مهاجرت به کشور گرنادا

پناهندگی در گرنادا

پناهندگی در گرنادا

برای پناهندگی در گرنادا باید شرایط مهاجران را بدانید. گرانادا بخشی از مجموعه کوچکی از جزایر در دریای کارائیب در نزدیکی ونزوئلا است. به دلیل وسعت کوچک این کشور، پناهندگان گرانادا با مقررات و حمایت های رسمی زیادی مواجه نیستند. مقاله پیش رو در مورد پناهندگان گرانادا توضیح می دهد که چگونه گرانادا با پناهندگان خود رفتار می کند، پیشرفت هایی که دولت برای پناهندگان ایجاد می کند و آینده پناهندگان در گرانادا چگونه است. اما به شما پیشنهاد می کنیم که با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا در خصوص راه های مهاجرت به گرنادا برای شما توضیح دهند.

معایب پناهندگی به گرنادا

گرانادا عضو کنوانسیون پناهندگان 1951 نیست. این کنوانسیون به عنوان چارچوب قانونی اصلی برای پناهندگان عمل کرد زیرا اصطلاح پناهنده را تعریف می کند، حقوق پناهندگان را مشخص می کند و تعهدات قانونی دولت ها را برای حمایت از پناهندگان تعیین می کند. اصل اصلی عدم بازگشت است، به این معنی که اگر پناهنده با تهدید جدی برای زندگی یا آزادی خود مواجه شود، به کشور مبدا بازگردانده نخواهد شد. دولت گرانادا هیچ سیاست رسمی برای به رسمیت شناختن پناهندگان ندارد. یک سیاست باز در قبال مهاجران وجود دارد که به آنها اجازه می دهد بدون کسب وضعیت پناهندگی در کشور بمانند. علاوه بر این، قانون اساسی گرانادا آزادی رفت و آمد در داخل کشور، سفرهای خارجی و مهاجرت را فراهم می کند.

گرانادا یک نقطه محبوب برای مهاجران است زیرا امکان دسترسی آسان به جزایر همسایه و آمریکای جنوبی را فراهم می کند. اکثر پناهندگان به گرانادا از جزایر دیگر در دریای کارائیب می آیند. گرانادا پناهجویان زیادی را نمی پذیرد و در نتیجه فقدان سیاست رسمی در مورد پناهندگان، اکثر پناهجویان دارای مدرک نیستند. دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تعیین کرد که تنها راه حل پایدار برای پناهندگان در گرانادا، بازگرداندن داوطلبانه یا اسکان مجدد در کشور ثالث است. اقتصاد و شرایط گرانادا برای مهاجرت دسته جمعی ایده آل نیست. گرانادا عضو کنوانسیون پناهندگان 1951 نیست و هیچ سیاست رسمی در مورد پناهندگان ندارد. تولید ناخالص داخلی نتوانست تایید کند که آیا اقداماتی برای پناهجویان در طول همه گیری انجام شده است یا خیر.

شرایط پناهندگی به گرنادا

گرانادا قبلاً یک اقتصاد وابسته به کشاورزی بود که در 40 سال گذشته به یک اقتصاد خدمات محور تبدیل شده است. علاوه بر این، گرانادا در برابر تغییرات آب و هوایی و بلایای طبیعی، به ویژه طوفان، بسیار آسیب پذیر است. گرانادا از لحاظ تاریخی از پناهندگان تبعیت کرده و اصل عدم بازگشت را نقض نکرده است. در سال 2010، دولت گرانادا موافقت کرد که خانواده ای را که توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به عنوان پناهنده شناخته شده بودند، اخراج نکند. این خانواده در نهایت به کشور ثالث اسکان داده شدند. به طور مشابه در سال 2011، گرانادا یک خانواده پناهنده را که در یک کشور ثالث نیز اسکان داده شده بودند، به رسمیت شناخت.

در سال 2013 گرانادا در کنفرانسی به همراه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و سایر کشورهای حوزه کارائیب به نام “کنفرانس منطقه ای در مورد حمایت از افراد آسیب پذیر در جریان مهاجرت مختلط” شرکت کرد. این کنفرانس یک گفتگوی آزاد در مورد مهاجرت در منطقه کارائیب ارائه کرد.UNHCR در سال 2014 پیش بینی کرد که گرانادا به زودی شاهد افزایش تعداد پناهجویان خواهد بود. از آنجایی که گرانادا کوچک است، جریان مهاجران آن بسیار زیاد نبوده است، که به دولت گرنادا اجازه داده است با مهاجران همکاری کند. از آنجایی که گرانادا ممکن است به زودی انتظار افزایش پناهجویان را داشته باشد، ضروری است که دولت گرنادا شروع به رسیدگی به حقوق پناهندگان گرنادا و توانایی این کشور برای میزبانی از جمعیت پناهنده کند.

بعضی از مزایا پناهندگی در گرنادا عبارت است از:

  • گرانادا یکی از کمترین میزان جرم و جنایت را در نیمکره غربی دارد.
  • نیروی پلیس سلطنتی گرانادا مسئول حفاظت و دفاع غیرنظامی است.
  • گرانادا همچنین یکی از اعضای سیستم امنیتی منطقه ای کارائیب شرقی است.

شرایط پناهندگی به گرنادا

درخواست پناهندگی در گرنادا

درخواست پناهندگی در گرانادا فرآیندی نادر و دشوار است. تقریباً در همه موارد، به صلاحدید دولت اعطا می‌شود و تنها در این صورت می‌توان ثابت کرد که متقاضی در بازگشت به کشور خود با فقر مالی، آزار و اذیت یا خطر فیزیکی مواجه است. اساس مجموعه شاخص های توسعه بانک جهانی که از منابع رسمی شناخته شده گردآوری شده است، جمعیت پناهندگان بر اساس کشور یا قلمرو پناهندگی در گرانادا در سال 2023 5 نفر گزارش شده است. در مجموع از آغاز همه گیری، گرانادا در ماه آوریل به مدت یک هفته در قرنطینه کامل بود. این کشور اکنون اجازه ورود از سایر کشورهای کم خطر و متوسط ​​را به جزیره می دهد. مسافرانی که از این کشورها می آیند ملزم به ارائه یک کپی تایید شده از آزمایش منفی COVID-19 هستند.

در نمودار زیر شاهد تعداد پناهندگان در گرنادا می باشید:

زندگی در گرانادا

اولین چیزی که هنگام ورود به گرانادا متوجه می شوید آب و هوای معتدل و توپوگرافی غنی آن است. تقریبا 22 مایل طول و 12 مایل عرض، گرانادا 133 مایل مربع از برخی از متنوع ترین زمین های کارائیب از کوه ها و جنگل های بارانی گرفته تا جنگل های حرا و جنگل های کوتوله خیره کننده است. با دمای متوسطی که از 75 درجه فارنهایت تا 85 درجه فارنهایت متغیر است و با بادهای تجاری خنک و مداوم تسکین می یابد، خواهید دید که گرانادا مکان مناسبی برای مطالعه، ایجاد دوستی های جدید و لذت بردن از انواع فعالیت ها در داخل و خارج است. گرانادا یک کشور مستقل در کشورهای مشترک المنافع بریتانیا و بخشی از جزایر بادگیر در جنوب دریای کارائیب، به عنوان جزیره ادویه شناخته می شود.

به خاطر جوز هندی، دارچین، زنجبیل و وانیل، ادویه جات ترشی جات در گرانادا در هر مایل مربع بیشتر از هر جای دیگری در این سیاره وجود دارد. جوز هندی فراوان ترین ادویه است و گرانادا حدود یک سوم عرضه جهان را تولید می کند. سنت جورج، پایتخت گرانادا، شهری زیبا با مغازه ‌های با سقف کاشی‌ کاری ‌شده قرمز و خانه ‌هایی است که در دامنه تپه دهانه آتشفشان قدیمی قرار دارند. بندر زیبای نعل اسبی و تالاب قایق ‌های تفریحی آن، مناظر فراموش ‌نشدنی هستند و این شهر یک بندر مورد علاقه برای خطوط کروز از سراسر جهان است. سنت جورج که سرشار از تاریخ انگلیسی، فرانسوی و هند غربی است، مملو از نمونه های زیبایی از معماری استعماری فرانسوی و بریتانیایی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه شرایط زندگی در گرنادا مشاوره کامل و تخصصی ارائه می دهد.

متداول ترین سوالات پناهندگی در گرنادا

در این بخش برخی از سوالات متدوال در خصوص پناهندگی و مهاجرت به گرنادا را پاسخ می دهیم:

  • شرایط برای پناهندگی به گرنادا چگونه است؟ به طور کلی از آنجایی که این کشور عضو کمیته نظارت پناهندگان نیست لذا شرایط پناهندگی نیز مساعد نیست.
  • از چه راه هایی می توان به گرنادا مهاجرت کرد؟ از طریق تحصیل و کار و سرمایه گذاری در گرنادا که مطمئن ترین راه ها برای مهاجرت به گرنادا هستند می توان اقدام کرد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *