مهاجرت به لوکزامبورگ

قوانین مالیاتی در لوکزامبورگ

قوانین مالیاتی در لوکزامبورگ

قبل از مهاجرت به لوکزامبورگ بهتر است که با قوانین مالیاتی در لوکزامبورگ به طور دقیق آشنا شوید. این امر برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری و کار در لوکزامبورگ هستند، بسیار کلیدی خواهد بود. به عبارت دیگر، اتباع کشورهای خارجی قبل از شروع کار در لوکزامبورگ باید حداقل اطلاعات مختصری در مورد مالیات بر درآمد در این کشور کسب کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت، آماده به پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص قوانین مالیاتی در لوکزامبورگ می باشد.

نکته قابل توجه در خصوص قوانین مالیاتی در لوکزامبورگ این است که، هر بار شهروندان به سوپرمارکت یا کافه می روند، به پمپ بنزین سر می زنند یا حقوق و دستمزد دریافت می کنند در حال پرداخت مالیات در این کشور هستند. زیرا مالیات در لوکزامبورگ منبع اصلی درآمد دولت می باشد و دولت را قادر می سازد تا وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

نکات کلیدی در خصوص قوانین مالیاتی در لوکزامبورگ

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که قصد ادامه زندگی در لوکزامبورک را برای مقاصد شغلی مختلف دارند، باید با برخی از نکات کلیدی در این زمینه به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های گوناگونی در طول اقامت و حین پرداخت مالیات خود در این کشور مواجه خواهند شد. نکته قابل توجه در خصوص قوانین مالیاتی در لوکزامبورگ این است که، اتباع غیر اتحادیه اروپا در صورتی واجد شرایط بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده در لوکزامبورگ هستند که اقلامی را با حداقل 290€ (یورو) در یک فروشگاه خاص خریداری کنند. علاوه بر این، اغلب مالیات های لوکزامبورگ در سطح ملی تعیین می شوند، اما هزینه های اضافی منطقه ای نیز دارند. همچنین شهرداری ها می توانند نرخ مالیات را در محدوده تعیین شده تغییر دهند.

در نمودار زیر می توانید با روند افزایش نرخ مالیات در لوکزامبورگ طی سال های اخیر آشنا شوید:

روند افزایش نرخ مالیات در لوکزامبورگ

جهت درک عمیق تر از نکات کلیدی در خصوص قوانین مالیاتی در لوکزامبورگ به جدولی که در این بخش از مقاله برای شما عزیزان تهیه شده توجه فرمایید:

نکات کلیدی در قوانین مالیاتی لوکزامبورگتوضیحات
پرداخت مالیات در بخش های گوناگوناتباع کشورهای خارجی در لوکزامبورگ بر درآمد، سود سرمایه، ارث و وسایل نقلیه خود مالیات می پردازند.
مالیات بر شرکت هامالیات اصلی برای شرکت ها در لوکزامبورگ مالیات بر درآمد شرکتی 25% و مالیات منطقه ای حدود 4.1% مالیات بر ارزش افزوده است.
مالیات بر املاکهنگام خرید ملک در لوکزامبورگ، باید مالیات ثبت نام، رهن و کاداستری بپردازید. البته نرخ ها در لوکزامبورگ بیشتر به این بستگی دارد که ملک را از چه کسی خریداری می کنید.

نکات کلیدی در خصوص قوانین مالیاتی در لوکزامبورگ

قوانین مالیاتی در لوکزامبورگ برای اتباع خارجی

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که قصد ورود به لوکزامبورگ را برای کار یا زندگی دارند، باید به خوبی با قوانین مالیاتی در این کشور آشنا شوند. به عبارت دیگر، دولت لوکزامبورگ قوانین مالیاتی متعددی را برای اتباع کشروهای خارجی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند اتخاذ کرده است. بنابراین به شدت توصیه می شود که، آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که قصد سرمایه گذاری یا ایجاد شغل در لوکزامبورگ را دارند، قبل از عزیمت به این کشور با قوانین مالیاتی لوکزامبورگ به خوبی آشنا شوند. اما نگران نباشید، زیرا قوانین مالیاتی در لوکزامبورگ به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی از سختگیری های ویژه ای برخوردار نمی باشد.

در جدولی که در این بخش از مقاله برای شما عزیزان تهیه کرده ایم می توانید با قوانین مالیاتی برای اتباع کشورهای خارجی در لوکزامبورگ آشنا شوید:

انواع قوانین مالیاتی در لوکزامبورگ برای اتباع خارجیتوضیحات
گردشگران خارجیدر اغلب شهرهای لوکزامبورگ، مسافران برای اقامت در هتل ها، تخت خواب و صبحانه یا اجاره در این کشور مالیات توریستی پرداخت می کنند.
افراد غیر مقیمافراد غیر مقیمی که در لوکزامبورگ درآمد دریافت می کنند، می توانند مالیات بر درآمد و سرمایه خود را کاهش دهند. همچنین اگر بین لوکزامبورگ و کشور دیگری ساکن هستند، می توانند توافق نامه مالیات مضاعف مالیات را در یک کشور پرداخت کنند.
ساکنان جدید مالیاتیساکنان جدید مالیاتی در لوکزامبورگ بر درآمد جهانی خود در این کشور مالیات می پردازند. همچنین به ساکنان جدید که در 9 سال از 10 سال گذشته ساکن مالیات در لوکزامبورگ نبوده اند یک رژیم مالیاتی ویژه پیشنهاد می شود.

قانون اجتناب از مالیات در لوکزامبورگ

یکی از قوانین مالیاتی تاثیرگذار در لوکزامبورگ، قانون مقابله با اجتناب از مالیات در این کشور می باشد. طبق گذارش کمیسیون اروپا لوکزامبورگ بیش از 55 میلیارد یورو در سال به دلیل فرار مالیاتی در این کشور از دست می دهد. این بالاترین رقم در بین کشورهای اروپایی طی سالهای اخیر بوده است. تقریبا یک سوم این مبلغ مالیات بر ارزش افزوده در این کشور پرداخت نشده است. یکی از اصلی ترین دلایل اجتناب از مالیات در لوکزامبورگ این است که، بیش از 80% از پرداخت ها در این کشور به صورت نقدی انجام می شود. همچنین به دلیل مشکل فرار مالیاتی در لوکزامبورگ، قوانین مالیاتی سختگیرانه ای برای اتباع کشروهای خارجی در این کشور وضع شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به لوکزامبورگ با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص قوانین مالیاتی در لوکزامبورگ

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص قوانین مالیاتی در لوکزامبورگ، در این بخش از مقاله تصمیم گرفته ایم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در این حوزه پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا اتباع کشورهای خارجی ملزم به رعایت قوانین مالیاتی در لوکزامبورگ هستند؟ بله، تمامی اتباع کشورهای خارجی که مقیم لوکزامبورگ هستند مشمول قوانین مالیاتی مشابه شهروندان لوکزامبورگی هستند. افراد غیر مقیم در لوکزامبورگ ملزم به پرداخت مالیات در این کشور نیستند.
  • قوانین مالیاتی برای خرید ملک در لوکزامبورگ چگونه است؟ به طور کلی، اگر ملکی را در لوکزامبورگ بفروشید، اگر ارزش ملک در طول مالکیت افزایش یافته باشد ممکن است لازم باشد مالیات بر عایدی سرمایه را با نرخ 27% بپردازید. اما برای خرید ملک باید 2% مالیات بپردازید.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *