مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ

مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ

مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ در سال 2023، دومین مقطع تحصیلات عالی در دانشگاه های کشور لوکزامبورگ است. یکی از مقاطع پر تقاضا برای تحصیل است. چرا که تحصیل در این مقطع در مدت زمان کم تری به اتمام می رسد. بسیاری که به دنبال اقامت پس از تحصیل در این کشور هستند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می کنند. به طور کلی یکی از کشورهای نه چندان شناخته شده اروپاست. اما ظرفیت های بالا و مناسبی برای زندگی و تحصیل دارد و یکی از کشورهای ثروتمند اروپا نیز می باشد. این کشور کوچک که بیش از نیم میلیون نفر جمعیت دارد. امروز به یکی از مکان های جالب برای مهاجرت تحصیلی به ویژه برای افرادی که به دنبال اخذ ویزای شنگن هستند تبدیل شده است. در ادامه همراه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید تا پاسخ سوالات زیر را بیابید.

  • مقطع کارشناسی ارشد در این کشور چند سال زمان می برد؟
  • شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور لوکزامبورگ چگونه است؟
  • زبان تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در لوگزامبورگ چیست؟
  • هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در کشور این کشور چه میزان است؟

مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ یکی از کشورهای مرفه اروپا و یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در غرب اروپا است. این کشور کوچک معروف به کشور چند فرهنگی و متنوع است. دارای زبان های مختلفی می باشد لذا دارای محیطی سازگار برای دانشجویان بین المللی است. هزاران دانشجو، در حال حاضر از بیش از 100 کشور مختلف در مقاطع مختلف به ویژه مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ در حال تحصیل هستند. این کشور همچنین یکی از امن ترین کشورهای جهان است. زندگی در ان مزایای بسیار را به همراه دارد. دانشجویان پس از تحصیل در این کشور علاوه بر اخذ مدرک معتبر می توانند با زندگی پس از تحصیل در این کشور به مدت 5 سال اقامت دائم و پس از 10 سال تابعیت این کشور را بدست بیاورند.

در هر حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشوری پیشرفته با جامعه مدرن دارای مزایای بسیاری است که در لیست زیر به چندی از آنان اشاره شده است:

  • اخذ مدرک کارشناسی ارشد معتبر در سطح اروپا و جهان
  • تحصیل در دانشگاه های پیشرفته
  • اخذ اقامت تحصیلی 2 ساله در این کشور
  • استفاده از بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی و زبان های رسمی این کشور
  • تحصیل در مدت زمان کم و اقامت پس از تحصیل
  • کار حین تحصیل
  • استفاده از خوابگاه دانشجویی

شرایط تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد تقریبا 2 سال زمان می برد و دانشجویان با اتمام این مقطع می توانند وارد مقطع دکترا شوند. مقطع کارشناسی ارشد معادل با دریافت مدرک کارشناسی ارشد است. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد در سراسر اروپا و بسیاری از نقاط جهان می توانند با مدرک تحصیلی خود ادامه تحصیل دهند و یا وارد بازار کار شوند. شرط اصلی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ ارائه مدرک معتبر کارشناسی است. همچنین تسلط به زبان تحصیل در این کشور که شامل زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی است یکی دیگر از شروط اصلی می باشد. جهت تحصیل به زبانی به جزء زبان انگلیسی ارائه مدرک زبان B1 یا B2 مورد نیاز است. توجه داشته باشید که معمولا دانشگاه های لوکزامبورگ جهت تحصیل شرایط سنی ندارند. اما زمان مدرک اخذ شده تحصیلی قبلی و همچنین بالا نبودن سن فرد متقاضی مورد اهمیت واقع قرار می گیرد.

آمار تحصیل در این کشور در میان متقاضیان بین المللی در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانگین تعداد متقاضیان تحصیلی در لوکزامبورگ

تحصیل کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ به زبان انگلیسی

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ علاوه بر زبان های آلمانی و فرانسوی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود. بدین جهت دانشجویانی که علاقه مند به شرکت در دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی هستند. با ارائه مدرک زبان معتبر آیلتس حداقل 6.5 می توانند در دانشگاه های مورد نظر پذیرش شوند. دانشگاه های لوکزامبورگ همچنین برای افرادی که دارای مدرک زبان زیر 6.5 و بالاتر از 5 آیلتس هستند دوره های زبان را برگزار می کند و منوط بر قبولی در این دوره ثبت نام متقاضی را می پذیرد. به جزء مدرک آیلتس همچنین مدارک زبان نیز مورد قبول واقع می شود. در حال حاضر با توجه به تقاضای زیاد تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ، بسیاری از برنامه های تحصیلی دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه لوکزامبورگ

دانشگاه لوکزامبورگ (University of Luxembourg) یک دانشگاه دولتی و از دانشگاه های برجسته لوکزامبورگ است که هر سال دانشجویان زیادی را در مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام می کند. این دانشگاه تازه تاسیس که کم تر از 20 سال است تاسیس شده برنامه های مختلفی را در غالب مقطع کارشناسی ارشد به زبان های مختلف از جمله فرانسوی، آلمانی و انگلیسی و به صورت ترکیبی نیز ارائه می کند. این دانشگاه دارای 3 پردیس مختلف به نام لیمپرتسبرگ، والفردنگر و اشبلوال می باشد که برنامه های مختلفی در آنها ارائه می شود. این دانشگاه همچنین در مقطع کارشناسی ارشد بورسیه تحصیلی ارائه می کند. همچنین کمک هزینه های تحصیلی را به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می کند. این دانشگاه همچنین پژوهش محور است. هم اکنون در زمینه های دیگر در زمینه تحقیقات علوم محاسباتی، زیست پزشکی، حقوق اروپا و علوم آموزشی کار می کند.

در اینجا از جمله برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه لوکزامبورگ معرفی شده اند:

شاخهزبان تحصیل
بیولوژی و پزشکیفرانسوی و انگلیسی
علوم کامپیوترانگلیسی
مهندسیفرانسوی و انگلیسی
ریاضیاتفرانسوی، آلمانی و انگلیسی
فیزیکانگلیسی
اقتصاد و مدیریتانگلیسی
امور مالیانگلیسی
حقوقفرانسوی و انگلیسی
علوم انسانیفرانسوی، آلمانی و انگلیسی
جغرافیانگلیسی
آموزش و کار اجتماعیآلمانی، فرانسوی و انگلیسی
علوم شناختیفرانسوی، آلمانی و انگلیسی
علوم اجتماعیفرانسوی، آلمانی و انگلیسی

کار حین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ

کار حین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ

یکی از مزایای تحصیل کارشناسی ارشد اجازه کار حین تحصیل در این کشور است. بدین ترتیب دانشجویان در حین تحصیل به صورت موقت می توانند تا 20 ساعت در هفته در این کشور کار کنند. همچنین در تعطیلات تابستانی نیز دانشجویان می توانند به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند. همانطور که در قبل اشاره شد، یکی از کشورهای پیشرفته و مرفه اروپا است. میزان دستمزد و حقوق کار در این کشور بسیار بالاست. لذا دانشجویان می توانند با کار در این کشور به درآمد مناسبی داشته باشند. هم محیط کار و فرهنگ کار در لوکزامبورگ را تجربه کنند. فارغ التحصیلان رشته کارشناسی ارشد با توجه به مدرک معتبری که در دست خواهند داشت کار نه چندان سختی برای یافتن کار در لوکزامبورگ خواهند داشت و می توانند با دریافت یک پیشنهاد کاری پس از تحصیل در این کشور اقامت گزینند.

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد با توجه به رشته ای که در آن تحصیل می کنید. همچنین با توجه به دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اید، متفاوت می باشد اما به طور کلی می توان گفت هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور حدود 3000€ الی 10000€ (یورو) می باشد. البته دانشجویان با استفاده از بورسیه های تحصیلی و وام های دانشجویی در این کشور می توانند از هزینه های تحصیلی خود بکاهند با این حال توانایی مالی برای رفع هزینه زندگی در لوکزامبورگ یکی از شرایط تحصیل در لوکزامبورگ می باشد. به طور کل می توان گفت هزینه تحصیل در لوکزامبورگ نسبت به کشورهایی مانند مجارستان بسیار بالاتر است. همچنین تحصیل در کشورهای مانند اسپانیا، مجارستان و پرتغال هزینه بسیار پایین تری خواهد داشت. البته مسلما کیفیت زندگی در این کشور و شهرهای تحصیلی این کشور بسیار در سطح و رفاه بالایی می باشد

ویزای دانشجویی لوکزامبورگ

متقاضیان شهروند کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ نیازمند دریافت ویزای تحصیلی بلند مدت لوکزامبورگ می باشند. لذا دانشجویان با دریافت این ویزا اجازه تحصیل در مقطع کارشناسی که 2 سال به طول می انجامد را خواهند داشت. جهت دریافت ویزای تحصیلی لوکزامبورگ دانشجویان مستلزم پذیرش در دانشگاه و اخذ دعوتنامه دانشگاه و ارائه آن به کنسولگری این کشور می باشند.

در اینجا از جمله مدارک لازم برای پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ اشاره شده است:

  • ارائه مدرک کارشناسی معتبر مورد تایید دانشگاه های لوکزامبورگ
  • ریز نمرات مدرک تحصیلی کارشناسی ترجمه شده
  • مدرک زبان آیلتس حداقل 6.5
  • تمکن مالی برای تحصیل و هزینه زندگی در لوکزامبورگ
  • مدارک شناسایی و کپی
  • چند قطعه عکس
  • بیمه نامه به ارزش 30000€ (یورو)
  • دیگر مدارک خواسته شده توسط دانشگاه و سفارتخانه

اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

یکی روش های مهاجرتی به کشور لوکزامبورگ، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به مدت 2 سال و اخذ مدرک این کشور و سپس تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری لوکزامبورگ است. بدین ترتیب دانشجویان در عرض 2 سال تحصیل خود را به پایان رساند. پس از دریافت جاب آفر در این کشور اقامت کاری را دریافت می کنند. سرانجام پس از گذشت 7 سال یعنی 2 سال تحصیل و 5 سال کار در لوکزامبورگ متقاضیان می توانند اقامت دائم لوکزامبورگ را کسب کنند. در نظر داشته باشید که مهم ترین هزینه در خصوص اقامت در این کشور مربوط به هزینه اجاره آپارتمان می باشد که بدین شرح می باشد:

هزینه اجاره آپارتمان در لوکزامبورگ

علاوه بر این با گذشت 10 سال زندگی در لوکزامبورگ متقاضیان می توانند برای دریافت تابعیت لوکزامبورگ با تسلط به زبان های رسمی این کشور و قوانین آن اقدام نمایند. مطمئنا جهت مهاجرت به کشورهای خارجی دریافت مشاوره و استفاده از تجربه متخصصین امری ضروری است. لذا تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به نیازهای شما و کمک جهت تسهیل کارهای مهاجرتی شما می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *