مهاجرت تحصیلی اندونزی

نوآفرینی در اندونزی

نوآفرینی در اندونزی

نوآفرینی در اندونزی برای مدیریت توسعه اقتصادی و اجتماعی به طور پایدار، عادلانه و مولد نیاز به تکیه بر دانش و نوآوری دارد. کشورهای در حال توسعه که از دام درآمد متوسط ​​بیرون آمده اند، از اقتصاد استخراجی به اقتصاد مبتنی بر دانش فراگیر تبدیل شده اند، اقتصادی که قدرت آن ناشی از تولید، توزیع و استفاده از دانش و اطلاعات است. کشورهای دارای اقتصاد دانش بنیان ثابت کرده اند که در مواجهه با مسائل نوظهور مانند همه گیری COVID-19

انعطاف پذیرتر هستند. اکوسیستم دانش و نوآوری به عنوان کلید اصلی اقتصاد مبتنی بر دانش، باید شکل گرفته و به طور مستمر بهبود یابد تا به زیربنای توسعه تبدیل شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط سرمایه گذاری در اندونزی مشاور و راهنمای شما می باشد.

جایگاه نوآفرینی در اندونزی

یک اقتصاد به طور پیوسته در حال رشد در کشور اندونزی حاکم است. اقتصاد اندونزی در 20 سال گذشته پس از پشت سر گذاشتن بحران های متعدد در سال های 1997-1998 به طور پیوسته رشد کرده است. اندونزی در حال حاضر دهمین بازار بزرگ جهان است. مصرف خصوصی کالاها و خدمات عامل کلیدی در پیشبرد این رشد اقتصادی بوده است. نزدیک به نیمی از جمعیت اندونزی جوان و فعال هستند که نشان دهنده پتانسیل رشد بیشتر است. اقتصاد اندونزی هنوز به شدت به منابع طبیعی وابسته است، اما اراده سیاسی برای دور شدن از این وابستگی وجود دارد. هدف توسعه یک اقتصاد مبتنی بر نوآوری با توسعه اقتصادی فراگیر در قلب آن است. دولت اندونزیGoI تعهد خود را به توسعه قابلیت های نوآوری ابراز کرده است.

حمایت از علم و فناوری به چند روش انجام می پذیرد. با تأمین منابع انسانی، امکانات، پشتیبانی نهادی و شبکه ای و همچنین ایجاد پارک های علمی و فناوری جدید برخی از بخش ‌ها مانند اقتصاد دیجیتال و خلاق نوید بخش هستند. با این حال، هنوز شکاف ‌هایی در زیرساخت ‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT وجود دارد و کیفیت آموزش در مناطق مختلف ثابت نیست، که مانع از پتانسیل نوآوری می‌شود. به طور کلی، سیستم اندونزی با فقدان هماهنگی و توافق بین سیاستگذاران نوآوری مشخص می شود. دیدگاه های رقابتی در مورد اولویت های نوآوری در هر دو بخش خصوصی و دولتی منجر به ناکارآمدی می شود. حاکمیت تحقیق و توسعه عمومی پراکنده با سرمایه گذاری اندک بخش خصوصی در تحقیق و توسعه همراه است.

برنامه نوآفرینی در اندونزی

هزینه های بودجه شاخص اصلی است که در حال حاضر برای تعیین عملکرد سازمان های دولتی استفاده می شود. وزارت دارایی این قدرت را دارد که تعیین کند آیا یک برنامه در سال آینده بر اساس هزینه های امسال ادامه خواهد یافت یا خیر. بنابراین، Kemenkeu مسلماً به تأثیرگذارترین آژانس تبدیل شده است که عملیات را بر سیاست استراتژیک و طراحی برنامه اولویت می دهد. این به فقدان عمومی تفکر استراتژیک و اولویت بندی در پرداخت بودجه عمومی تحقیق و توسعه کمک کرده است. Kementan وزارت کشاورزی یک بازیگر کلیدی برای سیاست های نوآوری مرتبط با کشاورزی است.  Balitbangtan آژانس اندونزی برای تحقیق و توسعه کشاورزی)، یک موسسه تحقیقاتی عمومی در Kementan، تاسیس‌ترین موسسه تحقیقاتی عمومی در اندونزی است و بزرگترین بودجه دولتی را برای تحقیق و توسعه دریافت می‌کند.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در زمینه نوآفرینی در اندونزی هستید:

نرخ نوآفرینی در سال 2022نرخ کارآفرینی در سال 2022نرخ اشتغال در سال 2022نرخ رشد اقتصاد در سال 2022
%41%72%70%50

چشم انداز نوآفرینی در اندونزی در اندونزی

چشم انداز نوآفرینی در اندونزی در اندونزی

آموزش های فنی و مدیریتی برای سیاست گذاران در دسترس است، اما این آموزش بر روی کسانی که در پست های ارشد هستند متمرکز است. این امر منجر به شکاف مهارتی بین سیاستگذاران ارشد و پایین‌تر شده است که مانع اجرای سیاست ‌ها می‌شود. تمرکز تلاش ‌های ارتقای مهارت بر کسانی که در خط مقدم اجرا هستند باید یک اولویت کلیدی باشد. به همین مناسبت برخی از موضوعات از طرح اکوسیستم دانش و نوآوری گرفته شده است. طرح کلی تلاش دولت اندونزی برای همکاری با شرکای اکوسیستم دانش خود برای تدوین استراتژی ها و توصیه هایی برای رویارویی با چالش های توسعه بزرگتر در سال های آینده، از طریق دانش و نوآوری است. همه اینها برای تلاش برای تقویت رشد اقتصادی اندونزی بسیار مهم است. استرالیا مفتخر است که به حمایت از دولت اندونزی برای استفاده از دانش برای سیاست گذاری مبتنی بر شواهد ادامه می دهد.

در چشم انداز اندونزی 2045، اندونزی به یک کشور توسعه یافته با درآمد بالا تبدیل می شود. تلاش برای دستیابی به این چشم انداز باید بر پایه دانش و نوآوری بنا شود. برای بهبود اکوسیستم دانش و نوآوری، 3 کار باید انجام شود. اول، اطمینان از اینکه استراتژی های اولویت دار در طرح اکوسیستم دانش و نوآوری در برنامه کاری دولت گنجانده شده است. این کار توسط تمام سطوح دولتی مربوطه انجام خواهد شد. دوم، اطمینان از ادغام طرح اولیه در برنامه توسعه ملی میان مدتRPJMN و همچنین در برنامه بلند مدت توسعه ملی برای 2025-2045. سوم، اطمینان حاصل می شود که روند گفتگوی چندجانبه به آرامی و به طور موثر اجرا می شود. او افزود که دانش دیگر فقط یک بخش نیست.

اقتصاد و نوآفرینی در اندونزی

اقتصاد اندونزی تا کنون عمدتاً بر منابع طبیعی و کارایی ساختار اقتصادی استوار بوده است. با آموختن از تجربیات کشورهای دیگر، ثابت شده است که یک اقتصاد فراگیر مبتنی بر نوآوری نه تنها باعث رشد اقتصادی می شود، بلکه فقر را نیز کاهش می دهد. زمانی که اقتصاد آن به کشوری با بیشترین درآمد در جهان تبدیل شد، چین نیز با اطمینان از توزیع یکنواخت درآمد، در کاهش سطح فقر موفق شد. اقتصاد مبتنی بر نوآوری نه تنها بر رشد، بلکه برابری اقتصادی و فقرزدایی است. برای دستیابی به این هدف، اندونزی باید بر نوآوری در بخش های برتر و مهم، یعنی بخش های مرتبط با منابع طبیعی و فناوری دیجیتال تمرکز کند. علاوه بر این، تحقیقات پایه و توسعه علمی باید همراه با تلاش برای ارتباط فعالان دانش با بازیگران تجاری ارتقا یابد.

اندونزی دهمین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین اقتصاد در اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) است. این کشور از سال 2000 میانگین نرخ رشد اقتصادی بالای %5 را حفظ کرده و گام های مهمی در کاهش فقر برداشته است. با این حال، تحلیل ‌های اقتصادی به تعدادی از عوامل محدودکننده پتانسیل رشد اندونزی اشاره می‌کنند، به‌ ویژه رشد کم بهره ‌وری و کاهش سرعت رشد در نیروی کار و صنایع تولیدی. تحولات فناوری می تواند تا سال 2040، $2.8 تریلیون (دلار) به اقتصاد اندونزی اضافه کند. فناوری نقش کلیدی در غلبه بر این محدودیت ها و تقویت رشد آینده دارد. پذیرش فناوری‌ های جدید به صنعت اجازه می‌دهد تا با استفاده کارآمدتر از منابع، توسعه محصول جدید و ورود به بازارهای جدید، بهره‌ ورتر شود.

ویزای نوآفرینی در اندونزی

با ویزای تجاری، کارآفرینان می توانند برای انجام فعالیت های تجاری و مطالعه بازار به اندونزی بیایند، اما اشتغال مجاز نیست. درخواست برای ویزای تجاری بسیار ساده تر از مجوز کار است. ویزای تجاری در اندونزی یک سال اعتبار دارد و به یک خارجی اجازه می دهد تا در هر بازدید 60 روز در اندونزی اقامت داشته باشد. بنابراین، ویزای تجاری برای بازدیدکنندگان مکرر مناسب است. این ویزا با هر بار ورود تا 60 روز اقامت می دهد. مزیت کلیدی این است که می توانید از همان ویزا به صورت نامحدود برای ورود به کشور استفاده کنید. شما مجبور نیستید ویزای تجاری را در هنگام مهاجرت تمدید کنید، همانطور که برای ویزا هنگام ورود یا ویزای اجتماعی تمدید می کنید. تمام ویزاهای تجاری باید توسط یک شخص حقوقی ثبت شده در اندونزی حمایت شود.

در نمودار زیر شاهد تعداد متقاضیان اخذ ویزای نوآفرینی در اندونزی می باشید:

اخذ ویزای نوآفرینی در اندونزی

مدارک لازم برای ویزای نوآفرینی در اندونزی

شرکت های خارجی و داخلی و همچنین دفاتر نمایندگی می توانند به عنوان حامی عمل کنند. همانطور که قبلا ذکر شد، این ویزا هرگونه استخدام را ممنوع می کند. در اندونزی اجازه دریافت حقوق ندارید. در صورتی که اسپانسر محلی ندارید یا تمایلی به استفاده از آنها ندارید، می توانید از یک نماینده به عنوان شرکت حامی نیز استفاده کنید. ویزای یکبار ورود به خارجی ها اجازه می دهد حداکثر برای مدت 6 ماه در اندونزی بمانند. ویزای اولیه 60 روز ورود به خارجی را پس از ورود فراهم می کند و می تواند 4 بار تمدید شود و هر تمدید اضافی 30 روز دیگر را فراهم می کند. لطفا توجه داشته باشید که این ویزا یک ویزای تجاری یک بار ورود است، نه ویزای چند بار ورود، بنابراین اگر کشور را ترک کنید، ویزا دیگر معتبر نخواهد بود. این سیاست به دلیل جمعیت اندونزی است.

برای دریافت ویزای تجاری در اندونزی از طریق سرمایه گذاری در اندونزی با حمایت یک نماینده، باید اطلاعات زیر را ارائه دهید:

  • کپی پاسپورت
  • صورت حساب بانکی
  • بلیط ‌های برگشتی
  • گزارش روند نوآفرینی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اقامت اندونزی از طریق سرمایه گذاری مشاور و پاسخگوی سوالات شما می باشد.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در اندونزی

در قسمت زیر سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در اندونزی پاسخ داده شده است:

  • شرایط اصلی اخذ ویزای نوآفرینی در اندونزی چیست؟ اخذ مجوز تجاری و ثبت شرکت و تصویب از وزارت دادگستری و حقوق بشر
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای نوآفرینی در اندونزی چیست؟ کپی پاسپورت، صورت حساب بانکی، بلیط ‌های برگشتی و گزارش روند نوآفرینی
  • مراحل نوآفرینی در اندونزی چگونه است؟ از لیست سرمایه گذاری منفی اطمینان حاصل کنید، بنیاد حقوقی درست را تأسیس کنید، انچام بروکراسی اداری، انتخاب محل شرکت، بررسی منابع مالی و در نهایت ثبت شرکت
  • ویژگی های نوآفرینی در اندونزی چیست؟ بازار بزرگ، جمعیت زیاد، نیروی کار فراوان، افزایش سرمایه گذاران خارجی و حمایت های مناسب برای کارآفرینی و سرمایه گذاری
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *