 سالگی انجام می شود.

این به کودکان در معاشرت کمک می کند تا به درستی آموزش ببینند. این پروژه برای از سال تحصیلی 2000 آغاز شده است. آموزش اولیه اجباری نیست. آموزش پیش دبستانی در اول سپتامبر (September) سال جاری برای کودکان بالای 4 سال اجباری است. آموزش ابتدایی 6 سال طول می کشد. تحصیلات بعد از دبستان بسته به جهت گیری انتخاب شده 6 یا 7 سال طول می کشد. آموزش به 2 بخش آموزش متوسطه و آموزش متوسطه فنی تقسیم می شود.

مدارس بین المللی لوکزامبورگ

علاوه بر مدارس دولتی و خصوصی در لوکزامبورگ مدارسی در این کشور به نام مدارس بین المللی وجود دارد که برای آموزش مهاجرین تاسیس شده است. مهاجرین زیر 18 سال برا تحصیل در لوکزامبورگ می توانند با دریافت ویزای تحصیلی این کشور در این کشور و مدارس بین المللی تحصیل کنند. در اینجا از جمله مدارس بین المللی معتبر لوکزامبورگ معرفی شده اند:

نام مدرسهزبان تحصیلشرح
مدرسه بین المللی لوکزامبورگچند زبانهارائه آموزش عالی در محیط بین المللی
مدرسه بین المللی IVIOزبان هلندییادگیری از راه دور برای کودکان از 2 تا 18 سال
مدرسه بین المللی سنت جورجچند زبانهبرنامه درسی براساس برنامه ملی و برنامه درسی انگلستان و ولز
مدرسه اروپایی لوکزامبورگچند زبانهمدارس اروپایی موسسات رسمی هستند که به طور مشترک توسط دولت های کشورهای عضو اتحادیه اروپا کنترل می شوند.

ویزای تحصیلی لوکزامبورگ برای مقطع کارشناسی

این مقطع مهمترین پایه تحصیلی در این کشور می باشد. مقطع کارشناسی در کشور لوکزامبورگ اولین مقطع تحصیلی در دانشگاه های عالی این کشور است. مدت زمان تحصیل در این مقطع در این کشور 3 الی 4 سال به طول می انجامد. لذا پذیرش شدگان در این مقطع با اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ می توانند در این مدت در این کشور اقامت یابند. تحصیل در این مقطع اکثرا به زبان های آلمانی، فرانسوی و لوکزامبورگی می باشد. به ندرت دروس تحصیلی در این مقطع به زبان انگلیسی ارائه می شود. همچنین متقاضیان با اخذ مدرک کارشناسی این کشور می توانند در این کشور به اشتغال بپردازند.

جهت تحصیل در این مقطع در این کشور دانشجویان بایستی به زبان تحصیلی تسلط داشته باشند و مدرک B2 را ارائه کنند. علاوه بر این ارائه مدارک تحصیلی معتبر و دیگر مدارک خواسته شده از سوی دانشگاه مورد نیاز خواهد بود. توجه داشته باشید که تحصیل در دانشگاه های لوکزامبورگ رایگان نیست. مشتمل پرداخت هزینه می باشد. تعداد متقاضیانی که در مقطع کارشناسی این کشور در رشته های مختلف مشغول به تحصیل می باشند در نمودار زیر شرح داده شده است:

ویزای تحصیلی لوکزامبورگ برای مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ با دریافت ویزای تحصیلی این کشور می توانند در این مقطع تحصیل کنند. دانشجویان برای ورود به این مقطع نیازمند ارائه مدرک معتبر کارشناسی می باشند. علاوه بر این نیازمند ارائه مدرک زبان B برای زبان های آلمانی، فرانسوی، لوکزامبورگی و یا مدرک زبان آیلتس 6.5 برای زبان انگلیسی می باشند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور نیز 2 سال به طول می انجامد. دانشجویان می توانند در این مدت با ویزای تحصیلی صادر شده از این کشور، در این کشور به تحصیل بپردازند. بورسیه تحصیلی در لوکزامبورگ نیز در این مقطع به دانشجویان ارائه می شود.

ویزای تحصیلی لوکزامبورگ برای مقطع دکترا

تحصیل دکتری در لوکزامبورگ نیز همانند دیگر کشورهای اروپایی و جهان اخرین مقطع تحصیلی در این کشور است که به عنوان PHD نیز یاد می شود. تحصیل در این مقطع نیز حدود 3 سال طول می کشد. دانشجویان با دریافت ویزای تحصیلی این کشور به مدت 3 سال می توانند در این کشور در این مقطع تحصیل کنند. تحصیل دکترا در این کشور نیز بر اساس تحقیقات و پژوهش است. مستلزم ارائه تز و دفاع از آن برای دریافت مدرک دکتری می باشد. دانشجویان برای ورود به این دوره بایستی دارای مدرک معتبر کارشناسی ارشد معتبر در دانشگاه های لوکزامبورگ باشد. همچنین دارای مدارک زبان معتبر از جمله مدرک زبان C برای زبان های رسمی به جز انگلیسی باشند. برای تحصیل به زبان انگلیسی ارائه مدرک آیلتس 7 ضروری است.

ویزای تحصیلی لوکزامبورگ برای مقطع دکترا

مزایای اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

لوکزامبورگ یکی از اعضاء اصلی اتحادیه اروپا است. افرادی که ویزای تحصیلی این کشور را دریافت می کنند. همچنین می توانند بدون نیاز به ویزا به کشورهای عضو پیمان شنگن سفر کنند. افراد می توانند از مزایای آن استفاده کنند. علاوه بر این تحصیل در لوکزامبورگ همراه با فرآیند بولونیا می باشد. مدارک اخذ شده از این کشور در اتحادیه اروپا و بسیاری از کشور ها معتبر می باشد. در اینجا از جمله مزایای تحصیل در لوکزامبورگ و اخذ ویزای تحصیلی این کشور ذکر شده است:

  • تحصیل در کشور متنوع از نظر فرهنگی
  • زندگی در کشوری زیبا
  • امکان تحصیل به زبان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی
  • امکان استفاده از ویزای همراه لوکزامبورگ
  • دریافت بورسیه تحصیلی در لوکزامبورگ
  • اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ
  • امکان کار پس از تحصیل در این کشور
  • امکان کار ضمنتحصیل در این کشور
  • برخورداری از سیستم عالی دانشگاه های ارزشمند

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

هموطنان عزیز برای تحصیل در این کشور نیازمند دریافت ویزای تحصیلی این کشور خواهند بود. لذا در ابتدا بایستی از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور نامه پذیرش دریافت کنند. پس از دریافت نامه پذیرش دانشجویان می توانند با حضور در سفارتخانه ای کشور مدارک زیر را برای دریافت ویزای تحصیلی لوکزامبورگ ارائه نمایند:

  • اخذ پذیرش تحصیلی تمام وقت
  • گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه (وجود 2 صفحه خالی در گذرنامه)
  • ارائه گذرنامه های قبلی (در صورت وجود)
  • ارائه عکس پرسنلی (حداکثر اعتبار عکس 6 ماه)
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه گواهی تمکن مالی و پرینت حساب
  • نسخه اصلی نامه مجوز موقت برای ماندن از اداره مهاجرت وزارت امور خارجه در این کشور
  • بیمه نامه درمانی که تعداد کل روزهایی را که برای مدت دوره خود اقامت دارید را شامل می شود. این بیمه حداقل 30000€ (یورو) را بایستی پوشش دهد.
  • ارائه گواهی ترک کشور لوکزامبورگ در پایان دوره
  • همچنین گواهی پزشکی پس از ورود به لوکزامبورگ را باید ارائه کنید.

هزینه ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

هزینه اخذ ویزای تحصیلی این کشور در هر سال متغیر می باشد. هزینه ویزا در وهله اول در این کشور بر معیار ملیت متقاضی خواهد بود. طول دوره تحصیل، مقطع تحصیلی و دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه مورد نظر در میزان شهریه دانشگاه بسیار موثر است. در این مقاله مطابق با آخرین قوانین 2023 به هزینه های ویزا پرداخته می شود:

هزینه ویزا به فرانک لوکزامبورگهزینه ویزا به یوروهزینه ویزا به دلار
LUF2200€40 الی 50€48$ الی 50$

تبدیل ویزای تحصیلی لوکزامبورگ به ویزای کاری

دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود در یکی از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا در لوکزامبورگ می توانند با دریافت مدرک معتبر برای یافتن کار در این کشور و یا یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقدام نمایند. در صورتی که دانشجویان فارغ التحصیل در این کشور بتوانند قبل از اتمام ویزای خود پیشنهاد شغلی یا همان Job Offer دریافت کنند می توانند با ارائه آن پیشنهاد و دیگر مدارک به اداره مهاجرت این کشور، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری این کشور تبدیل کنند. اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ را با استفاده از کار در این کشور بدست آورند. با دریافت این نوع ویزا نیز متقاضیان می توانند برای اقامت همراهین خود نیز اقدامات لازم را انجام دهند. در پروسه ویزای همراه نیز، همراه متقاضی اصلی می باید مدارک معتبر هویتی و مالی جهت صدور ویزای خود ارائه دهند.

با توجه به‌ سابقه کاری متقاضیان نیز می توان مقدار حقوق افراد را در این کشور تعیین نمود. متقاضیان با بیش از 20 سال سابقه کاری حدود 9% افزایش حقوق خواهند داشت. از این رو میزان درآمد حاصل از کار در این کشور با توجه بدین شرح می باشد:

  • حداقل درآمد حدود 1240€ (یورو)
  • حداکثر درآمد حدود 21900€ (یورو)

ویزای همراه لوکزامبورگ

دانشجویان متاهل پس از اخذ پذیرش تحصیل و اقامت در این کشور می توانند برای مهاجرت همسر و همچنین فرزند مجرد کم تر از 18 سال خود اقدام نمایند. البته توجه داشته باشید که این درخواست پس از ورود به این کشور و تحصیل می باشد. از همان ابتدا متقاضیان نمی توانند درخواست ویزای همراه داشته باشند. پس از اتمام دوره تحصیلی خود و یافتن کار مورد نظر اقدام به اخذ ویزای همراه نفرمایید. بهترین زمان برای درخواست ویزای همراه 1 سال پس از اتمام دوره تحصیل و کاریابی در این کشور خواهد بود.

همانطور که اشاره کردیم حضور یک وکیل و مشاور مجرب که به قوانین آگاه است می تواند مهاجرت شما را آسان کند. بدون هیچ مشکلی موارد مورد نیاز را به شما اعلام کند لذا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در این زمینه می تواند مشاورین و وکیلانی مجرب را برای ارائه مشاوره و راهنمایی در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

سوالات پرتکرار در باب ویزای تحصیلی لوکزامبورگ مطابق با قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • مدت زمان صدور ویزای تحصیلی لوکزامبورگ چقدر است؟ صدور ویزا حداکثر 3 ماه طول می انجامد. به طور میانگین هزینه این ویزا در حدود 50€ تا 54€ (یورو) می باشد.
  • هزینه تحصیل پزشکی و زندگی دانشجویی در لوکزامبورگ چقدر است؟ هزینه تحصیل پزشکی حدودا 4000€ تا 5000€ (یورو) در هر ترم و اگر زندگی در خوابگاه را انتخاب کنید، هزینه ها کاهش می یابد و به میزان 350€ تا 500€ (یورو) در ماه می باشد.
  • مزایای اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ چیست؟ زندگی در کشوری زیبا/ تحصیل در کشوری با فرهنگ متنوع/ امکتن تحصیل به زبان های رایج دنیا/ اخذ بورسیه تحصیلی/ اخذ اقامت پس از تحصیل
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ چیست؟ اخذ پذیرش نهایی/ گواهی تمکن مالی در خصوص پوشش هزینه های زندگی/ بیمه نامه مسافرتی/ گواهی پزشکی
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *