مهاجرت به کشور فرانسه

مهاجرت به فرانسه 2023

مهاجرت به فرانسه 2021

مهاجرت به فرانسه 2023 برای ایرانی ها بسیار ارزشمند است و قدم مثبتی در راستای دستیابی به آینده ایی روشن شناخته می شود. در دنیای مدرن و صنعتی امروزه، مهاجرت به فرانسه در سال 2023 به صورت عام و تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به صورت خاص، در این کشور ارویایی طرفداران زیادی دارد.

اقامت موقت و در نهایت دائمی، از اهداف اصلی مهاجرت به این کشور است که با توجه به روشی که افراد انتخاب می کنند، می توانند اقامت دائم یا موقت در فرانسه داشته باشند. روش های مختلفی برای مهاجرت به کشور فرانسه وجود دارد که در این مقاله به آن پرداخته شده و توضیحات کاملی را نیز ارائه نموده ایم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جزء موسسات مهاجرتی معتبری است که تا به امروز در کلیه پرونده های مهاجرتی موفقیت های بسیاری را به دست آورده است.

اینفوگرافیک مهاجرت به فرانسه

طرق مهاجرت به فرانسه 2023

برای مهاجرت به فرانسه روش های متعددی وجود دارد که افراد متقاضی با توجه به این که چه هدفی را دنبال می کنند، یکی از روش ها را انتخاب نموده و نسبت به آن اقدام می کنند.

روش های مختلفی که برای این امر وجود دارد عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق تحصیلی
  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج و ویزای نامزدی
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

مراحل مهاجرت به فرانسه

فرانسه که می توان از آن به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی با میراث فرهنگی غنی و احترام به حقوق بشر یاد کرد از زیبا ترین کشورهای جهان است. زبان رسمی این کشور فرانسوی و از پرطرفدار ترین زبان ها است. واحد پول رسمی یورو است. در حال حاضر فرانسه هیچ برنامه مهاجرت کاری در حال اجرا ندارد، با این حال، هنوز امکان اخذ مجوز اقامت در فرانسه وجود دارد. برای اقامت های کوتاه مدت تا 90 روز، ویزا مورد نیاز است. تفاوت قابل توجهی در قانون فرانسه بین “ویزا” ساده و اقامت طولانی مدت یا اجازه اقامت وجود دارد که به طور رسمی “سند اقامت” ( carte de séjour در فرانسوی) نامیده می شود.

پیش از مهاجرت به این کشور ابتدا از طریق نمودار زیر با هزینه های مرتبط آشنا شوید:

توزیع هزینه زندگی در فرانسه

ویزای اقامت طولانی مدت یا مجوز ورود برای هر شخصی که درخواست مدرک اقامت می کند الزاماً مورد نیاز است. متقاضی باید با ارسال درخواست همراه با تمام مدارک پشتیبان به یک مقام کنسولی فرانسه و دریافت تاییدیه سفر به فرانسه اقدام کند. اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید، برای اقامت بیش از 3 ماه در فرانسه، به مجوز اقامت موقت، کارت اقامت مهارت ها و استعدادها، کارت اقامت یا مجوز اقامت بازنشسته نیاز دارید. بنابراین، هر فردی که با قصد اقامت بیش از 90 روز وارد فرانسه می شود و قصد کار یا تحصیل در فرانسه را دارد، باید ویزای طولانی مدت یا مجوز ورود صادر شده توسط مقامات فرانسوی داشته باشد.

مهاجرت به فرانسه 2023 از طریق خرید ملک

بسیاری از افراد خارجی به دنبال آن هستند تا بتوانند در کشور فرانسه، ملکی خریداری نمایند تا از این طریق راه مهاجرت به فرانسه را در پیش گرفته و در این کشور اقامت دائمی داشته باشند. طبق قوانین حاکم بر فرانسه، متراژ تعیین شده برای هر فرد در کشور فرانسه 14 متر است. بنابراین اگر تصمیم دارید با همسر خود اقدام به خریداری ملک و مهاجرت نمایید، می بایست ملک خریداری شده حداقل 28 متر باشد. اقامت فرانسه با خریداری ملک امکان پذیر بوده و این موضوع پس از گذشت 6 ماه از تاریخ خرید ملک انجام می پذیرد. با خرید ملک در این کشور مجاز به دریافت کارتی هستید که توسط آن قادر خواهید بود بدون اخذ ویزا به دیگر کشورهای منطقه شنگن سفر نمایید.

شرایط خرید ملک در فرانسه

برای مهاجرت به فرانسه از طریق خرید ملک نکات مهمی وجود دارد که در زیر به آنها اشاره گردیده است:

  • اگر فرد خارجی به تنهایی قصد خرید ملک در فرانسه را داشته باشد، این امر بدون طی نمودن مراحل خاصی انجام پذیر بوده.
  • پس از گذشت 6 ماه اقامت فرانسه به وی داده می شود.
  • SCI با عنوان یک شرط تجاری در کشور فرانسه شناخته می شود که خریدار پس از خرید ملک باید مراحل ثبت آن را در این شرکت انجام دهد.
  • این نوع اقامت برای افراد بیش از یک نفر تعیین شده است.
  • با خرید ملک در کشور فرانسه، ویزای اقامتی 1 ساله برای خریدار صادر می گردد که تا 5 سال قابلیت تمدید را دارد.
  • وی پس از گذشت 5 سال می تواند نسبت به اقامت دائمی در این کشور درخواست دهد.

مهاجرت به فرانسه 2023 از طریق سرمایه گذاری

به طور کلی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فرانسه در 8 مرحله امکان پذیر است. افتتاح شرکت برای بسیاری از کارآفرینان متعهد جهشی بزرگ است. برای کسانی که می خواهند یک تجارت در فرانسه راه ‌اندازی کنند، ذیلا به بیان 8 مرحله اولیه در فرانسه می پردازیم:

مراحلعناوینتوضیحات
1برنامه تجاریارائه بیانیه و دیدگاه برای ایجاد تجارت؛ سرمایه گذاران و مدیر حساب بانکی باید معرفی شوند. نحوه کار به چه شکل است و مشتریان چه کسانی هستند؟ چقدر سرمایه گذاری خواهید کرد و چه میزان پول را در طی چند سال آینده هزینه می کنید؟
2آئین نامه و ساختارساختار شرکت از بین معمول ترین ساختارها در فرانسه انتخاب شود: SARL (یک شرکت محدود یا LLC)، SAS (شرکت سهامی ساده مشترک بین 1 شرکت فرانسوی و 1 شریک خارجی)، شعبه (گسترش تجارت در فرانسه)
3حساب بانکی تجارتمعرفی حساب بانکی توسط نمایندگان شرکت
4سرمایه سپردهبرای افتتاح حساب بانکی، باید حداقل 4000€ (یورو ) سرمایه به حساب واریز شود.
5 تبلیغات قانونیباید اطلاعیه ای در روزنامه مجاز (Le Parisien یا Les Echos) یا یک نشر تجاری منتشر شود.
6ادغامدرخواست شما تمام تمبرهای رسمی را از ادارات دولتی فرانسه مانند اداره امور مالیاتی و… دریافت می کند که به دنبال همه ترکیبات در دادگاه تجارت است.
7ثبت نامبا دریافت گواهی ادغام یک شماره ثبت (شماره شناسنامه شرکت) ارائه می شود که باید روی همه اسناد و فاکتورهای رسمی نوشته شود و مدیر بانک می تواند حساب بانکی تجاری را فعال کند و سرمایه را از حالت مسدود خارج کند.
8حسابداریک حسابدار حرفه ای فرانسوی باید تعیین شود تا شما را با قوانین مالیاتی، به روز نگه داشته و از نظر قانونی مسئولیت حسن نیت حساب های شما را بر عهده داشته باشند.

مهاجرت به فرانسه 2023 از طریق تحصیل

روش تحصیلی به منظور مهاجرت به فرانسه می تواند گزینه ایده آلی برای افراد متقاضی تلقی گردد. چرا که نظام آموزش و پرورش این کشور کاملا مطابق با نظام آموزشی اروپایی است و کلیه مقاطع در سطح بالایی ارائه می شوند. شرایط تحصیل در کشور فرانسه به شرح زیر است:

  • دارا بودن مدرک دیپلم 12 ساله برای تحصیل کارشناسی در فرانسه
  • تسلط به زبان فرانسوی
  • سن بیشتر از 18 سال، اخذ ویزای کوتاه مدت تحصیلی برای گذراندن تحصیلات کوتاه مدت نیاز دارند.
  • ویزای کوتاه مدت برای دوره های تحصیلی بین 3 الی 6 ماه است.
  • ویزای بلند مدت برای دوره های تحصیلی بیشتر از 6 ماه صادر می گردد.
  • اخذ ویزای تحصیلی از الزامات مهاجرت تحصیلی به فرانسه است.
  • متقاضیانی که سن آنها کمتر از 18 سال است، باید فرم درخواست ویزای آنها توسط والدین تکمیل و امضاء گردد.
  • فرآیند تایید و صدور ویزا 2 ماه طول می ‌کشد.
  • خارجیان امکان اقامت پس از تحصیل در فرانسه را خواهند داشت.

دانشجویان برای تامین مخارج تحصیلی و هزینه زندگی در فرانسه می توانند برای مدت 10 الی 20 ساعت در طول هفته مشغول کار شوند. معمولا این هزینه ‌ها بین 700€ الی 900€ (یورو) در ماه تخمین زده می شود.

10 دانشگاه برتر فرانسه

دانشگاه های فرانسه همواره جزء برترین دانشگاه های دنیا جهت تحصیل بوده اند. ایرانیان از دیرباز برای تحصیل به فرانسه مهاجرت می کردند. در حال حاضر کشور فرانسه دانشگاه هایی دارد که در رتبه بندی های بین المللی جز 100 دانشگاه برتر دنیا محسوب می شوند. قطعا اطلاع از آنها برای شما خالی از لطف نخواهد بود. آشنایی با این دانشگاه ها به شما کمک بزرگی در خصوص اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور می نماید.

لیستی از 10 دانشگاه برتر کشور فرانسه به شرح ذیل است:

اسم دانشگاهشهر دانشگاهرتبه در جهانرتبه در فرانسه
دانشگاه PSLشهر پاریس451
دانشگاه سوربنپاریس802
دانشگاه پلی تکنیک اکولپاریس933
دانشگاه پاریسپاریس1304
دانشگاه تلکام پاریسپاریس1885
دانشگاه دلیونلیون201 تا 2506
دانشگاه سود پاریسپاریس201 تا 2506
دانشگاه آیکس مارسیمارسی300 تا 3508
دانشگاه گرنوبلگرنوبل300 تا 3509

مهاجرت به فرانسه 2023 از طریق کار

یکی دیگر از دلایلی که افراد خارجی برای مهاجرت به فرانسه وجود دارد، مهاجرت از طریق کار در فرانسه می باشد. افرادی که از این طریق اقدام می نمایند، ملزم به دریافت ویزای کاری این کشور بوده و بدون دریافت آن حق ورود به فرانسه را نخواهند داشت. اما به منظور اخذ ویزای فرانسه، داشتن یک پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای فرانسوی، اولین شرط دریافت ویزا به شمار می رود که توسط آن می توان مجوز کار در فرانسه را به دست آورده و سپس درخواست ویزا نمود. ناگفته نماند که ویزای کاری مختص افراد خارجی بوده و کارجویانی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا سکونت دارند، نیازی به ویزای کاری نداشته و بدون ویزا می توانند در این کشور فعالیت شغلی داشته باشند.

نرخ بیکاری در این کشور بدین شرح است:

نرخ بیکاری در فرانسه

 

10 مورد از برترین مشاغل در فرانسه

رونق اقتصادی در فرانسه زبانزد مردم دنیا است. با این حال، حقوق متوسط ​​در کشور 2157€ (یورو) معادل (1180£ پوند) است که بیش از 1000€ (یورو) بیشتر از میانگین اتحادیه اروپا است. این در واقع به این معنی است که مطمئناً می توانید زندگی خوبی را به دست آورید.

در اینجا پر درآمدترین مشاغل در فرانسه به شما کمک می کنند تا عاقلانه انتخاب کنید:

برترین مشاغل در فرانسهمتوسط درآمد سالانه به یورو
مشاغل مدیریتی€250000
پزشکی€118000
بیزینس (واسطه گری)€115000
مدیریت شرکت€115000
خدمات شهری و عمرانی€103000
خلبان هواپیما€88000
مشاور مالی€75000
حقوقدان€74000
مامور پلیس€74000

مهاجرت به فرانسه 2023 از طریق ازدواج

ازدواج با تبعه فرانسوی می تواند برای فرد خارجی اقامت دائمی فرانسه را به همراه داشته باشد. بنابراین از دیگر روش ‌هایی که اشخاص برای مهاجرت به فرانسه انتخاب می نمایند، ازدواج با یکی از شهروندان فرانسوی تبار است. اما این موضوع نیز از شرایط خاصی برخوردار است. برخی افراد با انجام ازدواج های صوری تصمیم به اخذ اقامت فرانسه را دارند. در این زمینه لازم است بدانید امر ازدواج فرد خارجی با تبعه فرانسوی باید برای دولت فرانسه به اثبات برسد که صرفا از طریق ارائه اسناد و مدارک لازم انجام پذیر است.

اگر همسر خود را از میان اتباع فرانسوی انتخاب نموده اید، با گذشت 4 سال زندگی و اقامت در این کشور می توانید اقامت فرانسه را به دست آورید. ممکن است ازدواج شما در دیگر کشورها انجام شده باشد. در این صورت ملزم به ثبت ازدواج در رجیستری civl فرانسه می باشید.

مهاجرت به فرانسه 2021 از طریق ازدواج

تولد در فرانسه

کودکانی که در فرانسه از حداقل یک والد متولد شده (دارای تابعیت) در فرانسه متولد شده اند، به طور خودکار تابعیت فرانسوی را از بدو تولد به دست می آورند. کودکی که از والدین خارجی در فرانسه به دنیا آمده ممکن است تابعیت فرانسه را به دست آورد البتهبا شرایطی که ذیلا به آن اشاره می کنیم:

  • در هنگام تولد ، اگر بدون تابعیت باشد.
  • در 18 سالگی، اگر از 11 سالگی در فرانسه اقامت حداقل 5 سال داشته باشد.
  • بین 16 تا 18 سال بنا به درخواست کودک و در صورت اقامت در فرانسه با حداقل 5 سال اقامت از 11 سالگی
  • بین 13 تا 16 بنا به درخواست والدین کودک و در صورت اقامت در فرانسه از 8 سالگی
  • اگر در فرانسه متولد شوند، والدینی که قبل از استقلال در مستعمره/ قلمرو سابق فرانسه به دنیا آمده اند.
  • هنگام تولد، اگر قبل از اول ژانویه 1994 در فرانسه متولد شده باشد.
  • در 18 سالگی، اگر در اول ژانویه 1994 یا بعد از آن در فرانسه به دنیا آمده باشد.
  • کودکی که در خارج از کشور متولد شده و تنها یک والد فرانسوی دارد، می تواند در 6 ماه قبل از رسیدن به سن اکثریت یا در سالی که در پی آن است، تابعیت فرانسوی خود را رد کند.

هزینه زندگی در فرانسه

در بحث مهاجرت به هر کشوری حتی فرانسه، بحث هزینه های زندگی و هزینه های جانبی آن، ذهن مهاجران را به خود مشغول می سازد. لذا سعی داریم به عنوان حسن ختام، گزیده ایی از هزینه های رایج زندگی در فرانسه را برای علاقه مندان بررسی کنیم:

اقلام مصرفیهزینه ماهیانه به یورو
1 وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت€13.00
شیر (1 لیتر)€0.99
تخم مرغ (12 عدد)€3.00
نان (1 قرص 500 گرمی)€1.40
موز (1 کیلوگرم)€2.02
سیب (1 کیلوگرم)€2.65
آب (بطری 1.5 لیتری)€0.70
بلیط 1 طرفه حمل و نقل عمومی€1.70
بنزین (1 لیتر)€1.49
1 دست لباس مردانه€78.89
خدمات (برق، گرمایش، خنک کننده، آب، زباله) برای آپارتمان€144.28
تهیه بلیط سینما، تئاتر€10.00
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر€863.26
اجاره آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر€526.93

متوسط حقوق ماهیانه در فرانسه 2.017.46€ (یورو) پس از کسر مالیات است و متوسط هزینه زندگی ماهیانه در فرانسه بین 2000€ (یورو) تا 2500€ (یورو) تخمین زده شده است. اطلاعات دقیق تر را از مشاوران و وکلای ماهر و زبردست موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بپرسید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *