شرایط لوکزامبورگ

هزینه زندگی در لوکزامبورگ

هزینه زندگی در لوکزامبورگ

بررسی هزینه زندگی در لوکزامبورگ در سال 2023 از مسائل و پر اهمیت برای افراد است. متقاضیان جهت تحصیل و زندگی در این کشور می باید از هزینه های اساسی شامل هزینه تحصیل، اقلام غذایی، حمل و نقل و مسکن آگاهی کامل کسب نمایند. این کشور که در غرب اروپا واقع شده است. کشور متنوع از نظر زبان و فرهنگ است. با توجه به عضویت اتحادیه اروپا و همچنین پیمان شنگن یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت به اروپا چه برای تحصیل و کار می باشد. توجه داشته باشید که میزان حقوق و دستمزد کار در این کشور بسیار بالاتر از کشورهای اروپایی است.

شرایط زندگی و رفاه حاکم در این کشور زندگی این کشور را بسیار محبوب کرده است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله هزینه زندگی در این کشور و شهرهای مهم آن را بررسی کرده است.

  • شرایط زندگی در این کشور چگونه می باشد؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در این کشور چه قدر می باشد؟

اینفوگرافی هزینه زندگی در لوکزامبورگ

زندگی در کشور لوکزامبورگ

لوکزامبورگ، کشور کوچکی در اروپای غربی است. با بلژیک، فرانسه و آلمان هم مرز است. لوکزامبورگ توسط یک دوک اداره می شود. جمعیتی حدود 600000 نفر دارد. این کشور در مساحت 2586 کیلومتر مربع گسترش یافته است. لوکزامبورگ یکی از پیشرفته ‌ترین کشورها در جهان است. دارای اقتصاد پیشرفته و دومین تولید ناخالص داخلی در جهان است.

لوکزامبورگ یک کشور با 3 زبان رسمی آلمانی، فرانسوی و لوکزامبورگی است. این کشور بسیار کوچک است. آب و هوای آن بسیار سازگار است. در اواخر ماه های تابستان باران در کشور باران می بارد. گرم ترین هوا از ماه می تا سپتامبر یافت می شود. در زمستان شما می توانید برف را ببینید. این کشور یک سلطنت مشروطه دارد. تصور می شود که دارای یک مجلس پارلمان است. این کشور یکی از اعضاء بنیانگذار اتحادیه اروپا است و دولتی پایدار دارد.

پارامترهای اصلی مربوط به این کشور در جدول زیر شرح داده شده است:

پارامترشرح
موقعیت اجتماعیاروپا
ارز رایج€ (یورو)
زبان رسمیلوکزامبورگی، فرانسوی، آلمانی
پایتختلوکزامبورگ 

هزینه زندگی در لوکزامبورگ در سال 2023

هزینه زندگی در این کشور در سال 2023 نیز همچنان می تواند برای بسیاری گران باشد. هزینه اقامت و اجاره خانه در این کشور یکی از هزینه های قابل توجه است. بخش اعظمی از هزینه ها را شامل می شود. پایتخت این کشور یعنی شهر لوکزامبورگ از دیگر شهرهای این کشور گران تر می باشد. به طور کلی طبق آمار منتشر شده هزینه زندگی در این کشور در ماه برای یک نفر حدود 2763€ (یورو) می باشد. این در حالی است که هزینه زندگی برای یک خانواده 4 نفره در این کشور در حدود 4594€ (یورو) می باشد. این کشور فرصت های زیادی را برای حرفه ای ها فراهم می کند. همچنین فرصت های زیادی برای لذت بردن از اوقات فراغت شما را ایجاد می کند. اگر به دنبال طبقه متوسط ​​​یا زندگی مرفه در اروپا هستید، لوکزامبورگ مکان مناسبی برای زندگی است.

به خاطر بسپارید که بیشترین هزینه در خصوص زندگی، تحصیل و کار در کشورهای اروپایی از جمله کشور مذکور هزینه اجاره و یا خرید آپارتمان خواهد بود. این هزینه در شهرهای مختلف این کشور متفاوت می باشد. به طوری که در پایتخت این کشور بیشترین هزینه مسکن را شامل خواهد شد. در نمودار زیر میزان مشارکت هزینه ها را در این کشور مشاهده می کنید:

شرح هزینه های زندگی در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ شهری نسبتاً گران برای زندگی است . هزینه مسکن، غذا و پوشاک همگی افزایش می یابد و اینها گران ترین پرداخت هایی هستند که هر ماه هر شخص دارد. شهر لوکزامبورگ پایتخت است و یک مکان محبوب برای زندگی است که می تواند قیمت های بالایی را به همراه داشته باشد. 

هزینه زندگی و مواد غذایی در لوکزامبورگ

یکی از موارد اساسی در این کشور کسب اطلاع از هزینه های مواد غذایی می باشد. البته با توجه به‌ سبک زندگی متقاضی این هزینه ها متفاوت خواهند بود. بدین ترتیب هزینه اقلام غذایی در این کشور بدین شرح است:

اقلام غذاییهزینه ها به یورو
1 لیتر شیر پرچرب€1.21
1 قرص نان€3.12
1 کیلوگرم برنج€2.34
1 کیلوگرم سیب€2.63
1 کیلوگرم سیب زمینی€1.54
1 کیلوگرم گوجه فرنگی€4.13
1 کیلوگرم پیاز€2.62
1 بطری آب 1.5 لیتری€0.6
1 شانه تخم مرغ€3.49
1 کیلوگرم گوشت مرغ€11.64
1 کیلوگرم موز€1.55
1 کیلوگرم پرتقال€2.46

اقامت و هزینه زندگی در لوکزامبورگ

همانطور که ملاحظه کردید بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی در این کشور را هزینه اقامت و اجاره خانه تشکیل می دهد. بسته به نیاز و منابع مالی شما، یافتن محل اقامت مناسب می تواند در بعضی از مناطق این کشور یک مشکل باشد. هزینه های مسکن و اجاره خانه مناسب به ویژه در پایتخت این شهر دشوار است. بسیاری از کارگران هر روز از کشورهای همسایه بلژیک، فرانسه یا آلمان، جایی که هزینه های مسکن به طور کلی کمتر است، رفت و آمد می کنند.

مالکیت خانه محبوب و در حال افزایش است. حدود 75% از مردم این کشور صاحب خانه های خود هستند که اغلب خانه خود را در زمین خریداری شده ساخته اند. اگر کمتر از 5 سال در این کشور زندگی می کنید. احتمالا اجاره آسانترین راه حل است. در حال حاضر هزینه اجاره ماهانه یک آپارتمان یک تخته در مرکز شهری در لوکزامبورگ در بازه 1400€ الی 2300€ (یورو) می باشد.

بررسی هزینه مسکن در لوکزامبورگ

همچنین هزینه اجاره ماهانه آپارتمان یک تخته در خارج شهر این کشور 1000€ الی 1600€ (یورو) می باشد. علاوه بر این هزینه اجاره ماهانه 1 آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر در بازه 4000€ الی 2400€ (یورو) می باشد. در اینجا هزینه متوسط اجاره و خرید آپارتمان و اقامت این کشور را مشاهده می کنید:

اقلامهزینه میانگین به یورو
کرایه ماهیانه آپارتمان 1 تخته در مرکز شهر€1710
اجاره ماهیانه آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر€3056
اجاره ماهیانه آپارتمان 1 تخته در خارج شهر€1476
کرایه ماهیانه آپارتمان 3 تخته در خارج شهر€2400
خرید خانه هر متر مربع در مرکز شهر€12569
خرید خانه هر متر مربع در خارج شهر€9307

درآمد در لوکزامبورگ

همان طور که می دانید لوکزامبورگ یکی از کشورهای ثروتمند می باشد که میزان درآمد در این کشور در سطح بالایی قرار دارد. پردرآمدترین مشاغل مربوط به رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی می باشد. درآمد در این کشور به ازای هر ساعت کار مفید و قانونی حدود 28€ (یورو) می باشد. در مشاغل مختلف این میزان دریافتی متفاوت خواهد بود. در این کشور نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی میانگین، حداقل و حداکثر درآمدی در نظر گرفته شده است که بدین شرح می باشد:

میانگین درآمد در لوکزامبورگ

میزان درآمد در سال 2023 برای مشاغل مختلف بدین شرح است:

شغلدرآمد به دلار (سالانه)
مدیر مالی$52000
دستیار اداری$34175
معمار$88152
وکیل$57437
صندوقدار$20402
مهندس شیمی$75170
دندانپزشک$124042
مهندس برق$71381
مهندس سخت افزار$20328
طراح وب$25076

هزینه تحصیل در لوکزامبورگ

یکی از روش های مهاجرت به کشور  مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق تحصیل است. لذا بررسی هزینه تحصیل در این کشور نیز امر ضروری است. هزینه تحصیل در لوکزامبورگ با توجه به دانشگاه و همچنین مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. بر این اساس به طور متوسط می توان گفت هزینه تحصیل در این کشور حدود 2000€ الی 3500€ (یورو) می باشد. زبان تحصیل در این کشور به 3 زبان آلمانی، فرانسوی و لوکزامبورگی است. دانشجویان جهت تحصیل بایستی به این زبان ها تسلط داشته باشند. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور نیز حدود 1600€ (یورو) در ماه تخمین زده شده است. جهت تحصیل در این کشور هموطنان عزیز نیازمند پذیرش در دانشگاه های این کشور و همچنین اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ می باشند. برای دریافت اطلاعات لازم در این باب می توانید به مقاله های منتشر شده در همین سایت مراجعه کنید.

هزینه تحصیل در چند دانشگاه این کشور در نمودار زیر مقایسه شده است:

هزینه تحصیل در دانشگاه های لوکزامبورگ

هزینه زندگی و حمل و نقل در لوکزامبورگ

این کشور زیرساخت های خوبی برای حمل نقل با راه آهن، اتوبوس، خطوط دوچرخه سواری، پروازهای بین المللی و سفرهای قایقی دارد. به راحتی می توان در لوکزامبورگ و به کشورهای همسایه سفر کرد. سیستم حمل و نقل با قطار در لوکزامبورگ توسط شرکت دولتی (CFL) اداره می شود. شهرهای بزرگتر را در داخل کشور به هم متصل می کند. همچنین این کشور را با بلژیک، فرانسه، سوئیس و آلمان متصل می کند. از سال 2007 ایستگاه راه آهن اصلی شهر لوکزامبورگ با سرعت بالا به پاریس ارائه داده می دهد. هزینه حمل و نقل عمومی ماهانه در این کشور به طور تقریبی 30€ (یورو) می باشد. هزینه تعرفه تاکسی نیز حدود 4.5€ (یورو) می باشد. هزینه حمل و نقل به صورت کلی همانطور که در نمودار ملاحظه کردید حدود 7.6% از هزینه ها را شامل می شود.

در جدول زیر ریز هزینه های حمل و نقل در لوکزامبورگ را مشاهده می کنید:

آیتمهزینه میانگین به یورو
حمل و نقل ماهانه€30
1 لیتر بنزین€1.62
تعرفه تاکسی€4.5
تعرفه 1 کیلومتر تاکسی€3.5
1 بلیت تک سفره€2.5
خرید ماشین تویوتا کورولا سدان€25701

هزینه زندگی در استراسن لوکزامبورگ

شهر استراسن یکی از شهرهای این کشور است. علیرغم کوچک بودن این شهر، استراسن یکی از پویاترین شهرهای لوکزامبورگ با ارائه خدمات بسیار خوب برای شهروندان است. این شهر دارای مدارس، مهد کودک ها و مراکز مراقبت روزانه، فرهنگسرا، امکانات ورزشی مانند حمام های حرارتی استراسن، سالن ورزشی و بسیاری دیگر می باشد. هزینه زندگی در شهر استراسن از هزینه زندگی در شهر لوکزامبورگ کم تر است. یکی از گزینه های مناسب برای زندگی در خارج از پایتخت می باشد. شهر استراسن به دلیل جذابیت خود طی 20 سال گذشته شاهد افزایش شدید قیمت ملک بوده است. به طوری قیمت هر متر مربع ممکن در بعضی از نقاط 10000€ (یورو) است که معادل قسمت های شهر لوکزامبورگ می باشد.

در لیست زیر هزینه برخی از اقلام در شهر استراسن لوکزامبورگ آورده شده است:

  • 3 وعده غذایی در یک رستوران میان رده در استراسن: 80€ (یورو)
  • 1 لیتر شیر در شهر استراسن: 1.27€ (یورو)
  • 1 شانه تخم مرغ در شهر استراسن: 4.18€ (یورو)
  • 1 کیلوگرم برنج در استراسن: 1.5€ (یورو)
  • 1 کیلوگرم سیب زمینی در استراسن: 1.55€ (یورو)
  • 1 کیلوگرم گوجه در استراسن: 1.7€ (یورو)
  • 1 کیلوگرم گوشت مرغ در شهر استراسن: 11.5€ (یورو)
  • اجاره ماهانه آپارتمان 1 تخته در مرکز شهر استراسن: 2050€ (یورو)
  • اجاره ماهانه آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر استراسن: 2850€ (یورو)
  • حمل و نقل ماهیانه در شهر استراسن: 23€ (یورو)
  • 1 لیتر بنزین در استراسن: 1.28€ (یورو)

هزینه زندگی در برترانژ لوکزامبورگ

هزینه زندگی در برترانژ لوکزامبورگ

برترانژ (Bertrange)، یکی از شهرهای کمربندی در اطراف شهر لوکزامبورگ است. این شهر به لطف محورهای بزرگراه خود بسیار جذاب است و به سرعت در حال پیشرفت است. برترانژ شهری است که با دهکده های شیک و خاص توصیف می شود. یک شهر زیبا و بسیار دلپذیر و پویا برای زندگی است. این شهر لوکزامبورگ فضایی پر جنب و جوش دارد و فعالیتهای زیادی را با طیف وسیعی از خدمات ارائه می دهد. در مقایسه با شهر استراسن می توان گفت که هزینه زندگی در شهر برترانژ کمی بالاتر است و هزینه اقامت در این شهر کمی پایین تر از شهر استراسن است. این شهر در جنوب غربی لوکزامبورگ و در فاصله 6.5 کیلومتری غرب پایتخت این کشور قرار دارد. دسترسی به پایتخت این کشور بسیار سریع و راحت است.

برای اطلاع از هزینه زندگی در این شهر نیز برخی از اقلام همراه با هزینه در لیست زیر ذکر شده اند:

  • 3 وعده غذایی در یک رستوران میان رده برترانژ: 50€ (یورو)
  • 1 لیتر شیر در شهر برترانژ: 1.27€ (یورو)
  • 1 شانه تخم مرغ در شهر برترانژ: 2.75€ (یورو)
  • 1 کیلوگرم برنج در برترانژ: 1.5€ (یورو)
  • 1 کیلوگرم سیب زمینی در برترانژ: 1.55€ (یورو)
  • 1 کیلوگرم گوجه در برترانژ: 1.7€ (یورو)
  • 1 کیلوگرم گوشت مرغ در شهر بررترانژ: 12€ (یورو)
  • اجاره ماهانه آپارتمان 1 تخته در مرکز شهر برترانژ: 1450€ (یورو)
  • اجاره ماهانه آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر برترانژ: 3000€ (یورو)
  • حمل و نقل ماهیانه در شهر برترانژ: 25€ (یورو)
  • 1 لیتر بنزین در برترانژ: 1.28€ (یورو)

مقایسه هزینه زندگی در لوکزامبورگ با سایر کشورها

در این بخش از مقاله به مقایسه هزینه زندگی در این کشور  با سایر کشورها می پردازم که بدین شرح است:

  •  28% ارزان تر از زوریخ
  •  29% ارزان تر از نیویورک
  • 25% ارزان تر از لندن
  • 6% گران تر از مونیخ
  • 24% گران تر از مادرید
  • 18% گران تر از بروکسل
  • 9% ارزان تر از پاریس

مراقبت های بهداشتی در لوکزامبورگ

بیمه درمانی در این کشور الزامی است و عموما پوشش اولیه توسط سیستم تامین اجتماعی ملی تامین می شود. کمک های مالی توسط کارفرمایان و کارمندان پرداخت می شود و بیشتر اشکال کمک های عمومی شامل مزایای بیکاری، حقوق بازنشستگی سالمندی، انواع خاصی از بیماری و مزایای زایمان بدون احتساب حق بیمه درمانی پرداخت می شود. به طور کلی هزینه درمان در لوکزامبورگ حدود 3% از درآمد شما را شامل خواهد شد. هزینه درمان در این کشور به طور کلی رایگان در نظر گرفته می شود، به جز عمل های غیر ضروری زیبایی که هزینه درمان می باید پرداخت شود.

از این رو شغل پزشکی در این کشور با جزء پردرآمدترین مشاغل به حساب می آید:

  • حداقل درآمد حدود 4240€ (یورو)
  • حداکثر درآمد حدود 19500€ (یورو)

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به لوکزامبورگ و مهاجرت کاری به لوکزامبورگ و مواردی از این دست می توانید به مقالات منتشر شده توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و از آنها آگاهی یابید. همچنین جهت دریافت مشاوره تخصصی و نحوه مهاجرت خود می توانید بر تجربه و کمک این موسسه تکیه نمایید.

سوالات پرتکرار در باب هزینه زندگی در لوکزامبورگ

سوالات پرتکرار در خصوص هزینه زندگی در لوکزامبورگ در سال 2023 عبارتند از:

  • هزینه زندگی دانشجویی در کشور لوکزامبورگ چه میزان است؟ هزینه های زندگی در لوکزامبورگ بین 1400€ تا 1600€ (یورو) می باشد که البته این هزینه شامل یک زندگی کاملا معمولی و در حد دانشجویی میباشد البته یک زندگی معمولی رو به بالا و همانطور که می دانید سطح زندگی هر فرد با دیگری متفاوت است که تقریباً میزان قابل توجهی از این هزینه مربوط به هزینه های مسکن می باشد.
  • هزینه خورد و خوراک در لوکزامبورگ چقدر است؟ هزینه یک وعده غذا، در رستوران معمولی 18.00€ (یورو) و هزینه یک وعده غذا در رستوران های مک دونالد 10€ (یورو) و بطری 0.33 لیتری آب 2.96€ (یورو) می باشد.
  • هزینه خدمات درمانی در لوکزامبورگ به چه صورتی است؟ در لوکزامبورگ تمامی هزینه‌ زندگی در لوکزامبورگ بالا هستند اما باید به شما بگوییم که هزینه تمام خدمات درمانی رایگان است به جزء عمل‌ های زیبایی غیر ضروری شما می ‌توانید با دریافت تابعیت لوکزامبورگ به راحتی از این خدمات به صورت رایگان برخوردار شود.
  • مالیات در کشور لوکزامبورگ به چه صورت است؟ با وجود هزینه های بالای زندگی، لوکزامبورگ تنها 17% نرخ مالیات بر ارزش افزوده دارد. علاوه بر این، طبق ارقامی که به دست آمده که تقریبا نیمی از جمعیت لوکزامبورگ را اتباع بیگانه تشکیل می دهند. ممکن است هزینه های زندگی در لوکزامبورگ زیاد باشد، اما در مقابل سطح دستمزدها نیز قابل توجه است.
Rate this post

2 دیدگاه برای “هزینه زندگی در لوکزامبورگ

  1. سارا گفت:

    من برنامه نویس هستم و 8 سال در این زمینه مشغول به کار هستم طراحی وب هم انجام میدم چنیدین پروژه غیر حضوری هم برداشتم میخواتسم بدونم برای شرایط کاری من می توانم در این کشور مشغول به کار شوم و از پس هزینه های زندگی در لوکزامبورگ بر بیام ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام بله مهارت شما در لیست مشاغل پر درآمد است. با کار می تونید از پس هزینه های زندگی در لوکزامبورگ بر ایید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *