مهاجرت تحصیلی به کویت

رشته مهندسی کامپیوتر در کویت

رشته مهندسی کامپیوتر در کویت

رشته مهندسی کامپیوتر در کویت یکی از رشته های جذاب دانشگاه های کویت است. این رشته در دانشگاه های کویت، بیشتر در مقطع کارشناسی ارائه می شود. همچنین برخی از دوره های کارشناسی ارشد در رشته علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر ارائه می گردد. کویت کشوری ثروتمند در حاشیه خلیج فارس یکی از گزینه های کشورهای عرب زبان برای کار و مهاجرت در نظر گرفته می شود.

البته باید بگوییم که کویت شرایط سختی را برای مهاجرت دارد و برای کار در این کشور نیاز به کفیل دارد. اما برای با پذیرش از دانشگاه های کویت می توانید در این کشور تحصیل کنید. برنامه مهندسی کامپیوتر در کویت به زبان انگلیسی ارائه می گردد و شرایط ورود آنچنان سخت نیست. برای بررسی بیشتر به ادامه مطلب ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کویت

مهندسی کامپیوتر تمام زمینه های تحقیق، توسعه، طراحی و عملکرد سیستم های الکترونیکی و اجزای آنها از جمله نرم افزار را در بر می گیرد. تأکید بر زمینه های مختلف مانند برنامه نویسی و کامپایلرها، رایانه ها و ریزپردازنده ها، سیستم عامل ها، شبکه های کامپیوتری و ارتباطات و دستگاه های الکترونیکی و دیجیتالی و طراحی در دسترس است. دانشجویان در کویت در دوره های آزمایشگاهی همراه با کار در کلاس درس تجربه عملی را کسب می کنند و مهارت های طراحی را از سال اول توسعه می دهند. برنامه درسی دانشجویان را برای ورود مستقیم به حرفه مهندسی آموزش می دهد و آنها را برای تحصیلات تکمیلی آماده می کند. فعالیت های آنها شامل فعالیت های صنعتی، تحقیق، توسعه، طراحی، تولید، بازاریابی، عملیات، آزمایش میدانی و نگهداری انواع تجهیزات و سیستم های دولتی و صنعتی می شود.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی کامپیوتر در کویت مشخص است:

نام دانشگاهشهر
دانشگاه کویتکویت سیتی
دانشگاه آزاد عرب کویتسلیمیه
دانشگاه آمریکایی کویتصفات
دانشگاه آزاد عربکویت سیتی
کالج علم و هنرکویت سیتی
دانشگاه علم و تکنولوژی خلیج فارسمبارک ال عبدالله

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آمریکایی خاورمیانه کویت

گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه آمریکایی خاورمیانه با هدایت ماموریت خود، مجموعه ای از اهداف آموزشی برنامه (PEOs) را تدوین کرده است که تضمین می کند فارغ التحصیلان طی چند سال پس از فارغ التحصیلی به چه موفقیت برسند. PEO بر اساس نیازهای حوزه های انتخابیه برنامه است. هدف برنامه مهندسی کامپیوتر آماده سازی فارغ التحصیلانی است که در مسیرهای شغلی انتخابی خود موفق خواهند بود. به طور خاص، فارغ التحصیلان این برنامه، ظرف چند سال پس از فارغ التحصیلی، قادر خواهند بود:

  • مهارت خود را به عنوان مهندسین کامپیوتر با توانایی سازگاری با محیط ها و فناوری های جدید و حل طیف وسیعی از مشکلات مربوط به مهندسی در صنعت، موسسات دولتی یا سایر محیط های کاری، به دست آورند.
  • کسب شایستگی و به رسمیت شناخته شدن به عنوان مشارکت کنندگان مهم در سازمان های خود
  • به عنوان مهندسین کامپیوتر مطابق با انتظارات اجتماعی و ملی از دولت کویت برای تبدیل شدن به یک اقتصاد دانش بنیان پیشرو باشید.

پس از تکمیل موفقیت آمیز همه الزامات برنامه CE، فارغ التحصیلان قادر خواهند بود دانش، مهارت ها و رفتارهای زیر را داشته باشند:

  • توانایی شناسایی، تدوین و حل مسائل پیچیده مهندسی با استفاده از اصول مهندسی، علوم و ریاضیات.
  • توانایی تشخیص مسئولیت های اخلاقی و حرفه ای در شرایط مهندسی و قضاوت آگاهانه.
  • توانایی عملکرد موثر در تیمی که اعضای آن رهبری را فراهم می کنند.
  • توانایی توسعه و انجام آزمایش مناسب، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها و استفاده از قضاوت مهندسی برای نتیجه گیری.
  • توانایی بدست آوردن و بکارگیری دانش جدید در صورت نیاز، با استفاده از استراتژی های یادگیری مناسب.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آمریکایی خاورمیانه کویت

لیسانس مهندسی کامپیوتر در کالج علم و تکنولوژی کویت

برنامه مهندسی کامپیوتر در یک دوره 4.5 ساله ارائه می شود که منحصراً در روز و در محوطه دانشگاه ارائه می شود. این برنامه در 9 ترم ارائه می شود.  برنامه کارشناسی مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی مهارت ها و توانایی هایی را برای دنبال کردن مشاغل موفق و تبدیل شدن به یادگیرندگان مادام العمر با ارائه خدمات حرفه ای با بالاترین کیفیت به جامعه، تعهد به مسئولیت های اخلاقی و حرفه ای و گسترش، از طریق آموزش و پژوهش، دانش و فناوری در علوم کامپیوتر مورد نیاز در سطح جهانی و در عین حال تمرکز بر نیازهای کویت و منطقه است. برنامه مهندسی کامپیوتر برای آماده سازی دانشجویان برای یادگیری مداوم و مشاغل پربار طراحی شده است.

فارغ التحصیلان قادر خواهند بود:

  • از دانش و مهارت لازم برای اجرای در سطح مهندسی برخوردار خواهند بود و در زمینه مربوط به برنامه خود قابل استخدام خواهند بود.
  • برای افزایش سطح مسئولیت، یادگیری مهارت های جدید و آشنایی با تغییر تکنولوژی در محل کار آماده خواهند شد.
  • متعهد می شوند در یادگیری مادام العمر مشارکت فعال داشته باشند تا با محیط در حال تغییر در مهندسی کامپیوتر سازگار شوند.
  • فارغ التحصیلانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند، در چنین برنامه هایی عملکرد رضایت بخشی خواهند داشت.
  • کارفرمایان از عملکرد و تحصیلات فارغ التحصیلان برنامه راضی خواهند بود و مایل خواهند بود فارغ التحصیلان آینده را به کار گیرند.

رشته ریاضی در کویت را در اینجا بررسی کنید.

درآمد مهندسین کامپیوتر در کویت

میزان حقوق کار مهندسین کامپیوتر در کویت به صورت متوسط 1240KWD (دینار کویت) در ماه است. این مبلغ سالانه بالغ بر 14900KWD (دینار کویت) می باشد. حداقل میزان حقوق ماهیانه کار در کویت برای مهندسین کامپیوتر به میزان 660KWD (دینار کویت) و حداکثر به میزان 1880KWD (دینار کویت) می باشد.

مقایسه حقوق ماهیانه کار مهندسی کامپیوتر با سایر مشاغل این حوزه در کویت به شکل زیر است:

حقوق مشاغل رشته کامپیوتر در کویت

فرصت های شغلی رشته کامپیوتر در کویت

فارغ التحصیلان مهندسی کامپیوتر توسط همه صنایع اصلی مورد توجه هستند. مهندسان کامپیوتر دارای موقعیت های غیر معمول و چالش برانگیز بسیاری در زمینه نرم افزار، هوافضا، شیمیایی، خودرو، پزشکی، نساجی، حمل و نقل، نفت و سایر صنایع غیر الکتریکی و همچنین در رایانه، الکترونیک، ارتباطات، نیرو و سایر صنایع برق هستند. فعالیت های آنها شامل موارد زیر است:

  • فعالیت صنعتی
  • تحقیق و توسعه
  • طرح
  • تولید
  • بازار یابی
  • عمل
  • آزمایش میدانی
  • تعمیر و نگهداری انواع تجهیزات برای دولت، صنعت، بخش خصوصی و دولتی و خانوارها
  • مهندسی کامپیوتر

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کویت توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح داده شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *