مهاجرت سرمایه گذاری در مجارستان

نوآفرینی در مجارستان

نوآفرینی در مجارستان

نوآفرینی در مجارستان در حوزه های معین تعریف شده است و شما می توانید با ایده های جدید خود در این کشور ویزای مخصوص را دریافت کرده است. از 7 آوریل 2020، اقدامات مهم در مجارستان به عنوان بخشی از برنامه اقدام حفاظت از اقتصاد آنها اعلام شد. این طرح در پاسخ به وضعیت اضطراری اقتصادی اعلام شده در طول همه گیری کووید-19 و در کنار بهبودی مداوم مجارستان از بحران بدهی اروپا و بحران مهاجران ایجاد شد.

با نگاهی به فعالیت ‌های جداگانه مرتبط با علم و فناوری، تصویر کلی در سال گذشته بهبود یافته است، با این حال برخی از عناصر ضعف نشان می‌دهند، در حالی که شدت تحقیق و توسعه، ارزش افزوده تولید و شدت فناوری بالا از نقاط قوت اقتصاد مجارستان است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص نوآفرینی در مجارستان مشاور شماست.

جایگاه نوآفرینی در مجارستان

صنعت بهداشت بیش از هر زمان دیگری حمایت قابل توجهی را دریافت می کند به طوری که محصولات شرکت های داروسازی مجارستانی و تولید کنندگان لوازم پزشکی با درصد بیشتری در مراقبت های بهداشتی مجارستان ظاهر می شوند. موسسات تحقیقاتی دانشگاهی و شرکتی از طریق آژانس نوآوری صنعت سلامت بودجه دریافت خواهند کرد. به منظور حمایت از کارفرمایان، برنامه های ضمانت اعتبار و سرمایه برای افزایش نقدینگی شرکت ها اعلام می شود. این کمک ‌ها می‌تواند از کسب ‌و کارهای مجارستانی نه تنها در برابر سقوط اقتصادی، بلکه به همان اندازه از خریدهای خارجی محافظت کند.

75000 نفر در مشاغلی که به دلیل نداشتن مدرک زبان در حال حاضر در مشاغل نیازمند مدرک ثانویه هستند از تعهد شرکت در آزمون زبان خارجی رها شده اند. این معافیت شامل کلیه دانشجویانی می شود که تحصیلات عالی خود را تا 31 آگوست 2020 با موفقیت به پایان رسانده اند. ارائه %40 حمایت دستمزد برای 3 ماه برای مشاغل تحقیق و توسعه در نظر گرفته شده است. فراخوان برای پیشنهادهایی با تخصیص صدها میلیارد فورینت برای شرکت هایی منتشر می شود که نیروی کار خود را برای اهداف توسعه فناوری، حفاظت از محیط زیست و پروژه های بهره وری انرژی حفظ می کنند. در پاسخ به تعطیلی شرکت ها، آموزش آنلاین برای کارگران سازماندهی خواهد شد.

بخش های مورد نیاز نوآفرینی در مجارستان

بخش ‌هایی که بیشتر تحت تأثیر COVID-19 قرار گرفته ‌اند و صنایعی با سنت‌ های گسترده در مجارستان می‌توانند انتظار بودجه بیشتری داشته باشند. صنعت ساخت ‌و ساز، حمل ‌و نقل، لجستیک، گردشگری، صنعت خلاق، صنعت سلامت و صنایع غذایی همگی به کمک ‌های مالی توسعه و کاهش مالیات، علاوه بر در دسترس بودن وام‌ های ترجیحی و برنامه ‌های سرمایه، دسترسی خواهند داشت. در رابطه با هدف نهایی که در بالا ذکر شد، می‌توان دید که چگونه مجارستان در حال حاضر سیاست ‌های خود را برای تحقق اهداف خود، در صنعت گردشگری تقویت می‌کند. مجارستان در حال حاضر با بازگشایی تدریجی مرزهای مجارستان و آلمان، همکاری خود با اتحادیه اروپا را تقویت می کند. آلمان مهم ترین بازار مبدا مجارستان است و تعداد گردشگران آلمانی که از مجارستان بازدید می کنند در سال های اخیر %20افزایش یافته است.

این واقعیت که می توان انتظار افزایش قابل توجهی در سفرهای خود سازماندهی پس از پایان همه گیری ویروس کرونا را داشت، ممکن است منجر به گسترش مجدد روابط گردشگری دوجانبه شود. در سال گذشته، سهم کل گردشگری در تولید ناخالص داخلی مجارستان از %10 فراتر رفت و تعداد شب های مهمان در 10 سال گذشته %60 افزایش یافته است. علاوه بر این، بیش از 2 میلیون از مجموع 31.3 میلیون شب مهمان در مجارستان در سال 2019 مربوط به 624000 گردشگر آلمانی است که از این کشور بازدید کرده اند. دو کشور با این برنامه ‌ها به آینده نگاه می‌کنند و در مورد احیای صنعت خودرو بحث می‌کنند که پس از گردشگری نیز در اولویت خواهد بود، زیرا بخش بزرگی از هر دو اقتصاد است.

اقتصاد و نوآفرینی در مجارستان

اقتصاد و نوآفرینی در مجارستان

مجارستان مایل است در برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات اجتماعی با هدف خروج از بحران ویروس، راه‌اندازی مجدد فرآیندهای تولید و بازگرداندن عملکرد بدون مانع از بازار داخلی، شریک حامی و ابتکاری دولت برلین باشد. همکاری بین کشورها به تقویت بخش گردشگری کمک می کند. بخشی که اولین و مهم ترین ضربه را از بحران COVID-19 وارد کرد. بنابراین، دولت مجارستان نیز 1.74€ میلیارد (یورو) بودجه در چارچوب برنامه اقدام حفاظت از اقتصاد به بخش گردشگری ارائه می کند. مالیات گردشگری نیزبه حالت تعلیق درآمده است و €434 میلیون (یورو) برای پروژه های توسعه ای در خصوص اقامتگاه های توریستی در نظر گرفته شده است.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص نوآفرینی در مجارستان هستید:

معیارنمره از 100%
ارزش افزوده تولیدی13%
بهره وری50%
تمرکز تحقیق33%
ثبت اختراع48%

مهم ترین زمینه نوآفرینی در مجارستان

اخیراً، مجارستان استراتژی جدید هوش مصنوعی خود را در دانشگاه دبرسن ارائه کرد تا مشخص کند چه فعالیت‌هایی برای تحقق آن از طریق تعیین اصول اساسی، حوزه‌های تمرکز فناوری و پروژه‌ها لازم است. مجارستان مایل است از فرصت های هوش مصنوعی بهره مند شود و مایل است یکی از برندگان این تغییرات تکنولوژیکی باشد. بر اساس استراتژی، مجارستان باید جامعه و اقتصاد خود را برای این واقعیت آماده کند که این فناوری در راه است، این فناوری در حال حاضر وجود دارد و باید تمام تلاش خود را برای استفاده از آن انجام دهند. یکی از حوزه‌ های مهم این استراتژی این است که فناوری و هوش مصنوعی باید برای آسان‌ تر کردن زندگی‌ به کار گرفته شوند. ما در زندگی روزمره خود از هوش مصنوعی استفاده می کنیم بدون اینکه اغلب متوجه آن باشیم.

تا سال 2030 هوش مصنوعی می تواند 11% تا %14 از تولید ناخالص داخلی مجارستان را به عهده بگیرد. یک آزمایشگاه ملی هوش مصنوعی در حال حاضر تأسیس شده است، این کشور به طرح های فنلاندی ملحق شده است و برای حدود 1 میلیون نفر هدف تعیین کرده است تا از طریق دوره های آموزشی مختلف، سطح دانش اولیه در مورد هوش مصنوعی را داشته باشند. همه اینها تعهد اولیه مجارستان را به استراتژی و تمایل به میزبان خوب برای تحقیق و توسعه همانطور که Palkovics امیدوار است، تقویت می کند. به همین ترتیب ایده های نوین و کاربردی را از سوی اشخاص بین المللی نیز مورد بررسی قرار می دهد تا بهترین ها را جذب کند.

اخذ ویزای نوآفرینی در مجارستان

یک برنامه اقامت کارآفرین مجارستان وجود دارد که به لطف آن سرمایه گذارانی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند، می توانند استارت آپ مجارستان را افتتاح کنند و آن را به سطح اروپایی برسانند. فرآیند ثبت شرکت های تجاری در مجارستان ساده تر و سریعتر از سایر کشورها است. علاوه بر این، میزان حداقل سرمایه گذاری در یک استارت آپ کم است. یک سرمایه گذار خارجی در مجارستان باید یک شرکت تجاری باز کند. در این صورت حضور شخصی موسس استارت آپ در مجارستان ضروری است. کارآفرین باید در دسترس بودن حداقل مقدار سرمایه گذاری مورد نیاز €10500(یورو) را تأیید کند. مالک باید یک استارت آپ ثبت کند. فقط 1-2 روز کاری طول می کشد. یک تاجر یک طرح تجاری دقیق برای تأیید نیاز به ویزا ارائه می دهد.

در لیست زیر شاهد شرایط عمومی اخذ این نوع ویزا و کار آفرینی در مجارستان می باشید:

  • اگر فقط تابعیت کشور ثالث را دارید.
  • اگر با یک شهروند EEA که عضو خانواده او محسوب می شوید وارد مجارستان نمی شوید یا به آن ملحق نمی شوید.
  • اگر به عنوان یک کارآفرین خصوصی در مجارستان کار خواهید کرد.
  • اگر توسط یک سازمان مجارستانی استخدام نخواهید شد.
  • دوره اعتبار: حداقل 91 روز

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری مشاور و راهنمای مسیر شماست و می توانید سوالات خود را از مشاوران این مجموعه بپرسید.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در مجارستان

در بخش زیر پاسخ سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در مجارستان آمده است:

  • شرایط ویزای نوآفرینی در مجارستان چیست؟ با ارائه بیزینس پلن، ثبت شرکت در مجارستان و حداقل هزینه 10500€ (یورو) به شرط حضور در مجارستان برای اخذ ویزای نوآفرینی در مجارستان اقدام کرد.
  • بخش های مورد نیاز نوآوری در مجارستان کدامند؟ صنعت ساخت ‌و ساز، حمل ‌و نقل، لجستیک، گردشگری، صنعت خلاق، صنعت سلامت و صنایع غذایی از بخش های مورد نیاز نوآوری در مجارستان هستند.
  • مزایای نوآفرینی در مجارستان چیست؟ کسب اقامت مجارستان از طریق نوآفرینی، ویزای شنگن، کسب درآمد و ایجاد رزومه عالی در اروپا
  • مهم ترین بخش نوآفرینی در مجارستان چیست؟ مهم ترین بخش نوآفرینی در مجارستان هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات است و تا سال 2030 هوش مصنوعی  11% تا %14 از تولید ناخالص داخلی مجارستان را در بر می گیرد.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *