مهاجرت سرمایه گذاری در اوکراین

نوآفرینی در اوکراین

نوآفرینی در اوکراین

نوآفرینی در اوکراین در سال های اخیر به روال ثابت جریان داشته. طی 6 ماه گذشته، عناوین اخبار مربوط به تحولات داخلی اوکراین نگران کننده بوده. اما این داستان کامل نیست. اگرچه امیدهای سال گذشته برای نوسازی سیاسی و اقتصادی گسترده کم رنگ شده است، رویدادهای اوکراین آنقدرها هم که به نظر می رسد تیره و تار نیستند. اصلاحات گسسته اما قابل توجهی هم در دولت و هم در تجارت در حال انجام است.

در واقع، اوکراین خانه اقتصاد نوآوری رو به رشدی است که طیفی از اصلاحات را هدایت می کند که توسط نسل بعدی سیاست گذاران و کارآفرینان این کشور حمایت می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی برای مهاجرت و نوآفرینی در اوکراین با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

جایگاه نوآفرینی در اوکراین

اوکراین در حال پیشرفت آهسته در تعدادی از جبهه ها در سراسر کشور است. صندوق املاک دولتی هتل دنیپرو را که یکی از آثار باستانی شوروی است فروخت، کشور بی سر و صدا انقلابی در بازار گاز به راه انداخته است و اوکراین بسیاری از خدمات عمومی خود را دیجیتالی کرده است. این رویداد راه‌ هایی را که کمتر گزارش شده است، بررسی می‌کند که در آن اوکراین در جهت اصلاحات پیش می‌رود. استانداردهای بالا در آموزش فناوری در کنار هزینه های پایین حقوق و دستمزد، نیروی کار در اوکراین را به اصلی ترین دارایی با ارزش بخش فناوری کشور تبدیل کرده است. اوکراین به دلیل زیرساخت ‌ها، بازار و مؤسسات نسبتاً توسعه نیافته ‌اش تنها در جایگاه هفتاد و هفتم در زیرشاخص ورودی نوآوری قرار دارد، اما این کشور یکی از برترین دستاوردها و عملکردهای شاخص جهانی نوآوری است و به طور مداوم موقعیت خود را در این زمینه بهبود بخشیده است.

استراتژی با تعریف آنچه دولت به عنوان نوآوری می‌داند آغاز می‌شود که عبارت است از «ایجاد و به کارگیری دانش جدید برای بهبود جهان». این استراتژی همچنین آنچه را که دولت به عنوان مزایای اجتماعی نوآوری می‌بیند، مشخص می‌کند که نوآوری را برای رشد اقتصادی، افزایش بهره ‌وری و ایجاد مشاغل بیشتر و با درآمد بهتر حیاتی می‌ بیند. علاوه بر این، نوآوری را برای اجازه دادن به کسب ‌و کارها برای رشد و بهبود رقابت ‌پذیری بریتانیا حیاتی می ‌داند. مقابله با موانع و معکوس کردن کاهش سرعت نوآوری، هدف اصلی استراتژی است و به معیارهای کلیدی اشاره می کند که می خواهد تغییر دهد، از جمله تابلوهای رهبر بین المللی مانند شاخص جهانی نوآوری، بررسی سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی و داده های بین کشوری OECD که نوآوری را پوشش می دهد.

نمونه های نوآفرینی در اوکراین

شاخص 5 سال گذشته همچنین دارای نسبت بهره وری نوآوری %0.8 است که آن را در رتبه یازدهم جهان قرار می دهد. حتی زمانی که استارت ‌آپ ‌های موفق اوکراینی به مکان ‌هایی مانند دره سیلیکون نقل مکان می‌کنند. همانطور که بسیاری انجام می ‌دهند تا بتوانند از بودجه و زیرساخت برتر استفاده کنند. اغلب تیم‌ های تحقیق و توسعه را در اوکراین نگه می‌دارند. EBRD برنامه کوپن های نوآوری آب و هوا را به عنوان ابزاری نوآورانه راه اندازی کرد تا به شرکت های اوکراینی و بلاروسی، از توسعه دهندگان فناوری آب و هوا گرفته تا کسانی که به دنبال استفاده از آنها برای کاهش تأثیر خود بر محیط زیست یا کاهش هزینه های انرژی هستند، اجازه دهد تا از نوآوری های آب و هوایی خود استفاده کنند.

در جدول زیر رتبه نوآفرینی ها را در اوکراین مشاهده می کنید:

نوآفرینیرتبه
مد و پوشاک1
اپلیکشن ها2
مدیریت پسماندهای خطرناک3
دستکش سایبری4

در نمودار زیر شاهد بخش های نیازمند نوآفرینی در اوکراین هستید:

بخش های نیازمند نوآفرینی در اوکراین

نوآفرینی در حوزه آب و هوا در اوکراین

کوپن های نوآوری آب و هوا کمک هایی هستند که به شرکت ها کمک می کنند تا %75 از هزینه های خدمات واجد شرایط را تا سقف €50000 (یورو) (بدون مالیات بر ارزش افزوده) پوشش دهند. بنابراین انتظار می رود شرکت ها حداقل %25 از کل هزینه های خدمات را از منابع خود تأمین کنند. شرکت‌ هایی که نوآوری ‌های تغییرات آب و هوایی را با استفاده از بودجه کوپن نوآوری اجرا می‌کنند، باید این کار را همراه با شرکت‌هایی که خدمات ارائه می‌دهند، انجام دهند. ارائه دهندگان خدمات پیمانکارانی هستند که می توانند چنین پروژه هایی را اجرا کنند و از تمام تخصص های لازم پرسنل، تجهیزات و توانایی اجرای تغییرات آب و هوایی برخوردار باشند.

مزایا نوآفرینی در اوکراین

مزایا نوآفرینی در اوکراین

استارت آپ اوکراین ارائه دهندگان خدمات موسسات و شرکت هایی با انواع پروفایل های فعالیت تجاری هستند. به عنوان مثال، اینها دفاتر طراحی و آژانس ها، مؤسسات و شرکت هایی هستند که تحقیقات کاربردی مختلفی را انجام می دهند، از مالکیت معنوی محافظت می کنند، خدمات آزمایش و صدور گواهینامه و غیره را ارائه می دهند. چنین فناوری ‌هایی می‌توانند بسیار متفاوت باشند. از پیشرفت‌های فناوری اطلاعات که استفاده از انرژی را به تجهیزات کاهش می‌دهد، که استفاده کارآمد از منابع را ممکن می‌سازد. این برنامه توسط بانک اروپایی بازسازی و توسعه و مرکز مالی و انتقال فناوری آن با حمایت مالی تسهیلات همسایگی اتحادیه اروپا تامین می شود. Greencubator این برنامه را در اوکراین اجرا می کند و CIVITTA یکی از مجریان پروژه در بلاروس است.

تجزیه و تحلیل ارائه شده در آغاز استراتژی قوی است و انتخاب شاخص های کلیدی که دولت می خواهد تغییر دهد اهداف آنها را روشن می کند. برای موفقیت این استراتژی، دولت 4 رکن عملی را برای سرمایه گذاری در اوکراین انتخاب کرده است: حمایت از مشاغلی که می خواهند نوآوری کنند. جذب بهترین استعدادهای نوآوری جهان به اوکراین. تضمین اینکه مؤسسات نوآوری به نیازهای مشاغل و مکان ‌ها در سراسر این کشور برای گسترش رفاه خدمت می‌کنند. تحریک نوآوری برای مقابله با چالش ‌های اصلی اوکراین و افزایش قابلیت ‌های اوکراین در فناوری ‌های استراتژیک. این ستون ‌ها خود اعلامیه ‌ها و استراتژی‌ های دولتی مانند برنامه‌ های دولت برای استراتژی دیجیتال آینده و استراتژی هوش مصنوعی را گرد هم می‌آورند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اخذ اقامت اوکراین از طریق ثبت شرکت به سوالات شما پاسخ می دهد.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در اوکراین

در قسمت زیر سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در اوکراین پاسخ داده شده است:

  • شرایط اخذ ویزای نوآفرینی در اوکراین چیست؟ ارائه یک ایده و طرح تجاری و ثبت شرکت در اوکراین و داشتن سرمایه لازم
  • فرصت های نوآفرینی در اوکراین چیست؟ خدمات سرویس ابری (SaaS)، فناوری، گیمینگ، پوشاک، مدیریت پسماندهای خطرناک
  • اوکراین از نظر کارآفرینی چه رتبه ای دارد؟ اوکراین در رتبه 29 در میان 100 کشور قرار دارد. اوکراین 462 استارت آپ دارد.
  • امتیازات اوکراین برای نوآفرینی چیست؟ جمعیت جوان، استعداد ماهر و متخصص در فناوری اطلاعات، هزینه مناسب و کسب اقامت
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *