مهاجرت به لوکزامبورگ

راه های مهاجرت به لوکزامبورگ

راه های مهاجرت به لوکزامبورگ

راه های مهاجرت به لوکزامبورگ در سال 2023 مورد توجه بسیاری از متقاضیان بین المللی قرار گرفته است. لوکزامبورگ کشور کوچک اروپایی است. این کشور در در همسایگی بلژیک، فرانسه و آلمان است. روش های مهاجرت به این کشور متفاوت می باشد. روش هایی از قبیل روش تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور مورد توجه عموم قرار گرفته شده است.

در این مقاله که به نگارش کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد، پاسخ به ابهاماتی که در خصوص مهاجرت به این کشور همواره مطرح می شود عبارتست از:

  • آیا مهاجرت به لوکزامبورگ امکان پذیر است؟
  • اخذ اقامت دائم در این کشور چگونه است؟
  • آیا اخذ اقامت از طریق ویزای کاری در این کشور امکان پذیر است؟

اینفوگرافی مهاجرت به لوکزامبورگ

معرفی کشور لوکزامبورگ

لوکزامبورگ به طور رسمی به عنوان دوک نشین بزرگ لوکزامبورگ شناخته شده است. موقعیت این کشور در غرب اروپا می باشد، از شمال و غرب با کشور بلژیک، از شرق با کشور آلمان و از جنوب با فرانسه همسایه است. زبان رسمی مردم این کشور فرانسوی، آلمانی و زبان ملی لوکزامبورگی می باشد. ملیت مردم این کشور حدود 50.9% لوکزامبورگ، 2.18% پرتغالی، 13.5% فرانسوی و 10.3% آلمانی هستند.

شرایط عمومی این کشور را در جدول زیر شرح داده شده است:

پارامترشرح
کشورلوکزامبورگ
موقعیت جغرافیاییاروپا
ارز رایج€ (یورو)
جمعیت613894
زبان رسمیفرانسوی، آلمانی و زبان ملی لوکزامبورگی

موقعیت جغرافیایی لوکزامبورگ

لوکزامبورگ کشور کوچکی در غرب اروپا می باشد. کشور لوکزامبورگ با آلمان، فرانسه و بلژیک دارای مرز مشترک است. لوکزامبورگ از ثروتمند ترین کشورها محسوب می گردد. در این بخش شاهند موقعیت جغرافیایی لوکزامبورگ می باشیم:

چگونه به لوکزامبورگ مهاجرت کنیم؟

مهاجرت به این کشور از طرق مختلف صورت می پذیرد، که در نمودار زیر شرح داده ایم:

طرق مختلف مهاجرت به لوکزامبورگ

معایب زندگی در لوکزامبورگ

آب و هوا، هزینه بالای زندگی و اجاره، نداشتن سرگرمی برای نوجوانان و موقعیت جغرافیایی از معایب زندگی در لوکزامبورگ است. آب و هوا و آسمان خاکستری می تواند لوکزامبورگ را دلگیر و افسرده کند، به خصوص اگر عاشق نور خورشید باشید. زمستان ها طولانی است و روزهای بارانی کم نیست، اما این بدان معناست که شما برای آسمان آبی ارزش بیشتری قائل خواهید شد. همچنین یافتن محل اقامت در لوکزامبورگ ممکن است سخت باشد، به خصوص اگر شغل جدیدی پیدا کرده باشید و هنوز دوره آزمایشی خود را کامل نکرده باشید. رقابت زیادی وجود دارد و درآمد شما باید حداقل 3 برابر اجاره شما باشد تا شانس انتخاب شدن توسط صاحبخانه را داشته باشید.

  • یکی دیگر از نکات منفی زندگی در لوکزامبورگ این است که زندگی می تواند گران باشد و اجاره بها بزرگترین هزینه شماست.
  • اگر اتاقی را اجاره می کنید باید حداقل €700 تا 1200€ (یورو) در ماه و برای اجاره یک استودیو یا آپارتمان یک خوابه حدود 1800€ (یورو) بودجه داشته باشید.
  • لوکزامبورگ به یک کشور خسته کننده شهرت دارد. این کشور در مقایسه با کشورهای اطراف، گزینه های سرگرمی کمتری را برای نوجوانان و جوانان ارائه می دهد.
  • به عنوان مثال، لوکزامبورگ پارک های تفریحی و موضوعی ندارد. این موارد می تواند جزو معایب زندگی در لوکزامبورگ به شمار رود.

راه های مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق کار 2023

قبل از مهاجرت کاری به لوکزامبورگ می باید یک پیشنهاد کاری معتبر از کارفرما دریافت کنید. متقاضی از جهات مختلف برای شغل مورد نظر بررسی می شود. رزومه و مدارک متقاضی در سازمانADEM بررسی می شود و پس از تایید نهایی اجازه کار برای متقاضی صادر می شود. این اجازه کار نشان می دهد که متقاضی برای کار در این منطقه اروپایی مناسب است یا خیر. برای نامه ADEM به مدت 3 هفته به شما زمان داده می شود که تمامی اطلاعات خواسته شده در این نامه را پر کنید و به ثبت برساند. قرارداد کاری در این کشور می باید با مهر و امضاء کارفرما باشد.

حداقل و حداکثر درآمد حاصل از کار در این کشور بدین صورت می باشد:

  • حداقل درآمد حدود 1340€ (یورو)
  • حداکثر درآمد حدود 21900€ (یورو)

مدارک لازم برای درخواست ویزای کاری این کشور عبارتست از:

  • ارائه گذرنامه معتبر
  • بررسی اعتبار گذرنامه
  • ارائه نامه معتبر از سازمان اجازه کار ملی ADEM
  • ارائه پیشنهاد کاری معتبر از کارفرمای این کشور
  • ارائه قرارداد کاری معتبر با درج میزان حقوق از شرکت مورد نظر
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه گواهی سلامت
تعداد ساکنان لوکزامبورگ در سال 1961 به 314900 نفر با نسبت 13.2% خارجی ها بالغ شد. جمعیت این کشور در ژانویه 2023 به 649802 نفر رسید. نسبت خارجی‌ها در آن تاریخ 47.4% است.

راه های مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی از روش های مهاجرتی معمول و پر طرفدار در لوکزامبورگ می باشد. چندین نوع سرمایه گذاری در لوکزامبورگ امکان پذیر می باشد. لازمه این نوع مهاجرت و حداقل سرمایه گذاری در لوکزامبورگ از 500000€ (یورو) شروع می شود. متقاضی می باید به مدت 5 سال در یکی از شرکت های رسمی این کشور سرمایه گذاری انجام داده باشد. حالت دوم سرمایه گذاری در این کشور، سرمایه گذاری 500000€ (یورو) در یک شرکت نوپا می باشد. هم چنین متقاضی می باید به مدت 3 سال در این شرکت مشغول به کار باشد. اثبات مدارک پروژه های سرمایه گذاری در این کشور تحت نظر وزارت اقتصادی می باشد. در ابتدا اقامت 3 ساله به متقاضی اصلی داده می شود. این اقامت هر 3 سال قابل تمدید می باشد. اگر متقاضی اصلی متاهل باشد، همسر و فرزندان هم از اقامت دائم این کشور بهره مند می شوند.

راه های مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق ازدواج و تولد

متقاضیان خارجی در صورت ازدواج قانونی با فرد مقیم لوکزارمبورگ و اقامت کمتر از 3 ماه می توانند در ابتدا برای ویزای موقت این کشور اقدام کنند. پس از کسب شرایط لازم برای اقامت در این کشور با پر کردن فرم مربوطه در اداره مهاجرت می توانند اقامت طولانی مدت این کشور را اخذ کنند. طبق قانون تصویب شده در سال 2017 میلادی در این کشور افرادی که سن قانونی18 سال کامل را داشته باشند و در این کشور صاحب فرزند شوند. در صورتی که پدر یا مادر متقاضی در 12 ماه گذشته اقامت و حضور متوالی این کشور را داشته باشند. به این ترتیب اقامت از طریق تولد شامل حال فرزند متقاضی می شود.

راه های مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق ازدواج و تولد

 

راه های مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق تحصیل

دانشجویان خارجی که قصد ادامه تحصیل در لوکزامبورگ را دارند می باید برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند. پس از اتمام دوره تحصیلی خود به اداره مهاجرت این کشور مراجعه کنند و برای اقامت دائم این کشور درخواست دهند. اقامت از طریق تحصیل روشی معمول در میان دانشجویان خارجی می باشد. دانشجویان واجد شرایط این نوع ویزا باید مدارک زیر را جهت درخواست ویزای تحصیلی این کشور ارائه دهند. یکی از روش های مناسب و تاثیرگذار روش تحصیلی می باشد. بسیاری از متقاضیان در آینده روش تحصیلی به این کشور را انتخاب می نمایند، از مزیت این ویزا می توان به قابلیت تغییر دادن نوع این ویزا اشاره نمود. متقاضیان پس از اتمام دوره تحصیلی خود ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل می نمایند.

امکان تحصیل در مقاطع مختلف مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور موجود می باشد. میانگین تعداد متقاضیانی که در این کشور به تحصیل پرداخته اند، بدین شرح می باشد:

کشور لوکزامبورگ یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی محسوب می گردد.

مدارک معتبر برای ویزای تحصیلی لوکزامبورگ عبارت است از:

  • ارائه گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • گذرنامه متقاضی می باید حداقل 2 صفحه خالی داشته باشد.
  • ارائه 1 کپی از فرم تکمیل شده درخواست متقاضی به همراه امضاء
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • ارائه بیمه درمانی
  • ارائه عدم سوء پیشینه
  • ارائه گواهی سلامت
  • ارائه کلیه مدارک و ریز نمرات متقاضی
  • ارائه نامه پذیرش معتبر از دانشگاه مذکور در این کشور
  • ارائه رسید پرداختی از هزینه های مربوط به پذیرش و ویزا تحصیلی

برای اطلاعات بیشتر می توانید اعزام دانشجو به لوکزامبورگ را از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما مطالعه فرمائید.

راه های مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق تحصیل

شرایط اخذ تابعیت لوکزامبورگ

قانون شهروندی این کشور از تاریخ 1 آوریل (April) سال 2017 میلادی به رسمیت شناخته شده است. متقاضی پس از 5 سال اقامت در لوکزامبورگ می تواند شهروند ملی این کشور شود. متقاضیان از مراحل مختلف مهاجرتی مانند مهاجرت از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری و خرید ملک می توانند به اقامت و تابعیت این کشور دست یابند. برای اخذ اقامت از طریق شهروندی این کشور می باید متقاضی از شرایط و مدارک قابل استناد برخوردار باشد.

مدارک لازم برای اخذ شهروندی لوکزامبورگ عبارت است از:

  • برای درخواست شهروندی این کشور متقاضی بایستی 18 سال کامل و یا سن بالاتر داشته باشد.
  • برای مدت زمان 7 سال متوالی در این کشور زندگی کرده باشد.
  • نمره قبولی در آزمون شفاهی شهروندی را کسب کرده باشد.
  • حضور در 3 کلاس آموزشی ساختار مدنی

دلایل مهاجرت به لوکزامبورگ

موارد بسیاری جهت مهاجرت به لوکزامبورگ وجود دارد. یکی از دلایل بارز مهاجرت پذیری این کشور است، تقریبا حدود 47% از جمعیت این کشور را افراد خارجی که از 170 ملیت متفاوت می باشند تشکیل داده است. این کشور ثروتمند بوده و از نظر اقتصادی قوی می باشد. کشوری است که طبق آمار سازمان جهانی از حیث کیفیت زندگی در میان سایر کشورها در رتبه 20ام قرار دارد. این کشور کشوری اروپایی می باشد. امکان مسافرت آزادانه به تمامی کشورهای حوزه شنگن برای متقاضیان نیز میسر خواهد شد. ثبات اقتصادی، سیاسی و امنیت در این کشور، باعث شده است از سایر کشورها پیشی بگیرد. در خصوص مهاجرت به این کشور علاوه بر مزایا می باید از مشکلات زندگی در لوکزامبورگ نیز اطلاع یابید.

در نمودار زیر تعداد مهاجرین به این کشور در سال های اخیر بیان شده است:

 

تعداد مهاجرین به لوکزامبورگ در سال های اخیر

مزایای مهاجرت به لوکزامبورگ

مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق مختلف مزایایی هم به همراه خواهد داشت. پس از گذشت 5 سال زندگی و کار در این کشور امکان اخذ اقامت این کشور وجود خواهد داشت. اشتغال زایی در این کشور برای متقاضیان بین المللی بسیار مناسب خواهد بود. تحصیل در دانشگاه های سطح بالای این کشور نیز یکی دیگر از مزایای تحصیل در این کشور می باشد. در نظر داشته باشید پس از 10 سال اقامت و یادگیری زبان رسمی این کشور و ارائه مدارک معتبر می توانید پاسپورت این کشور را اخذ نمایید.

در این مقاله تمام سعی خود را بر این داشته ایم که اطلاعات دقیق در مورد مهاجرت به لوکزامبورگ را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. همچنین ضمن مطالعه بیشتر می توانید مقاله اقامت در لوکزامبورگ را از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما مطالعه فرمائید.

سوالات پرتکرار در باب راه های مهاجرت به لوکزامبورگ

در انتها مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب مهاجرت به لوکزامبورگ در سال 2023 می باشیم:

  • به واسطه کار چطور می توان به کشور لوکزامبورگ مهاجرت کرد؟ قبل از مهاجرت بایستی پیشنهاد کاری معتبر از یک کارفرما دریافت کنید. متقاضی از جهات مختلف برای شغل مورد نظر بررسی می شود. رزومه و مدارک متقاضی در سازمان ADEM بررسی می شود و پس از تایید نهایی اجازه کار برای متقاضی صادر می شود.
  • مدارک لازم برای صدور ویزای کار کشور لوکزامبورگ چیست؟ ارائه گذرنامه معتبر/ بررسی اعتبار گذرنامه/ ارائه نامه معتبر از سازمان اجازه کار ملی ADEM/ داشتن پیشنهاد شغلی/ گواهی تمکن مالی در خصوص پوشش هزینه های زندگی
  • فرآیند مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق سرمایه گذاری به چه صورت است؟ در حال حاضر چند نوع برنامه مهاجرت سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد. لازمه این نوع مهاجرت و حداقل سرمایه گذاری در این کشور از 500000€ (یورو) شروع می شود. متقاضی برای این نوع مهاجرت می باید به مدت 5 سال در یکی از شرکت های رسمی این کشور سرمایه گذاری انجام داده باشد.
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کشور لوکزامبورگ چیست؟ ارائه گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار/ گذرنامه متقاضی می باید حداقل 2 صفحه خالی داشته باشد/ ارائه کپی از فرم تکمیل شده درخواست متقاضی به همراه امضاء/ ارائه نامه تمکن مالی/ ارائه بیمه درمانی
4.6/5 - (23 امتیاز)

2 دیدگاه برای “راه های مهاجرت به لوکزامبورگ

  1. سیامک گفت:

    سلام. خسته نباشید. آیا تحصیل در لوکزامبورگ شرط سنی خاصی داره؟ برای مقطع فوق لیسانس و اینکه چقدر باید از زمان مدرک گذشته باشه؟؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب. شرایط سنی در این کشور برای تحصیل نسبت به سایر کشورها بهتر است. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *