مهاجرت سرمایه گذاری در ایتالیا

نوآفرینی در ایتالیا

مزایا نوآفرینی در ایتالیا

نوآفرینی در ایتالیا سال ها است جریان دارد و قدمت نوآفرینی به قدمت هنر باز می گردد. ایتالیا، تحقیقات و ارتباطات بحرانی را تجربه کرده‌. از جمله این عوامل، توجه اندک به بخش هایی مانند تحقیق و توسعه، وجود چند شرکت بزرگ و متوسط، خرید بسیاری از شرکت های نوآور ایتالیایی توسط شرکت های چندملیتی خارجی، مشکل در تامین مالی نوآوری و درصد اندک است.

فارغ التحصیلان و همچنین اختلاف شمال و جنوب که همیشه در کشور ما وجود داشته است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص نوآفرینی در کشور نوآفرینی در ایتالیا مشاوره ارائه می دهد.

جایگاه نوآفرینی در ایتالیا

به دلیل از دست دادن تولید و کاهش سرمایه گذاری که بر شرکت های ایتالیایی تأثیر گذاشته است، نوآوری به شدت کاهش یافته است. تنها در زمان‌ های اخیر، به لطف راه ‌اندازی Industry 4.0، وضعیت شروع به تغییر کرده است. سهم اصلی در این تغییر با گسترش مشوق ‌های مالیاتی، استراتژی تخصصی ملی هوشمند و تأمین بودجه برای دانشگاه‌ های شایسته بوده است. در سال ‌های اخیر، وزارت توسعه ایتالیا شروع به ارائه اصلاحات سیاسی برای حمایت از تحقیقات در ایتالیا و سرمایه ‌گذاری ‌های نوآورانه شرکت ‌ها کرده است، اگرچه سیاست واقعی برای تقویت شرکت ‌ها برای کسب مهارت ‌های فنی برای رقابت با سایر کشورهای اروپایی کافی نیست. مطمئناً، سیاست ‌های جدید برای دانشگاه و برنامه صنعت حوزه‌ های اولویتی را که لازم است منابع روی آنها متمرکز شود، مشخص کرده‌اند، اگرچه این سیاست ‌ها به تعداد کمی از شرکت ‌های فعال در نوآوری دیجیتال می‌پردازند.

در دنیایی که به سرعت تغییر می‌کند، همگام شدن با تغییرات و اتخاذ استراتژی‌ های سیاسی برای نوآوری بسیار مهم است. تغییرات تکنولوژیک منجر به دگرگونی بنیادی نمایی می شود. یک مثال خوب برای درک آن، این هوش مصنوعی است که امکان انجام کارهایی را می دهد که قبلاً انجام آنها غیرممکن و دشوار بوده و همچنین تصور می شود. مثال دیگری را شبکه‌های اجتماعی می‌زنند که نحوه ارتباط بین مردم را تغییر داده و بهبود بخشیدند. ظرفیت نوآوری کمیاب آینده ‌های احتمالی را محدود می‌کند، به مبارزه با رکود کمکی نمی‌کند و از رشد حمایت نمی‌کند.

در لیست زیر شاهد بخش های مهم نوآفرینی در ایتالیا هستید:

  • زیست محیطی
  • مد
  • پزشکی
  • تلفن همراه

در جدول زیر شاهد نرخ نوآفرینی در ایتالیا هستید:

سالنرخ نوآفرینی
2021%50
2022%40
2023%40

مزایا نوآفرینی در ایتالیا

مزایای نوآفرینی در ایتالیا

نوآوری در قابلیت ها و فرآیندهای سازمان برای ارائه خدمات به جای محصولات به تنهایی توصیف می شود. ایتالیا دومین تولید کننده بزرگ در اتحادیه اروپا است و رهگذری در دیجیتالی شدن و اتوماسیون ساخت سنتی است. Industry 4.0 کمک قابل توجهی به اهداف پایداری ایتالیا خواهد بود. این پروسه تولید هوشمند را با پیوند خطوط تولید فیزیکی و عملیات با دستگاه‌ های متصل، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ML برای ایجاد یک اکوسیستم پیوسته ارائه می‌کند. بر روی فرآیندهای تولید و مدیریت زنجیره تامین متمرکز شده است. این رویکرد فرصتی را برای پیوند بهتر فناوری، مهارت ها و منابع برای افزایش پایداری با اعمال اهرم کارایی بیشتر برای کاهش اثرات زیست محیطی ارائه می دهد.

صنعت مهندسی نیز از Industry 4.0 بهره می برد. به عنوان مثال، رولد که مکانیزم های قفل ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی را می سازد، از طریق این انتقال، گردش مالی خود را %8 افزایش داده است. از نمونه سازی سریع و داشبوردهای دیجیتال برای بهبود کارایی و پایداری استفاده می کند. مزایای Industry 4.0 به بخش‌های دیگر مانند شرکت‌های آب و برق تبدیل شده است. این در حال حاضر در میلان اتفاق می افتد، که اخیرا L’INNESTO را راه اندازی کرده است، یک پروژه مسکن اجتماعی بدون کربن که برای نشان دادن استراتژی های پایداری شهر طراحی شده است. این شامل مدیریت پایدار منابع آب، پایانه های شارژ خودروهای برقی و ناوگان خودروهای همسایه مشترک است. برای صنعت مد ایتالیا، کاهش اثرات زیست محیطی در دستور کار قرار دارد. خانه های مد به دنبال ایجاد رویکردی پایدارتر و مسئولانه از نظر زیست محیطی هستند.

معایب نوآفرینی در ایتالیا

مطمئناً ثبت شرکت در ایتالیا و سیاست‌ های که بر هزینه‌ های عمومی در بخش فناوری تأثیر گذاشت، بر رشد اقتصادی این کشور تأثیرگذار است. آنچه مشهود است این است که اعتبارات دانشگاه و نهادهای تحقیق و توسعه دولتی و خصوصی جزو اولویت های سیاسی دولت های گذشته از دهه 1980 نبوده است. این امر با کاهش %19 بودجه عمومی برای تحقیقات بین سال‌های 2008 تا 2016 نشان می‌دهد، در حالی که در بقیه اروپا وضعیت متفاوت بوده و هست. این کاهش در تحقیقات عمومی و فعالیت‌های دانشگاهی مربوط به دوره ‌ای است که در آن محققان ایتالیایی بهبود قابل توجهی در تولید علمی ثبت کردند. در واقع، همچنان در حال رشد است و ایتالیا در این مورد بالاتر از فرانسه و آلمان قرار دارد.

اما به دلیل افول سیستم تحقیقات عمومی، موفقیت علمی ایتالیا می تواند موقتی باشد و به دلیل کوچک شدن سیستم عمومی ناپدید شود. همچنین به همین دلیل است که محققان جوان تر به خارج از کشور مهاجرت می کنند، جایی که فرصت های شغلی و بودجه تحقیقاتی بهتر است و شایستگی ها به رسمیت شناخته می شود. کاهش بودجه برای دانشگاه ها و کاهش بودجه عمومی در استارت آپ ایتالیا منجر به کاهش ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا شده است و این ضعف بر تحصیلات دانشگاهی نیز تأثیر می گذارد. تحصیلات و مهارت ‌های کارگران از چارچوب اقتصادی که در آن فناوری ‌های متوسط ​​به پایین غالب است، فرصت ‌های شغلی کمی برای فارغ ‌التحصیلان، راکد بودن بهره ‌وری و شکاف قابل توجهی از نظر نوآوری و رقابت در مقایسه با کشورهای اصلی اروپایی رنج می‌برد.

در نمودار زیر شاهد میزان فرصت های شغلی در ایتالیا هستید:

میزان فرصت های شغلی در ایتالیا

ویزای نوآفرینی در ایتالیا

ویزای استارت آپ ایتالیا، ویزای کار مستقل، 1 ساله، قابل تمدید، برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا است که قصد راه اندازی یک استارت آپ نوآورانه در خاک ایتالیا را دارند. این امر توسط دولت ایتالیا با به اصطلاح Decreto Flussi در سال 2013 معرفی شد و به همان شکل برای کلیه احکام جریان سالانه بعدی که توسط رئیس شورای وزیران صادر شد تمدید شد. در مقایسه با روش معمول برای دریافت ویزای کار مستقل، درخواست ویزای راه اندازی ساده ، تسریع شده و کاملا دیجیتالی شده است. برای دریافت ویزا سه مرحله وجود دارد: 1. ارسال درخواست و 2. ارزیابی سریع درخواست و انتشار Nulla Osta 3. اعطای ویزا و ورود به ایتالیا. درخواست برنامه ویزای راه اندازی ایتالیا باید از طریق ایمیل به آدرس مشخص شده توسط MISE ارسال شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص سرمایه گذاری در ایتالیا مشاور و راهنمای شماست.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در ایتالیا

در قسمت زیر سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در ایتالیا پاسخ داده شده است:

  • شرایط اخذ ویزای نوآفرینی در ایتالیا چیست؟ سرمایه گذاری حداقل 50000€ (یورو) و تایید طرح ابتکاری توسط کمیته ای از نمایندگان اکوسیستم ابتکاری
  • معایب نوآفرینی در ایتالیا چیست؟ نرخ بالای بیکاری، بروکراسی زیاد، کمبود بودجه و حمایت برای کارآفرینی
  • بهترین شهرهای ایتالیا برای نوآوری کدامند؟ تورینو، رم و میلان از بهترین شهرهای ایتالیا برای نوآوری هستند.
  • بخش های مهم نوآفرینی در ایتالیا کجاست؟ زیست محیطی، مد، پزشکی، خدمات دیجیتال و تلفن همراه از بخش های مهم نوآفرینی در ایتالیا هستند.
4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *