مهاجرت کاری پرتغال

حقوق ماهیانه کار در پرتغال

حقوق ماهیانه کار در پرتغال

اطلاع از حقوق ماهیانه کار در پرتغال برای اشخاصی که قصد کار در پرتغال را دارند مهم است. متقاضیان کار باید از این موضوع مطلع باشند. از آنجا که پرتغال رشد مداوم تعداد گردشگران را تجربه کرده است، شرکت های مسافرتی در حال گسترش هستند. در این میان می توانید فرصت های خوبی در جهت کار در پرتغال را در هتل ها، رستوران ها و خدمات تورهای راهنما پیدا کنید.

براساس گزارش هایی که از مهاجران کاری در پرتغال به دست آمده است میانگین حقوق در کشور پرتغال می تواند مناسب و خوب تلقی شود. در این کشور اگر زبان پرتغالی را به همراه زبان انگلیسی بدانید ممکن قطعا حقوق بیشتری دریافت خواهید کرد و فرصت های بهتری نیز در انتظار شما خواهد بود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما مشاوره می دهد.

اینفوگرافیک حقوق ماهیانه کار در پرتغال

مقایسه حقوق ماهیانه کار در پرتغال و انگلیس

کشور پرتغال همچنین مرکز خوبی برای اشتغال به خدمات پشتیبانی مشتری است. از آنجا که پرتغالی زبان ها اغلب به بسیاری از زبان های اروپایی تسلط دارند، بسیاری از شرکت های چند ملیتی دفاتر پشتیبانی را در لیسبون دارند. پس می توانید با دانستن زبان انگلیسی خود شرایط خود را بهبود ببخشید. اگر حداقل دستمزد پرتغال را با پوند و دلار بررسی کنید، برابر با 59438£ (پوند) یا 77988$ (دلار) است. بخاطر داشته باشید که طبق آمار، قیمت اجاره در پرتغال به طور متوسط ​​46.27% کمتر از متوسط ​​در ایالت های آمریکا است. در کنار اجاره کمتر، به طور کلی قیمت مصرف کننده در پرتغال 29.92% کمتر است. هزینه اجاره ملک در پرتغال 40.29% کمتر از انگلیس است و قیمت مصرف کننده 37.27% کمتر از انگلیس است.

متوسط ​​حقوق برای یک کار سطح ابتدایی در انگلیس 25000£ (پوند) است، در حالی که تقریباً در ایالات متحده همان 28000$ (دلار) است. متوسط ​​حقوق ورودی برای یک فارغ التحصیل پرتغالی حدود 18000€ (یورو) در سال است که معادل فقط 15000$ یا 20000$ (دلار) می باشد. برخی از مهاجران در پرتغال فریلنسرهایی هستند که کار شرکت های خارج از کشور را فراهم می کنند. دیگران کارمندان منظمی هستند که از راه دور برای یک شرکت در کشور خود کار می کنند. در این موارد، حقوق اغلب به مراتب بهتر از حقوق متوسط ​​در پرتغال است و به احتمال زیاد سطح استاندارد زندگی بالایی خواهید داشت. صنایع خاص، به ویژه فناوری، جهانگردی، املاک و مستغلات و خدمات به مشتریان، در واقع برای مهاجران بسیار گسترده است. حقوق و دستمزد نیز می تواند فراتر از حداقل دستمزد باشد.

مشاغل و حقوق ماهیانه کار در پرتغال

تعداد بسیاری از مشاغل چند ملیتی در لیسبون دفاتر دارند. بنابراین به عنوان یک گرایش اخیر، شما به عنوان مهاجر کاری در کشور پرتغال واقعاً چشم انداز شغلی خوبی دارید. چندی پیش، آمازون و گوگل در این کشور فروشگاه راه اندازی کردند. بنابراین کشور اروپایی و زیبای پرتغال برای کارگران جوان و ماهر به گزینه ای جذاب تبدیل شده است. علاوه بر این صدها شرکت فناوری دیگر در سال های اخیر به لیسبون نقل مکان کرده اند. آنها یک شیوه زندگی مناسب و حقوق بسیار خوبی به کارگران و کارمندان فناوری در سراسر جهان ارائه می دهند. در پرتغال نیز فرصت های شغلی زیادی برای کار و کسب درآمد وجود دارد. اگر به دنبال اشتغال در دسترس هستید، می توانید به موسسات کاریابی و یا سایت های معروف و معتبر مراجعه کنید.

میزان و نرخ حقوق در کشور پرتغال برای مشاغل مختلف قطعا برای شما جذاب است. در جدول زیر برخی از مشاغل و درآمد آن ها را مشاهده می کنید:

شغلدرآمد به یورو
مشاور حقوقی شرکت/ مدیر کل160000€
وکیل مشاور120000€
مدیر فناوری اطلاعات100000€
مدیر بازاریابی90000€
مدیر عملیات (مهندسی)90000€
رئیس منابع انسانی84000€
مدیر اداری و مالی80000€
حسابرس خارجی70000€
مدیر فروشگاه44000€
حسابدار37000€
مدیر خدمات مشتری35000€
مدیر دفتر32000€
وکیل کارآموز24000€

مشاغل و حقوق ماهیانه کار در پرتغال

آمار و ارقام کار در پرتغال

از نظر معیار اشتغال در کشور پرتغال 68% از افراد 15 تا 64 ساله در پرتغال دارای یک شغل با حقوق هستند، مطابق با میانگین اشتغال OECD که 68% است می باشد. پس در واقع بخش زیادی از اشخاص در این رده سنی دارای حقوق هستند. حدود 71% از مردان در کار با حقوق هستند، در حالی که 65% از زنان در این موقعیت می باشند. در پرتغال، حدود 8% از کارکنان ساعات بسیار طولانی کار می کنند، کمتر از میانگین OECD که 11% است می باشد. تحصیلات و مهارت های خوب نیز در پرتغال از ملزومات مهم یافتن شغل هستند. در پرتغال، 48% از بزرگسالان 25 الی 64 ساله تحصیلات متوسطه را به پایان رسانده اند که، بسیار پایین تر از میانگین 78% OECD می باشد. این نسبت به مردان واقعی تر از زنان است، زیرا 43% از مردان دوره دبیرستان را با موفقیت به پایان رسانده اند.

داشتن شغل در کشور پرتغال مزایای مهم بسیاری را به همراه دارد، در لیست برخی از مهم ترین مزایا کار در پرتغال را مشاهده می کنید:

  • یادگیری زبان پرتغالی
  • آشنایی با فرهنگ پرتغالی ها
  • کسب تجربه کاری در یک کشور اروپایی
  • تأمین منبع درآمد
  • بهبود فراگیری و معاشرت اجتماعی بین المللی
  • تحقق خواسته های خود
  • بهبود مهارت های شغلی
آمار و ارقام کار در پرتغال

متوسط حقوق ماهیانه کار در پرتغال

حداقل دستمزد ملی در پرتغال به صورت ماهانه حدود 600€ (یورو) است. حداقل دستمزد پرتغال با توجه به هزینه های زندگی، بهره وری ملی و سیاست قیمت و درآمد دولت، سالانه به روز می شود. حداقل دستمزد در پرتغال بخشی از قانون کار پرتغال است. در پرتغال سه حداقل دستمزد رسمی وجود دارد، هرچند که تفاوت اندکی با هم دارند. حداقل دستمزد پرتغال توسط کمیته دولتی تعیین می شود. این کمیته شامل وزرا و نمایندگان سازمان های صنفی و اتحادیه ها است. مجازات های سنگینی برای افرادی که به آن پایبند نیستند، در نظر گرفته شده است. کارفرمایانی که نتوانند رعایت کنند، طبق قانون کار مجازات خواهند شد. حداقل دستمزد پرتغال با کشورهایی مانند اسلوونی، یونان و مالت مطابقت دارد.

کلیه کارگران تمام وقت، کارگران کشاورزی و کارگران خانگی بالای 18 سال از حداقل دستمزد پرتغال برخوردار هستند. حداقل دستمزد در پرتغال بر اساس محاسبه حقوق و دستمزد در ماه است. کارمندان با حداقل دستمزد که 12 بار در سال حقوق می گیرند می توانند انتظار یک ساعت حقوق 4.38€ (یورو) را داشته باشند. این بر اساس یک هفته کاری 40 ساعته است. متوسط ​​حقوق در پرتغال در نیمه دوم سال 1.364.37€ (یورو) بوده است. بیشترین درصد دریافت کننده حداقل حقوق در پرتغال مربوط به بخش های تولید، مبلمان، غذا، نوشیدنی و دخانیات بود. بخش های انرژی، خدمات مالی و بیمه بیش از درآمد متوسط ​​پرتغال درآمد دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را در زمینه مهاجرت کاری به پرتغال و ویزای کاری پرتغال یاری می کند.

سوالات پرتکرار در باب حقوق ماهیانه کار در پرتغال در سال 2023

در ین بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب حقوق ماهیانه کار در پرتغال در سال 2023 می باشیم:

  • مهم ترین مزایای کار در کشور پرتغال چیست؟ یادگیری زبان و فرهنگ کشور پرتغال، کسب تجربه کاری در یک کشور اروپایی، تأمین منبع درآمد، رشد مهارت های شغلی
  • متوسط حقوق ماهیانه کار در پرتغال چه میزان است؟ حداقل دستمزد در کشور پرتغال به صورت ماهانه حدود 600€ (یورو) است.
  • حقوق ماهیانه کشور پرتغال با کدام کشورها مطابقت دارد؟ اسلوونی، یونان، مالتا
  • بیشترین درصد دریافت کننده حقوق در کشور پرتغال مربوط به کدام بخش است؟ بخش های تولید، مبلمان، غذا و نوشیدنی
  • صنایع و مشاغل رو به رشد در کشور پرتغال در سال 2023 کدام اند؟ صنایع مربوط به فناوری، جهانگردی، املاک و مستغلات، خدمات به مشتریان
  • میانگین رده سنی مطلوب برای کسب درآمد کافی در کشور پرتغال کدام است؟ در سال 2023  میانگین رده سنی درآمد کافی در این کشور سن بین 15 تا 64 سال می باشد.
  • متوسط حقوق ماهیانه کار در پرتغال توسط چه کسانی تعیین می گردد؟ حداقل دستمزد پرتغال توسط کمیته دولتی تعیین می شود. این کمیته شامل وزرا و نمایندگان سازمان های صنفی و اتحادیه ها است.
  • میانگین حقوق دریافتی در نیمه دوم سال در کشور پرتغال چه میزان می باشد؟ حدود 136437€ (یورو)
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “حقوق ماهیانه کار در پرتغال

  1. فاطمه صحرایی گفت:

    درسته که حقوق ماهیانه کار انگلیس و امریکا بیشتره ولی هزینه زندگی تو اون کشورهام بیشتره. اما نرخ اشتغال تو پرتغال خیلی پایینه ریسکش نمی ارزه اصلا. به نظر من اگر بشه یه پیشنهاد کاری خوب تو پرتغال داشت به صرفه تره. ولی درباره شغل بیشتر شغل های دفتری و اداری رو گفته بودید.

    1. صادقی گفت:

      ممنون از شما که نظرتون را در باب حقوق ماهیانه کار در پرتغال و شرایط کاری با ما به اشتراک گذاشتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *