مهاجرت به کشور آذربایجان

مشکلات زندگی در آذربایجان

مشکلات زندگی در آذربایجان

متقاضیان برای سفر به کشور آذربایجان چه با هدف گردشگری چه با هدف مهاجرت باید از مشکلات زندگی در آذربایجان آگاه باشند. فرهنگ این کشور پیشرفت ها و آراستگی های قابل تأیید، سختگیرانه و مرسوم را طی صدها سال تحکیم می کند تا برترین نقطه آذربایجانی شود. چند ویژگی ممکن است قابل تشخیص و برخی دیگر ناآشنا و متناقض باشند، اما این چیزی است که ملت را منحصر به فرد می کند. ویژگی های همراه را درک کنید و خود را در راه زندگی و قراردادهای این کشور غرق کنید. این کشور که در مکانی استراتژیک واقع شده است، دارای مرزهای مشترک با روسیه، گرجستان، ارمنستان و ایران و همچنین دارای طول خط ساحلی خزر است. این کشور هنوز خدمات عمومی اولیه را توسعه می دهد.

بنابراین، مهاجران باید بیمه خدمات درمانی خصوصی داشته باشند و در منطقه ای که زندگی می کنند مراقبت کنند. سطح جنایات سنگین در این کشور پایین است، با این حال میزان زیادی از جنایات کوچک مانند جیب بری و قاپ کیف وجود دارد. توصیه می شود از قسمت های تاریک مرکز شهر پایتخت، باکو اجتناب کنید. زیرا، گاهی اوقات سرقت در این منطقه رخ می دهد. هنگام گردش در مرکز باکو یا روستاهای دورافتاده روستایی در غرب کشور مانند گابران و ابراهیم، خارجی ها باید اقدامات احتیاطی بیشتری را انجام دهند تا وسایل ارزشمند خود را از چشم دور نگه دارند. برای آگاهی از مشکلات زندگی در آذربایجان ادامه نگارش را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است را مطالعه کنید.

زندگی در آذربایجان

این کشور یکی از سکولارترین کشورهای مسلمان است که به موجب قانون اساسی به شهروندان خود آزادی دین می دهد. این کشور همچنین یکی از معدود کشورهای دارای اکثریت شیعه در جهان است. با این حال، این کشور همچنان برای حل مسائل منطقه ای در مورد منطقه مورد بحث قره باغ تلاش می کند. پس از اینکه درگیری نژادی بین ارمنستان و این کشور در سال 1992 به یک جنگ تمام عیار تبدیل شد. ارمنستان، این کشور و قره باغ در سال 1994 توافق نامه آتش بس را امضاء کردند. ارامنه قومی همچنان قره باغ و قلمرو این کشور را در کنترل خود داشتند و با وجود اینکه هر دو ارمنستان و این کشور امضاء کردند. توافق در سال 2008 برای تشدید تلاش ها برای حل اختلافات، مذاکرات 1 سال بعد با کمی پیشرفت به پایان رسید.

زبان رسمی آذربایجانی است که زبان مادری اکثر 10 میلیون شهروند آن است. اما به چند زبان اقلیت مانند گرجی و ارمنی نیز صحبت می شود. در بیشتر نقاط، خارجی ها هنوز نادر هستند و بسیاری از مردم این کشور زیاد انگلیسی صحبت نمی کنند. با این حال، اگر مایل به استفاده از مهارت زبانی هستید، خواهید دید که از مهمان نوازی قابل توجهی استقبال می کنید. در حال حاضر چند پاسگاه روستایی دارای انگلیسی زبانانی هستند که می توانند به مهاجران و مسافران کمک کنند. در آغاز قرن بیست و یکم، این کشور نیز رسما به الفبای لاتین روی آورد، که خواندن علائم و حتی یادگیری چند کلمه را برای بسیاری از متخصصان خارجی کمی آسان کرده است.

از مزایای زندگی در این کشور می توان در نمودار زیر آمده است:

مزایای زندگی در آذربایجان

معایب زندگی در آذربایجان

این مکانی است که تا حد زیادی توسط گردشگری خارج از باکو دست نخورده است. وقتی شما اینجا هستید واقعا احساس می کنید که در حال جستجو در مرزهای دست نخورده و وحشی هستید.

از معایب و مشکلات زندگی در آذربایجان عبارتند:

  • نبود زیرساخت های گردشگری
  • هزینه بالای زندگی

هزینه بالا از مشکلات زندگی در آذربایجان

هزینه بالا از مشکلات زندگی در آذربایجان

هزینه زندگی در آذربایجان در مقایسه با بسیاری از شهرها مانند روسیه و همچنین بسیاری از شهرهای همسایه خاورمیانه بسیار بالا می باشد. اما هزینه زندگی همچنان پایین تر از بسیاری از کشورهای دیگر با سطح تحصیلات مشابه، مانند ایتالیا است. از آنجا که صنایع نفت و فناوری در این کشور بسیار بزرگ هستند، فقر نسبتا نادر است. متوسط هزینه زندگی در آذربایجان 440$ (دلار) بدون احتساب اجاره بها است. اجاره معمولا به عنوان هزینه جداگانه در نظر گرفته می شود.

جدول زیر هزینه زندگی در این کشور را نشان می دهد:

پارامترهزینه به دلار
اجاره ماهانه350$
خدمات45$
حمل و نقل عمومی ماهیانه11$
وعده غذایی6$
قهوه2.35$
1 لیتر شیر1.05$
سبزیجات1.15$
تخم مرغ (12 عدد)1.25$
گوشت7.25$

این کشور مطمئنا مقرون به صرفه تر از بسیاری از مقاصد تحصیلی دیگر در خارج از کشور است. اما به اندازه کشورهای همسایه مانند گرجستان ارزان تر نمی باشد. خانه های دانشجویان بین المللی به طور معمول از طریق خوابگاه هایی که توسط مدرسه شما تنظیم شده است یا توسط صاحبخانه هایی که توسط مدرسه شما بررسی و تأیید شده است، ارائه می شود. هنگامی که در یک برنامه پذیرفته شدید، مدرسه شما را در فرآیند یافتن مکانی برای زندگی راهنمایی می کند. تلاش برای یافتن اجاره شخصی بسیار دشوار خواهد بود مگر اینکه به زبان آذربایجانی یا روسی عالی صحبت کنید.

نمودار زیر توزیع هزینه اقامت آذربایجان را نشان می دهد:

توزیع هزینه زندگی در آذربایجان

نبود زیرساخت های گردشگری از مشکلات زندگی در آذربایجان

برای مهاجرت به آذربایجان باید بدانید که این کشور فقط واقعا از بازدیدکنندگان بازار خارج از باکو پشتیبانی می کند. حتی در باکو خوابگاه های بسیار کمی وجود دارد. شهرهایی مانند گنجه، شهری با ارزش برای مسافران، فقط هتل های گران قیمت 4 و 5 ستاره دارد. این ها احتمالا فقط برای مسافران تجاری است. مسافران محلی برای گردشگری نزد اقوام خود می مانند. سفر و گردشگری همچنان یکی از مهم ترین بخش ها برای توسعه اقتصادی و حفظ اشتغال در سراسر جهان و به ویژه در این کشور است.

نبود زیرساخت های گردشگری از مشکلات زندگی در آذربایجان است. نقش گردشگری در توسعه اقتصادی مسلم نیست. بسیاری از محققان و همچنین کسانی که در زمینه مهمان نوازی، گردشگری و تجارت تفریحی فعالیت می کنند موافقند که گردشگری تأثیر مثبتی بر حجم تولید کشور، متوسط ​​درآمد ناخالص و میزان اشتغال دارد. با تبدیل شدن گردشگری به سریع ترین بخش اقتصادی جهان، جغرافیا و جمعیت شناسی آن نیز به شدت در حال گسترش و تنوع است. جهت سفر در این کشور به عنوان یک گردشگر باید ویزای توریستی آذربایجان را تهیه کنید. با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید اطلاعات بیشتری درباره این کشور کسب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *