مهاجرت تحصیلی آفریقای جنوبی

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آفریقای جنوبی

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آفریقای جنوبی

یکی از اصلی ترین موارد در خصوص اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی آگاهی از شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آفریقای جنوبی می باشد. در این مقاله شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آفریقای جنوبی توسط کارشناسان ماهر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. تحصیل در این کشور در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از متقاضیان بین المللی قرار گرفته است. به همین دلیل متقاضیان بسیاری در جهت تحصیل در این کشور با سوالاتی متعددی رو به رو می شوند.

بسیاری از سوالات مهم در باب شرایط و مدارک تحصیلی در این کشور به شرح زیر می باشد:

  • مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در این کشور چیست؟
  • شرایط تحصیل در این کشور چگونه است؟
  • چه افرادی مجاز به تحصیل در این کشور می باشند؟

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آفریقای جنوبی

اولین قدم برای اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور، ثبت نام دانشگاه مورد نظر می باشد. سطح علمی دانشگاه های این کشور بالا می باشد و اکثر دانشگاه های این کشور برای متقاضیانی که تمایل به ادامه تحصیل به زبان انگلیسی هستند، بسیار مناسب می باشد. هر یک از دانشگاه های این کشور شرایط پذیرش و مدارک متفاوتی برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته اند. برای اخذ پذیرش می باید مدارک مستندی را برای دانشگاه مورد نظر ارسال نمایید. پس از تایید مدارک، نامه پذیرش مورد تایید برای ورود به دانشگاه برای متقاضی ارسال خواهد شد. نامه پذیرش بر روی سر برگ رسمی و با مهر و امضای سرپرست یا مدیر دانشگاه می باشد. در حالت کلی پذیرش تحصیلی در این کشور شامل گروه های زیر می باشد:

برای تحصیل در این کشور نیاز به ویزای اقامت موقت که به فرم درخواست B1-1738 شناخته شده است. این نامه ویزای اقامت را می باید شخص متقاضی به همراه سایر مدارک مستند به سفارت یا کنسولگری این کشور ارائه دهد.

سایر مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این کشور در جدول زیر شرح داده شده است:

مراحلمدارک
1ارائه گذرنامه معتبر
2رسید پرداخت فرم درخواست ویزا
32 قطعه عکس رنگی، پشت زمینه سفید در سایز گذرنامه
4نامه رسمی و مورد تایید پذیرش دانشگاه
5اثبات تمکن مالی به ازای هزینه تحصیل و زندگی در این کشور حدود 3000ZAR (رند آفریقا) ماهیانه، گردش حساب
6گواهی سلامت کامل جسمانی و روانی متقاضی

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی غیر رشید در آفریقای جنوبی

برای متقاضیان زیر 18 سال شرایط پذیرش به شکلی دیگر می باشد. متقاضیان زیر 18 سال نیازی به اجازه پلیس مربوطه جهت ورود به این کشور احتیاج ندارند. زمان درخواست این فرآیند حدود 6 هفته می باشد. متقاضیانی که دارای سن زیر 18 سال می باشند، برای پذیرش در دانشگاه یا موسسه مورد نظر می باید مدارک معتبری را ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل این گروه سنی در این کشور در جدول زیر به شرح داده شده است:

مراحلمدارک
1ارائه شناسنامه معتبر
2ارائه رضایت کتبی والدین
3ارائه شماره تماس و آدرس صحیح والدین

تحصیل دانشجویان بین المللی در آفریقای جنوبی

متقاضیان خارجی برای اخذ پذیرش تحصیل در این کشور می باید شرایط و مدارک مستندی را ارائه دهند. پروسه پذیرش دانشجویان بین المللی با دانشجویان مقیم این کشور تفاوت دارد. در چند مورد تکمیل مدارک مشترک پذیرش مانند سایر دانشجویان وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مهاجرت تحصیلی به آفریقای جنوبی از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما می باشد.

 

در این بخش مدارک مربوطه برای اخذ پذیرش دانشجویان بین المللی به شرح زیر می باشد:

  • ارائه نامه پذیرش معتبر دانشگاه مورد نظر، منطقه تحصیل و طول دوره تحصیل مشخص باشد.
  • ارائه گواهی پزشکی معتبر
  • ارائه گواهی تمکن مالی مناسب

تا سال 2014 میلادی هیچ یک از دانشجویان المللی مزیت اخذ اقامت از طریق تحصیل را کسب نکردند. در حال حاضر دانشجویانی که مشغول تحصیل در مقطع دکترا هستند، امکان اخذ ویزای کار حیاتی در این کشور را با اجازه اقامت موقت 5 ساله در این کشور دریافت می کنند، که شامل 12 ماه کاری می باشد. پس از پایان 5 سال اقامت موقت در این کشور، متقاضی امکان اخذ اقامت دائم در این کشور را پیدا خواهد داشت. در تابستان سال 2016 میلادی سازمان امور داخلی این کشور در بیانیه رسمی اعلام کرد، متقاضیانی که در دوره دکترا تحصیل کرده اند و با ویزای کار حیاتی در این کشور مشغول فعالیت می باشند در آینده به اقامت دائم این کشور خواهند رسید.

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی غیر رشید در آفریقای جنوبیشرایط تمدید اعتبار ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

در خصوص شرایط اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی باید بدانید که با اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور، ویزای مخصوص ورود به این کشور جهت تحصیل صادر می شود. مدت اعتبار این نوع به طول دوره تحصیلی متقاضی بستگی دارد. بیشترین دوره تحصیلی حدود 8 سال مربوط به دوره تحصیل ابتدایی و 6 سال مربوط به دوره تحصیلی راهنمایی و دبیرستان می باشد. در صورت لزوم پس از پایان دوره تحصیل می توانید ویزای تحصیلی خود را در جهت تحصیل در مقاطع بالاتر تمدید کنید. در غیر این صورت می توانید با اتمام تحصیل یا در حین تحصیل در این کشور مشغول کار شوید و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید. در این باب می توانید مقاله کار حین تحصیل و پس از تحصیل در آفریقای جنوبی را از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما مورد مطالعه قرار دهید.

شرایط شهریه در دانشگاه های آفریقای جنوبی

شهریه تحصیل در دانشگاه های این کشور با توجه به مقطع تحصیلی، طول دوره تحصیل و دانشگاهی مورد نظر متفاوت می باشد. در شهرهای بزرگ این کشور هزینه دانشگاه بالاتر از سایر شهرها می باشد. شهریه دانشگاه کیپ تون در 2 مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاوت می باشد. علاوه بر کیپ تون هزینه دانشگاه های شهرهای ژوهانسبورگ و دوربان هم یه علت آموزش و سطح علمی بالا شهریه بیشتری دریافت می کنند.

شهریه دانشگاه در شهر کیپ تون به شرح زیر می باشد:

مقطع تحصیلی در دانشگاه کیپ تونشهریه به ZAR (رند آفریقا)
مقطع کارشناسی64890 الی 53440
مقطع کارشناسی ارشد25000 الی 7000

در این مقاله اطلاعاتی در باب موضوع شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آفریقای جنوبی توسط کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح داده شده است. از گذشته تا کنون این متقاضیان بسیاری این کشور را جهت تحصیل انتخاب کرده اند. دانشگاه های این کشور در شهرهای بزرگ مانند کیپ تون، ژوهانسبورگ و دوربان می باشد. این کشور از لحاظ علمی و اقتصادی در سال های اخیر رو به پیشرفت به سزایی بوده است. در این کشور تحصیل در مقاطع مختلف موجود می باشد. در این باب پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله تحصیل کارشناسی در آفریقای جنوبی را از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما خواهد بود. در قسمت نظرات مقاله می توانید سوالات و ابهامات پیش آمده را مطرح سازید. در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناسان ما پاسخگوی تمام سوالات شما خواهند بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *