مهاجرت تحصیلی کویت

تحصیل در کویت

تحصیل در کویت

شما به عنوان یک متقاضی، چه خواهان تحصیل در رشته های مهندسی باشید و چه تحصیل در حوزه پزشکی جزء علایق شما باشد، تحصیل در کویت جزء انتخاب های مهم دانشجویان ایرانی می باشد. علاوه بر این، تحصیل در کویت به زبان انگلیسی فرصت های شغلی با درآمد بهتری را در داخل یا خارج از کشور به شما ارائه می دهد. در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی بین‌المللی، کویت مدارک مقرون به صرفه تری در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌کند. بسته به اینکه از کجا می آیید، تحصیل در کویت می تواند به کشور خود نزدیکتر باشد، بنابراین نیازی به هزینه زیادی برای سفر نخواهید داشت و می توانید در طول تعطیلات به دیدار خانواده و دوستان خود بروید. به همین جهت، این مدارک می ‌توانند به طور کامل یا جزئی توسط دانشگاه‌ های کشورهای دیگر به رسمیت شناخته شوند.

از سوی دیگر تحصیلات انگلیسی در کویت نیز فرصتی عالی برای ایجاد یک شبکه حرفه ای است که منبع عالی فرصت ها و همکاری بالقوه پس از فارغ التحصیلی است. نکته دیگر در مورد شرایط مهاجرت به کویت این است که اگر در یک برنامه تحصیلی در کویت شرکت می کنید، باید ثابت کنید که مهارت های زبانی شما برای شرکت در کلاس ها و درک سخنرانی ها به اندازه کافی خوب است. این دوره ها همچنین شما را برای هر یک از آزمون های زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه ها آماده می کند و باید مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی ارائه دهید. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده راهنمایی شما در زمینه انواع مدارک معتبر زبان و نحوه دریافت آن برای ورود به کویت می باشند.

موقعیت های مطلوب تحصیل در کویت

برنامه BBA یکی از برنامه های جذاب و پردرآمد در کویت می باشد که دنیای کسب و کار پویا را برای کسانی که مایل به ایده پردازی، نوآوری و تقویت هستند، به ارمغان می آورد. برنامه BBA در مدرسه بازرگانی Ascencia به دانشجویان این آزادی را ارائه می ‌دهد که با رویای خود به میدان بروند تا آن را در تجارت بزرگ کنند. استفاده از فناوری پیشرفته در یادگیری کلاس درس، برنامه درسی به روز و نظارت منظم تضمین می کند که مدرک کارشناسی شما پایه ای قوی برای شروع کارآفرینی و/یا سفر تجاری شما ایجاد می کند. موقعیت دیگر، برنامه لیسانس (BA (Hons) In Business Management Awarded By Liverpool John Moores University) می باشد. این برنامه برای دانشجویانی طراحی شده است که مایل به شروع یک حرفه حرفه ای در تجارت و مدیریت هستند.

این دوره مدیریت کسب و کار به شما کمک می کند تا مهارت های تجزیه و تحلیل و ارزیابی را توسعه دهید که می تواند در موقعیت های دنیای واقعی اعمال شود. شما دانش و درک خود را از زمینه های مختلف عملکردی کسب و کار، از جمله مدیریت، بازاریابی، منابع انسانی، امور مالی و مدیریت عملیات در یک زمینه جهانی توسعه خواهید داد. شما همچنین به مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در تجارت، مانند کارآفرینی، سواد دیجیتال، کار مشترک و مهارت های ارتباطی مجهز خواهید شد. لیسانس حسابداری، موقعیت دیگر تحصیلی در دانشگاه های کویت می باشد که دانش نظری و عملی را در زمینه حسابداری مالی و مدیریتی در زمینه مدیریت کسب و کار به دانشجویان ارائه می دهد. این برنامه برای تجهیز دانش آموزان به مهارت های برجسته تحلیلی، فنی و تفکر انتقادی و حمایت از آنها در فرآیند تصمیم گیری طراحی شده است.

موقعیت های مطلوب تحصیل در کویت

دلایل تحصیل در کویت

زندگی دانشجویی در کویت جذاب است زیرا نه تنها شامل تحصیل می شود، بلکه شامل سرگرمی، دوست یابی، برنامه های جالب و مفید برای دانشجویان است و همچنین در این کشور همیشه کنفرانس ها و سمینارهایی برای دانشجویان در سراسر دانشگاه ها برگزار می شود. به غیر از زندگی دانشگاهی، شما این شانس را خواهید داشت که این کشور زیبا را نیز کشف کنید. بیشتر فعالیت های ارائه شده در فضای باز انجام می شود و این کشور را به مقصدی رویایی برای عاشقان طبیعت تبدیل می کند. بیانیه اخیر عامل کشش را برای اکثر دانشجویان در این کشور ذخیره می کند.

رشته های پرطرفدار جهت تحصیل در کویت بدین شرح می باشند:

هدف شوراهای دانشجویی مشارکت دادن دانشجویان در کارهای علمی و پژوهشی جهت هدایت آنها به سمت علم و ارتقای پتانسیل علمی آینده دانشگاه ها است. مسائل دانشجویی که زندگی روزمره آنها را تحت تأثیر قرار می دهد توسط این شوراها مورد توجه قرار می گیرد و در طول دوره تحصیلی آنها راه را برای توسعه در چندین حوزه هموار می کند. برای کشف لذت‌ها و گنجینه ‌های پنهان کشور، به یک تور شهری سازمان‌ یافته با راهنمایی نیاز دارید که خیابان ‌های پس‌ زمینه را با مناظر شگفت‌ انگیز از طریق هیئت علمی دانشگاه شما بشناسد. تورها را می‌توان بر اساس ترجیحات شما و گردش‌ های نیم ‌روزه یا تمام ‌روزه سفارشی کرد که برجستگی ‌های مکان‌ های زیبای این کشور سایه می ‌اندازد.

در شکل زیر به سایر دلایل جذابیت تحصیل در کویت پرداخته شده است:

دلایل جذابیت تحصیل در کویت

ویزای تحصیلی کویت

همه دانشجویان باید قبل از مهاجرت به کویت، ویزای مناسب خود را دریافت کنند. ویزای دانشجویی کویت، یک ویزای چند بار ورود است که برای مدت 1 سال اعتبار دارد و در طی آن می توانید چندین بار در طول دوره اعتبار سنجی بدون نیاز به داشتن اعتبار، آن را ترک کرده و به کویت بازگردید. برای تمدید ویزا ویزای دانشجویی پس از 1 سال در داخل و خارج کشور قابل تمدید است.

دانشجویانی که در برنامه های ترم یا سال شرکت می کنند باید قبل از ورود به این کشور ویزای دانشجویی را ترتیب دهند. برای درخواست ویزای دانشجویی باید به نزدیکترین کنسولگری/سفارت کویت) در کشور مبدا مراجعه کنید. آنها به شما اطلاع خواهند داد که به چه نوع مدارکی نیاز دارید. توصیه می کنیم برای دریافت دقیق ترین و به روزترین اطلاعات ابتدا با کنسولگری تماس بگیرید.

در جدول زیر به مدارک احتمالی که از سوی کنسولگری کویت از شما برای صدور ویزای تحصیلی، درخواست خواهد شد، اشاره شده است:

  • پاسپورت با حداقل 2 سال اعتبار
  • ارائه نامه پذیرش
  • ارائه 2 نسخه از فرم درخواست ویزا به همراه یک عکس ضمیمه شده به هر نسخه
  • ارائه اظهارنامه محضری مجوز حضور در دانشگاه
  • بیمه درمانی خصوصی باید ترتیب داده شود و مدارک مستند آن ارائه شود.
  • اثبات بودجه کافی برای پوشش شهریه و هزینه های زندگی

این نکته را به یاد داشته باشید که فقط از مبادی ورودی مجاز و از طریق آن وارد کویت شوید. یک پاسپورت معتبر به افسر مهاجرت در بندر ورودی ارائه دهید. هدف از ورود به کشور و موسسه آموزشی مورد نظر را اعلام کنید. نکات مهمی که باید توجه داشته باشید پس از ارسال درخواست تکمیل شده، باید یک تا 7 روز منتظر بمانید تا درخواست پردازش شود، اگرچه ممکن است بسته به سفارت/کنسولگری خاص، زمان بیشتری طول بکشد.

بررسی ویزای تحصیلی کویت

تحصیل در دانشگاه آمریکایی کویت

دانشگاه آمریکایی کویت (AUK) یک مؤسسه آموزش عالی مستقل، خصوصی، فرصت‌ های برابر و آموزش عالی هنرهای آزاد است. ساختار آموزشی، فرهنگی و اداری، روش ها و استانداردهای AUK بر اساس مدل آمریکایی آموزش عالی است. زبان آموزش انگلیسی است .AUK که در سال 2003 تأسیس شد، درهای خود را به روی دانشجویان در سال 2004 باز کرد و هر پاییز میزبان تقریباً 2500 دانشجو و 300 کارمند و هیئت علمی است. بیش از 60% از جمعیت دانشجویان کویتی هستند و بقیه بیش از 40 ملیت را تشکیل می‌دهند. AUK 14 برنامه درجه در مدیریت بازرگانی، مهندسی، علوم اجتماعی و علوم انسانی و همچنین یک برنامه آموزشی عمومی گسترده ارائه می دهد. این دانشگاه توسط شورای دانشگاه های خصوصی، وزارت آموزش عالی در ایالت کویت معتبر است و دارای مجوزهای برنامه ای از آکادمی آمریکایی برای آموزش لیبرال و هیئت اعتباربخشی برای مهندسی و فناوری است.

علاوه بر این، دانشگاه به منظور پیشبرد تحقیقات و ایجاد فضای وسیع‌ تر برای بحث فکری و بحث ‌های دانشگاهی میزبان 2 مرکز تحقیقاتی است. مرکز مطالعات خلیج فارس و مرکز تحقیقات انفورماتیک، علوم و فناوری. کالج دارتموث در هانوفر، نیوهمپشایر، موسسه شریک بین المللی دانشگاه آمریکایی کویت است. دارتموث و AUK از سال 2003 که این دو موسسه یادداشت تفاهمی امضا کردند که یک سری پروژه های مشاوره، مشاوره و همکاری از جمله تبادل اساتید و دانشجویان و یک برنامه کارآموزی را تسهیل می کرد، با یکدیگر همکاری نزدیک داشتند.

هزینه تحصیل در کویت

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی و آسیایی، هزینه تحصیا در کویت بسیار مقرون به صرفه تر است. یک از اصلی ترین دلایل اتباع خارجی که تحصیل در کویت را برای آینده تحصیلی و شغلی خود انتخاب می کنند، هزینه تحصیل در این کشور است. البته لازم به ذکر است که هزینه تحصیلی در کویت بسته به ملیت متقاضیان متفاوت خواهد بود. به طور که، هزینه تحصیل در کویت برای دانشجویان اروپایی در مقایسه با کشورهای آسیایی بسیار گران تر است. حتی برخی از برنامه های ارائه شده در موسسات آموزشی کویت بالاتر از برنامه های ارائه شده در ایالات متحده آمریکا است. هزینه تحصیل در اکثر دانشگاه های کویت به طور متوسط سالانه حدود 14500KWD تا 16000KWD (دینار کویت) است. البته این میزان هزینه اعلام شده بدون احتساب سایر هزینه های دانشگاه مانند هزینه های متفرقه و هزینه های آزمایشگاهی است.

علاوه بر این، متقاضیان تحصیل در کویت باید، برای هزینه های روزانه و هزینه های اقامت خود در کنار قبوض آب . برق خود نیز آماده شوند. که در عوارض ماهانه در کویت هزینه های اقامت و آب و برق شما حدود 1200KWD (دینار کویت) است. به طور کلی هزینه های زندگی دانشجویان نیز در کویت، بسته به عادت خرج کردن و سبک زندگی آنها حدود 1100KWD تا 1600KWD (دینار کویت) هزینه دارد. در نمودار زیر می توانید میانگین هزینه تحصیل در کشورهای مختلف جهان را مشاهده فرمایید:

هزینه تحصیل در کویت به دینار

زبان تحصیل در کویت

تحصیل در کویت به نسبت سیار کشورهای حاشیه خلیج فارس از الزامات زبانی کمتری در طول تحصیل برخوردار است. اما به طور کلی دانستن نحوه صحبت کردن و نوشتن به زبان انگلیسی در این کشور بسیار مهم است. به خصوص اگر قصد دارید مدرک تحصیلی خود را در این کشور دنبال کنید یا دریافت کنید. دلیل این امر این است که، زبان اصلی صحبت کردن و نوشتن اکثر مردم کویت به خصوص در محله های این کشور کویتی است. اما نکته قابل توجه در این خصوص این است که، اغلب مردم کویت انگلیسی را به خوبی می دانند. بنابراین برای تحصیل در کویت داشتن مهارت زبانی انگلیسی یا کویتی ضروری است. همچنین اغلب دانشگاه های کویت دارای شرایط امتیازی برای دانشجویان بین المللی در آیلتس و تافل هستند. بنابراین متقاضیان باید زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرند تا بتوانند به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کویت تحصیل کنند.

علاوه بر این یادگیری زبان کویتی حین تحصیل در این کشور نیز می تواند به ارتباط شما با دوستان و همکلاسی های خود در این کشور کمک های بسزایی ارائه دهد. در نهایت اینکه، طبق شرایط دانشگاه های بین المللی کویت نمره مورد نیاز برای پذیرش آیلتس و تافل در یکی از برنامه های تحصیلی به ترتیب 5.5 و 6.8 می باشد.

مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا از دانشگاه های مختلف کویت که بسترهای خوب تحصیلی شما را فراهم می نمایند، با شما صحبت کنند و با توجه به سوابق مختلف خود در حوزه اعزام های دانشجویی، شرایط مهاجرت به کویت را برای شما آسان تر نمایند.

متداول ترین سوالات تحصیل در کویت

در بخش پایانی در خصوص پرتکرارترین سوالات پیش آمده درباره تحصیل در کویت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد:

  • مدارک لازم جهت تحصیل در کویت کدام اند؟ پاسپورت با حداقل 2 سال اعتبار، ارائه نامه پذیرش، ارائه 2 نسخه از فرم درخواست ویزا به همراه یک عکس ضمیمه شده به هر نسخه، ارائه اظهارنامه محضری مجوز حضور در دانشگاه، بیمه درمانی خصوصی باید ترتیب داده شود و مدارک مستند آن ارائه شود.
  • شرایط تحصیل در دانشگاه آمریکایی کویت به چه صورت می باشد؟ دانشگاه آمریکایی کویت (AUK) یک مؤسسه آموزش عالی مستقل، خصوصی، فرصت‌ های برابر و آموزش عالی هنرهای آزاد است. ساختار آموزشی، فرهنگی و اداری، روش ها و استانداردهای AUK بر اساس مدل آمریکایی آموزش عالی است. زبان آموزش انگلیسی است. AUK که در سال 2003 تأسیس شد، درهای خود را به روی دانشجویان در سال 2004 باز کرد و هر پاییز میزبان تقریباً 2500 دانشجو و 300 کارمند و هیئت علمی است. بیش از 60% از جمعیت دانشجویان کویتی هستند و بقیه بیش از 40 ملیت را تشکیل می‌دهند. AUK 14 برنامه درجه در مدیریت بازرگانی، مهندسی، علوم اجتماعی و علوم انسانی و همچنین یک برنامه آموزشی عمومی گسترده ارائه می دهد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *