مهاجرت کاری پرتغال

کار علوم آزمایشگاهی در پرتغال

کار علوم آزمایشگاهی در پرتغال

کار علوم آزمایشگاهی در پرتغال در صورت اخذ ویزای کاری و دریافت مجوز اقامت برای متقاضیان واجد شرایط امکان پذیر است. البته برای کار علوم آزمایشگاهی در پرتغال باید صلاحیت علمی و تخصصی خود را ثابت کنید. لذا در این راستا بایستی دارای مدرک تحصیلی معتبر باشید. اگر مدرک مناسب را ندارید می توانید در پرتغال دوره مورد نظر را شرکت کرده و مدرک را بدست آورید. زبان تحصیل و کار در کشور پرتغال، پرتغالی است و جهت زندگی و کار در این کشور تسلط به این زبان حیاتی است. در ادامه این مطلب که به قلم همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درآمده می توانید اطلاعاتی در باب کار علوم آزمایشگاهی در پرتغال بدست آورید.

بازار کار علوم آزمایشگاهی در پرتغال

اقتصاد پرتغال همچنان بهبود می یابد، اصلاحات ساختاری گذشته و شرایط اقتصادی جهانی مطلوب تر باعث رشد می شود. اقتصاد از سال 2010 تاکنون به دلیل عملکرد صادراتی تا حد زیادی پایدار بوده است، اما تقاضای داخلی نیز در حال رشد است. پس از عقب نشینی در 5 سال پس از بحران، اشتغال افزایش یافته و نرخ بیکاری از %17 به زیر %7 رسیده است. در همین دوره، اقتصاد به طور قابل توجهی اتكا به برخی از منابع انرژی تجدید پذیر، مانند انرژی باد را افزایش داده است. پرتغال از زمان پیوستن به اتحادیه اروپا در 1986، به یک اقتصاد متنوع و مبتنی بر خدمات تبدیل شده است. اقتصاد در دهه 1990 بیش از متوسط ​​اتحادیه اروپا رشد کرده بود، اما در سال های 2001 تا 2008 سقوط کرد و بعد از 2010 رشد کند.

پرتغال نیز به طور فزاینده ای تحت الشعاع تولیدکنندگان کم هزینه در اروپای مرکزی و آسیا به عنوان مقصد سرمایه گذاری مستقیم خارجی قرار گرفته است، بخشی از این امر به این دلیل است که بازار کار سخت آن مانع بهره وری و رشد بیشتر می شود. با این حال دولت اقدامات مختلفی را برای ایجاد انعطاف پذیری بیشتر در بازار کار تصویب کرده است و این، همراه با اقدامات کاهش سطح بالای بدهی عمومی، می تواند پرتغال را برای سرمایه گذاران خارجی جذاب تر کند. با نرخ بیکاری کم تر از 6% یافتن کار در پرتغال آسان تر از قبل شده است. البته کماکان کاریابی در این کشور سخت تر از کشورهای درجه 1 اروپاست. لذا می توان می گفت بازار کار علوم آزمایشگاهی در پرتغال با توجه تقاضای کم و درآمد کم تر نسبت به کشورهای درجه 1 برای شهروندان خارجی بسیار رقابتی است.

درآمد تکنسین های آزمایشگاهی در پرتغال

در حال حاضر با کار علوم آزمایشگاهی در پرتغال به صورت متوسط می توانید 1950€ (یورو) در ماه حقوق دریافت کنید. همچنین در کم ترین حالت حقوق ماهیانه 1010€ (یورو) و در بیشترین حالت 2980€ (یورو) است. این میزان حقوق از کشورهایی مانند آلمان، انگلستان، فرانسه و هلند کم تر است. جهت بررسی میزان حقوق ماهیانه کار در پرتغال مقاله لینک شده را مطالعه نمایید.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار علوم آزمایشگاهی در پرتغال را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل کار علوم آزمایشگاهی در پرتغال

علوم آزمایشگاهی پزشکی در دانشگاه پلی تکنیک لیسبون پرتغال

دانشکده پزشکی دانشگاه پلی تکنیک لیسبون ناشی از بازسازی موسسه فنی لیسبون بود که در سال 1982 ایجاد شد. این یک موسسه دولتی است که در موسسه پلی تکنیک لیسبون (IPL) یکپارچه شده است. این دانشکده یک موسسه آموزش عالی است که در زمینه فناوری های بهداشتی توسط متخصصان تشخیصی و درمانی متقاضیان را برای بازار کار آماده می کنند، به رسمیت شناخته شده است. این دانشکده دوره های مختلف، اقتباس شده به فرآیند بولونیا، و 11 برنامه اصلی در زمینه فناوری های بهداشتی را ارائه می کند. جهت کار علوم آزمایشگاهی پزشکی در پرتغال نیاز به کسب مدرک و دوره در این رشته دارید. این دانشگاه برنامه های زیر را در زمینه بهداشت و درمان ارائه می کند:

مقطعدوره ها
کارشناسیفیزیولوژی بالینی، رژیم غذایی و تغذیه، سلامت محیطی، علوم آزمایشگاهی زیست پزشکی، تصویربرداری پزشکی و رادیوتراپی، تحصیل داروسازی در پرتغال، فیزیوتراپی، ارتوپدی
کارشناسی ارشدمراقبت تغذیه ای، فناوری آزمایشگاهی بالینی، ارزیابی و مدیریت فناوری بهداشت، فناوری فیزیک پزشکی، فناوری های مولکولی در سلامت، بهداشت حرفه ای و ایمنی، داروخانه، فیزیوتراپی

کار علوم آزمایشگاهی زیست پزشکی در پرتغال

تکامل فناوری در زمینه بهداشت، علاوه بر پیشرفت های بهداشتی، منجر به تغییرات عمیقی در رویکرد سنتی بهبودی نیز شده است. در حال حاضر پیشگیری اهمیت بیشتری دارد، به این معنی که غربالگری و تشخیص به موقع، نظارت بر بیماری و ایجاد وسایل کمکی برای تشخیص، برای مراقبت های بهداشتی اساسی است. دارندگان مدرک علوم آزمایشگاهی پزشکی، آموزش و مهارت های جهانی را کسب می کنند که در طول فرایند آموزش و یادگیری که شامل دانش و مهارت های تخصصی در آسیب شناسی آناتومیک، سیتولوژی و تاناتولوژی، تجزیه و تحلیل بالینی و بهداشت عمومی و سایر افراد است، تکامل می یابد. دارنده مدرک باید زمینه ای خوب داشته باشد تا بتواند به طور مستقل وظایف حرفه ای خود را انجام دهد، در تیم های چند رشته ای که مهارت های خاص خود را به اشتراک می گذارند شرکت کند، یعنی در زمینه های مربوط به:

  • بیوشیمی بالینی، آزمایشگاهی
  • سیتوپاتولوژی
  • خون شناسی و همو تراپی ایمنی
  • میکروب شناسی آزمایشگاهی
  • تشریح شناسی بالینی و پزشکی قانونی
  • تکنیک های ایمونوهیستوشیمی و آسیب شناسی مولکولی

دارنده مدرک لیسانس در علوم آزمایشگاهی زیست پزشکی واجد شرایط وظایف تکنسین در تجزیه و تحلیل بالینی و بهداشت عمومی و همچنین وظایف پاتولوژی آناتومیک، سیتولوژی و تاناتولوژی است. این متخصصان آماده انجام وظایف خود در محدوده وسیعی از زمینه ها مانند:

  • کلینیک های دولتی یا خصوصی
  • آزمایشگاه های بهداشت عمومی
  • آناتومی پاتولوژیک
  • تراپی
  • ژنتیک و پزشکی قانونی از جمله آزمایشگاه های تحقیقات بالینی در موسسات عمومی هستند.
  • در صنعت، آزمایشگاه های آسیب شناسی حیوانات (آسیب شناسی دامپزشکی)

کار علوم آزمایشگاهی زیست پزشکی در پرتغال

کار در آزمایشگاه INL پرتغال

آزمایشگاه بین المللی فناوری نانو INL، واقع در براگا (شمال پرتغال) توسط دولت های پرتغال و اسپانیا تحت یک چارچوب حقوقی بین المللی برای انجام تحقیقات بین رشته ای، استقرار و بیان فناوری نانو به سود جامعه تأسیس شد. INL با هدف تبدیل شدن به قطب جهانی فناوری نانو در هدف پرداختن به چالش های بزرگ جامعه است. فعالیت های تحقیق و فناوری بر روی 6 بخش متمرکز شده است:

  • بهداشت
  • غذا
  • انرژی
  • محیط زیست
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات و فناوری های در حال ظهور که مکمل یکدیگرند
  • و زمینه تعاملات میان رشته ای تحقیقاتی

آزمایشگاه کامل فناوری نانو امکان پیشبرد تحقیقات با بالاترین استاندارد بین المللی را فراهم می کند. جهت دیدن موقعیت های شغلی این آزمایشگاه به سایت آنها رجوع کنید.

تحصیل v آزمایشگاهی پزشکی در پرتغال

مدرک علوم آزمایشگاهی پزشکی در پرتغال به دانشجویانی اعطا می شود که نشان می دهند در این زمینه توانایی تسلط بر مفاهیم کلیدی علوم بیولوژیکی، فیزیکی، اجتماعی و فیزیولوژیکی را دارند که علوم آزمایشگاهی زیست پزشکی زیرزمینی در بهداشت اعمال می کنند. و همچنین دانش خاصی در زمینه های خون شناسی، میکروبیولوژی، بیوشیمی، ایمونولوژی، ایمونوهیموتراپی، بافت شناسی، ایمونوهیستوشیمی، تشریح شناسی و بهداشت عمومی با هدف درک نقش هر یک در تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری دارند. بر اساس این دانش، دانشجویان باید مهارت ها و شایستگی های زیر را کسب کنند:

  • نمونه های بیولوژیکی مناسب و روش های مربوطه را برای نیازهای مناسب آزمایشگاهی – بالینی جمع آوری و انتخاب کنند.
  • تکنیک های تجزیه و تحلیل بالینی و آزمایشگاهی را در منطقه خاص علوم پزشکی انتخاب، بکارگیری و ارزیابی کنید.
  • مشاهدات بالینی و داده های آزمایشگاهی را مطابق با استانداردهای کیفیت از پیش تعیین شده تأیید کنند.
  • طراحی تحقیقات و گزارش شواهد علمی، در علوم زیست پزشکی و بخش های مرتبط.
  • توانایی رهبری، ابتکار و خلاقیت داشته باشند.

برای بررسی مدارک لازم جهت ویزای کار در پرتغال 2023 به مقاله منتشر شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید. همچنین برای دریافت خدمات می توانید از طریق راه های مختلف اقدام کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *