شرایط لیتوانی

مشکلات زندگی در لیتوانی

مشکلات زندگی در لیتوانی

کشور لیتوانی یکی از کشورهای برتر اروپا محسوب می شود ولی با این حال مشکلات زندگی در لیتوانی می تواند مانع زندگی بهتر شود. این کشور، در سال 1990 به یک کشور مستقل تبدیل شد. این امر پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی اتفاق افتاد. زندگی بلافاصله پس از پیوستن به اتحادیه اروپا در این کشور بسیار دشوار بود. به هر حال، اقتصاد دولتی به مراتب از بهترین دوران عبور می کرد. اما کشورها با ارائه سرمایه گذاری برای توسعه همه زمینه های اقتصاد ملی، توسط همسایگان کمک کردند. امروزه می توان گفت زندگی در این کشور بسیار بهتر شده است. این کشور کاملا مستقل تلقی می شود. تعداد زیادی از شرکت ها در این کشور فعالیت می کنند که عمدتا مربوط به ماشین آلات و کشتی سازی و همچنین بخش کشاورزی است.

صنعت مهمی که به توسعه اقتصاد لیتوانی کمک می کند گردشگری است. این منطقه کار فصلی را برای بسیاری از مردم کشور فراهم می کند. علاوه بر این، گردشگری منطقه ای است که مشاغل خصوصی بیشتر در آن رایج است. اخیرا، بسیاری از شرکت های بزرگ اروپایی دفاتر خود را در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی منتقل می کنند. این امر به احیای اقتصاد کشور کمک می کند و با اهتمام ساکنان محلی توضیح داده می شود، که از این نظر بسیار بهتر از همکاران خود در سایر کشورها هستند. چنانچه خواهان دانستن مشکلات زندگی در لیتوانی هستید پیشنهاد می کنیم این مقاله را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده شده است، را مطالعه کنید.

زندگی در لیتوانی

این کشور دارای یک سیستم آموزشی رایگان و اجباری برای کودکان بین سنین 6 تا 16 سال است. 5 سال اول در یک مدرسه ابتدایی و 5 سال آخر در “آموزش ابتدایی” سپری می شود. به طوری که، دانش آموزان با گواهینامه “آموزش پایه” فارغ التحصیل می شوند. از آنجا که سیستم عمومی به زبان لیتوانیایی آموزش داده می شود و یادگیری این زبان بسیار دشوار است، بسیاری از مهاجران خارج از کشور که در این کشور زندگی می کنند فرزندان خود را به یک مدرسه بین المللی می فرستند. جایی که آن ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند و می توانند مدارک شناخته شده بین المللی را دریافت کنند. سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی در این کشور توسط یک طرح بیمه درمانی اجباری تامین می شود و توسط وزارت بهداشت نظارت می شود.

به عنوان یک مهاجر خارج از کشور که در این کشور زندگی می کند، به سیستم رایگان دسترسی خواهید داشت، مشروط بر اینکه مقیم طولانی مدت خارجی هستید و حق بیمه درمانی خود را پرداخت می کنید. با این حال، سیستم عمومی از بودجه پایینی برخوردار است و امکانات دیگر از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، به ویژه در مناطق روستایی، کم است. این کشور حدود 22000 کیلومتر جاده دارد که تقریبا 13000 کیلومتر آن آسفالته است. اگر می خواهید در حالی که در این کشور زندگی می کنید رانندگی کنید، می توانید این کار را با استفاده از گواهینامه رانندگی بین المللی انجام دهید. با این حال، به مهاجران خارجی که برای مدت طولانی در این کشور اقامت دارند توصیه می شود گواهینامه رانندگی خود را با معادل لیتوانیایی عوض کنند.

معایب زندگی در لیتوانی

نگرش به بازدیدکنندگان در اینجا خوب است. این موضوع را همه ساکنان استقبال از پناهندگان و افراد غیر مقیم را تأیید می کند. این داده ها توسط یک نظرسنجی آماری ارائه شده است. سیاست های جمعیت شناختی و مهاجرت اطلاعات را تأیید می کند. سالانه بسیاری از مردم این کشور، کشور خود را ترک می کنند. بنابراین، نرخ زاد و ولد نیز پایین است و به تدریج فرصت های شغلی آزاد می شود.

بسیاری از خارجی ها برای زندگی در کشورهای غیر اتحادیه اروپا به اینجا می روند. زیرا، این کشور در برنامه کمک به پناهندگان شرکت می کند. همان طور که خبرگزاری گزارش داده است، سطح کارگران مهاجر در سال های اخیر 2 برابر شده است. مهاجران به راحتی در مناطق کاری که متخصصان مورد نیاز هستند پذیرفته می شوند. در صورت نقض سیاست مهاجرت به لیتوانی، مقامات می توانند درخواست بازگشت خارجی به کشور خود را بدهند.

مهم ترین مشکلات زندگی در لیتوانی عبارتند از:

  • نرخ مالیات
  • نرخ بیکاری بالا
  • موانع زبان

مالیات از مشکلات زندگی در لیتوانی

مالیات از مشکلات زندگی در لیتوانی

مالیات بر درآمد شخصی از ساکنان و افراد غیر مقیم اخذ می شود. ساکنان از درآمد جهانی خود شامل درآمد ناشی از اشتغال، مشاغل آزاد، درآمد سرمایه گذاری و سود سرمایه مالیات می گیرند. افراد غیر مقیم ممکن است از انواع خاصی از درآمدهای تصور شوند که منشاء آن این کشور است، از جمله:

  • درآمد اشتغال
  • سود
  • درآمد حاصل از سود تقسیم شده
  • درآمد ناشی از املاک و مستغلات یا سایر املاک

توجه داشته باشید که در برخی موارد معافیت از مالیات مضاعف وجود دارد.

آستانه مالیات بر درآمد وجود دارد. نرخ مالیات پایه برای درآمد ناشی از اشتغال 20% و نرخ بالاتر 32% است. درآمد حاصل از سود سهام با نرخ 15% مشمول مالیات می شود. نرخ مالیات برای سایر انواع درآمد متفاوت است. آستانه ها سالانه براساس متوسط حقوق ماهیانه کار در لیتوانی تعدیل می شوند و نرخ کلی نیز ممکن است به شرایط شخصی بستگی دارد، که درنمودار زیر می توانید آن ها را مشاهده کنید:

شرایط کار در کشور لیتوانی

نرخ بیکاری از مشکلات زندگی در لیتوانی

براساس آمارهای ملی، تعداد کمی از بیکاران در این کشور وجود دارد. تنها 7% از ساکنان توانمند کشور کار رسمی ندارند. با این حال، این رقم تقریبی است. به هر حال، آمار از راه دور و مشق شب در نظر گرفته نمی شود. چنین سطح پایینی از بیکاری در بین مردم بومی این ایالت به دلیل اتخاذ برخی اصول اساسی توسط دولت امکان پذیر شد. یکی از آن ها ارائه اولویت خالی برای شهروندان بومی است. متخصصان خارجی ممکن است فقط به عنوان یک استثنا در این مورد مشارکت داشته باشند.

جدول زیر حقوق ماهیانه کار در لیتوانی را نشان می دهد:

پارامترحقوق ماهیانه به لیتاس
کمترین830LTL
متوسط3270LTL
بیشترین14600LTL

برای آشنایی بیشتر درباره مشکلات زندگی در لیتوانی مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

سوالات رایج در مورد مشکلات زندگی در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات رایج در مورد مشکلات زندگی در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • نرخ بیکاری در لیتوانی چند درصد است؟ تعداد کمی از بیکاران در این کشور وجود دارد. تنها 7% از ساکنان توانمند کشور کار رسمی ندارند. با این حال، این رقم تقریبی است.
  • مهم ترین مشکلات زندگی در لیتوانی چیست؟ زبان- آب و هوا- اشتغال و کاریابی
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *