مهاجرت تحصیلی پرتغال

اعزام دانشجو به پرتغال

اعزام دانشجو به پرتغال

اعزام دانشجو به پرتغال در سال 2023 یکی از موثرترین روش های اخذ اقامت می باشد. امروزه بسیاری از متقاضیان روش تحصیلی را انتخاب می کنند. با تحصیل در این کشور به 2 هدف اصلی خواهید رسید. هدف اول اشتغال زایی و هدف دوم اخذ اقامت این کشور می باشد. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت روش های متناسب با شرایط شما، الخصوص در زمینه اعزام دانشجو و روش تحصیلی را مورد بررسی قرار خواهند داد. یکی از مناسب ترین روش های مهاجرتی به این کشور روش اعزام دانشجو به این کشور می باشد. متقاضی پس از اتمام دوره تحصیلی خود می تواند در صورت یافتن پیشنهاد کاری و شغل مناسب در این کشور مشغول به کار و زندگی شوند.

از مهم ترین روش های مهاجرت به این کشور روش تحصیلی می باشد. با هدف تحصیل در این کشور و همچنین پس از اتمام دوره تحصیل می توانید از طریق ویزای کار به ادامه زندگی در این کشور بپردازید. در این مقاله موارد زیر به شکل پاسخ مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

  • شرایط اعزام دانشجو به این کشور در سال 2023 به چه صورت می باشد؟
  • تحصیل در مقاطع مختلف این کشور به چه صورت خواهد بود؟
  • رنکینگ و سطح علمی دانشگاه های این کشور به چه صورت می باشد؟

اینفوگرافی اعزام دانشجو به پرتغال

درباره اعزام دانشجو به پرتغال در سال 2023

سالانه در این کشور جشنواره های موسیقی فراوانی برگزار می­ شود. افراد زیادی از سایر نقاط جهان در این جشنواره ها شرکت می­ نمایند. به طور کلی این کشور به موسیقی و کوهنوردی اهمیت ویژه ای می­ دهند. این کشور از رشته کوه های فراوانی برخوردار است. افرادی زیادی با دریافت ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت می­ کنند، زیرا این کشور دارای دانشگاه های معتبری می­ باشد که در جهان در رتبه 35 قرار گرفته اند. این کشور توانسته است در مبحث آموزش متقاضیان بسیاری را از سراسر دنیا جهت تحصیل در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به خود مجذوب سازد.

این کشور همچنین دارای پلی تکنیک هایی برای تحصیل دانشجویان است که آنها را به آموزش عملی و حرفه ای برای وارد شده به بازار های کار آماده می­ کند. اما دانشجویان در دانشگاه های این کشور به تحصیلات آکادمیک می­ پردازند. ما در این مقاله به بررسی اعزام دانشجو به پرتغال خواهیم پرداخت. از عزیزانی که علاقمند به تحصیل در این کشور هستند دعوت می­ نماییم تا این مقاله را تا پایان مطالعه فرمایند.

شرایط اعزام دانشجو به پرتغال 2023

از جمله شرایط اعزام دانشجو به پرتغال در سال 2023 دانش زبان این کشور است. کشور پرتغال از لحاظ تحصیلی دانشگاه های فراوانی دارد. دانشگاه های معتبری دارد. اما برخی از دانشگاه های آن به اندازه دانشگاه های معروف آن معتبر نیست. شهر لیسبون پرتغال گران ترین شهر این کشور برای زندگی محسوب می شود. اما هزینه های تحصیلی در پرتغال بسیار مناسب است. به طوری که همین مسئله خیلی از افراد را به تحصیل در این کشور راغب کرده است.

شرایط اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی این کشور حدود 3 سال می باشد. این مقطع عمدتا به زبان پرتغالی است و تعداد معدودی به زبان انگلیسی می باشد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور، می توانید از رنکینگ دانشگاه های این کشور در نمودار زیر اطلاع یابید:

رنکینگ دانشگاه های پرتغال

پرتغال از جمله کشورهای بسیار قدیمی در اروپا است. در غربی ترین نقطه از اروپا واقع شده است. بلندترین قله در پرتغال همان کوه پیکو در آزور است، که یک جذابیت فصلی مهم برای اسکی بازان است. منطقه اقتصادی انحصاری پرتغال منطقه ای دریایی ایت که پرتغالی ها در خصوص اکتشاف و استفاده از منابع دریایی آن حقوق ویژه ای دارند. آب و هوای این کشور نیز یک آب و هوای مدیترانه ای است. پرتغال از نظر فرهنگی نیز تاثیر عمیقی در معماری و زبانی در جهان داشته است. به طوری که 250 میلیون نفر در سراسر جهان به این زبان تکلم می کنند.

کار حین تحصیل در پرتغال

برخورداری از مجوز کار حین تحصیل در اکثر کشورها باعث شده است. دانشجویان بتوانند بخضی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را پوشش دهند. کشور پرتغال از این قاعده مستثنمی نمی باشد. منتها شایان ذکر است که قوانین کار دانشجویی برای شهروندان اتحادیه اروپا با شهروندان غیر اتحادیه اروپا متغیر است. دانشجویان اروپایی می توانند بدون محدودیت به کار در حین تحصیل بپردازند. در حالی که دانشجویانی که ملیت آنها غیر اتحادیه اروپا می باشد. همچنین می توانند با محدودیت به طور معمول 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. در نظر داشته باشید که متقاضیان به ازای هر ساعت کار در بخش های مختلف این کشور به صورت میانگین حدود 16€ (یورو) دریافت خواهند نمود.

تحصیل و اعزام دانشجو به پرتغال

افراد از روش های مختلفی برای مهاجرت به پرتغال می ­توانند اقدام نمایند. از جمله مهاجرت به پرتغال از طریق کار، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی در پرتغال و همچنین مهاجرت تحصیلی به این کشور. افراد می ­توانند با استفاده از راه های فوق به این کشور سفر نموده و پس از گذشت چند سال برای به دست آوردن تابعیت این کشور اقدام نمایند. این کشور برخلاف دیگر کشورهای اروپایی به افراد از طریق تولد فرزند در این کشور تابعیت اعطاء نمی­ نماید.

در سال های اخیر این کشور توانسته سطح علمی و آموزشی خود را به گونه ای افزایش دهد که متقاضیان بسیاری این این کشور را برای تحصیل در رشته های مختلف انتخاب نمایند. در نمودار زیر شاهد رشد دانشجویان می باشید:

رشد دانشجویان در کشور پرتغال به درصدهمانطور که پیشتر بیان نمودیم کشور پرتغال دارای 2 نوع مرکز تحصیلات عالی می­ باشد:

۲ مرکز تحصیلی عالی در پرتغال

این مراکز ممکن است دارای رشته های تحصیلی باشند که در دیگری وجود ندارد. اما اکثر رشته ها دانشگاهی در هر 2 مرکز ارائه می گردد. دانشگاه های کشور پرتغال در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می ­پذیرد. شرایط پذیرش دانشجو در هر مقطع با یکدیگر متفاوت است. ما در ادامه به معرفی دانشگاه های این کشور خواهیم پرداخت.

اعزام دانشجو به مدارس پرتغال در سال 2023

تحصیل در پرتغال تا سن 18 سالگی هنگامی که دانش آموزان سال 12 خود را تمام می کنند. شرایط رایگان و البته اجباری است. این آموزش توسط وزارت آموزش و پرورش دولت پرتغال تنظیم می شود. سیستم آموزش عمومی و همچنین بسیاری از مدارس خصوصی پرتغال تحصیل در تمام سطوح را شامل می شوند. حتی دانشگاه های قرون وسطایی پرتغال نیز مانند دانشگاه کویمبرا که در قرن سیزدهم تاسیس شد. توسط سیستم آموزش عالی پرتغال به طور کامل با آموزش عالی پرتغال یک پارچه شده است.

سال های تحصیلی دانش آموزان در مقاطع مدرسه در پرتغال بر اساس جدولی است که در ذیل آمده است:

سال تحصیلیسن ورودمقطع تحصیلی
مهد کودک1 الی 2 سالمهد کودک (Infantário / Creche)
مهد کودک3 الی 5 سالمهد کودک (Jardim de Infância)
آموزش مبتدی شامل 3 مرحله )Ensino Básico)
کلاس اول تا چهارم6 الی 9 سالگیچرخه 1 سیکلو
کلاس پنجم و ششم10 الی 12 سالگیچرخه 2 سیکلو
کلاس هفتم تا نهم12 الی 14 سالگیچرخه 3 سیکلو
کلاس دهم تا دوازدهم15 الی 17 سالگیآموزش متوسطه (Ensino Secundário)

مدارک لازم برای تحصیل در کشور پرتغال

جهت تحصیل در این کشور ابتدا می باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایید. متقاضیان بین المللی نیاز به مدارک متفاوتی خواهند داشت. مدارک لازم در هر مقطع تحصیلی و هر رشته در این کشور متفاوت می باشد.

مدارک لازم در خصوص تحصیل در این کشور در سال 2023 در لیست زیر بیان شده است:

  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه ترجمه کلیه مدارک تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • ارائه گواهی سلامت
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • پرداخت هزینه های مرتبط با سفارت این کشور
  • ارائه انگیزه نامه در خصوص تحصیل در این کشور
  • ارائه رسید پرداخت هزینه تحصیل و ویزای تحصیلی این کشور

اعزام دانشجو به پرتغال در مقطع کارشناسی

مهم ترین مقطع آموزشی دوره کارشناسی در این کشور می باشد. بیشتر دانشگاه ها در 12 شهر اصلی پرتغال متمرکز شده اند. مهم ترین شهرهای دانشجویی پرتغال شهرهای لیسبون و پورتو هستند. بیشتر دانشگاه ها در این شهر متمرکز شده اند. پرتغال دارای حدود 50 دانشگاه، بیش از 80 پلی تکنیک و 6 موسسه عمومی متخصص در برنامه های مطالعات نظامی و حقوقی هستند. در صورتی که علاقه مند تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور هستید باید درخواست خود را به یکی از دانشگاه های آن ارسال نمایید. برای کمک به شانس خود جهت تحصیل در پرتغال حتما در بیش از یک دانشگاه اقدام کنید.

زبان انگلیسی خود را نیز از طریق یک دوره آمادگی زبان بهبود بخشید. اگر در یک دوره تحصیلی ثبت نام نمایید لازم است ثابت نمایید مهارت های زبانی شما به اندازه کافی خوب است که در کلاس ها شرکت کنید. تمام دانشگاه های پرتغال آزمون های IELTS ،TOFEL ،C1 Advanced را می پذیرند. کارشناسی یک مقطع تحصیلی در پرتغال است که مدت زمان تحصیل آن 3 سال است.

اعزام دانشجو به پرتغال در مقطع کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد یک مدرک دانشگاهی در مقطع تحصیلات تکمیلی است. دوره ها معمولا از لحاظ فنی متمرکز هستند. بر روی مهارت های تحلیلی و حل مسئله از طریق کار آزمایشگاهی و تحقیقات علمی تمرکز می کنند. برای ارشد باید یک مدرک کارشناسی مرتبط با موضوع داشته باشید. مدت دوره تحصیلی ارشد بین 1 الی 2 سال است. اما برخی از برنامه های کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر و مهندسی به طور پیوسته است. حدودا بین 3 تا 5 سال به طول می انجامد. کارشناسی ارشد پزشکی نیز در پرتغال حداکثر 6 سال به طول می انجامد.

141 برنامه در خصوص تحصیل کارشناسی ارشد در پرتغال وجود دارد. بسیاری از دانشگاه های پرتغال برنامه های مطالعاتی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. به طور کلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تحصیلات تکمیلی برای اتمام تحصیلات در علوم طبیعی، علوم اجتماعی، تجارت، مهندسی و فناوری، پزشکی و بهداشت، ریاضیات، انفورماتیک و غیره مدرک کارشناسی ارشد اعطاء می کنند.

اعزام دانشجو به پرتغال در مقطع دکترا

مدرک دکترا در پرتغال فقط می تواند توسط دانشگاه ها و موسسات دانشگاهی این کشور صادر می شود. برنامه های دکترا مطابق فرآیند بولونیا ساختار یافته اند. به همین خاطر از نظر ساختاری با دکترا در انگلستان مشابه هستند. برنامه های دکتری در پرتغال معمولا بین 3 الی 4 سال به طول می انجامد. دانشگاه های خصوصی پرتغال این حق را دارند که شهریه خود را تعیین کنند و حداقل هزینه آنها برای دوره تحصیلی دانشگاه ها توسط دولت تعیین شده است.

بنابراین در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا این هزینه ها می توانند نسبتا بالا باشند. اگرچه این تا حدودی با هزینه کم زندگی در پرتغال جبران می شود. به طور معمول برای سال اول تحصیل تمام وقت بین 2500€ الی 3000€ (یورو) پیش بینی می شود. برای سال های آتی نیز شهریه سالانه ای که پرداخت می کند در حدود 1500€ الی 3000€ (یورو) خواهد بود

بورسیه تحصیلی دکترا و اعزام دانشجو به پرتغال

بورسیه هایی که برای مقطع دکترا در پرتغال وجود دارد شامل موارد ذیل است:

نام بورسیهشرح
بنیاد علوم و فنون (FCT)دانشجویان کمک های بلاعوض را برای برنامه های دکترا برای دانشجویان علوم و فن آوری در پرتغال فراهم می کند.
بورس کل آموزش عالی(DGES)کمک های بلاعوض برای دانشجویان محروم اقتصادی در مناطق خاص پرتغال و همچنین به دانشجویان دارای معلولیت ارائه می شود.
بورس اراسموسبرای دانشجویان اتحادیه اروپا و حوزه شنگن دوره های کوتاه مدتی را پیشتیبانی می کند که قصد جستجوی دوباره در پرتغال را دارند.

بورسیه تحصیلی دکترا و اعزام دانشجو به پرتغال

دانشگاه های پرتغال در سال 2023

در این کشور دانشگاه های زیادی وجود دارد. اما 5 دانشگاه در این کشور از اعتبار جهانی برخوردار می­­ باشند. یکی از معتبرترین دانشگاه های این کشور دانشگاه پورتو است. این دانشگاه دارای رتبه 308 در بین دانشگاه های جهان می ­­باشد. این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه های پرتغال است. کیفیت آموزشی این دانشگاه بسیار مناسب است. همچنین این کشور دارای نظام آموزشی بسیار با کیفیتی است که این نظام آموزشی در رتبه 35 جهانی قرار گرفته است.

این کشور دارای دانشکده های پلی تکنیک فراوانی نیز می­ باشد. در این مراکز به آموزش فنی دانشجویان برای ورود به بازار کار می­ پردازند. دانشگاه های این کشور دانشجویان را بیشتر به تمرکز بر روی تحقیقات علمی تشویق می­ نمایند. برخلاف دانشکده های پلی تکنیک که دانشجویان بر روی مباحث فنی و عملی تمرکز می ­کنند. اگرچه بسیاری از رشته های تحصیلی در هر 2 مرکز وجود دارد. برخی از رشته ها هستند که تنها در یکی از این 2 مرکز تدریس می­ گردد. البته پیشنهاد میکنیم که مقاله تحصیل در پرتغال را مطالعه بفرمائید.

شهریه دانشگاه های پرتغال در سال 2023

دانشگاه های پرتغال معمولا شهریه های کمی دارند. به همین خاطر تقاضای بسیاری جهت تحصیل در این کشور وجود دارد. شهریه های این دانشگاه ها به شرح ذیل است:

نام دانشگاهشهریه به یورو
دانشگاه لوزوفون500€
دانشگاه پورتو871€
دانشگاه مینهو1037€
انستیتو پلی تکنیک لیریا1040€
دانشگاه ساپریور تکنیک1063€
دانشگاه آیریرو4000€
دانشگاه کویمبرا9000€ الی 900€

بررسی دانشگاه های پرتغال

برخی از دانشگاه های پرتغال دارای رتبه بندی های بین المللی است. هزینه های کم این دانشگاه ها جهت تحصیل بسیار وسوسه برانگیز است. دانشگاه های کشور پرتغال عبارتند از:

دانشگاه های پرتغال

در سال 2006 میلادی طرحی به نام بولونیا در سطح اروپا به اجرا درآمد تا همه دانشگاه های موجود در اتحادیه اروپا از یک ساختار مشترک آموزشی استفاده نمایند. این ساختار آموزشی در کشور پرتغال نیز به اجرا در آمد به گونه ای که همه دانشگاه ها در این کشور دارای 3 مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می ­باشند.

تحصیل در دانشگاه پورتو کشور پرتغال

در سال 1911 دانشگاهی در شهر پورتو پرتغال تأسیس شد که به نام دانشگاه پورتو معروف است. این دانشگاه هم اکنون دارای 30000 دانشجو می­ باشد که حدود 3280 دانشجو در این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می­ دهد. این دانشگاه در زمینه های تحقیق و توسعه پژوهش های بسیار مفیدی را تاکنون ارائه نموده است. این دانشگاه دارای مراکز تحقیقاتی بسیاری از جمله موسسه پاتولوژی، موسسه ایمونولوژی ملکولی و موسسه زیست شناسی و ملکولی می­ باشد. جهت تحصیل در این کشور، برای بسیاری از متقاضیان موضوع تحصیل رایگان نیز مطرح می باشد که مقاله شرایط تحصیل رایگان در پرتغال در خصوص این موضوع اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

شرایط اعزام سال 2023

دومین دانشگاه معتبر در کشور پرتغال دانشگاه نیولیسبون می باشد که در شهر نیولیسبون واقع گردیده است. این دانشگاه رتبه 351 جهانی را به خود اختصاص داده است. هم اکنون 19000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می­ باشد. یکی از مهمترین امتیازات دانشگاه نیولیسبون برخورداری از دانشکده های فنی خاص است. این دانشکده ها دارای رشته های علوم و فناوری، مهندسی و ریاضیات، امور مالی و حسابداری و اقتصاد می ­باشد.

تحصیل در دانشگاه کویمبرا کشور پرتغال

اولین دانشگاهی که در کشور پرتغال تأسیس گردید دانشگاه کویمبرا است. این دانشگاه در سال 1290 در این کشور راه اندازی شد. اگر چه رتبه این دانشگاه در مقایسه با 2 دانشگاه نام برده شده کمی پایین تر است. همچنان رتبه 367 در جهان مربوط به این دانشگاه می ­باشد. تعداد دانشجویانی که در حال حاضر در این دانشگاه تحصیل می­ کنند، حدود 21800 دانشجو می­ باشد که تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را تشکیل می­ دهد. چنانچه تمایل به تحصیل در این کشور پس از مطالعه مقاله فوق در شما به وجود آمد، می توانید با کاشناسان مربوطه در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید. یکی دیگر از موضوعات مهم در باب تحصیل در این کشور مطالعه مقاله  اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال خواهد بود.

سوالات پرتکرار در خصوص اعزام دانشجو به پرتغال

در این بخش از مقاله به بررسی سوالات پرتکرار در باب اعزام دانشجو به پرتغال در سال 2023 می پردازیم:

  • اعزام دانشجو به پرتغال برای مقطع تحصیلی کارشناسی با وجود چه شرایطی امکان پذیر است؟ مقطع کارشناسی در کشور پرتغال عموما 3 ساله و به زبان پرتغالی است اما برخی از معدود رشته ها به زبان انگلیسی هم قابل پذیرش هستند. برای ورود ارائه مدرک زبان پرتغالی B2 و یا آیلتس 6 الزامی است. حداقل مدرک تحصیلی دیپلم 12 ساله نیز مورد نیاز است.
  • برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد در پرتغال چه شرایطی مورد نیاز است؟ مقطع کارشناسی ارشد باید مرتبط با رشته کارشناسی فرد پذیرش گرفته شود. مقاطع ارشد اغلب 1 تا 2 ساله هستند اما برای برخی رشته ها مثل رشته های مهندسی و علوم کامپیوتر به صورت پیوسته و 3 تا 5 سال به طول می انجامد. زبان تحصیل در این مقطع پرتغالی است اما دوره های زبان انگلیسی نیز در بسیاری از دانشگاه ها موجود است.
  • تحصیل دکترا در کشور پرتغال به په صورت امکان پذیر است؟ تحصیل در مقطع دکترا نیازمند داشتن سوپروایزر است که دانشجو باید بتواند با رزومه قدرتمند تحصیلی خود نظر اساتید را برای اخذ پذیرش جلب کند. این دوره تقریبا 3 تا 4 سال به طول می انجامد.
  • برترین دانشگاه های پرتغال که برای اعزام دانشجو شرایط مناسبی دارند کدامند؟ دانشگاه های کاتولیک پرتغال، دانشکده تجارت و اقتصاد کاتولیک لیسبون، دانشگاه پلی تکنیک بارگانسا، دانشگاه کویمبرا، دانشگاه ویانا دکاستلو و سایر اشاره کرد.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اعزام دانشجو به پرتغال

  1. سما گفت:

    سلام وقت بخیر برای اعزام دانشجو به پرتغال چه شرایطی دقیقا لازمه؟ و اینکه اعزام دانشجو به پرتغال چقدر طول میکشه؟ ممنون میشم جواب بدین

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. بله تحصیل در پرتغال برای دانشجویان با دانش زبان انگلیسی و یا پرتغالی امکان پذیر است. در خصوص بررسی شرایط تحصیل در پرتغال با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *