شرایط شیلی

مشکلات زندگی در شیلی

مشکلات زندگی در شیلی

دانستن مشکلات زندگی در شیلی به متقاضیانی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند کمک می کند تا با آگاهی بیشتر بتوانند تصمیم درست را بگیرند. در چند سال گذشته، این کشور به یکی از پویاترین اقتصادهای آمریکای لاتین تبدیل شده است. اکنون به عنوان پایدارترین کشور قاره شناخته می شود. طی 2 دهه گذشته، این کشور رشد اقتصادی قوی را تجربه کرده است. به طوری که، به عنوان چهارمین اقتصاد آمریکای جنوبی پس از برزیل، آرژانتین و کلمبیا، سرانه تولید ناخالص داخلی آن یکی از بالاترین در منطقه بوده و به 13793$ (دلار) رسیده است. این کشور با میانگین HDI 0.847 در رتبه 43 جهان قرار دارد که بسیار بالا محسوب می شود. 87% مردم در شهرها زندگی می کنند.

علی رغم گذشته بد اقتصادی، این کشور به یک مدل در آمریکای جنوبی تبدیل شده است و نام مستعار “جگوار آمریکای لاتین” را برای آن به ارمغان آورد. کشاورزی و پرورش دام فعالیت های اصلی در مناطق مرکزی و جنوبی این کشور است. صادرات میوه و سبزیجات به سطوح تاریخی رسیده است. زیرا، این بازار از دهه 1990 به بازارهای اروپایی و آسیایی باز شده است. این کشور از رشد چشمگیری در شیلات برخوردار بوده است. این کشور در سال 2006 با پیشی گرفتن از نروژ به بزرگترین صادرکننده ماهی قزل آلا تبدیل شد. مهم ترین مشکلات زندگی در شیلی توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش توضیح داده شده است.

زندگی در شیلی

تصور کشوری با چیزهای بیشتری برای ارائه دشوار است. این کشور مدرن و کارآمد، دارای قله های کوهستانی چشمگیر، دریاچه های درخشان و حیات وحش فراوان است. در زمستان اسکی عالی و در تابستان دره های سرسبز کوهستانی دارد. زنجیره ای از جزایر و دهکده های ماهیگیری جذاب به جنوب جلوه می دهند، در حالی که وسعت وسیع کویر بر شمال حاکم است. شهرهای تمیز آن زیرساخت های جهان اول را ارائه می دهد و دولت یکی از بهترین سازماندهی شده و با ثبات ترین در منطقه است.

مزایای زندگی در این کشور در نمودار زیر نشان داده شده است:

مزایای زندگی در شیلی

تمامی شیرهای آب این کشور دارای آب آشامیدنی است. به علاوه، این کشور دارای تلفن، تلفن همراه مدرن، اینترنت پرسرعت و تلویزیون کابلی است. جاده های اصلی و فرعی از یک طرف کشور به سر دیگر به خوبی نگهداری می شوند. این کشور مخصوصا برای آمریکایی های شمالی و اروپایی ها مناسب است. تا حدی به دلیل فرهنگ پاک و صادقانه آن، اما همچنین به دلیل اینکه فصل های آن از نیمکره شمالی برعکس است. بنابراین، مهاجران با خانه دوم در این کشور می توانند 2 بار در سال از فصل های مورد علاقه خود لذت ببرند.

معایب زندگی در شیلی

مانند هر کشوری، همه چیز در این کشور کامل نیست. مردمی که قصد مهاجرت به شیلی را دارند، در مورد معایب و مشکلات زندگی در شیلی تحقیق می کنند. چه آن را دوست داشته باشید و چه از آن متنفر باشید این یک امر شخصی است. در اینجا برخی از مواردی که باید در نظر داشته باشید را در نظر بگیرید که عبارتند از:

  • هزینه بالا برای خريد كردن
  •  بالا بودن هزینه زندگی در شیلی
  • کیفیت تحصیلات
  • دود و آلودگی هوا
  • ترافیک
  • مصرف بالای شکر، رنگ، مواد نگهدارنده، چربی
  • زمستان
  • جرم
  • فاصله زیاد با دیگر کشورها

کیفیت تحصیلات از مشکلات زندگی در شیلی

کیفیت تحصیلات از مشکلات زندگی در شیلی

در این کشور، 12 سال تحصیل اجباری است. 3 نوع مدرسه وجود دارد:

  • مدارس دولتی، چون دولتی هستند، هزینه ندارند.
  • مدارس خصوصی یارانه ای، که به صورت خصوصی اداره می شوند اما یارانه دولتی دریافت می کنند. بنابراین هزینه های نسبتا کمی از مدرسه دریافت می کنند.
  • مدارس کاملا خصوصی، که هزینه های دبیرستان زیادی را طلب می کنند.

مسئله بزرگ این است که کیفیت آن ها متفاوت است. به گفته بخش آمار دانشگاه شیلی، دانش آموزان مدارس خصوصی به طور مرتب نتایج بهتری در امتحانات ورودی دانشگاه دارند. این نتایج بسیار مهم هستند. برای ورود به یک دانشگاه خوب و دریافت کمک هزینه، فرد نیاز به نمرات خوب دارد. علاوه بر این، پس از فارغ التحصیلی، فرصت های شغلی بستگی به تحصیل در دانشگاهی با شهرت قوی دارد.

 مدارس در پایتخت این کشور یعنی شهر سانتیاگو ارزان نیستند. همه مهاجران تحصیلات خصوصی را انتخاب می کنند و این باعث عقب نشینی آن ها می شود. هزینه تحصیل در شیلی برای یک مدرسه خوب در سانتیاگو می تواند ماهیانه بین 300000$ تا 400000$ )دلار( هزینه داشته باشد. هزینه های دیگری که باید در نظر گرفته شود، در جدول زیر آمده است:

پارامترهزینه به پزوی شیلی
هزینه امتحانبین 20000CLP تا 200000CLP
هزینه مدیریتبین 100000CLP تا 350000CLP
هزینه ثبت نامبین 50000CLP تا 3500000CLP

مطمئنا مدارس این کشور خوب هستند. برخی از آن ها عالی هستند، اما قطعا ارزش خوبی برای آنچه دریافت می کنید نداشته و جزء مشکلات زندگی در شیلی محسوب می شود.

هزینه زندگی بالا از مشکلات زندگی در شیلی

هزینه زندگی در شیلی ربطی به کشورهای همسایه مانند پرو یا بولیوی ندارد. در واقع، اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، مطمئن شوید که بودجه کافی دارید. زیرا، برخلاف تصور رایج، هزینه زندگی تقریبا مشابه کشورهای غربی است. به همین دلیل هزینه زندگی بالا یکی از مشکلات زندگی در شیلی است. متوسط حقوق در این کشور 780$ (دلار) است اما زندگی با این مقدار پول در سانتیاگو دشوار است. اگر در یک شهر استانی زندگی می کنید، به راحتی می توانید بودجه خود را تا 30% به ویژه در بخش مسکن کاهش دهید.

هزینه زندگی در این کشور برای شهر والپاریسو در نمودار زیر نشان داده شده است:

هزینه زندگی در شیلی

قیمت اجاره یکی از مهم ترین فاکتورهاس که باید به آن توجه کنید. در جدول زیر آمده است:

پارامترهزینه به دلار
اتاق مبله در یک خانه دانشجویی در سانتیاگوبین 370$ تا 480$
آپارتمان در Providenciaبین 630$ تا 1230$
آپارتمان مبله 1 خوابه در ویتاکورابین 1970$ تا 3140$
خانه بدون مبله در ویتاکورابین 2250$ تا 5400$

اگر می خواهید در این کشور ماشین بخرید یا ماشین کرایه کنید، باید در مورد قیمت بنزین آگاه باشید. در این کشور، قیمت بنزین تقریبا 1.29$ (دلار) بر لیتر است. اگر از وسایل نقلیه عمومی در سانتیاگو استفاده می کنید، ابتدا باید یک گذرگاه مترو بخرید که tarjeta BIP نام دارد و هزینه آن حدود 2.25$ (دلار) است. اطلاعاتی که در این مقاله آمده است، توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. چنانچه در این امر سوالی دارید، می توانید با این موسسه تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *