مهاجرت کاری سنت کیتس

درآمد رشته های پزشکی در سنت کیتس

درآمد رشته های پزشکی در سنت کیتس

یکی از رشته های پول ساز دنیا رشته های پزشکی بوده و سنت کیتس نیز از این قاعده مستثنی نیست و درآمد رشته های پزشکی در سنت کیتس قابل توجه است. البته باید توجه داشته باشید که دوره های گسترده ای که در دانشگاه های سنت کیتس برای پرورش پزشکان و مشاغل پزشکی ارائه می شود باعث افزایش تعداد متقاضیان کار پزشکی در سنت کیتس شده و ورود به بازار کار با درآمد بالا کمی سخت است. البته افرادی که در رشته های پزشکی دارای سطح بالایی از تحصیلات هستند و مهارت و تجربه کاری زیادی دارند از درآمد قابل توجهی بهره می برند.

اما در هر حال باید بدانید درآمد رشته های پزشکی در این کشور نسبت کشورهایی همچون آمریکا و کانادا در سطح پایینی قرار دارد.  ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در قالب این مقاله درآمد رشته های پزشکی در این کشور را بررسی کرده ایم.

مشاغل پر درآمد رشته های پزشکی در سنت کیتس 2023

رشته های پزشکی در سطح جهان جزو رشته های بسیار حائز اهمیت و حساس می باشد که نقش مهمی در سلامت جامعه و افراد یک کشور دارد. مشاغل پزشکی در این کشور نیز بسیار مورد توجه است و دوره های آموزش بهداشت و سلامت در این کشور در سطح گسترده ای ارائه می شود و این نشان از اهمیت مشاغل رشته های پزشکی در سنت کیتس دارد. در حال حاضر بیشترین درآمد مشاغل پزشکی در بخش دولتی دریافت می شود چرا که بخش های خصوصی در این کشور کم تر فعال هستند.

البته با رشد جمعیت این کشور انتظار می رود رشته های پزشکی در این کشور همچنین مورد توجه و تقاضا قرار داشته باشند. البته بسیاری از دانشجویان این کشور در رشته های پزشکی ترجیح می دهند پس از تحصیل در سنت کیتس به کشورهای پیشرفته تر همانند کانادا و آمریکا مهاجرت کنند و در آن کشورها کار کنند. در هر صورت انگلیسی زبان بودن بازار کار این کشور و بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی یکی از مزایای کار در این کشور است.

در جدول زیر می توانید مشاغل پر درآمد رشته های پزشکی در سنت کیتس در سال 2023 را مشاهده کنید:

رتبهشغلمیزان درآمد میانگین (دلار کارائیب شرقی*)
1جراح قلب15.100
2سرپرست جراحی14.600
3جراح ارتوپدی14.100
4جراح پلاستیک13.600
5متخصص قلب و عروق13.400
6جراح مغز13.000
7جراح کودکان11.700
8اورولوژیست11.200
9پزشک امراض داخلی10.500
10سرپرست روانشناسی9.980

*هر 1 دلار کارائیب شرقی برابر با 0.37$ (دلار) است.

متوسط درآمد رشته های پزشکی در سنت کیتس

بر اساس آمارهای منتشر شده درآمد رشته های پزشکی در سنت کیتس به طور متوسط نسبت به درآمد رشته های پزشکی از کشورهای شیلی، آنتیگوا و باربودا و پاناما بیشتر است. طبق بررسی های انجام شده در سال 2023 مشخص شده است که میزان درآمد متوسط رشته های پزشکی در سنت کیتس حدود 5050XCD (دلار کارائیب شرقی) است. این در حالی است که 50% افرادی که در کشور سنت کیتس در مشاغل مربوط به رشته های پزشکی کار می کنند حقوقشان از 5150XCD (دلار کارائیب شرقی) بیشتر است. طبق این امارها بیشترین درآمد رشته های پزشکی در سنت کیتس به صورت متوسط به میزان 15100XCD (دلار کارائیب شرقی) بوده است که بیشتر مربوط به مشاغل جراحی و پزشکی بوده است.

همچنین طبق این آمار کم ترین درآمد رشته های پزشکی در سنت کیتس به صورت متوسط ماهانه در حدود 1060XCD (دلار کارائیب شرقی) ثبت شده است. جهت مقایسه درآمد رشته های پزشکی در سنت کیتس با سایر مشاغل نمودار زیر ارائه شده است:

مقایسه درآمد رشته های پزشکی در سنت کیتس

سیستم مراقبت های بهداشتی در سنت کیتس

سنت کیتس و نویس دارای 4 بیمارستان دولتی است. 3 مورد در سنت كیتس و یكی دیگر در نویس است. از بین این بیمارستان ها، بزرگترین بیمارستان دولتی ژوزف در باستر است. همچنین 17 کلینیک بهداشتی در سراسر دو جزیره وجود دارد. این کشور بیمارستان خصوصی ندارد، اما تعدادی از کلینیک های پزشکان خصوصی وجود دارد. سنت کیتس و نویس همچنین دارای شرکت خدمات دارویی شرق کارائیب است که این کشور را قادر می سازد از طریق مزیت خرید عمده جمعی در کنار کشورهای همسایه، ارزش خدمات بهداشتی و درمانی را برای شهروندان خود به حداکثر برساند. صنعت داروسازی این کشور به استثنای داروهای خطرناک تا حد زیادی تنظیم نشده است.

سنت کیتس و نویس دارای یک سیستم مراقبت های بهداشتی اولیه کاملاً کارآمد است که کلینیک های جامعه خدمات درمانی را بدون هیچ گونه هزینه ای به شهروندان ارائه می دهند. خدمات ارائه شده شامل غربالگری سرطان دهانه رحم، تنظیم خانواده و مراقبت های زنان و زایمان است. خدمات مراقبت های بهداشتی ثانویه معمولاً با هزینه کم ارائه می شود و برای کودکان و سالخوردگان رایگان است. از سال 2010، برنامه های غربالگری سلامت محل کار در سراسر جزایر در حال اجرا بوده است. دولت سنت کیتس و نویس به شدت درگیر اصلاحات برای حرکت کشور به سمت پوشش بهداشت جهانی است. در ژوئن 2014 یک مشاوره ملی در مورد پوشش بهداشت جهانی تشکیل شد که توسط وزارت بهداشت و همکاری با سازمان بهداشت پن آمریکن (PAHO) سازماندهی شد.

میزان درآمد رشته های پزشکی در سنت کیتس

رشته های پزشکی با توجه به نیاز مردم و وجود شاخه های فراوان این رشته مشاغل زیادی را در بر می گیرد که هر کدام از این مشاغل میزان درآمد متفاوتی دارد و نیاز به مدرک تحصیل در سنت کیتس و یا کشور معتبر دارد. در جدول زیر درآمد برخی از مشاغل رشته های پزشکی در سنت کیتس ارائه شده است:

شغلمیزان درآمد میانگین (دلار کارائیب شرقی) XCD
تکنسین بیهوشی3.610
متخصص اعصاب و روان بالینی6.490
متخصص مغز و اعصاب9.650
متخصص قلب و عروق9.430
فیزیوتراپ5.760
چشم پزشک6.720
پزشک8.210
جراح10.500
روانپزشک8.890
دندانپزشک8,040
متخصص ارتوپدی7.130
رادیولوژیست8.510
متخصص زنان و زایمان9.220
متخصص کودکان8.080

بودجه مراقبت های پزشکی در سنت کیتس

كمتر از دو پنجم مراقبت های بهداشتی در سنت كیتس و نویس (39%) توسط دولت تأمین می شود. 61% باقیمانده توسط بیماران پرداخت می شود یا توسط نهادهای غیر دولتی دیگر مانند بیمه های خصوصی، موسسات خیریه یا کارفرمایان می باشد.  در جدیدترین آمارهای گرفته شده، 110 پزشک و 471 پرستار و ماما در هر 100000 نفر در سنت کیتس  وجود داشته است.  جدیدترین آمار انجام شده گزارش می کند که سنت کیتس و نویس دارای 50 پرسنل دارویی در هر 100000 نفر است. متاسفانه سنت كیتس و نویس امضاء كننده میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیست. میثاقي كه امضاء کنندگان را متعهد می كند تا حق همه افراد در برخورداری از بالاترین استاندارد بهداشت جسمی و روانی را تضمین كنند.

درآمد پرستاری از رشته های پزشکی در سنت کیتس

درآمد پرستاری از رشته های پزشکی در سنت کیتس

هیاهوی اخیر سودهای بسیار شایسته ای را در کشور سنت کیتس به پرستاران پرداخت کرده است و هیچ کس نمی تواند استدلال کند که این همیشگی خواهد بود. اما این تقریبا به اندازه کافی نیست تا بی عدالتی ها را در بخش مراقبت های بهداشتی این کشور اصلاح کند. اکنون حقوق پرستاران در سنت کیتس به طور متوسط حدود 3270XCD (دلار کارائیب شرقی) است و بیشترین مزن آن در حدود 6290 XCD (دلار کارئیب شرقی) و کم ترین آن به میزان 2100XCD (دلار کارائیب شرقی) اعلام شده است. لازم به ذکر است در کشور سنت کیتس پرستاران زن حدود 19% بیشتر از پرستاران مرد حقوق دریافت می کنند.

در لیست زیر میزان حقوق متوسط رشته پرستاری در سنت کیتس را مشاهده می کنید:

  • رئیس پرستار: 3.010XCD (دلار کارائیب شرقی)
  • پرستار خانگی: 2.390XCD (دلار کارائیب شرقی)
  • متخصص پرستار انفورماتیک: 2.670XCD (دلار کارائیب شرقی)
  • پرستار عمل: 2.490XCD (دلار کارائیب شرقی)
  • پرستار بهداشت روانی: 2.600XCD (دلار کارائیب شرقی)
  • پزشک پرستار نوزادان: 3.840XCD (دلار کارائیب شرقی)
  • پرستار: 2.650XCD (دلار کارائیب شرقی)
  • ماما پرستار: 3.130XCD (دلار کارائیب شرقی)
  • پزشک پرستار: 3.200XCD (دلار کارائیب شرقی)
  • دستیار پرستاری: 2.300XCD (دلار کارائیب شرقی)
  • مدیر پرستاری: 5.850XCD (دلار کارائیب شرقی)
  • مشاور بهداشت حرفه ای: 4.970XCD (دلار کارائیب شرقی)
  • پرستار روانپزشکی: 2.430XCD (دلار کارائیب شرقی)
  • پرستار مدرسه: 2.360XCD (دلار کارائیب شرقی)

درآمد دندانپزشکی از رشته های پزشکی در سنت کیتس

رشته دندانپزشکی همواره یکی دیگر از رشته های پول ساز در دنیا و کشور سنت کیتس است. این رشته نیاز به تخصص و مدرک دندانپزشکی دارد و متقاضیان باید دارای مجوز کار دندانپزشکی باشند. رشته دندانپزشکی نیز همانند سایر رشته های پزشکی دارای شاخه های زیادی است و مشاغل مختلفی را در خود جای داده است. فراموش نکنید برای کار دندانپزشکی در سنت کیتس نیاز به مجوز و ویزای کاری سنت کیتس جهت مهاجرت کاری به سنت کیتس دارید. در هر صورت با کار دندانپزشکی در این کشور می توانید در مشاغل زیر درآمدهای زیر را کسب کنید:

  • دستیار دندانپزشک: 2.170XCD (دلار کارائیب شرقی)
  • تکنسین آزمایشگاه دندانپزشکی: 2.130XCD (دلار کارائیب شرقی)
  • متخصص پروتز دندان: 9.430XCD (دلار کارائیب شرقی)
  • پریودنتیست: 9.420XCD (دلار کارائیب شرقی)
  • دندانپزشک: 8.040XCD (دلار کارائیب شرقی)
  • ارتودنتیست: 9.570XCD (دلار کارائیب شرقی)

امیدواریم با مطالعه این مقاله به خوبی با شرایط کار در سنت کیتس برای رشته های پزشکی آشنا شده باشید و از میزان درآمدها مطلع شده باشید. برای انجام مهاجرت چنانچه نیاز به وکیل و مشاور دارید می توانید بر تجربه و کارنامه طلائی  موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت حساب باز کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *