مهاجرت تحصیلی اسلواکی

رشته همه گیرشناسی در اسلواکی

رشته همه گیرشناسی در اسلواکی

اسلواکی کشوری جذاب در قلب اروپا است و رشته ای همچون رشته همه گیرشناسی در اسلواکی راهی برای پیوستن به جمع دانشجویان بین المللی است. جمهوری اسلواکی کشوری پر جنب و جوش و مدرن است که پذیرای دانشجویان از سراسر جهان است. دانشجویانی که به دنبال تجربه منحصر به فرد تحصیل در خارج از کشور هستند، جایی بهتر از اسلواکی وجود ندارد. تحصیل در خارج از کشور در جمهوری اسلواکی فرصتی عالی برای رشد علمی، شخصی و حرفه ای فراهم می کند و از سوی دیگر به جهت اهمیت بهداشت و درمان در سطح عالی در این کشور، تحصیل و کار در رشته های پزشکی دارای اعتبار و درآمد بالایی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در طی سالهای گذشته در طول فعالیت های مهاجرتی خود، تجارب بیشماری در اعزام دانشجو کسب نموده که در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

جذابیت تحصیل رشته همه گیرشناسی در اسلواکی

دلایل تحصیل در خارج از کشور در اسلواکی نخست به استانداردهای عالی آموزشی و پژوهشی این کشور باز می گردد. در اسلواکی، مؤسسات آموزش عالی بسیاری وجود دارد که طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی را در تمام سطوح ارائه می دهند. دانشجویان کشورهای مختلف می توانند برای دوره های کوتاه مدت، تحقیقاتی یا دوره های بلند مدت به اسلواکی بیایند. این کشور دارای برخی از بهترین موسسات آموزش همچون دانشگاه Istropolitana است.البته پیشرو و بزرگترین دانشگاه در جمهوری اسلواکی دانشگاه Comenius است. موضوع دیگر این است که زندگی در اسلواکی مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل و زندگی در مقایسه با کشورهای اروپای غربی پایین است. اگر برنامه تحصیلی به زبان اسلواکی باشد، هیچ شهریه ای دریافت نمی شود. با این حال اگر به هر زبان خارجی دیگری باشد، شهریه دریافت می شود. در مورد زبان نیز باید گفت که جای نگرانی نیست.

در حین تحصیل و زندگی در اسلواکی می توان زبان محلی خود را یاد گرفت. با گوش دادن مداوم و تمرین زبان گفتاری، می توان زبان اسلواکی را به راحتی یاد گرفت. تحصیل در اسلواکی راهی موثر برای یادگیری زبان است. نکته دیگر جذاب در مورد اسلواکی این است که در حین تحصیل در خارج از کشور در اسلواکی، نه تنها با دوستان خود آشنا می شوید، بلکه با کار پاره وقت، داوطلبانه یا کارآموزی، تماس های حرفه ای نیز ایجاد می کنید و در نهایت می توان گفت که وزارت آموزش، علوم، تحقیقات و ورزش اسلواکی بورسیه های زیادی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد، مانند بورسیه های دولتی اسلواکی، بورسیه های وزارت آموزش اسلواکی، برنامه بورسیه ملی و بسیاری دیگر.

جذابیت تحصیل رشته همه گیرشناسی در اسلواکی

ویزای تحصیل رشته همه گیرشناسی در اسلواکی

اگر تحصیل در اسلواکی بیش از 90 روز طول بکشد، دانشجو نیاز به مجوز دارد و برای دارنده ویزای دانشجویی اسلواکی، یک سند ویژه صادر می شود. ویزای دانشجویی اسلواکی یک این ویزای شنگن است که در قلمرو 27 کشور دیگر حوزه شنگن معتبر است و به دارنده آن اجازه می دهد آزادانه در سراسر اروپا سفر کنند. می توانید مدارک را از طریق ایمیل به کنسولگری اسلواکی ارسال کنید. اگر فرم به اشتباه پر شود، به احتمال زیاد درخواست رد خواهد شد. متقاضی شخصا مدارک را ارسال می کند و باید هنگام دریافت ویزا حضور داشته باشد. این یک نیاز مهم است، بنابراین، شرکت دانشجوی آینده در فرآیند اخذ ویزا اجباری است. مدارک مورد نیاز دیگر هنگام درخواست ویزای اسلواکی عبارتند از اصل شناسنامه کپی های تایید شده آن، پاسپورت معتبر بین المللی و فتوکپی ویزای قبلی در صورت وجود.

در جدول زیر سایر مدارک موردنیاز برای ویزای دانشجوی اسلواکی اشاره شده است:

ردیفمدارک موردنیاز
12 عکس – 3.5 × 4.5 سانتی متر که به وضوح چهره متقاضی را نشان می دهد
2دعوتنامه از یک موسسه آموزشی در اسلواکی و تایید پذیرش شما
3رسیدی که تأیید می کند هزینه کنسولی پرداخت شده است
4سندی که تأیید می کند متقاضی دارای مقدار پول لازم برای زندگی در اسلواکی است. بدون داشتن مدرکی مبنی بر تمکن مالی، دانشجو از دریافت ویزا محروم می شود.
5تأیید اینکه دانش آموز مکانی دارد که در سال آینده در آن زندگی خواهد کرد. این می تواند یک قرارداد اجاره، اجاره فرعی یا سندی باشد که تسویه حساب در محل اقامت دانشجویی را تایید می کند.
6گواهی رفتار خوب در کشور متبوع متقاضی
7کپی تمام اسناد ذکر شده

شرایط ویزای تحصیل رشته همه گیرشناسی در اسلواکی

رویه دریافت ویزای دانشجویی برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در اسلواکی به این شکل است که درخواست به بخش کنسولی سفارت اسلواکی ارسال می شود و از آنجا به شعبه منطقه ای وزارت امور داخله ارسال می شود تا کارشناسان در آنجا تصمیم گیری کنند. مدارک به زبان اسلواکی باید ارسال شوند و کلیه گواهی های خارجی باید به آن ترجمه شده و توسط یک دفتر اسناد رسمی تایید شود. از سوی دیگر ارائه اصل مدارک ضروری است، اما در صورت عدم امکان، کپی ها نیز توسط یک دفتر اسناد رسمی اسلواکی تایید می شود. اگر بیش از 180 روز از صدور سند گذشته باشد، پذیرفته نمی شود. همچنین گذرنامه مورد نیاز است که اعتبار آن حداقل 90 روز بیشتر از مدت اعتبار ویزای درخواستی باشد. همچنین باید هزینه کنسولی بپردازید که مقدار آن به کشور محل اقامت شما بستگی دارد.

علاوه بر این با ورود به جمهوری اسلواکی، دانشجو باید در پلیس برای افراد خارجی ثبت نام کند و تحت معاینه پزشکی اجباری قرار گیرد که این موضوع به پرداخت 175$ (دلار) نیاز دارد. مدت زمانی که ویزای تحصیلی اسلواکی صادر می شود بستگی به دوره ای دارد که برای آن مورد نیاز است. معمولاً از 60 روز تجاوز نمی کند، اما در برخی موارد می تواند 120 روز باشد.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در اسلواکی

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در اسلواکی کار می کند، معمولاً حدود 3200€ (یورو) در ماه درآمد دارد که این حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است و از 1540€ (یورو) در ماه (حداقل حقوق) تا 5030€ (یورو) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال حقوق متوسط حقوق متوسط ​​3330€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست کار می کنند کمتر از 3330€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 3330€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25٪ از اپیدمیولوژیست ها کمتر از 2190€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75٪ از آنها بیش از 2190€ (یورو) درآمد دارند. همچنین 75% از اپیدمیولوژیست ها کمتر از 4350€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 4350€ (یورو) درآمد دارند.

تجربه یکی از معیارهای مهمی محسوب می شود که سطوح حقوقی را تغییر می دهد، یک اپیدمیولوژیست با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 1800€ (یورو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 2550€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند که 42% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 3350€ (یورو) در ماه به دست می آورد که 31€ (یورو) بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی رشته همه گیرشناسی در اسلواکی می باشد:

سطوح حقوقی رشته همه گیرشناسی در اسلواکیافراد علاقه مند به مهاجرت تحصیلی با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند درباره هزینه تحصیل و زندگی در اسلواکی و سایر مسائل لازم برای اتخاذ تصمیم درست، اطلاعات مفید را کسب نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *