مهاجرت تحصیلی سریلانکا

مقطع کارشناسی ارشد در سریلانکا

مقطع کارشناسی ارشد در سریلانکا

جهت تحصیل عالی در سریلانکا مقطع کارشناسی ارشد در سریلانکا کوتاه ترین مقطع تحصیلی و یکی از مناسب ترین مقاطع برای تحصیل است. بسیاری با انتخاب تحصیل کارشناسی ارشد در سریلانکا در این کشور مشغول به تحصیل و زندگی می شوند و پس از اخذ مدرک معتبر به بازار کار این کشور ورود پیدا می کنند و تحصیل را راهی برای مهاجرت به این کشور تبدیل می کنند. کشور سریلانکا یکی از کشورهای با سواد در جنوب آسیا است و از نظر آموزش در جایگاه مناسبی در سطح آسیا قرار دارد. البته برای ورود به دانشگاه های معتبر این کشور با توجه به جمعیت این کشور رقابت زیادی وجود دارد. اکثر دانشگاه های این کشور دوره های متنوعی از رشته ها را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می کنند و طیف گسترده ای از رشته ها در این کشور موجود است.

برای اطلاعات بیشتر درباره مقطع کارشناسی ارشد در سریلانکا تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را تدارک دیده اند و جواب سوالات زیر را داده اند.

  • تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در سریلانکا چه مدت زمان می برد؟
  • شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سریلانکا چگونه است؟
  • زبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سریلانکا چیست؟
  • هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در سریلانکا چه میزان می باشد؟

مهاجرت تحصیلی به سریلانکا

سریلانکا یک کشور جزیره ای است که در اقیانوس هند، درست در سواحل جنوب شرقی هند واقع شده است. سریلانکا با وجود اندازه متوسط ​کمی بزرگتر از ایالت ویرجینیا غربی حدود 21 میلیون نفر جمعیت دارد که تقریبا برابر با جمعیت تگزاس است. این جزیره از نظر منابع طبیعی غنی است و اقتصاد متنوعی بر پایه کشاورزی، معدن، ماهیگیری، تولید و گردشگری دارد. با تبدیل شدن به یک کشور مستقل در سال 1948 سریلانکا (که قبلاً سیلان نامیده می شد) به نظر می رسید که به عنوان یک دموکراسی پایدار و مرفه به سمت آینده پیش می رود.

با این حال، از دهه 1970، این کشور توسط مبارزات خشونت آمیز بین دو گروه قومی اصلی، سینهالی و تامیل که جمعیت آن را تشکیل می دهند روبرو است. مهاجرت به سریلانکا از طریق تحصیل یکی از روش های مهاجرتی شایع در این کشور است و اغلب دانشجویان به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل می کنند.

مزایای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در سریلانکا

تحصیل به زبان انگلیسی در سریلانکا در مقطع کارشناسی ارشد امکان پذیر است. زندگی، تحصیل و کار به زبان انگلیسی در ابتدا می تواند چالش برانگیز باشد اما شما از اینکه این امر به چه سرعتی تبدیل به ماهیت دوم شما می شود تعجب خواهید کرد. برقراری ارتباط با اعتماد به نفس به زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا در تحصیلات خود برتر باشید و از سایر نقاط جهان دوستان جدیدی پیدا کنید که حتی ممکن است به یک ارتباط حرفه ای تبدیل شوند. تحصیل در سریلانکا دوره های متنوعی را ارائه می دهد، بعضی از آنها همچنین شامل گزینه های تحقیق و آموزش مبتنی بر مهارت برای دانشجویان است. این به گسترش افق دید شما کمک می کند و دنیایی از فرصت های جدید آموزشی را باز می کند. از جمله مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در سریلانکا:

  • کسب مدرک معتبر فوق لیسانس در آسیا
  • زندگی و تحصیل در کشور سریلانکا
  • اخذ مدرک معتبر در کوتاه ترین زمان
  • تحصیل با هزینه ای مناسب
  • اخذ اقامت سریلانکا
  • تحصیل در دوره های متنوع
  • تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد

مزایای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در سریلانکا

تحصیل در سریلانکا

وزارت آموزش عالی سریلانکا بخشی از وزارت تحصیلات عالی است. با این حال، این وزارتخانه فقط مستقیما عهده دار دو دانشگاه و یک موسسه است. بیشتر وظایف اداری در آموزش عالی به کمیسیون اعتبار بخشی دانشگاهی (UGC) سپرده می شود، سازمانی تحت وزارت که وظایف رسمی آن:

  • برنامه ریزی و هماهنگی آموزش دانشگاه
  • تخصیص بودجه به موسسات آموزش عالی
  • حفظ استانداردهای علمی
  • تنظیم امور اداری
  • پذیرش دانشجو

UGC بر 15 دانشگاه و 18 موسسه آموزشی نظارت دارد و برنامه های تحصیلی را در تعدادی از موسسات دولتی و خصوصی به رسمیت می شناسد. همچنین حداقل شرایط پذیرش دانشجویان را تعیین می کند. تحت این کمیسیون، شورای تضمین کیفیت و اعتبار سنجی مسئول اعتبار بخشی دانشگاه های دولتی و خصوصی است. این هیئت از نمایندگان دانشگاه ها، وزارت تحصیلات عالی و مقامات خود UGC تشکیل شده است. موسسات آموزش عالی تحت کمیسیون کمک هزینه های دانشگاه ملزم به رعایت یک سیستم سهمیه منطقه ای هستند.

شرایط تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در سریلانکا

سیاست های پذیرش در سریلانکا از نظر رشته متفاوت است، اما در بسیاری از رشته ها 55% دانشجویان پذیرفته شده باید در 3 سال گذشته در منطقه ای که موسسه در آن قرار دارد تحصیل کرده باشند. 40% صندلی ها برای دانشجویان کل کشور اختصاص داده شده است، یعنی کسانی که در یکی دیگر از مناطق سریلانکا تحصیل کرده اند. سهمیه 5% اضافی نیز بطور معمول برای دانشجویان یکی از 16 منطقه محروم اقتصادی سریلانکا در نظر گرفته می شود. علاوه بر موسسات زیر مجموعه وزارت آموزش عالی و UGC، آموزش عالی توسط سایر موسسات دولتی در سریلانکا نیز انجام می شود. روند تحصیل در سریلانکا همانند سیستم تحصیل در انگلستان می باشد که روزی این کشور مستعمره انگلستان بود. جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سریلانکا از جمله شرایط زیر لازم است:

  • شرکت در آزمون ورودی
  • ارائه مدرک زبان آیلتس 6.5
  • ارائه مدرک معتبر کارشناسی

در نمودار زیر می توانید مدت زمان 3 مقطع تحصیلی در کشور سریلانکا را مشاهده کنید:

زمان تحصیل در مقاطع مختلف در سریلانکا

مقطع کارشناسی ارشد در سریلانکا و مدارک مورد نیاز

شرایط دانشگاه های کشور سریلانکا با توجه به رشته تحصیلی جهت پذیرش تفاوت است اما همگی آنها زیر نظر کمیسیون اعتبار سنجی می باشد. دریافت ویزای تحصیلی سریلانکا برای مهاجرت تحصیلی به این کشور و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سریلانکا الزامی است. با استفاده ار ویزای دانشجویی این کشور دانشجویان می توانند حدود 2 سال در این کشور اقامت گزینند. از جمله مدارک لازم برای تحصیل کارشناسی ارشد در سریلانکا:

  • مدرک زبان آیلتس حداقل 6.5
  • گواهی معتبر پذیرش
  • ارائه مدرک معتبر کارشناسی
  • چند قطعه عکس رنگی
  • گذرنامه معتبر
  • مدارک شناسایی همراه با کپی
  • ارائه مدارک پزشکی و عدم سابقه کیفری

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های سریلانکا

در این کشور دانشگاه های دولتی زیادی وجود دارد که امکان تحصیل کارشناسی ارشد در سریلانکا را فراهم می آورند. علاوه بر این نیز دانشگاه های خصوصی که مجوز لازم برای اعطای مدرک را از کمیسیون اعتبار سنجی دریافت کرده اند مدرک کارشناسی ارشد را ارائه می کنند. علاوه بر موسسات خصوصی شناخته شده، تعدادی از ارائه دهندگان مدرک ثبت نشده نیز وجود دارند که با بهره گیری از یک مجرای قانونی که به آنها امکان می دهد از مراحل طولانی و پرهزینه این کار را انجام دهند.

طبق قانون فعلی، موسسات وابسته می توانند آزادانه با ارائه توافق نامه هایی برای ارائه برنامه های تحصیلی با مشارکت ارائه دهندگان خارجی دوره های را برگزار کنند هر چند UGC مدارک نهایی اعطا شده توسط موسسات خارجی را به رسمیت نمی شناسد. در سال اخیر گزارش شده است كه 4518 دانشجو در موسسات آموزش عالي ثبت نشده ثبت نام كرده اند كه بيشتر آنها در برنامه هاي مربوط به تجارت هستند.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های معتبر و شناخته شده سریلانکا را مشاهده کنید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه کلمبو
2دانشگاه موراتوا
3دانشگاه سر جایوادنپورا
4دانشگاه پرادنیا
5دانشگاه کلانیا
6دانشگاه رونا
7دانشگاه جافنا
8دانشگاه راجاراتا
9دانشگاه جنوب شرقی سریلانکا
10دانشگاه وایامبا

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در سریلانکا

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سریلانکا با توجه به گستردگی رشته ها و زمینه های تحصیلی متفاوت است و هر دانشگاه با توجه به دوره های که ارائه می کند و تجهیزات و تخصص های لازم هزینه متفاوتی را دریافت می کنند. دانشگاه های دولتی نسبت به دانشگاه های خصوصی ثبت شه هزینه بیشتری را دریافت می کنند. به صورت کلی هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سریلانکا در حدود 2000$ الی 5000$ (دلار) در هر ترم است. هر سال تحصیلی در سریلانکا نیز دو ترم می باشد و شامل یک ترم کوتاه تابستانی نیز می باشد. شایان ذکر است اخذ بورسیه تحصیلی در سریلانکا در مقطع کارشناسی ارشد نیز به دانشجویانی که دارای سطح بالای علمی هستند و مقالات علمی معتبر را منتشر کرده اند با درخواست و تصمیمی شورا ارائه می گردد که باعث کاهش هزینه تحصیل و زندگی در سریلانکا می شود.

لازم به ذکر است بررسی هزینه زندگی در سریلانکا نیز با توجه به شهر اقامت و محل دانشگاه از موارد مهم در رابطه با هزینه تحصیل می باشد. چنانچه برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای مورد نظر خود مردد هستید می توانید با تماس و یا مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از کارشناسان و وکلای ما مشاوره بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *