مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

رشته دندانپزشکی در سال 2023، همواره یکی از پر طرفدارترین جهت تحصیل می باشد. تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ از این قاعده مستثنی نمی باشد. به طور کلی تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در این کشور به صورت مشارکتی با دیگر دانشگاه های اروپا می باشد. تحصیل کامل در خود در این کشور در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکترا صورت می گیرد. در هر حال رشته دندانپزشکی در این کشور با همکاری دیگر دانشگاه های اروپا به صورت مشترک صورت می گیرد. لذا لازم است تا جهت تحصیل دندانپزشکی در این کشور اطلاعات کاملی را بدست آورید. در این مقاله که به دست همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده گشته به شما عزیزان ارائه شده است تا پاسخ سوالات زیر را دریافت نمایید.

  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در این کشور در سال 2023 چیست؟
  • بهترین دانشگاه های لوکزامبورگ برای تحصیل دندانپزشکی کدامند؟
  • مزایای تحصیل دندانپزشکی در این کشور چیست؟
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در این کشور چقدر است؟
  • اقامت بعد از تحصیل دندانپزشکی در این کشور چگونه است؟

اینفوگرافی تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

ساختار دندانپزشکی در لوکزامبورگ

تحصیل برنامه های دندانپزشکی و دروس پزشکی و بهداشتی در این کشور بر طبق و زیر نظر فرایند و پروسه بولونیا است. دانشجویان فارغ التحصیل از این نظر جهت ادامه تحصیل در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین کار در اروپا مشکلی نخواهند داشت. زیرا که مدرک دندانپزشکی آنها معتبر می باشد. البته تنها اخذ مدرک دندانپزشکی در این کشور کافی نیست. شرکت در دوره های کارآموزی و کسب تجربه و مهارت لازم و همچنین اخذ گواهی کار دندانپزشکی در این کشور مورد نیاز خواهد بود. این کشور یکی از کشورهای مدرن و پیشرفته اروپا است. در بخش مراقبت های بهداشت و درمانی دارای سیستم مجهزی می باشد. با این حال این کشور به دلیل کوچکی دارای ظرفیت کمی است. تعداد اندکی بیمارستان و کلینیک پزشکی دارد. در این راستا همکاری های زیادی با کشورهای همسایه خود فرانسه، بلژیک و آلمان دارد.

بررسی تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ به صورت کامل ارائه نمی شود. دوره کارشناسی دندانپزشکی به صورت 3 ساله است. بقیه دوره با همکاری دانشگاه های مورد تایید این کشور در دیگر کشورهای اروپایی از جمله کشورهای همسایه صورت می گیرد. دانشجویان به کشور دیگر رفته و در آنجا ادامه تحصیل دندانپزشکی را دنبال می کنند. به طور کلی تحصیل دندانپزشکی در این کشور 6 ساله است. سطح اول در این کشور و ادامه تحصیل سطوح دیگر در کشورهای دیگر انجام می شود. تحصیل دندانپزشکی در این کشور نیاز به تحصیل در کشور دیگر دارد. دانشجویان بایستی به کشور مورد تایید این کشور سفر کرده است. در آنجا تحصیل را ادامه دهد لذا به دلیل این نوع پیچیدگی تحصیل دندانپزشکی در این کشور توسط مشاورین ما توصیه نمی گردد.

رشته های معمول دندانپزشکی در این کشور ارتودنسی، جراحی دهان و فک، دندانپزشکی کودکان و پروتزهای دندان خواهد بود. برنامه دندانپزشکی از دانشگاه ویلنیوس این کشور تضمین کیفیت تحصیل دانشجویان در درجه اول را بر عهده خواهد داشت. در هر حال در نمودار زیر تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی را مشاهده می کنید که به چه صورت می باشد:

تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در لوکزامبورگ

شرایط تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ 2023

در این بخش از مقاله به بررسی شرایط تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ در سال 2023 خواهیم پرداخت:

آیتمشرح
آزمون ورودیندارد
مدرک مورد نیازمدرک معتبر دیپلم
شرایط معدلشرط معدل بالا و نمرات مناسب دروس پایه
زبان تحصیلفرانسوی، آلمانی و لوکزامبورگی

تحصیل دندانپزشکی در این کشور نیز بیشتر به زبان های آلمانی و فرانسوی می باشد. متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در این کشور بایستی دارای مدرک زبان C1 در این رابطه باشند. علاوه بر این دانشجویان از همکاری دانشگاه مورد نظر خود با دیگر دانشگاه اروپایی اطمینان حاصل کنند. چرا که نوع زبان ممکن است متفاوت باشد. در هر صورت شرایط تحصیل دندانپزشکی با توجه به تحصیل در 2 کشور مختلف می تواند پیچیده باشد. شرایط سخت باشد از این رو مشاورین ما تحصیل دندانپزشکی در دیگر کشورها را توصیه می کنند.

سایر مدارک لازم جهت تحصیل در این رشته عبارتست از:

  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی
  • ارائه مدارک هویتی متقاضی مانند گذرنامه
  • ارائه ترجمه مدارک تحصیلی
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه گواهی محل اقامت متقاضی
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه معتبر
  • ارائه بیمه نامه تحصیلی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • پرداخت هزینه های مربوط به تحصیل در این رشته

مزایا تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

با توجه به شرایط سخت تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در این کشور می توان گفت که تحصیل این رشته در لوکزامبورگ نیز مزایای زیادی را به همراه دارد. لوکزامبورگ کشوری است که به میزان درآمد بالای مردم آن مشهور است. رشته دندانپزشکی از جمله مشاغل پردرآمد در این کشور است. چنانچه بتوانید در دانشگاه این کشور مدرک دندانپزشکی را دریافت کنید کار شما در این کشور تضمین شده است. میزان درآمد بالایی خواهید داشت. همچنین این کشور به دلیل فرهنگ متنوع خود جایی مناسب برای زندگی و کار برای مهاجرین است چرا که هر نوع فرهنگی در این کشور یافت می شود. این کشور کشوری متشکل از بسیاری از مهاجرین می باشد.

در اینجا به چندی از مزایا و معایب تحصیل دندانپزشکی در این کشور اشاره کرده ایم:

مزایامعایب
اخذ مدرک معتبر دندانپزشکیتحصیل در 2 کشور مختلف
درآمد بالای دندانپزشکی در لوکزامبورگچند زبانه بودن تحصیل
کار پس از تحصیل و اخذ اقامت لوکزامبورگهزینه بالای تحصیل
تحصیل بدون آزمون ورودیظرفیت محدود

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های برتر لوکزامبورگ

تنها دانشگاه لوکزامبورگ که امکان تحصیل رشته دندانپزشکی را در این کشور فراهم کرده است. دانشگاه دولتی این کشور به نام دانشگاه های این کشور است. این دانشگاه در سال 2033 تاسیس شده است. به تازگی امکان تحصیل رشته دندانپزشکی را فراهم کرده است. البته اکثر دوره های دندانپزشکی این دانشگاه در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد ارائه می شود. با همکاری دیگر دانشگاه ها امکان تحصیل دوره کارشناسی را به صورت مشترک فراهم کرده است. دوره کارشناسی به صورت 3 سال در دانشگاه لوکزامبورگ می باشد. این دانشگاه همچنین به عنوان بهترین دانشگاه لوکزامبورگ یاد می شود. در بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. علاوه بر این نیز دانشگاه تکنولوژی دیجیتال پزشکی و دندانپزشکی نیز که در اروپا شعبه های مختلف دارد نیز در لوکزامبورگ دارای شعبه است. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی را ممکن کرده است.

ملیت متقاضیان، نوع دانشگاه و طول دوره تحصیل در پذیرش دانشگاه های دندانپزشکی این کشور تاثیر به سزایی دارد. در نمودار زیر تعداد پذیرفته شدگان در سال های مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

بررسی پذیرفته شدگان در لوکزامبورگ

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه دیجیتال فناوری لوکزامبورگ

دانشگاه تکنولوژی دیجیتال پزشکی و دندانپزشکی در این کشور (DTMD) یک شبکه بین المللی از موسسات دانشگاهی با شیوه های تدریس دانشگاهی، اساتید و متخصصان پزشکی مشهور در سراسر اروپا و همچنین انجمن های حرفه ای بین المللی است. به عنوان یک دانشگاه خصوصی طبق قانون این کشور، توسط یک نهاد خصوصی لوکزامبورگی اداره می شود. دفتر مرکزی این دانشگاه در قلعه ای در شهر ویلتز واقع شده است.

هدف این دانشگاه ارائه دوره های کارشناسی ارشد آموزش مداوم در مقطع کارشناسی ارشد در پزشکی و دندانپزشکی و همچنین آموزش ویژه و گواهینامه های آموزش برای تکنسین های دندانپزشکی است. علاوه بر این، دانشگاه دیجیتال بطور جدی در آموزش بیشتر پرسنل پرستاری برای مراقبت پیشرفته فعالیت می کند. دیجیتال سازی اساسا دنیای کار در رشته پزشکی و دندانپزشکی را تغییر خواهد داد. فن آوری های جدید چشم اندازهای جدیدی را باز می کنند. اما همچنین فرآیندها و زمینه های کاری موجود را دوباره طراحی می کنند.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه دیجیتال فناوری لوکزامبورگ

اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

حرفه دندانپزشکی یکی از پردرآمد ترین حرفه ها در این کشور است. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی و اخذ مدرک دندانپزشکی در این کشور می توانند وارد بازار کار شوند و اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ را با اخذ ویزای کاری این کشور بدست آورند. البته جهت کار دندانپزشکی در این کشور اخذ گواهی کار دندانپزشکی که مورد تایید وزارت بهداشت این کشور باشد مورد نیاز است. این گواهی شامل کارآموزی و تمرین دندانپزشکی می باشد. دانشجویان پس از تحصیل دندانپزشکی و اخذ مدرک و گواهی کار با دریافت پیشنهاد کاری در این کشور می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. در لوکزامبورگ اقامت قانون داشته باشند. دانشجویان با اقامت 5 ساله پس از تحصیل می توانند پاسپورت این کشور را درخواست دهند. از مزایای شهروندی لوکزامبورگی استفاده نمایند.

بسیاری از متقاضیان جویای خرید یک آپارتمان و یا سوئیت در دوره تحصیل خود می باشند. از این رو می توانید جهت اطلاع از هزینه های مربوط به خرید آپارتمان در این کشور به نمودار زیر رجوع فرمائید:

میانگین هزینه خرید ملک در لوکزامبورگ

هزینه تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

هزینه تحصیل دندانپزشکی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی گران تر می باشد. هزینه تحصیل بین 10000€ الی 17000€ (یورو) برای دانشجویان خارجی تخمین زده شده است. البته این هزینه با توجه به دانشگاه همکار جهت ادامه تحصیل در آن می تواند متفاوت باشد. به هر حال هزینه زندگی در لوکزامبورگ بالاست. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور بین 1700€ الی 2000€ (یورو) در ماه تخمین زده شده است. دانشجویان در حین تحصیل به مدت 10 الی 20 ساعت به منظور پوشش هزینه های زندگی حق کار دارند.

جهت تحصیل در این کشور هزینه های اصلی زندگی در نظر گرفته خواهد شد، این هزینه ها شامل هزینه حمل و نقل، اجاره آپارتمان و اقلام غذایی خواهد بود. هزینه تحصیل در این کشور به طول دوره تحصیل و ملیت متقاضی بستگی خواهد داشت. در جدول زیر تعدادی از این هزینه ها شرح داده شده است:

مخارج مربوط به زندگیهزینه به یورو
1 لیتر شیر€1.25
1 کیلوگرم برنج سفید€2.46
1 کیلوگرم پنیر محلی€19.13
1 کیلوگرم فیله مرغ€12
1 بطری آب 1.5 لیتری€0.54
1 کیلومتر رفت و آمد با تاکسی€3.50
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر€1664
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر€2909

درآمد دندانپزشکان در لوکزامبورگ

متوسط ​​درآمد این رشته 11300€ (یورو) در سال یا معادل ساعتی 65€ (یورو) است. متوسط ​​5870€ (یورو) می باشد. در انتها به میزان حداکثر و حداقل با توجه به سابقه کاری متقاضیان در این رشته می پردازیم:
  • دندانپزشک با 1 الی 3 سال تجربه کاری: 6660€ (یورو) در سال
  • دندانپزشک با بیش از 8 سال تجربه کاری: 14100€ (یورو) در سال
  • دندانپزشک با بیش از 15 سال تجربه کاری: 15400€ (یورو) در سال
  • دندانپزشک با بیش از 20 سال تجربه کاری: 16200 (یورو) در سال

شایان ذکر است که درآمد آقایان دندانپزشک 5% بیشتر ازخانم ها است. متقاضیان پس از فارغ التحصیلی در این رشته از بازار کار مناسبی برخوردار خواهند بود. در مقاله حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ جزییات دریافتی مشاغل مختلف در این کشور در اختیار شما قرار گرفته شده است. لذا مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد می کنند برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا می توانید در کشورهای ارزان تر مانند مجارستان، آلمان و دیگر کشورها اقدام نمایید. از این رو می توانید برای دریافت اطلاعات کامل در مورد کشور مورد نظر با این موسسه تماس برقرار کنید.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

در این بخش از مقاله به بررسی سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل دندانپزشکی در کشور لوکزامبورگ می پردازیم:

  • شرایط پس از تحصیل در رشته دندان پزشکی در کشور لوکزامبورگ به چه صورت است؟ دانشجویی که در کشور لوکزامبورگ به تحصیل دندانپزشکی مشغول باشد بعد از تحصیل هم می تواند در تمامی کشور های تحت نظر اتحادیه اروپا به اشتغال مشغول شود منتها تنها اخذ این مدرک در این کشور کافی نیست و متقاضی باید در دوره های کارآموزی هم شرکت و کسب تجربه کند.
  • مدت تحصیل دندان پزشکی در کشور لوکزامبورگ چند ساله است؟ به صورت عمومی تحصیل در این کشور در رشته دندانپزشکی 6 ساله است اما اگر فرد متقاضی تحصیل در دوره های کارشناسی رشته دندان پزشکی باشد. این دوره 3 ساله است و ادامه دوره هم در دانشگاه های مورد تایید اتحادیه اروپا صورت می گیرد.
  • زبان تحصیل رشته دندان پزشکی در کشور لوکزامبوگ چیست؟ تحصیل دندانپزشکی در این کشور به زبان های آلمانی و فرانسوی است و بدین علت که این رشته در ارتباط با بیماران و افراد عامی جامعه است باید افراد از سطح خوب زبان برخوردار باشند که وجود مدرک C1 الزامی است.
  • هزینه تحصیل دندان پزشکی در کشور لوکزامبورگ چقدر است؟ هزینه تحصیل دندانپزشکی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی گران تر می باشد. هزینه تحصیل به صورت حدودی برای دانشجویان بین الملل مابین 10000€ الی 17000€ (یورو) است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *