مهاجرت سرمایه گذاری در فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه

در فرانسه شرکت های مختلفی را می توان به ثبت رساند و شرکت ها با صنف های مختلفی نشانگر این است که ثبت شرکت در فرانسه کار چندان سختی نیست. ثبت شرکت در فرانسه راحتی خاصی برخوردار است که همین امر باعث موفقیت این کشور شده است. این کشور در چند سال اخیر تلاش های بسیاری در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی انجام داده است و باعث شده به موفقیت های بزرگی در جذب سرمایه گذار دست یابد.

برای ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری در این کشور، افراد متقاضی از این طریق حتما باید انطباقات مقررات حقوقی و مالی را در دستور کار قرار دهند که این امر مستلزم داشتن اطلاعات حقوقی می باشد. لذا برای ثبت شرکت در فرانسه می توانید از کارشناسان حقوقی با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم را کسب نمایید.

مراحل ثبت شرکت در فرانسه

در ابتدا باید یک طرح توجیه اقتصادی یا به عبارتی یک بیزنس پلن به سفارت در کشور مبدا ارائه گردد. بعد از موافقت طرح توجیه اقتصادی فرد متقاضی، برای شروع اقدامات اولیه ثبت شرکت یک درخواست برای ویزای کوتاه مدت به جهت ورود به خاک این کشور باید به سفارت داده شود. در مرحله بعدی متقاضی ویزای ورود به این کشور را دریافت و برای انجام اقدامات اولیه جهت ثبت شرکت وارد این کشور می شود. بعداز انجام اقدامات اولیه، متقاضی به کشور خود باز می گردد. اقدام به درخواست ویزای بلند مدت می کند.

جهت دریافت کارت اقامت 1 ساله این کشور، متقاضی ثبت شرکت می تواند پس از راه اندازی کسب و کار خود برای اخذ کارت اقامت اقدام کند. پس از اتمام انقضاء کارت اقامت 1 ساله، این کارت تا وقتی قابل تمدید است. شخص از طریق ثبت شرکت در این کشور همچنان فعالیت کاری خود را داشته باشد. بعد از آن می تواند برای اقامت بلند مدت اقدام نماید. این نوع اقامت بعداز 2 بار تمدید یکساله، 5 ساله می شود. در نهایت منجر به اقامت 10 ساله و دائم می شود. در این صورت شخص می تواند درخواست تابعیت این کشور را بدهد.

مزایای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور فرانسه

افرادی که در این کشور به سرمایه گذاری می ­پردازند از امتیازات زیر برخوردارند:

  • سرمایه گذار خود قدرت تصمیم گیری برای ایجاد کسب و کار و سرمایه گذاری را دارد.
  • سرمایه شخص به حساب خود سرمایه گذار واریز می گردد.
  • سرمایه سرمایه گذار توسط دولت بلوکه نمی گردد.
  • سرمایه گذار خود سرمایه گذاری، ثبت شرکت و کارآفرینی را اداره می نماید.

انواع شرکت در فرانسه

ثبت شرکت در این کشور در چند نوع انجام می گیرد. از ویژگی ها و شرایط خاصی برخوردارند و به ترتیب عبارتند از:

  • شرکت های تجاری با نام اختصاری SA
  • شرکت های تجاری با نام اختصاری SARL
  • شرکت های تجاری با نام اختصاری SAS (شرکت سهامی ساده)
  • شرکت های تجاری با نام اختصاری SCI (شرکت معاملات شهری)

جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در این کشور اروپایی مقاله سرمایه گذاری در فرانسه می تواند اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهد. در خصوص ثبت شرکت در این کشور ابتدا از طریق نمودار زیر با رشد سرمایه گذاری در این کشور آشنا شوید:

 

ثبت شرکت با نام اختصاری SA در فرانسه

راه اندازی یک شرکت SA مراحلی به شرح زیر دارد که باید طی شود:

  • حداقل سرمایه سهام 37000€ (یورو) است. حداقل نیمی از این مبلغ باید پرداخت شود.
  • باید در شرکت حداقل 7 سهام دار وجود داشته باشد.
  • سهام داران مسئول حداکثر سهم سرمایه خود هستند.
  • حساب ها باید با الزامات قانونی حسابرسی شود.
  • مدیران اصلی به عنوان کارمند برای اهداف مالیاتی و اجتماعی تعبیر می شوند.

ثبت شرکت با نام اختصاری SARL در فرانسه

راه اندازی شرکت SARL نیاز به ارائه مواردی دارد که به شرح زیر است:

  • حداقل سرمایه سهام 1.00€ (یورو) است
  • حداقل تعداد سهام داران 1 نفر است. (همچنین یک شرکت EURL نامیده می شود.)
  • سهام داران مجددا مسئولیت محدودیت سرمایه خود را به عهده دارند.
  • حساب ها باید با الزامات قانونی حسابرسی شود.
  • مدیران اصلی، نسبت به مدیران SA، قوانین مالیاتی و امنیتی بیشتری دارند.

ثبت شرکت با نام اختصاری SAS در فرانسه 

مراحل اقامت فرانسه از طریق پروسه های سرمایه گذاری

سرمایه گذاران برای اینکه بتوانند در این کشور سرمایه گذاری نمایند و اقامت دائم این کشور را برای خود و تمامی اعضاء خانواده خود اخذ نمایند باید به ترتیب زیر عمل نمایند:

ابتدا سرمایه گذار می­ باید درخواست ویزای کوتاه مدت فرانسه را از سفارت این کشور در کشور خود نماید. پس از اخذ ویزای کوتاه مدت و ورود به خاک این کشور و مشاهده وضعیت ایجاد کسب و کاری که قصد راه اندازی آن را دارد برنامه ریزی می ­نمایند. در مرحله اول ورود متقاضی بایستی حساب بانکی برای خود در این کشور افتتاح نماید. سپس فرد به کشور مبدأ خویش بازگشته و درخواست ویزای بلند مدت نماید.

در این مرحله متقاضی سرمایه کاری خود را به حساب بانکی خود در این کشور واریز نماید. برای اخذ ویزای سرمایه گذاری فرد قراردادی مبنی بر شروط سرمایه گذای را امضاء می­ نماید. پس از آن سرمایه گذار برای بار دوم به فرانسه سفر می نماید. بدین ترتیب به ثبت شرکت در این کشور خواهد پرداخت. پس از پایان اعتبار 1 ساله دیگر نیازی به برگشت شخص به کشور مبدأ نیست. متقاضی می ­تواند تمدید اعتبار خود را در این کشور انجام نماید. پس از پایان اعتبار 1 ساله به فرد اعتبار 5 ساله سپس 10 ساله و در نهایت اقامت دائم فرانسه اعطاء می­ گردد.

ثبت شرکت با نام اختصاری SAS در فرانسه

برای راه اندازی این شرکت باید به شکل زیر عمل کرد:

  • حداقل سرمایه 37000€ (یورو) که باید پرداخت شود.
  • باید حداقل 2 سهام دار و 1 رئیس درون شرکت داشته باشند.
  • سهام داران مسئول حداکثر سهم سرمایه خود هستند.
  • برای بررسی وضوح نام باید با موسسه National de la Propriété Industrielle) INPI) چک نهایی انجام شود.
  • نیازی به هیئت مدیره نیست.

همچنین جهت کار در این کشور پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله کار در فرانسه می باشد.

ثبت شرکت با نام اختصاری SCI در فرانسه

برای ثبت این نوع شرکت می توانیم از نام شرکت محدود خصوصی استفاده کنیم. به گزینه مشابه نسبت دهیم. بطور مثال اگر شرکت مورد نظر با این نوع نام در این کشور ثبت شود این امکان وجود دارد که کارمندان این شرکت از دفتر و ملک ثبت شده مستغلات شرکت برای خود استفاده کنند. اغلب سهامداران معاملات شهری صاحبان ملک یا دفتر مورد نظر هستند. طبق اساسنامه این نوع شرکت میزان سهام افراد سهامدار، این امکان را می دهد که بتوانند مالک و یا صاحب ملک مورد نظر باشند. همچنین سهامداران شرکت های معاملات شهری مسئول بدهکاری های آن ها می باشند.

محیط ناظر بر مالکیت در فرانسه

در واقع ثبت شرکت در این کشور کار آسانی است البته به جزء بانکداری و بیمه موردهای بسیار کمی مانع از ثبت شرکت در این کشور می شوند. با این حال در عین ساده بودن ثبت شرکت در این کشور، باید توجه داشت که سیستم نظارتی پیشرفته ای برای امور ثبتی شرکت حاکم است.

شکل مالکیت در اقتصاد این کشور دارای ویژگی خاصی می باشد که گاها در صنایع مرتبط زیر ساختی قابل مشاهده است. در قوانین این کشور از محدودیت های مختلف قانونی برای واردات خارجی به چشم می خورد. نکته مهم دیگر این است که سیستم نظارتی حقوقی در این کشور کند و هزینه بالا دارد. قبل از مهاجرت به این کشور از طریق روش های مختلف ابتدا مقاله مهاجرت به فرانسه را مطالعه بفرمائید.

بانکداری کشور فرانسه

در این متن که مربوط به چرا ثبت شرکت در این کشور است، نکته مهم افتتاح حساب بانکی نیز ذکر می شود. حساب بانکی فرانسه برای شرکت فرانسوی شما یک روند نسبتا ساده است که مشاورین موسسه سفیران سروش سعادت می توانند در این راه به شما کمک کنند. برای باز کردن یک حساب بانکی شرکتی برای شرکت فرانسوی خود، ممکن است نیاز به دیدار با فردی از بانک داشته باشید. ما با بانک های بزرگ این کشور در پاریس و دیگر شهرهای فرانسوی کار می کنیم.

برخی از ویژگی های حساب شرکت عبارتند از:

  • بانکداری اینترنتی/ دسترسی از راه دور
  • حساب های چند ارزه
  • کارت های اعتباری
  • هزینه های پایین معامله
  • خرید شرکت آماده

تعدادی از شرکت های آماده فروش در این کشور وجود دارد پروسه این راه با یک حساب بانکی این کشور و شماره مالیات بر ارزش افزوده همراه است. شرکت آماده فروش یک راه حل عالی برای هر کسی است که به دنبال راه اندازی یک شرکت فرانسوی به سرعت و کارآمد است. روش های مختلف ثبت شرکت در این کشور را برای شما عزیزان و علاقه مندان در این زمینه عنوان کردیم، کسانی که جویای سرمایه گذاری در کشورهای دیگر می باشند به عنوان مثال مقاله سرمایه گذاری در لوکزامبورگ را مطالعه بفرمائید. لذا ما پیشنهاد می کنم قبل از انجام مراحل ثبت شرکت جهت کسب اطلاعات بیشتر با برترین مشاوران زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (12 امتیاز)

9 دیدگاه برای “ثبت شرکت در فرانسه

  1. طلایی پور گفت:

    برای ثبت شرکت چقدر هزینه لازم است؟

  2. Arezoo گفت:

    سلام سپاس بابت مقاله.
    در ثبت شرکت در فرانسه لزومی بر این هست که سرمایه گذاران یا سهامداران برخی شون تابعیت فرانسوی داشته باشند؟

  3. محمد گفت:

    ثبت شرکت در فرانسه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی چه مزیت هایی داره ؟

  4. leila گفت:

    سلام. شرایط توریستی این کشور چگونه است؟

  5. قراری گفت:

    لطفا درباره ثبت شرکت با سرمایه خرد توضیح دهید.

  6. ali ram گفت:

    در مورد مطلب جالبتون در رابطه با موضوع ثبت شرکت در فرانسه تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد ثبت شرکت در ایتالیا هم مطلب بذارید

  7. امیر مسعود کسرایی گفت:

    ثبت شرکت در فرانسه چقدر هزینه داره؟

  8. ali گفت:

    سلام برای ثبت شرکت در فرانسه چه الزاماتی باید رعایت کنیم ؟

  9. nirvan گفت:

    سلام
    ثبت شرکت در فرانسه ایا نیازمند ضامن معتبری که در کشور فرانسه زندگی بکند هم هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *