مهاجرت تحصیلی کویت

تحصیل در مقاطع مختلف کویت

تحصیل در مقاطع مختلف کویت

شهروندان خارجی در صورت داشتن اقامت کویت می توانند تحصیل در مقاطع مختلف کویت را در انواع موسسات انجام دهند. در این نگارش این مبحث بررسی می گردد. البته موسسات دولتی در این کشور معمولا دانش آموزان و شهروندان کویتی را ثبت نام می کنند و شهروندان خارجی به مدارس و موسسات بین المللی و خصوصی می روند. زبان تحصیل در کشور کویت عربی و انگلیسی است و خوشبختانه زبان انگلیسی در کشور کویت به صورت گسترده ارائه می شود و امکان تحصیل حتی در رشته های پزشکی به زبان انگلیسی در کویت وجود دارد. البته باز تسلط به زبان عربی می تواند بسیار کمک کننده باشد و در طول تحصیل نیز برای یافتن کار تسلط به زبان  عربی شانس شما را افزایش می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن کارشناسان ارشد مجرب می تواند درباره تحصیل و مهاجرت خدمات را به شما ارائه دهند.

سیستم آموزش در کویت

کشور کویت در خلیج فارس واقع شده و حدود 4.7 میلیون نفر جمعیت دارد. با توجه به موقعیت استراتژیک کویت در خلیج فارس، دولت کویت تأکید زیادی بر آموزش کرده است. قانون اساسی 1962 تصریح می کند آموزش توسط دولت تضمین و ترویج می شود، بیانگر این باور است که آموزش یک حق اساسی برای همه شهروندان است. بنابراین، سیاست آموزش و پرورش به دنبال فراهم آوردن فرصت، صرف نظر از موقعیت اجتماعی آنها از جمله کودکان با نیازهای ویژه برای همه است. از این که دولت اولویت ویژه ای به آموزش و پرورش قائل است به راحتی می توان این واقعیت را فهمید كه دولت درصد زیادی از كل هزینه های عمومی را به آموزش و پرورش اختصاص داده است.

کویت در تلاش است تا کیفیت تحصیلات خود را در همه سطوح و در تمام سنین بالا ببرد و به دنبال راه های جایگزین برای تحریک اشتغال و درآمدزایی است. بنابراین، مشتاق متنوع سازی و ارتقا مهارت های نیروی کار خود است. در نتیجه، دولت در ایجاد اصلاحات مربوطه در بخش آموزش برای تأمین نیاز به وقت، اولویت زیادی قائل شده است.

در شکل زیر ترتیب آموزش در کویت آورده شده است:

ترتیب آموزش در کویت

بررسی تحصیل در مقاطع مختلف کویت

سیستم آموزش عمومی از 4 سطح کودکستان یا مهد کودک (2 سال)، ابتدایی (4 سال)، متوسطه اول ​​(4 سال) و متوسطه نهایی (4 سال) تشکیل شده است. تحصیلات سطح ابتدایی و متوسط ​​برای کلیه دانش آموزان بین 6 تا 17 سال اجباری است. تمام مقاطع تحصیلی دولتی از جمله تحصیلات عالی رایگان است. وزارت آموزش و پرورش و وزارت تحصیلات عالی مسئولیت توسعه بخش آموزش را به عهده دارند. دانش آموزان موظفند 4 سال را در سطح متوسط، تا پایه 9 بگذرانند و پس از آن به سطح متوسطه که 4 سال است می روند. پس از گذراندن دوره متوسطه، دانشجو می تواند برای تحصیلات عالیه در دانشگاه تحصیل کند یا ممکن است برای تحصیلات فنی و حرفه ای در کالج حرفه ای ثبت نام کند. سیستم آموزش متوسطه در حال حاضر از سیستم آکادمیک یا اعتبار فعلی به یک سیستم واحد استاندارد می شود.

مدارس خصوصی عربی بر اساس نیازهای دولتی کویت از طریق پشتیبانی دولتی کار می کنند. مدارس خصوصی که برای کودکان خارج از کشور و غیر عرب طراحی شده اند، از برنامه درسی کشور های خود پیروی می کنند. سال تحصیلی در کویت از سپتامبر آغاز می شود و در ژوئن به پایان می رسد. هفته مدرسه شنبه تا چهارشنبه است.

جدول تحصیل در مقاطع مختلف کویت

دولت سالانه چندین میلیون $ (دلار) به امکانات آموزشی خصوصی علاوه بر اختصاص زمین برای ساخت مدارس و همچنین پرداخت هزینه های توزیع کتاب اختصاص می دهد. دولت همچنین تحت پروژه شبکه آموزش خود که هر مدرسه و کتابخانه دولتی در کویت را به یک شبکه داده از راه دور متصل می کند، استفاده از فناوری اطلاعات را در سطح مدارس ارتقا می دهد. علاوه بر موسسات آموزشی، موسسات مذهبی نیز وجود دارند که برنامه آموزش عمومی را در سطح متوسط ​​همراه با مطالعات پیشرفته اسلامی و دینی ارائه می دهند. به عنوان بخشی از سیاست دولت در زمینه فراهم آوردن فرصت های برابر آموزشی برای همه، وزارت آموزش و پرورش 44 موسسه با نیازهای ویژه ایجاد کرده است.

در جدول زیر مقاطع مختلف آموزشی برای تحصیل در کویت ارائه شده است:

وضعیتسنمقطع
اختیاری3 تا 5 سالگیآموزش پیش دبستانی
اجباری6 تا 9 سالگیآموزش ابتدایی
اجباری10 تا 13 سالگیآموزش متوسطه سطح اول
اجباری14 تا 17 سالگیآموزش متوسطه سطح دوم

تحصیل در مقاطع مختلف کویت و آموزش عالی

تحصیلات متوسطه شامل دوره های فنی و حرفه ای است که توسط اداره عمومی آموزش کاربردی و آموزش ارائه می شود در حالی که دوره های تحصیلی توسط دانشگاه کویت و تعدادی از دانشگاه های خصوصی ارائه می شود. تحصیلات پس از متوسطه شامل دوره هایی در دانشکده فنی PAAET به مدت 2.5 سال است که پس از آن مدرک دیپلم به دانشجویان اعطا می شود. 4 موسسه آموزش عالی تحت حمایت دولت در کویت وجود دارد. این ها شامل:

  • دانشگاه کویت
  • کالج آموزش مقدماتی در PAAET
  • موسسه عالی هنرهای تئاتر
  • موسسه عالی هنرهای موسیقی

دانشگاه کویت یک موسسه آموزشی بزرگ است که در سال 1966 تاسیس شد. این دانشگاه شامل 5 دانشکده است و طیف گسترده ای از دوره های دانشگاهی را ارائه می دهد. مرجع عمومی آموزش کاربردی که در سال 1982 تاسیس شد تا نیاز به آموزش های فنی و حرفه ای را پر کند و 2 هدف دارد. یکی تأمین و توسعه مهارت های نیروی کار ملی برای تأمین خواسته های یک کشور در حال توسعه و دیگری ارائه آموزش به دانشجویان برای داشتن شغلی فراتر از صنعت نفت. بزرگترین موسسه خصوصی برای تحصیل کارشناسی در کویت دانشگاه آزاد عرب است که نزدیک به 60% از کل دانشجویان کارشناسی خصوصی را تشکیل می دهد.

تعدادی موسسه دانشگاهی وجود دارد که توسط وزارت تحصیلات عالی شناخته می شوند شامل:

  • دانشگاه علم و صنعت خلیج فارس
  • دانشگاه آزاد عرب
  • کالج استرالیا کویت
  • دانشگاه آمریکایی کویت
  • کالج آمریکایی خلیج فارس
  • دانشکده تجارت کویت ماستریخت
  • کالج باکس هیل کویت
  • دانشگاه آمریکایی در خاورمیانه

تحصیل در مقاطع مختلف کویت و مدارس

تحصیل در مقاطع مختلف کویت و مدارس

کویت دارای مدارس مختلف خصوصی و بین المللی است و این مدارس اکثرا پذیرای دانش آموزان خارجی و یا مهاجر هستند. سیستم آموزش در این موسسات هماهنگ با سیستم دولتی در کویت است و فقط برنامه های اضافی و اختیاری در این مدارس ارائه می شود. در :جدول زیر برخی از این مدارس معرفی شده اند

شرحنام مدرسه
تنها مدرسه ای در کویت است که برنامه کامل بین المللی را ارائه می دهد و توسط شورای مدارس بین المللی (CIS) و انجمن کالج ها و مدارس ایالات میانه (MSA) معتبر شناخته شده است. تقریباً 50% دانشجویان کویتی هستند و فارغ التحصیلان عمدتا به دانشگاه های برجسته ایالات متحده می روند یا در کویت می مانند.مدرسه بین المللی آمریكا (AIS)
از یک کودکستان، معروف به مدرسه آفتاب، به یک مرکز بزرگ آموزشی تبدیل شده است. فارغ التحصیلانی از دانشگاه های برجسته انگلستان، از جمله آکسفورد و ادینبورگ داردمدرسه بریتانیایی کویت
قدیمی ترین مدرسه خصوصی تاسیس شده در کویت که در سال 1953 تاسیس شد. از زمان افتتاح مجدد آن در سال 1991 (با یک تعطیلی کوتاه)، این مدرسه توسعه یافته و شامل یک پیش دبستانی و چندین مورد اضافی مدرن است. یکی از 12 انجمن مستقل مدارس مقدماتی (IAPS) در خاورمیانه است.مدرسه انگلیسی
در سال 1997 تأسیس شد و توسط شورای مدارس مستقل (CIS) و انجمن کالج ها و مدارس ایالات میانه (MSA) معتبر شناخته شد. مدرک بین المللی یا کسب گواهینامه IB را ارائه می کند. اکثر دانش آموزان تبعه عرب یا متولد کویت هستند و فارغ التحصیلان در دانشگاه های برجسته ایالات متحده (از جمله Ivies) و همچنین در دانشگاه های بزرگ در سراسر جهان پذیرفته می شوند.آکادمی خلاقیت آمریکا (ACA)

توسعه آموزش در کویت

توسعه سیستم آموزشی کویت را می توان تا حد زیادی به ثروتی که منابع نفتی به کشور آورده است نسبت داد و این مکمل سیاست عملگرا دولت برای ارائه آموزش استاندارد بین المللی به همه کویتی های متقاعد است. در اوایل قرن بیستم، امکانات آموزشی بسیار کمی در کشور وجود داشت. با این وجود، از سال 1939 با تحت کنترل قرار گرفتن بخش آموزش در دولت، 17 مدرسه که آموزش با کیفیت ارائه می دادند، تا سال 1945 تأسیس شدند. تا سال 1960، حدود 45000 دانش آموز از جمله 18000 دختر، در سیستم آموزشی کویت ثبت نام کردند.

تحصیل در سال 1965 اجباری شد و در سال 1967، سیستم مدارس خصوصی با کمک دولت پا در سیستم آموزش گذاشت. دولت کویت به کلیه دانشجویان کویتی که در دانشگاه ها و موسسات ایالات متحده، انگلستان و برخی دیگر از کشورها فعالیت می کنند بورسیه می دهد. از اوایل قرن 21، وزارت آموزش و پرورش در مرحله اول تلاش کرده است تا اهداف کلی و بلند مدت آموزش را تا سال 2025 آماده کند. جهت اخذ ویزای دانشجویی کویت مقاله لینک شده را مطالعه کنید و برای مهاجرت تحصیلی و اخذ مشاوره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *