مهاجرت تحصیلی پرتغال

تحصیل داروسازی در پرتغال

تحصیل داروسازی در پرتغال

متقاضیانی که تمایل به تحصیل داروسازی در پرتغال در سال 2023 را دارند، می توانند برترین دانشگاه های این کشور ار در شهر لیسبون بیابند. رشته داروسازی در این کشور مانند سایر رشته های پزشکی در این کشور دارای محبوبیت زیادی است. همچنین دانشجویان خارجی در این کشور نیز به تحصیل رشته های پزشکی و داروسازی می پردازند. تحصیل در پرتغال عمدتا به زبان پرتغالی صورت می گیرد. برخی از برنامه های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی می باشد. این رشته به طور کلی به زیر شاخه های مانند داروسازی، شیمی دارویی و آزمایشگاهی تقسیم بندی شده است. تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی و یا مقطع ترکیبی کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان پرتغالی ارائه می شود.

در ادامه این نوشتار همراه با تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید تا بررسی بیشتری در رابطه با تحصیل داروسازی در این کشور داشته باشید.

جهت تحصیل داروسازی در این کشور سوالاتی پیش خواهد آمد:

  • شرایط تحصیل داروسازی در این کشور به چه صورت خواهد بود؟
  • پذیرش دانشگاه های داروسازی این کشور به چه صورت می باشد؟
  • لیست مدارک لازم در خصوص تحصیل داروسازی در این کشور چه می باشد؟

اینفوگرافی تحصیل داروسازی در پرتغال

داروسازی در پرتغال

داروسازی حرفه ای بهداشتی است که علوم بهداشتی را با علوم شیمیایی پیوند می دهد. برای استفاده از ایمن از داروها است. دامنه عمل در داروسازی شامل نقش های سنتی تر مانند ترکیب و پخش داروهای به دستور پزشکان است. همچنین شامل خدمات مدرن تر مربوط به مراقبت از بیمار از جمله خدمات بالینی، مرور داروها برای ایمنی و کارآیی و تهیه اطلاعات دارو می باشد. بنابراین، داروسازان متخصص در زمینه دارو درمانی هستند. متخصصان اصلی بهداشت هستند که استفاده از دارو را بهینه می کنند تا نتایج درمانی مثبت را در اختیار بیماران قرار دهند.

رشته داروسازی در این کشور به طور کلی می تواند به 3 رشته اصلی تقسیم گردد که عبارتست از:

۳ رشته اصلی داروسازی در پرتغالمرزهای بین این رشته ها و سایر علوم مانند بیوشیمی همیشه مشخص نیست. غالبا تیم های مشارکتی از رشته های مختلف با هم تحقیق می کنند. داروشناسی بعضی اوقات رشته چهارم داروسازی محسوب می شود. اگرچه داروشناسی برای مطالعه داروسازی ضروری است. اما خاص داروخانه و داروشناسی نیست. بنابراین معمولا رشته ای از علوم گسترده تر به حساب می آید. تخصص های مختلفی در زمینه داروسازی وجود دارد. تخصص در امور داروسازی به طور معمول مبتنی بر تمرین یا نقش های عملی از جمله در جامعه، بیمارستان، داروسازی بالینی، مشاوره، اطلاعات دارویی، امور نظارتی، صنعتی و دانشگاهی است.

بررسی شرایط تحصیل داروسازی در پرتغال

تحصیل داروسازی در این کشور به صورت های مختلفی ارائه می شود. مدرک ترکیبی کارشناسی و کارشناسی ارشد آن به مدت 5 سال است. حدود 10 ترم تحصیلی را شامل می گردد. البته تحصیل مدرک سطح اول کارشناسی داروسازی نیز در دانشگاه های این کشور به مدت 3 سال ارائه می گردد. مقطع کارشناسی ارشد به مدت 2 سال می باشد. همانطور که اشاره کردیم اکثر برنامه های داروسازی در این کشور به زبان پرتغالی است. تعداد محدودی آن هم در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی ارائه می شود. تحصیل داروسازی در این کشور یکی از زیر مجموعه های رشته های پزشکی می باشد. تحصیل در مقطع دکترا این رشته نیاز به اخذ مدرک کارشناسی ارشد و تخصص متقاضی دارد. دانشجویان می باید در دوره دکترا داروسازی در این کشور تحقیقات و پروپوزال های علمی ارائه دهند.

در اینجا دیگر رشته های پزشکی در این کشور مانند پزشکی عمومی، پرستاری، فیزیوتراپی و رشته های تخصصی دیگر همراه با بازه زمانی برای تحصیلی مشاهده می کنید.

شرایط تحصیل داروسازی در پرتغال 2023

جهت تحصیل داروسازی در این کشور در سال 2023 دانشگاه های این کشور یک آزمون ورودی در دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات را برگزار می کنند. دانشجویان در صورت اخذ نمره قبولی و آزمون ورودی دانشگاه می توانند در این کشور به تحصیل داروسازی بپردازند. جهت تحصیل داروسازی به زبان پرتغالی همچنین دانشجویان بایستی مدرک زبان B2 را ارائه کنند. همچنین برای تحصیل به زبان انگلیسی ارائه مدرک زبان آیلتس و یا تافل مورد نیاز می باشد. علاوه بر این برای تحصیل داروسازی در سطح اول دانشجویان بایستی دارای مدرک معادل دیپلم در این کشور باشند. علاوه بر این نمرات اخذ شده در دروس پایه مدرک دیپلم و معدل آن دارای اهمیت است. برای تحصیل در مقاطع بالاتر نیز ارائه مدرک معتبر تحصیلی و رزومه مناسب تحصیلی مورد نیاز می باشد.

مزایا تحصیل داروسازی در پرتغال

به طور کلی دانشگاه های برتر پرتغال امکان تحصیل داروسازی در این کشور را فراهم آورده اند. دانشجویان می تواند با تحصیل داروسازی در پرتغال و ویزای تحصیلی نوع C در این کشور اقامت یابند. مدرک تحصیلی معتبر خود را که در سطح اروپا و همچنین مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران است بدست آورند. البته بایستی هر سال لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت بررسی گردد تا اشتباهی صورت نگیرد.

در اینجا از جمله مزایای تحصیل در پرتغال در رشته داروسازی آورده شده است:

  • تحصیل با هزینه مناسب
  • تحصیل رایگان با استفاده از بورسیه تحصیلی
  • اخذ مدرک معتبر داروسازی در اروپا و ایران
  • زندگی در کشور زیبای پرتغال
  • استفاده از خوابگاه دانشجویی
  • اخذ ویزای شنگن
  • امکان کار حین تحصیل
  • تحصیل در کشوری امن و بی حاشیه
  • امکان کاریابی در سایر کشورهای اروپایی

تحصیل داروسازی در برترین دانشگاه های پرتغال

طبق رتبه بندی Qs برترین دانشگاه های این کشور جهت تحصیل رشته داروسازی در سال 2023، دانشگاه های برتر این کشور هستند. برای تحصیل داروسازی در دانشگاه های برتر این کشور انتخاب گسترده ای دارید. می توانید در شهرهای مختلف پرتغال از جمله لیسبون (Lisbon)، پورتو (Porto) و کویمبرا (Coimbra) به تحصیل داروسازی بپردازید. در اینجا از جمله دانشگاه های برتر این کشور برای تحصیل داروسازی نام برده شده است:

نام دانشگاهرده بندی U.S. News & Report 2022شهر
دانشگاه لیسبون214لیسبون
دانشگاه پورتو288پورتو
دانشگاه نوا دلیسبوا408لیسبون
دانشگاه کویمبرا412کویمبرا

در زیر لیستی از دانشگاه های برتر پرتغال برای تحصیل داروسازی به تفکیک شانگهای آمده است:

نام دانشگاهرتبه شانگهایرتبه QS
دانشگاه پورتو101-150151-200
دانشگاه لیسبون151-200101-150
دانشگاه جدید لیسبون201-300
دانشگاه کویمبرا201-300201-250

مدارک لازم برای تحصیل داروسازی در پرتغال 2023

جهت تحصیل داروسازی در پرتغال دانشجویان بایستی به یکی از دانشگاه های پرتغال که برنامه های داروسازی را ارائه می کنند مراجعه کنند. رزومه تحصیلی خود را برای درخواست تحصیل در این رشته ارسال نمایند. همچنین مدارک لازم خواسته شده از سوی هیئت دانشگاه را از طریق ایمیل ارسال نمایند. به صورت کلی جهت تحصیل داروسازی در پرتغال مدارک زیر مورد نیاز می باشد.

  • ترجمه مدرک تحصیلی پیشین
  • قطعه عکس پرسنلی اندازه پاسپورت
  • ارائه گذرنامه دارای اعتبار
  • درخواست پذیرش و تکمیل و ارسال فرم مربوط
  • پرداخت هزینه های مربوط
  • ارائه مدرک زبان
  • شرکت در دوره آمادگی و شرکت در آزمون ورودی
  • مدارک هویتی و غیره
  • ارائه گواهی سلامت
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی
  • ارائه بیمه نامه خدماتی در طول دوره تحصیل

هزینه تحصیل داروسازی در پرتغال در سال 2023

هزینه تحصیل داروسازی در پرتغال با توجه به دانشگاه متفاوت است. اما هزینه تحصیل در این رشته نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار ارزان تر است. هزینه تحصیل بین 1000€ الی 4000€ (یورو) می باشد. متقاضیان تحصیل داروسازی در پرتغال علاوه بر هزینه شهریه بایستی هزینه زندگی در پرتغال اعم از هزینه خوراک، اقامت، پوشاک، حمل و نقل و دیگر هزینه ها را بررسی نمایند. به عنوان مثال هزینه اجاره آپارتمان در این کشور در مرکز و خارج از شهر متفاوت می باشد. هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر حدود 710€ (یورو)و هزینه اجاره آپارتمان1 خوابه در خارج از مرکز این شهر حدود 570€ (یورو) می باشد.

طبق تخمین های زده شده هزینه زندگی دانشجویی در پرتغال ماهانه حدود 600€ الی 800€ (یورو) می باشد.

دانشجویان حین تحصیل داروسازی در پرتغال می توانند به مدت 10 الی 20 ساعت کار کنند. در طول تحصیل بدون اخذ مجوز به صورت پاره وقت کار کنند و یا حتی به کارآموزی بپردازند. همچنین متقاضیان پس از اتمام دوره تحصیل خود در این کشور می توانند در مراکز بهداشتی و مطب ها مشغول به فعالیت باشند. رشته دندانپزشکی نیز در این کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد که در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال توضیحاتی در باب این 2 رشته گردآوری شده است.

تحصیل داروسازی در دانشگاه کویمبرا پرتغال

دانشگاه کویمبرا پرتغال قدیمی ترین دانشگاه پرتغال واقع در شهر کویمبرا پرتغال است. امکان تحصیل داروسازی در پرتغال را برای دانشجویان داخلی و خارجی فراهم نموده است. این دانشگاه در حال حاضر طبق رده بندی های جهانی در میان 4 دانشگاه برتر کشور پرتغال قرار گرفته است. یکی از دانشکده های دانشگاه کویمبرا، دانشکده داروسازی است. طیف گسترده ای از برنامه های تحصیل رشته داروسازی را به دانشجویان خود ارائه می کند. مدرک کارشناسی ارشد پیوسته در علوم دارویی تحت فرآیند بولونیا انجام می شود. به مدت زمان 5 سال و دریافت 300 ECTS می باشد که دانشجویان را برای اخذ مدرک معتبر حرفه ای آماده می سازد. این دانشکده همچنین برنامه تحصیلی داروسازی در سطح دوم کارشناسی را در رشته های علوم زیستی و داروسازی زیست پزشکی به مدت 3 سال ارائه می کند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه لیسبون پرتغال

تحصیل داروسازی در دانشگاه لیسبون پرتغال

دانشگاه لیسبون این کشور نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر این کشور است. امکان تحصیل داروسازی را در دانشکده داروسازی خود فراهم کرده است. این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی دولتی است. این دانشگاه در زمینه های تدریس، تحقیق، انتقال دانش و خدمات گسترش دانشگاه در حوزه داروسازی داروها و علوم دارویی فعالیت دارد. دانشکده داروسازی این دانشگاه یک دانشکده پویا است. با ارگان های مرتبط با حرفه داروسازی، دانشگاه ها، شرکت ها، بیمارستان ها، موسسات تحقیقاتی و آژانس های نظارتی همکاری می کند. این دانشگاه همچنین در زمینه تحقیقات برای تولید داروهای مورد نیاز جامعه و بیماری های خطرناک مانند سرطان و غیره. همچنین پیشگیری از بیماری ها پیشرو است. این دانشگاه یک دانشگاه معتبر در سطح جهانی نیز می باشد. دانشجویان با مدرک این دانشگاه می توانند در دیگر دانشگاه های جهان ادامه تحصیل دهند.

از این رو هزینه زندگی دانشجویی و اجاره آپارتمان در این شهر بدین صورت می باشد:

  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر حدود 710€ (یورو)
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر حدود 1288€ (یورو)
  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر حدود 568€ (یورو)
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر حدود 933€ (یورو)

اقامت پس از تحصیل در پرتغال

دانشگاه پورتو نیز در شهر پورتو یکی دیگر از برترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل داروسازی است. این دانشگاه نیز دارای دانشکده داروسازی است. به عنوان قدیمی ترین دانشکده داروسازی این کشور شناخته می شود. این دانشکده در سال 1921 تأسیس شد. وارث دانشکده داروسازی تاسیس شده در سال 1836 است. دانشگاه پورتو این کشور یک موسسه آموزش عالی دانشگاهی است. این دانشگاه به تدریس و تحقیق در زمینه علوم دارویی شهرت دارد. علاوه بر انتقال مهارت ها و دانش علمی دانشکده داروسازی پورتو برنامه های داروسازی آن مداوم به روز می شود. هدف آن سخت گیری و کیفیت تدریس و همچنین سازگاری با خواسته ها و نیازهای بازار کار است. این دانشکده در حال حاضر دارای یک برنامه متنوع از آموزش در زمینه علوم دارویی از جمله یک دوره کارشناسی ارشد یکپارچه علوم در علوم دارویی و برنامه مطالعاتی دیگر در سطوح مختلف می باشد.

مهمترین بخش هزینه تحصیل در این کشور مربوط به هزینه اجاره مسکن یا خوابگاه می باشد. در نمودار زیر هزینه زندگی دانشجویی در این کشور مورد بررسی قرار گرفته است:

هزینه زندگی دانشجویی در پرتغال

امیدواریم با مطالعه این مقاله درک درستی از تحصیل داروسازی در این کشور بدست آورده باشید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف اروپا از جمله شرایط ویزای مجارستان آماده ارائه مشاوره تخصصی به هموطنان عزیز می باشد.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل داروسازی در پرتغال

سوالات پرتکرار در باب تحصیل داروسازی در پرتغال در سال 2023 عبارتست از:

  • رشته داروسازی در پرتغال شامل چه شاخه هایی است؟ این رشته در کشور پرتغال به طور کلی به 3 شاخه صنعت داروسازی، صنعت شیمی دارویی و داروسازی و صنعت داروسازی آزمایشگاهی تقسیم می شود . البته می توان گفت تمامی این شاخه ها در نهایت باهم ترکیب خواهند شد حتی داروشناسی نیز اغلب به عنوان شاخه چهارم این رشته در پرتغال شناخته می شود.
  • رشته داروسازی در دانشگاه های کشور پرتغال به چه شیوه ایی تدریس می گردد؟ داروسازی در پرتغال به مدت 5 سال (ترکیبی از کارشناسی و کارشناسی ارشد) است که تقریبا 10 ترم تحصیلی به طول می انجامد. اغلب این دوره به زبان پرتغالی در دانشگاه ها تدریس می گردد.
  • جهت ورود به دوره داروسازی در کشور پرتغال چه شرایطی لازم است؟ قبولی در آزمون ورودی این رشته که شامل دروس اصلی/ ارائه مدرک B2 پرتغالی/ حداقل مدرک دیپلم 12 ساله است که نمرات بالایی در دروس اصلی کسب گردیده باشد.
  • هزینه تحصیل داروسازی در برترین دانشگاه های پرتغال چقدر است؟ دانشگاه های لیسبون، پورتو، نوا دلیسبوا و کویمبرا از برترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی شناخته می شوند که شامل هزینه های 1000€ تا 4000€ (یورو) سالانه می باشند.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در پرتغال

  1. امیر گفت:

    با سلام من 18 ساله هستم و دیپلم تجربی دارم با معدل 19/90 علاقه مند هستم به تحصیل در زمینه داروسازی میخواستم ببینم برای تحصیل در رشته دارو سازی پرتقال شرایط کافی را دارم؟ ضمن اینکه من به راحتی می تونم مدرک زبان با نمره بالا بگیرم امکان داره برای تحصیل داروسازی پرتقال بورسیه بگیرم ؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام. در خصوص تحصیل داروسازی در پرتغال باید گفت که شما بایستی شرایط خودتون را با مشاوره با شماره 02191003232 بررسی کنید. برای تحصیل در پرتغال در رشته داروسازی می توانید به زبان انگلیسی هم تحصیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *