ویزای مسافرتی ترکیه

ویزای توریستی ترکیه در سال 2023

ویزای توریستی ترکیه

کشور ترکیه یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری جهان در سال های اخیر بوده است، بنابراین اخذ ویزای توریستی ترکیه مورد توجه بسیاری از متقاضیان می باشد. ترکیه همچنین اولین مقصد گردشگری ایرانیان در طی سال های اخیر بوده است. بنابراین بسیاری از افراد تمایل دارند بدانند چگونه می توانند روادید کشور ترکیه را بدست آورند. صنعت توریسم یکی از قدرتمند ترین صنایع کشور ترکیه است. از همین رو دولت این کشور شرایط ویژه ای را برای مسافران در نظر گرفته است. در این مقاله در رابطه با ویزای توریستی ترکیه و اماکن دیدنی این کشور مطالبی را ارائه خواهیم کرد.

 جزییات ویزای توریستی ترکیه

همه افرادی که به قصد سفر توریستی به ترکیه را دارند باید ویزای این کشور را در دست داشته باشند. در صورتی که سفر شما کمتر از 90 روز به طول می انجامد. همچنین نیازی به دریافت ویزای توریستی ترکیه نخواهید داشت. دولت ترکیه همچنین ویزای الکترونیکی برای مهاجران در نظر گرفته است. هزینه دریافت ویزای الکترونیکی بسیار کمتر از ویزای کاغذی است. همچنین در زمان کمتری صادر خواهد شد.

محدودیت های ویزای توریستی ترکیه

در صورتی که فردی ویزای توریستی ترکیه را در دست دارد با محدودیت هایی روبرو خواهد بود. هیچ کدام از دارندگان این ویزا اجازه کار در ترکیه را نخواهند داشت. همچنین اجازه تحصیل و تجارت های بزرگ نیز برای این افراد صادر نخواهد شد. این ویزا تنها برای 90 روز معتبر است. کسانی که قصد اقامت بیش از این مدت را دارند باید اجازه اقامت دریافت کنند. همچنین می توانید برای ویزای توریستی 1 ساله اقدام کنید. برای دریافت اقامت در این کشور می توانید برای اخذ ویزای تحصیل در ترکیه اقدام نمائید.

جهت مهاجرت به این کشور ابتدا با هزینه های لازم زندگی در این کشور آشنا شوید که در نمودار زیر شرح داده شده است:

شرح هزینه زندگی در کشور ترکیه

شرایط ویزای توریستی ترکیه

همان طور که گفته شد، کشور ترکیه در حال آسان تر کردن امکان ورود مسافران خارجی به این کشور است. از همین رو در حدود 80 کشور در سطح جهان از دریافت ویزای توریستی این کشور معاف هستند. بر اساس قوانین کشور ترکیه، شهروندان 15 کشور جهان بدون نیاز به ویزا می توانند وارد کشور ترکیه شوند. در صورتی که شهروند یکی از کشورهای زیر هستید. همچنین می توانید بدون نیاز به ویزا وارد ترکیه شوید.

آلمان، بلژیک، فرانسه، گرجستان، هلند، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، قبرس، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، مالت، اوکراین، پرتغال و یونان. همچنین شهروندان کشور آلمان، بلژیک، فرانسه، اسپانیا، سوئیس، لوکزامبورگ، پرتغال و بلژیک می توانند با پاسپورتی که در طی 5 سال گذشته ابطال شده است، راهی کشور ترکیه شوند. جهت اطلاع از شرایط اقامت در ترکیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

جاذبه توریستی پاموق قلعه و صوفیه ترکیه

این اغراق نیست اگر موزه ایا صوفیه را یکی از زیباترین ساختمان های جهان بنامیم. این موزه در عهد بیزانس و در شهر استانبول، پایتخت ترکیه، بنا شده است. این بنا در دوره های بعدی و توسط پادشاهان عثمانی جلوه تازه ای پیدا کرد. مناره های اسلامی بر آن افزوده شد. پاموق قلعه یا قلعه پنبه ای یکی از جاذبه های گردشگری جنوب ترکیه است. این مکان مجموعه ای متشکل از چشمه های آبگرم طبیعی است که در استان دنیزلی واقع شده است. این مکان شباهت زیادی به چشمه های باداب سورت استان مازندران دارد.

ویزای توریستی ترکیه برای ایرانیان

در صورتی که فردی قصد دارد به منظور کار یا تحصیل به کشور ترکیه مهاجرت کند، باید ویزای ترکیه را در دست داشته باشد. با این وجود علاقمندان به انجام سفر توریستی به ترکیه از دریافت ویزا معاف هستند. در سایت رسمی سفارت ترکیه در این ارتباط چنین آمده است:” همه دارندگان پاسپورت رسمی کشور ایران، از دریافت ویزا برای سفر تا سقف 90 روز معاف هستند”.

در صورتی که قصد سفر به ترکیه را دارید، به ویزای توریستی نیاز نخواهید داشت. با این وجود باید حتما یک پاسپورت معتبر داشته باشید. قبل از سفر به این کشور با هزینه زندگی در ترکیه آشنا شوید. ویزای معتبر ویزایی است که حداقل 60 روز پس از خروج شما اعتبار داشته باشد. در حقیقت پاسپورت شما زمانی معتبر است که حداقل 150 روز از زمان ورود شما به کشور ترکیه اعتبار قانونی داشته باشد. در ادامه برخی از اماکن دیدنی کشور ترکیه را معرفی خواهیم کرد.

ویزای توریستی ترکیه برای ایرانیان

جاذبه توریستی کوه نمرود ترکیه

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کشور ترکیه کوه نمرود است. این مکان که متعلق به قرن اول پیش از میلاد و آرامگاه آنتیخوس اول پادشاه قدرتمند کوژمان است. در این بنا مجسمه ها و سردیس های بسیار بزرگ تر از اندازه واقعی وجود دارد که جلوه بسیار زیبایی به منطقه داده است. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به ترکیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

پرگامون و اولودنیز در ترکیه

این مجموعه، یکی از قدیمی ترین و با شکوه ترین شهرهای یونان باستان است. بزرگ ترین کتابخانه یونان باستان در این شهر قرار گرفته بود. این شهر در نزدیکی شهر برگاما در ترکیه بنا شده است. حالا به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگران در ترکیه تبدیل شده است. اگر به عکاسی و پرواز علاقه دارید، حتما از اولودنیز دیدن کنید. رنگ آبی دریا در این منطقه را تنها در کارت پستال ها می توان دید. پرواز با پاراگلایدر در این منطقه یک خاطره فراموش نشدنی برای شما ایجاد خواهد کرد.

اخذ ویزای توریستی جهت بازدید کاپادوکیه ترکیه

یکی دیگر از مکان هایی که در هنگام سفر به ترکیه نباید فرصت تماشایش را از دست داد، کاپادوکیه است. این شهر باستانی یک فضای رویایی برای کسانی است که به عکاسی علاقه بسیار زیادی دارند. باید به این نکته اشاره کرد که برای رسیدن به نقاط باستانی نیاز به پیاده روی فراوانی وجود دارد. با این وجود اگر علاقه ای به پیاده روی ندارید، می توانید از بالن برای دیدن این شهر تاریخی استفاده کنید.

بازار بزرگ استانبول در کشورترکیه

اگر به فکر خرید در ترکیه هستید، حتما از بازار بزرگ استانبول دیدن کنید. شما می توانید فرش، جواهرات، لباس، چای و سوغاتی های مورد نظر خود را در این بازار تهیه کنید. بازار بزرگ استانبول شاید یکی از انگشت شمار مکان های تجاری اروپاست که امکان چانه زنی در آن وجود دارد. شما همچنین می توانید از بازار مصری استانبول نیز دیدن کنید. بهترین مکان برای خرید انواع ادویجات و میوه های خشک شده در بازار مصری ها وجود دارد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به سایر کشورها مقاله مهاجرت به فرانسه را مطالعه بفرمائید.

همانطور که گفته شد، ایرانیان نیازی به اخذ ویزای توریستی ترکیه نخواهند داشت. با این وجود همراه داشتن پاسپورت معتبر در هنگام سفر الزامی است. برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه ویزای توریستی ترکیه با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

4.9/5 - (11 امتیاز)

13 دیدگاه برای “ویزای توریستی ترکیه در سال 2023

  1. طلایی پور گفت:

    درباره ی ویزای الکترونیکی توضیح می دید؟

  2. حسین صبایی گفت:

    مگه ترکیه ویزا میخواد برای توریستی

  3. sohrab گفت:

    فکر می کنم با شرایطی که وجود داره نمیشه آینده این کشور رو برای اقامت درک کرد !

  4. شجاعی گفت:

    خداروشکر این یکی جا رو ویزا نمیخواهیم و ایرانی ها بدون گرفتن ویزای توریستی ترکیه می تونند به این کشور برن

  5. ترانه گفت:

    دوره های زبان در تریه به چه صورت می باشد؟

  6. امیر گفت:

    مقاله بسیار عالی و مورد پسند واقع شد.

  7. قراری گفت:

    ممنون از مطالب مفید وجامعتون

  8. ali گفت:

    سلام برای دریافت ویزای توریستی ترکیه در سال 2019 نیاز به
    سرمایه ی زیادی هست ایا با سرمایه متوسط هم امکان پذیر است ؟

  9. سحر گفت:

    سلام

    ممنون از سایت به روزتون

  10. قراری گفت:

    مرجع صادر کننده ویزای توریستی ترکیه کدام نهاد است؟ و آیا میشه ویزای توریستی را تمدید یا تغییر حالت داد؟

  11. leilakk گفت:

    سلام. جالب بود. تشکر

  12. نظریان گفت:

    ممنون از مقاله بروزتون

  13. mani گفت:

    سلام
    ایا میشه با ویزای توریستی اقدام کرد و بعد از اون تبدیل به ویزای تحصیلی یا کاری کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *