مهاجرت تحصیلی کویت

گام به گام تا اخذ ویزای تحصیلی کویت در سال 2023

ویزای تحصیلی کویت

اگر به دنبال تجربه فرهنگ و سنت های غنی هستید، دریافت ویزای تحصیلی کویت برای مهاجرت تحصیلی به کشور کویت، می تواند یک فرصت عالی باشد. دانشگاه‌ های کویت همچنین برنامه ‌های دانشگاهی مقرون ‌به ‌صرفه و متنوعی را ارائه می ‌کنند و در عین حال بر قدرت کشور در صنعت نفت تأکید می ‌کنند. به این ترتیب، فرصت‌ های کاری در کویت بسیار زیاد است، حتی برای افراد سابق. دانشجو بودن در دانشگاه کویت می تواند ورود شما به دنیای شرکتی آن باشد. قبل از اینکه بتوانید تحصیل خود را در کویت شروع کنید، باید ویزای دانشجویی داشته باشید. معمولا برای بازدید از اینجا می توانید برای ویزای الکترونیکی درخواست دهید، اما این مجوز فقط برای 3 ماه اعتبار دارد.

از آنجایی که برای تکمیل مدرک خود در خصوص مهاجرت به کویت باید بیشتر از این مدت بمانید، مطمئن شوید که چگونه ویزای دانشجویی در کویت دریافت کنید. در برخی از دانشگاه های کویت، ممکن است لازم باشد قبل از دریافت نامه پذیرش، مبلغی را برای ودیعه شهریه پرداخت کنید یا کل موجودی را تسویه کنید، که باید برای ویزای دانشجویی کویت درخواست دهید. برای واریز ثبت نام در شهریه، مبلغ بین $300 تا 990$ (دلار) متغیر است. علاوه بر این، هزینه هر ساعت اعتبار بین $660 تا 910$ (دلار) متغیر است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارد تا شما را با مسائل مرتبط با ویزای تحصیلی و زندگی دانشجویی در کویت آشنا سازد.

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی کویت

هزینه زندگی برای متقاضیان ویزای تحصیلی کویت

هزینه زندگی در کویت، قیمت ها و نحوه زندگی برای یک دانشجو، کیفیت زندگی و مقایسه هزینه زندگی برای دانشجویان در تاریخ فعلی. انتظار می رود هزینه کلی حدود £1000 تا 1300£ (پوند) در هر ترم باشد. هزینه برای مواردی مانند سوخت (بنزین)، کرایه اتومبیل، حمل و نقل عمومی، خرید وسیله نقلیه و نگهداری متوسط است. هزینه برای اقلامی مانند نرخ روزانه اتاق هتل، وعده های غذایی و نوشیدنی در یک رستوران و غذا و نوشیدنی کم است.

در جدول زیر به هزینه های اقلام نوشیدنی در کویت اشاره شده است:

هزینه به پونداقلام مود نیاز
17£یک وعده غذایی میان‌ رده در رستوران بین ‌المللی برای 2 نفر
6.5£غذای همبرگر (فرانچایز بین ‌المللی یا مشابه)
0.50£نوشابه

قیمت مسکن بسته به اینکه مکان در مرکز شهر یا نزدیک آن باشد متفاوت است. اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 500£ یا 1000£ (پوند)برای یک آپارتمان 3 خوابه هزینه دارد. در خارج از مرکز شهر، قیمت ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد و به ترتیب برای آپارتمان های 1 و 3 خوابه به 400£ الی 800£ (پوند) می رسد. مواد غذایی مانند بسیاری از کشورهای ایرانی، بهترین مکان برای خرید هر چیزی بازارهای محلی است که به آن بازار می گویند.

مدارک و هزینه ویزای تحصیلی کویت

هنگام آماده سازی مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کویت، حتما چک لیستی از مدارک را باید ایجاد کنید و دقت کنید که مدارک دارای اعتبار لازم برای اخذ ویزای تحصیلی باشند. اما در کل مدارک زیر برای اخذ ویزا مورد نیاز است:

  • گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده از وزارت امور خارجه کویت
  • 1 عدد عکس به اندازه پاسپورت
  • نتیجه آزمایش HIV
  • گواهی سلامت از یک پزشک محلی که تأیید می کند شما در سلامت کامل هستید و هیچ بیماری مسری ندارید.
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • نامه پذیرش یا تایید از دانشگاه میزبان شما در کویت
  • اثبات وجوه کافی برای پوشش هزینه های زندگی در طول اقامت شما در کویت

قبل از درخواست ویزای دانشجویی می توانید برای هزینه های زیر آماده شوید.

  • هزینه اقامت: 170 تا 500$ (دلار) در ماه
  • غذا: 160 تا 300$ (دلار) در ماه
  • حمل و نقل: 1 تا 3$ (دلار) در هر سواری
  • اینترنت: 20$ (دلار)

مدارک و هزینه ویزای تحصیلی کویت

مراحل درخواست ویزای تحصیلی کویت

در طول مسیر اخذ ویزا و تحصیل در مقاطع مختلف کویت، می ‌توانید با یک افسر پذیرش در دانشگاه میزبان خود تماس بگیرید تا بدانید چگونه می ‌توانید درخواست ویزای دانشجویی کویت خود را ادامه دهید. به این ترتیب، می توانید قبل از ارسال درخواست ویزای خود، تأیید کنید که آیا نیاز به پرداخت شهریه کامل یا ارائه ودیعه دارید یا خیر. به عنوان مثال، دانشگاه علوم و فناوری خلیج فارس به دانشجویان بین المللی برای اخذ اقامت کویت کمک می کند. اما قبل از اینکه بتوانید ویزای خود را دریافت کنید، باید هزینه کل سال تحصیلی، معادل 2 ترم را نیز بپردازید. علاوه بر این، مدارک پذیرش ناقص نیز ممکن است منجر به رد درخواست ویزا شود.

پس حتما این موارد را تکمیل کنید و در صورت شک با دفتر پذیرش دانشگاه تماس بگیرید. در مرحله بعد با سفارت کویت در کشور خود تماس بگیرید و مانند بسیاری از کشورها، برای درخواست ویزای دانشجویی خود در کشور خود باید از طریق سفارت کویت بروید. در حالی که دانشگاه میزبان شما می تواند اطلاعاتی در مورد درخواست به شما ارائه دهد، در نهایت، تایید ویزای شما همچنان به مدارک ارسالی شما به سفارت بستگی دارد.

در تصویر زیر به مواردی که در مورد آن، باید با سفارت کویت تماس بگیرید، اشاره شده است:

مراحل درخواست ویزای تحصیلی کویت

همچنین می توانید در صورت نیاز به ارسال مدارک به صورت حضوری یا از طریق پست، از سفارت چک کنید. اگر نیاز به انجام اولی دارید، می توانید با خط تلفن سفارت بررسی کنید که آیا قوانین سختگیرانه ای وجود دارد که باید در طول بازدید از آنجا رعایت کنید.

کار ضمن تحصیل در کویت

یکی از مهم ترین امتیازات شما در هنگام تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی کویت با توجه به اینکه تعداد زیادی از جوانان کویتی تحصیلات خوبی در دانشگاه های معتبر انگلستان و آمریکا می گیرند، دولت به دنبال ایجاد شرایط برای اشتغال در کویت، در درجه اول، برای شهروندان خود است. به شرکت ‌ها توصیه می ‌شود که پست‌ های خالی را منحصراً با افراد داخلی پر کنند، سهمیه ‌های ویژه‌ای برای این منظور در نظر گرفته می ‌شود و تنها در صورت عدم وجود متخصصان با شرایط لازم، کار به یک خارجی واگذار می ‌شود. علاوه بر این، قوانین محدودکننده خاصی در مورد کارگران مهاجر در کشور وجود دارد. به عنوان مثال، در حال حاضر خارجی های بالای 50 سال واجد شرایط استخدام در بخش دولتی در کویت نیستند. با این وجود، این اقدامات برای بلندمدت طراحی شده اند و بیشتر بر کارگران کم مهارت تاثیر می گذارند.

به طور کلی، اقتصاد هنوز به نیروی کار ماهر از خارج نیاز دارد. نرخ بیکاری در کویت از 2% تا %4 تجاوز نمی کند که تأثیر مثبتی بر چشم انداز فرصت های شغلی آزاد در این کشور دارد. دیگر جنبه‌ های مثبت مهاجرت نیروی کار به کویت شامل نبود مالیات بر درآمد، از جمله برای کارگران خارجی است. فقط شرکت های خارجی موظف به پرداخت مالیات بر سود %15 هستند، تجار داخلی از این مشارکت معاف هستند. سطح تولید ناخالص داخلی سرانه در کویت یکی از بالاترین سطح در جهان است. از میان کشورهای منطقه فقط قطر جلوتر است. علیرغم این واقعیت که کویت رسما یک کشور مسلمان است، حدود %17 از جمعیت این کشور مسیحی هستند. سنت ها و فرهنگ غربی تأثیر زیادی بر مردم محلی دارد، اما نباید قوانین رفتاری در جامعه را فراموش کرد.

در نمودار زیر شاهد تعداد متقاضیان تحصیل در کویت می باشید:

تعداد متقاضیان تحصیل در کویت

آشنایی با ویزای تحصیلی کویت

تمامی اتباع خارجی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی کویت هستند، باید قبل از درخواست ویزا با ویزای تحصیلی کویت به خوبی آشنا شوند. به طور کلی ویزای تحصیلی کویت یک ویزای چند بار ورود است که به دانشجویان بین المللی از سراسر جهان امکان تحصیل در کویت را می دهد. به این نکته مهم توجه فرمایید که، اعتبار ویزای تحصیلی یک ساله است. همچنین این نوع از ویزا دانشجویان را قادر می سازد تا در طول مدت اعتبار ویزای خود چندین بار کویت را ترک کرده و به آن باز گردند. علاوه بر این ویزای تحصیلی داخل کشور و بین المللی پس از یک سال قابل تمدید است. همچنین اگر در یک برنامه ترم یا سال تحصیلی ثبت نان کرده اید باید قبل از ورود به این کشور ویزای تحصیلی کویت را دریافت کنید. در نهایت اینکه، اگر قارد به دریافت ویزای تحصیلی قبل از ورود به این کشور نیستید باید با سفارت کویت در کشور خود هماهنگ کنید.

واجدین شرایط دریافت ویزای تحصیلی کویت

متقاضیان تحصیل در کویت باید قبل از درخواست ویزای تحصیلی این کشور واجد شرایط خود را برای دریافت ویزای تحصیلی کویت مشخص کنند. زیرا در صورت واجد شرایط نبودن حهت دریافت ویزای تحصیلی کویت، شما اجازه تحصیل در این کشور را نخواهید داشت. اما به طور کلی، تمامی اتباع خارجی که شهروند کویت نیستند، باید برای تحصیل در کویت ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند. اما نگران نباشید، زیرا راه های مختلفی برای دریافت ویزای تحصیلی کویت وجود دارد که شامل درخواست ویزای آنلاین و درخواست ویزای کنسولی می شود. معمولا برای سفر به کویت می توانید ویزای الکترونیکی این کشور را نیز دریافت کنید، اما روند پردازش این ویزا 3 ماه طول می کشد. همچنین از آنجایی که مدت بیشتری برای تکمیل تحصیل خود در این کشور خواهید ماند، باید ویزای تحصیلی کویت را دریافت کنید. در نموداری زیر می توانید روند درخواست ویزای تحصیلی کویت را توسط اتباع خارجی طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

 

گفتگو با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، نیز می تواند مسیرهای تازه ای را پیش روی شما بگذارد.

پرتکرارترین سوالات ویزای تحصیلی کویت

در این بخش پاسخگوی سوالات شما در خصوص ویزای تحصیلی کویت می باشیم:

  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کویت کدام اند؟ گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار، فرم درخواست ویزا تکمیل شده از وزارت امور خارجه کویت، 1 عدد عکس به اندازه پاسپورت، نتیجه آزمایش HIV، گواهی سلامت، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، نامه پذیرش یا تایید از دانشگاه میزبان شما در کویت و اثبات وجوه کافی برای پوشش هزینه های زندگی در طول اقامت شما در کویت
  • مراحل درخواست ویزای تحصیلی کویت شامل چه مواردی می باشد؟ در طول مسیر اخذ ویزا، می ‌توانید با یک افسر پذیرش در دانشگاه میزبان خود تماس بگیرید تا بدانید چگونه می ‌توانید درخواست ویزای دانشجویی کویت خود را ادامه دهید. به این ترتیب، می توانید قبل از ارسال درخواست ویزای خود، تأیید کنید که آیا نیاز به پرداخت شهریه کامل یا ارائه ودیعه دارید یا خیر. به عنوان مثال، دانشگاه علوم و فناوری خلیج فارس به دانشجویان بین المللی برای اخذ اقامت کویت کمک می کند. اما قبل از اینکه بتوانید ویزای خود را دریافت کنید، باید هزینه کل سال تحصیلی، معادل دو ترم را نیز بپردازید. علاوه بر این، مدارک پذیرش ناقص نیز ممکن است منجر به رد درخواست ویزا شود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *