مهاجرت تحصیلی سریلانکا

مقطع کارشناسی در سریلانکا

مقطع کارشناسی در سریلانکا

به دنبال سیستم آموزشی در کشور انگلستان مقطع کارشناسی در سریلانکا اولین سطح تحصیلات عالی در دانشگاه های این کشور است. سریلانکا زمانی مستعمره کشور انگلستان بوده و از این رو نظام آموزشی آن دنباله رو کشور انگلستان است. سریلانکا جزیره ای کوچک در جنوب آسیا است و یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه نیز به شمار می رود. مقطع کارشناسی در سریلانکا در برخی از دوره ها 3 ساله است و یکی از مقاطع پر طرفدار در این کشور است. این کشور از نظر فرهنگی نزدیک به هند است و هزینه تحصیل در سریلانکا بسیار مقرون به صرفه است. جهت مطالعه بیشتر درباره مقطع کارشناسی در سریلانکا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را با قلم مشاورین خود ارائه کرده است و به سوالات زیر پاسخ داده است.

  • تحصیل مقطع کارشناسی در سریلانکا چه مدت زمان می برد؟
  • شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در سریلانکا چگونه است؟
  • زبان تحصیل در مقطع کارشناسی در سریلانکا چیست؟
  • هزینه تحصیل کارشناسی در سریلانکا چه میزان می باشد؟

درباره سریلانکا

سریلانکا کشوری جزیره ای است که در سواحل جنوبی هند واقع شده است. سریلانکا توسط اقیانوس هند، خلیج مانار، تنگه پالک احاطه شده است و در مجاورت هند و مالدیو قرار دارد. جغرافیای سریلانکا شامل دشت های ساحلی در شمال و تپه ها و کوه ها در داخل کشور است. سیستم دولت جمهوری است. رئیس دولت و رئیس کشور رئیس جمهور است. سریلانکا به یک اقتصاد بازارگرا منتقل شده است، اما دولت مرکزی هنوز درگیر برنامه ریزی اقتصادی است. سریلانکا عضو توافق نامه تجارت آسیا و اقیانوسیه (APTA) و انجمن همکاری های منطقه ای جنوب آسیا (SAARC) است. واحد پول این کشور روپیه سریلانکا است و زبان های تامیل و سینهالی زبان های رسمی این کشور هستند اما زبان انگلیسی نیز دومین زبان رایج در این کشور است. شهر کلمبو پایتخت این کشور است و مهم ترین شهر سریلانکا محسوب می شود.

مزایای تحصیل کارشناسی در سریلانکا

تجربه تحصیل در خارج از کشور سریلانکا به دانشگاه ختم نمی شود. در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات، این فرصت را خواهید داشت که به نقاط مهم گردشگری این کشور سفر کنید و از جاذبه های آن لذت ببرید. با اخذ مدرک در این کشور فارغ التحصیلان مورد توجه کارفرمایان قرار می گیرند و می توانند اقامت بعد از تحصیل در سریلانکا را بدست آورند. ادامه تحصیل در خارج از کشور به کارفرمایان نشان می دهد که شما شجاعت، انعطاف پذیری، آگاهی فرهنگی و درک درستی از نحوه کار و تفکر دیگران دارید. علاوه بر این نیز با تحصیل کارشناسی در سریلانکا می توانید جهت ادامه تحصیل به سایر کشورها با استفاده از برنامه تبادل دانشجویی مهاجرت کنید. برنامه کارشناسی در سریلانکا را می توان در کم ترین زمان بدست آورد و لذا بسیار این مقطع محبوب است. از جمله مزایای تحصیل کارشناسی در سریلانکا:

  • اخذ مدرک معتبر کارشناسی در آسیا
  • تحصیل در کشور زیبای سریلانکا
  • تحصیل کارشناسی در کوتاه ترین زمان
  • تحصیل با هزینه مقرون به صرفه
  • امکان کسب اقامت پس از تحصیل در سریلانکا
  • تحصیل دوره های انتخابی به زبان انگلیسی

مزایای تحصیل کارشناسی در سریلانکا

تحصیل در سریلانکا

سریلانکا در سال 1948 استقلال خود را از انگلیس به دست آورد و حدود 30 سال بعد حق تحصیل رایگان را در قانون اساسی به ثبت رساند. علی رغم ویرانی های یک جنگ داخلی 27 ساله که از سال 1983 آغاز شد و در سال 2009 پایان یافت، این کشور بالاترین نرخ با سوادی در جنوب آسیا را حفظ می کند. همچنین در سایر شاخص های آموزشی، مانند ثبت نام در مدارس ابتدایی و میانگین سال های تحصیل، عملکرد خوبی دارد. تحصیلات عمومی متوسطه و آموزش عالی برای همه شهروندان رایگان است، اگرچه کسانی که در مناطقی زندگی می کنند که هنوز از دوران جنگ داخلی بهبود یافته اند، کمتر از کسانی که در مناطق دیگر زندگی می کنند، می توانند به آموزش با کیفیت دسترسی داشته باشند.

صرف نظر از این، سریلانکا با 98.77% بیشترین میزان سواد جوانان در آسیای جنوبی را گزارش کرده است، در حالی که در هند 89.66% و در بنگلادش 83.2% است. سریلانکا همراه با مالدیو یکی از دو کشور در جنوب آسیا است که توسط سازمان ملل متحد به عنوان کشوری با توسعه انسانی بالا شناخته شده است. از زمان پایان جنگ، سریلانکا حمایت قابل توجهی از سازمان های کمک کننده بین المللی برای بهبود سیستم آموزشی خود به دست آورده است. به عنوان مثال، در سال 2017، این کشور 100 میلیون $ (دلار) وام از بانک جهانی برای گسترش آموزش و فرصت های تحقیق در سطح عالی و بهبود کیفیت برنامه های تحصیلی دریافت کرد.

شرایط تحصیل مقطع کارشناسی در سریلانکا

پذیرش تحصیلی در کشور سریلانکا بر اساس تصمیم وزارت عالی و کمیسیون اعتبار سنجی دانشگاهی سریلانکا (UGC) تعیین می شود. لذا دانش آموزان برای ورود به مقطع کارشناسی نیاز به شرکت در آزمون ورودی GCE دارند و با اخذ نمره بالا و قبولی می توانند در دانشگاه های این کشور ثبت نام کنند و پذیرش شوند. همچنین مقطع کارشناسی برای اکثر علوم در این کشور به صورت 4 ساله و برخی از دوره ها به صورت 3 ساله است. این کشور نیز مانند سیستم تحصیل در انگلستان عمل می کند و روند آموزش بر پایه این سیستم است. لازم به ذکر است سیاست پذیرش دانشجویان بین المللی و حتی بومی نیز به صورت منطقه ای و ظرفیتی است لذا برای تحصیل در سریلانکا رقابت زیادی وجود دارد.

در نمودار زیر می توانید مقاطع تحصیلی عالی در این کشور را مشاهده کنید:

زمان تحصیل در مقاطع مختلف در سریلانکا

مدارک لازم تحصیل مقطع کارشناسی در سریلانکا

همانطور که اشاره کردیم برای تحصیل کارشناسی در سریلانکا باید در آزمون ورودی شرکت کنید. همچنین جهت تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی نیاز به ارائه مدرک زبان بین المللی مانند آیلتس هستید. جهت اقامت تحصیلی در سریلانکا و مهاجرت به سریلانکا از طریق تحصیل نیاز به دریافت ویزای تحصیلی سریلانکا در این کشور را دارید. در زیر از جمله مدارک لازم بدین صورت است:

  • مدرک زبان آیلتس حداقل 6
  • گواهی تحصیلی
  • رزومه تحصیلی و نمرات
  • گواهی صلاحیت تحصیل در سریلانکا
  • 3 قطعه عکس رنگی
  • گذرنامه
  • شناسنامه و کپی مدارک
  • گواهی سلامت و عدم سابقه کیفری

تحصیل کارشناسی در دانشگاه های سریلانکا

سریلانکا دارای چندین دانشگاه دولتی است که زیر نظر کمیسیون اعتبار سنجی و وزارت آموزش عالی در حال فعالیت هستند و تمامی این دانشگاه ها مقطع کارشناسی در سریلانکا را ارائه می کنند. با توجه به کمبود ظرفیت در دانشگاه های دولتی، تعداد ارائه دهندگان آموزش عالی خصوصی در سریلانکا در حال افزایش است. وزارت تحصیلات عالی می تواند به موسسات خصوصی جهت اعطای مدرک به آنها گواهی دهد و به رسمیت بشناسد. UGC در حال حاضر 11 موسسه غیر دولتی با وضعیت اعطای مدرک را در وب سایت خود و همچنین 6 موسسه غیر دولتی را با برنامه های شناخته شده لیست می کند. گفته می شود که کل ثبت نام در موسسات غیر دولتی در سال گذشته تقریباً به 69.000 دانشجو رسیده است. پذیرش در موسسات خصوصی معمولا براساس نتایج آزمون A-Level انجام می شود، اگرچه استانداردهای پذیرش سختگیرانه تر از دانشگاه های دولتی است.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های سریلانکا را مشاهده کنید:

دانشگاهشهر
دانشگاه کلمبوکلمبو
دانشگاه موراتواموراتوا
دانشگاه سر جایوادنپورانوگگودا
دانشگاه پرادنیاپرادنیا
دانشگاه کلانیاکانیا
دانشگاه روناماتارا
دانشگاه جافناجافنا
دانشگاه راجاراتاآنوراداپورا
دانشگاه جنوب شرقی سریلانکاآدالاچ چنای

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در سریلانکا

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در سریلانکا بسته به دانشگاه و همچنین رشته تحصیلی متغیر است و نمی توان یک رقم ثابت برای شهریه در نظر گرفت اما به صورت کلی در حالت معمول هزینه تحصیل کارشناسی در سریلانکا سالیانه در حدود 3000$ الی 8000$ (دلار) است. البته برخی از دوره ها مانند دوره های پزشکی در این کشور هزینه بالاتری و تا 12000$ (دلار) در سال هزینه دارند. لذا در کل می تواند گفت هزینه هر ترم در این کشور در حدود 1500$ الی 4000$ (دلار) است. البته دانشگاه های این کشور به تعداد بسیار کمی از دانشجویان شایسته، اخذ بورسیه تحصیلی در سریلانکا ارائه می گردد که باعث تحصیل تقریبا رایگان در این کشور می شود.

تحصیل در کالج در این کشور شرط لازم برای ورود به آموزش عالی است. دانش آموزان می توانند در رشته های علوم، بازرگانی، هنر یا فن آوری تحصیل کنند و سه موضوع مربوطه را انتخاب کنند. امتحانات نهایی شامل موضوعات مرتبط با رشته و همچنین یک آزمون زبان انگلیسی است و یک مقاله عمومی را پوشش می دهد. برای دریافت سوالات خود می توانید سوالات خود را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطرح کنید و یا مستقیما با ما تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *