مهاجرت تحصیلی ترکیه

بورسیه تحصیلی در ترکیه

بورسیه تحصیلی در ترکیه

بورسیه تحصیلی در ترکیه مورد مهمی است که دانشجویان خواهان آن هستند و به دلیل همسایگی این کشور به کشور ما از مزایای ویژه ای برخوردار می باشد. برای برخی تنها گزینه ممکن برای ادامه تحصیلات و بورسیه شدن می‌ باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای اخذ بورسیه تحصیلی در ترکیه خواهند بود.

درباره شرایط تحصیل در ترکیه

برای کسانی که در ترکیه بورسیه تحصیلی اخذ نموده‌اند طبق شرایط تعیین شده، خوابگاه، حقوق ماهانه و بیمه در نظر گرفته می‌شود. تحصیلات به صورت رایگان انجام خواهد گرفت. هزینه بورسیه شدن در کشور ترکیه برای دوره کاردانی 200$ الی 400$ (دلار)، برای دوره کارشناسی 200$ الی 400$ (دلار)، برای دوره کارشناسی ارشد 400$ الی 500$ (دلار) و برای دوره دکتری 500$ الی 700$ (دلار) می‌ باشد. نکته قابل توجه این است که هر متقاضی ابتدا باید میزان بورسیه هر دانشگاه را بررسی نماید. سپس برای آن دانشگاه اقدام نماید چرا که در هر دانشگاه براساس میزان توانایی و اهداف دانشگاه بورسیه‌ ها با هم متفاوت می‌ باشد. متقاضیان در ترکیه قبل از اقدام به تحصیل باید 1 سال به آموزش زبان ترکی استانبولی پرداخته و پس از تسلط به آن اقدام به شروع تحصیل نمایند.

شرایط بورسیه تحصیلی در ترکیه

محدودیت که در کشور ترکیه در رابطه با این اقدام وجود دارد شرط معدل است. خوشبختانه سختگیرانه نبوده و برای طیف وسیعی از جامعه قابل حصول می‌ باشد. به این ترتیب است که شما باید برای مقطع کاردانی معدل 12، برای مقطع کارشناسی معدل 14، برای مقطع کارشناسی ارشد معدل 15 و برای پزشکی باید معدل بالای 18 کسب نموده باشید.

  •  زمان اقدام برای مقطع کاردانی، سن کمتر از 25 سال می‌باشد.
  •  زمان اقدام برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، سن کمتر از 34 سال می‌باشد.
  •  زمان اقدام برای مقطع دکترا، سن کمتر از 39 سال می‌باشد.

جهت تحصیل در ترکیه و اطلاع از هزینه تحصیلی به دلار نمودار زیر را بررسی بفرمائید:

هزینه تحصیل ترکیه در مقاطع مختلف به دلار

مدارک مورد نیاز بورسیه تحصیلی در ترکیه

در وهله اول شما باید مدارک مربوط به فارغ‌ التحصیلی و ریز نمرات خود را ارائه دهید. ضمنا مدارک دیگری نیز وجود دارد که به شما کمک شایانی خواهد نمود. از قبیل برگه قبولی در کنکور، مدرک زبان و توصیه‌ نامه و برخی موارد ضروری از قبیل عکس و ترجمه. در مرحله بعد پس از تهیه مدارک و ارسال آنها در 2 مرحله از شما بررسی به عمل خواهد آمد:

  • در مرحله اول مدارک تحصیلی شما بررسی می‌شود. در مرحله بعدی با شما مصاحبه انجام می‌شود.
  • در مصاحبه 2 گزینه حضور در دانشگاه و مصاحبه اینترنتی و یا حضور در سفارت ترکیه را در پیش روی خود خواهید داشت. تعیین این 2 گزینه به درخواست دانشگاه انجام می‌ گیرد.
  • در کشور ترکیه برای دریافت کمک هزینه تحصیلی (بورسیه) این امکان وجود دارد که متقاضی 12 شهر را انتخاب نماید. هرچه این شهرها کوچکتر باشد شانس او نیز بیشتر خواهد بود.
  • متقاضیان از 3 شهر مهم ترکیه یعنی استانبول، آنکارا و ازمیر نهایتا 6 دانشگاه را می‌ توانند انتخاب نمایند. افرادی که معدل بالاتری داشته است. در دروس شیمی و ریاضی و زیست‌ شناسی نمرات برتری دارند شانس بیشتری دارند. متقاضیانی که معدل پایین‌ تری دارند.

شرایط اعزام دانشجو به ترکیه را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

دانشگاه جراح پاشا در شهر استانبول ترکیه

در دانشگاه جراح پاشا پرداخت بورسیه فقط به کسانی امکان‌ پذیر است. در میان 200 نفر نخست قرار داشته باشند. همچنین به مورد زیر نیز توجه نمایید.

  • در هر سال در بخش‌ های مختلف دانشگاه حدود 1200 دانشجو به صورت پاره‌ وقت مشغول به کار هستند.
  •  در هر سال به حدود 500 دانشجو کمک هزینه کتاب داده می‌ شود.
  •  در هر سال به حدود 500 دانشجو نیازمند کمک هزینه لباس داده می‌ شود.
  • به حدود 18000 دانشجو خوابگاه ارائه می‌ گردد.

شرایط لازم اخذ بورسیه تحصیلی در ترکیه

برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و پژوهشی شرایط سنی قبل از ثبت نام و از جانب سازمان بورسیه اعلام می‌گردد. برای دریافت کمک هزینه تحصیلی (بورسیه) شرایط حداقل معدل که براساس پیشینه تحصیلی متقاضی و میزان موفقیت او برنامه‌ ریزی شده به صورت ذیل می‌باشد:

  •  برای قبولی در مقطع کارشناسی ارشد، معدل کارشناسی باید 15 باشد.
  •  برای قبولی در مقطع دکترا، معدل کارشناسی ارشد باید 15 باشد.
  •  معدل مورد پذیرش برای متقاضیان رشته‌ های پزشکی 18 می‌باشد.
  •  برای قبولی در مقطع کارشناسی، معدل دیپلم دبیرستان باید 14 باشد.

نکته قابل ذکر در انتهای این نوشتار این است که به علت تقاضاء بسیار زیادی که برای کشور ترکیه و خصوصا بورسیه تحصیلی در آن کشور وجود دارد. شما خوانندگان محترم نیاز به دقت نظر و مطالعه کافی در این زمینه می‌باشید. برای این که بتوانید در کسب بورسیه کشور ترکیه شانس بالایی داشته باشید باید به مطالب ذکر شده در این مقاله توجه ویژه‌ ای بنمایید.

شرایط لازم اخذ بورسیه تحصیلی در ترکیه

دانشگاه فنی استانبول در کشور ترکیه

بنیاد ITU مسؤولیت هماهنگی و مدیریت بورسیه برای 4500 نفر را دارا می‌ باشد. همچنین سایر امور مربوط به بورسیه و خوابگاه‌ ها در محل‌ های مشخص را برنامه‌ ریزی می‌ نماید. ضمنا این بنیاد در چهارچوب برنامه‌ ای مشخص جوایز و پاداش‌ هایی را از جانب افراد خصوصی و موسسات به دانش‌اموزان در خارج از کشور در سطوح متفاوت ارائه می‌ نماید.

موقعیت ویژه: علاوه بر دانشجویانی که در دانشگاه مذکور مشغول به کار می‌ باشند برای 1000 اسکان در چهارچوب ITU ARI TEKNOKENT شرایطی وجود خواهد داشت تا به مدت 1 ماه با شرکت‌ های کارآفرینی کشور آمریکا در ارتباط بوده و به کارورزی بپردازند. حق برخورداری آزاد از سفر و کارآموزی در شهر شیکاگو را داشته باشند. در دانشگاه کمک هزینه تحصیلی معینی تعریف شده است. رتبه‌ بندی دانشجویان از رتبه 1 تا 500 برای گرفتن بورسیه به صورت زیر است:

  • رتبه 1 الی 50 :
  1.  1000$ الی 1500$ (دلار) در ماه برای مدت 9 ماه
  2.  یک عدد لپ‌ تاپ یا تبلت یا کامپیوتر
  3.  باز کردن یک اولویت شغلی در شرکت
  4. محل اقامت به صورت رایگان
  • رتبه 51 الی 100 :
  1. برای مدت 9 ماه 1000$ (دلار)
  2. یک عدد لپ‌ تاپ یا تبلت یا کامپیوتر
  3. باز کردن یک اولویت شغلی در شرکت
  4.  محل اقامت به صورت رایگان
  • رتبه 101 الی 200 :
  1. پرداخت ماهیانه 600$ (دلار) برای مدت 9 ماه
  2. محل اقامت به صورت رایگان
  • رتبه 201- الی 500:
  1.  پرداخت ماهیانه 450$ (دلار) برای مدت 9 ماه
  2.  ارائه محل اقامت با 50% تخفیف

جهت اطلاع از هزینه زندگی در ترکیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

کمک هزینه های تحصیلی ترکیه

در کشور ترکیه برای دریافت کمک هزینه تحصیلی (بورسیه) این امکان وجود دارد که متقاضی 12 شهر را انتخاب نماید. هرچه این شهرها کوچکتر باشد شانس او نیز بیشتر خواهد بود. نکته دیگر این که متقاضیان از 3 شهر مهم ترکیه یعنی استانبول، آنکارا و ازمیر نهایتا 6 دانشگاه را می‌توانند انتخاب نمایند. افرادی که معدل بالاتری داشته اند. در دروس شیمی و ریاضی و زیست‌ شناسی نمرات برتری دارند شانس بیشتری دارند. متقاضیانی که معدل پایین‌ تری دارند. در رشته‌ های مربوط به علوم انسانی شانس بیشتری خواهند داشت. در دانشگاه جراح پاشا پرداخت بورسیه فقط به کسانی امکان‌ پذیر است. در میان 200 نفر نخست قرار داشته باشند.

  • در هر سال در بخش‌ های مختلف دانشگاه حدود 1200 دانشجو به صورت پاره‌ وقت مشغول به کار هستند.
  • در هر سال به حدود 500 دانشجو کمک هزینه کتاب داده می‌ شود.
  • در هر سال به حدود 500 دانشجو نیازمند کمک هزینه لباس داده می‌ شود.
  •  به حدود 18000 دانشجو خوابگاه ارائه می‌ گردد.

اقدام برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه

شما خوانندگان محترم نیاز به دقت نظر و مطالعه کافی در این زمینه می‌باشید. برای این که بتوانید در کسب بورسیه کشور ترکیه شانس بالایی داشته باشید باید به مطالب ذکر شده در این مقاله توجه ویژه‌ ای بنمایید تا بتوانید با زوایای مختلف کسب کمک هزینه تحصیلی در کشور ترکیه و ادامه تحصیل در آن کشور بیشتر آشنا گردید. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در ترکیه مقاله مهاجرت به کشور ترکیه را بررسی بفرمائید.

و نکته دیگر این که بورس‌ های ارائه شده در مقاله فوق را متناسب با شرایط و توانایی ویژه خودتان پیگیری نمایید. با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از کمک آنها جهت برخورداری از بورسیه تحصیلی در ترکیه و سایر کشورها استفاده نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *