مهاجرت تحصیلی آفریقای جنوبی

تحصیل در آفریقای جنوبی

تحصیل در آفریقای جنوبی

شاید دلیل عمده تحصیل در آفریقای جنوبی وجود دانشگاه های انگلیسی زبان و همچنین دوره های زبان برای پذیرش متقاضیان بین المللی است. تحصیل در این کشور برای اتباع ایرانی امکان پذیر است. از این رو دوره های زبان آن نیز بسیار محبوب می باشد. شما عزیزان برای اقدام در این برنامه ها نیاز به آگاهی از شرایط اخذ پذیرش و ویزا خواهید داشت. در مقاله پیش رو، تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر علم مهاجرتی و اطلاعات حقوق بین الملل خود به ارائه مشاوره تحصصی در مورد مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق تحصیل می پردازد.

دانشگاه های آفریقای جنوبی به 3 دسته تقسیم می شوند:

  • دانشگاه‌ های سنتی که مدارک تئوری را ارائه می دهند.
  • دانشگاه ‌های فناوری، که با نام «تکنیکون» شناخته می ‌شوند، که مدرک‌ های حرفه ‌ای را ارائه می ‌کنند.
  • در نهایت دانشگاه های جامعی وجود دارند که رویکرد ترکیبی دارند.

امید است پس از مطالعه آن بخش اعظم سوالات برطرف گردد. ابتدا به ارائه توضیحاتی راجع به کشور آفریقای جنوبی می پردازیم. در نهایت موضوع اصلی که همان تحصیل در آفریقای جنوبی است، به تفصیل بیشتری شرح داده خواهد شد.

اینفوگرافیک تحصیل در آفریقای جنوبی

درباره کشور آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی یا به طور رسمی جمهوری آفریقای جنوبی، جنوبی ترین کشور در قاره آفریقا می باشد. این کشور در مرز شمالی آفریقای جنوبی، نامبیا، بوتسوانا و زیمباوه قرار دارد. در شرق و شمال شرقی کشورهای موزامبیک و اسواتینی واقع شده اند. کشور کوچک لسوتو نیز در آفریقای جنوبی قرار دارد و توسط این کشور احاطه شده است. کشور آفریقای جنوبی جزء 25 کشور بزرگ دنیا است. این کشور آفریقایی با بیش از 57 میلیون نفر 24 کشور پر جمعیت دنیا می باشد. به دلیل این که کشور آفریقای جنوبی زمانی از جمله مستعمرات بریتانیا بوده است.

علاوه بر زبان های محلی آفریقایی، بالای 90% جمعیت این کشور به زبان انگلیسی نیز تسلط کامل دارند. با توجه به انگلیسی زبان بودن کشور آفریقای جنوبی این مزیت اول این کشور است. هزینه های این کشور چه برای تحصیل و چه برای زندگی بسیار پایین تر از سایر کشورهای انگلیسی زبان مثل انگلستان، استرالیا، کانادا و نیوزیلند می باشد.

شرایط تحصیل در آفریقای جنوبی

تدریس در دانشگاه های آفریقای جنوبی به زبان انگلیسی است. دانشجویان برای ورود به دانشگاه باید دارای مدرک زبان آیلتس باشد. اگرچه امکان یادگیری زبان انگلیسی قبل از ورود به دانشگاه برای دانشجویان وجود دارد. دانشجویان برای ورود به مقطع کارشناسی باید دارای مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6 و برای ورود به دوره­ کارشناسی ارشد 6.5 و جهت ادامه تحصیل در مقطع دکترای آفریقای جنوبی باید حداقل نمره7 را در مدرک زبان آیلتس خود کسب نموده باشند.

بطور کلی در آفریقای جنوبی 11 دانشگاه مشغول به فعالیت می باشند. تمامی این دانشگاه ها مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند. دانشجویان خارجی با اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی می ­توانند به همراه اعضای خانوداه خود به این کشور سفر نمایند. البته دانشجویانی که تنها برای شرکت در دوره های زبان به این کشور سفر می ­نمایند. امکان اخذ ویزای همراه برای اعضاء خانواده وجود ندارد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های آفریقای جنوبی

دانشجویان برای تحصیل در این کشور بایستی ابتدا مدارک زیر را به دانشگاه مورد نظر خود تحویل نمایند:

  • ارائه ترجمه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریزنمرات
  • دانشجویانی که جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند باید ترجمه مدرک کارشناسی را به همراه ریز نمرات ارائه نمایند.
  • همچنین دانشجویانی که متقاضی تحصیل در مقطع دکترا هستند، باید ترجمه مدرک کارشناسی ارشد خود را به همراه ریز نمرات به این دانشگاه تحویل نمایند.
  • ارائه رزونامه تحصیلی و انگیزه نامه برای دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا
  • ارائه اسکن صفحه اول پاسپورت معتبر
  • ارائه 6 قطعه عکس رنگی

همچنین دانشجویانی که دارای مدارک زیر هستند شانس بیشتری برای اخذ ویزای تحصیلی خواهند داشت:

  • برخورداری از مدارکی که سابقه کاری دانشجو را مشخص می­ نماید.
  • برخورداری از مدارک فنی و حرفه ای مرتبط با رشته دانشگاهی دانشجو
  • ارائه رزومه تحصیلی و کاری
  • ارائه گواهی معتبر از مدرک تحصیلی دانشجو

درباره تحصیل در آفریقای جنوبی

اگر چه مشکلات زیادی مثل خشونت و ارتکاب جرایم مختلف در کشور آفریقای جنوبی وجود دارد. اما جاذبه های زیادی نیز وجود دارند که باعث می شوند افرادی زیادی حاضر باشند این کشور را برای زندگی انتخاب کنند. از جمله جاذبه های این کشور می توان به حیات وحش بسیار زیبا و حیرت انگیز اشاره کرد. همچنین در آفریقای جنوبی، شهرهای پیشرفته و پویا و دانشگاه های با رنکینگ بالا وجود دارد. هزینه تحصیل در آفریقای جنوبی همان طور که پیش تر گفته شد از بسیاری دیگر از کشورها پایین تر است. هزینه های تحصیل و زندگی عموما بین 2000$ الی 5000$ (دلار) در سال می باشد.

البته میزان آن بستگی به رشته و دانشگاه مورد نظر شما دارد. البته کورس های مدیریتی تا سالیانه 34000$ (دلار) نیز شهریه در بر دارند. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در کشور آفریقای جنوبی را دارند، بایستی پس از اخذ پذیرش از یک دانشگاه در این کشور، برای اخذ ویزا اقدام نمایند. جهت تحصیل در این کشور ابتدا مقاله ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی را بررسی بفرمائید.

درباره تحصیل در آفریقای جنوبی

الزامات اخذ مجوز جهت تحصیل در آفریقای جنوبی

جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی این کشور بایستی مدارک زیر را ارائه دهید:

  • ارائه نامه پذیرش معتبر از دانشگاه معتبر در این کشور
  • ارائه گذرنامه معتبر
  • گواهی پرداخت هزینه فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • 2 عکس رنگی پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی شما که نشان دهنده توانایی تان برای پرداخت شهریه دانشگاه
  • گواهی ای مبنی بر این که برای دوران اقامت خود در آفریقای جنوبی بیمه درمانی دارید.
  • گواهی های پزشکی و رادیولوژی قبل از اعلام درخواست ویزای تحصیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی

دانشجویان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های آفریقای جنوبی ملزم به پرداخت شهریه می ­باشند. شهریه های دانشگاهی در این کشور بسته به مقطع و رشته تحصیلی و دانشگاه دانشجو با یکدیگر متفاوت است. بطور میانگین شهریه های تحصیلی در مقطع کارشناسی 5000$ (دلار) و در مقطع کارشناسی ارشد 3000$ (دلار) در سال برآورد شده است. دانشگاه های آفریقای جنوبی در برخی از سطوح دانشگاهی به دانشجویان بین المللی که از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی برخوردار هستند.

دانشجویان علاوه بر شهریه های فوق باید هزینه هایی را نیز برای زندگی در کشور آفریقای جنوبی پرداخت نمایند. هزینه های زندگی در این کشور به طور میانگین 600$ الی 800$ (دلار) در ماه تخمین زده شده است. دانشجویان با کاریابی در آفریقای جنوبی می  ­توانند 20 ساعت در هفته به انجام کار بپردازند و میزان حقوق دریافتی آنان ساعتی 37ZAR (راند) می ­باشد.

بررسی هزینه تحصیل در آفریقای جنوبی

شهریه دانشگاه در این کشور به نوع دانشگاهی که متقاضی برای تحصیل انتخاب می کند بستگی دارد. پرداخت شهریه در دانشگاه های این کشور به صورت اعتباری امکان پذیر می باشد. برای دانشجویان بین المللی می باید 2 پرداختی شهریه صورت گیرد. در مواردی خاص بورسیه و کمک های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته می شود. برای ورود به دانشگاه های این کشور متقاضیان می باید هزینه ای بابت ثبت نام اولیه را هم در نظر بگیرند. هزینه ثبت نام اولیه مجزا از شهریه دانشگاه می باشد. هزینه تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی پایین می باشد.

افراد مقیم این کشور و عضو انجمن آفریقای پرداخت شهریه یکسانی دارند. شهریه متقاضیان خارجی با افراد مقیم این کشور تفاوت دارد. شهریه ای که متقاضی در دوره کارشناسی می باید در طول پروسه تحصیل پرداخت کند، بین 35000ZAR تا 110000ZAR (رند آفریقا) در سال می باشد. هزینه تحصیل در مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد حدود 20000ZAR تا 75000ZAR (رند آفریقا) در سال است. هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و مدیریت به طبع بالاتر از سایر رشته ها می باشد. در خصوص شهریه های بالا متقاضیان واجد الشرایط می توانند از بورسیه و کمک هزینه تحصیلی برخوردار شوند.

در این بخش نمودار شرح شهریه دو مقطع تحصیلی مهم در این کشور بیان شده است:

شهریه دو مقطع تحصیلی در آفریقای جنوبی

اجازه کار با ویزای دانشجویی آفریقای جنوبی

در صورتی که ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی را دارید به طور قانونی اجازه دارید 20 ساعت در هفته مشغول به کار باشید. همچنین اجازه خواهید داشت در تعطیلات به طور تمام وقت کار کنید. این مسئله در واقع به شما کمک می کند تا بخش اعظم هزینه های خود را پوشش دهید. در عین حال با بالا بردن تجربه کاری، شانس خود را برای ورود جدی به بازار کار پس از فارغ التحصیلی ارتقا دهید. دلیل این امر این است که بازار کار در کشور آفریقای جنوبی به خوبی کشورهای اروپایی نیست. شما به عنوان یک فرد خارجی لازم است مهارت های خاص داشته باشید. در میان کسانی که تبعه کشور آفریقای جنوبی هستند، عملا شانسی برای کاریابی به دست آورید. جهت اطلاع از شرایط کار در آفریقای جنوبی می توانید مقاله لینک شده را بررسی بفرمائید.

مقطع کارشناسی ارشد در آفریقای جنوبی

محبوب ترین دوره تحصیلی در این کشور دوره کارشناسی ارشد می باشد. رقابت در پذیرش این دوره تحصیلی بسیار زیاد می باشد. این دوره های تحصیلی در شهر های بزرگ این کشور مانند کیپ تون، ژوهانسبورگ و دوربان می باشد، هم چنین دانشگاه های بزرگ این کشور در این شهرها واقع شده اند.

دلایل اصلی برای انتخاب این دوره تحصیلی در این کشور به شرح زیر می باشد:

  1. شهریه معقول: شهریه تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشورهای غربی پایین تر می باشد، و هزینه زندگی افراد متقاضی خارجی به نسبت سایر کشور ها پایین است.
  2. ارائه دوره ها به زبان انگلیسی :با وجود دارا بودن به 11 زبان بومی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور میسر شده است.
  3. رقابت جهانی: با وجود 3 دانشگاه برتر از لحاظ کیفیت آموزشی با حدود 400 دانشگاه جهانی در سطح رقابتی قرار دارد.

دانشجویان بین المللی که در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل می باشند هزینه ای در حدود 300ZAR (رند آفریقا) جهت ثبت نام اولیه پرداخت می کنند. این هزینه غیر قابل استرداد می باشد. در بسیاری از دانشگاه های این کشور هزینه ای بابت پذیرش دانشگاهی که حدود 3750ZAR (رند آفریقا) است، دریافت می کنند. شهریه دانشگاه ها براساس دوره های آموزشی متفاوت می باشد. برای این دوره دانشجویان شهریه ای حدود 25000ZAR تا 70000ZAR (رند آفریقا) دریافت می کنند. هزینه دیگری که برای متقاضیان بین المللی در نظر گرفته می شود، هزینه ترم بین المللی است که حدود 55000ZAR (رند آفریقا) به شهریه اصلی دانشگاه اضافه می شود.

در این بخش جزئیات دوره کارشناسی ارشد در این کشور یه شرح زیر می باشد:

پارامترشرح
تعداد دانشگاه های این کشور26
قدیمی ترین دانشگاهUniversity of Cape town
دانشجویان بین المللی45334
طول دوره1 تا 2 سال
میانگین شهریه40000ZAR (رند آفریقا)
شروع و پایان دوره تحصیلیاز ماه فوریه تا نوامبر

هزینه ثبت نام و ویزای تحصیلی در آفریقای جنوبی

برای تحصیل در این کشور متقاضی بین المللی نیاز به ویزای تحصیلی این کشور دارد. این نوع ویزا فرم تکمیلی BI-1738 می باشد و هزینه این نوع ویزا حدود 1800ZAR (رند آفریقا) است. روند قانونی ویزای تحصیلی این کشور حدود 6 الی 8 هفته طول می کشد. هم چنین متقاضی می باید مدارک مستندی را فراهم سازد و به مرکز سفارت یا کنسولگری این کشور ارائه دهد.

 

این مدارک عبارت است از:

  • ارائه گذرنامه معتبر متقاضی
  • ارائه عکس گذرنامه متقاضی
  • ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه
  • ارائه عدم سابقه کیفری
  • ارائه رزرو پرواز تایید شده متقاضی
  • ارائه تمکن مالی
  • ارائه دانش زبان کافی و نمره زبان معتبر (نمره آیلتس 7 به بالا و نمره تافل 88 می باشد.)
  • ارائه بیمه خدماتی در طول تحصیل
  • ارائه رسید پرداخت هزینه ویزا

نحوه اخذ اقامت دائم کشور آفریقای جنوبی

وقتی بحث اخذ اقامت دائم کشور آفریقای جنوبی برای خارجی ها مطرح می شود، تمایل دولت این کشور تنها به جذب افرادی است که تاثیر مثبت به سزایی بر اقتصاد این کشور دارند. متقاضیان اخذ PR که مخفف عبارت Permanent Residency به معنای اقامت دائم است. به محض این که وزیر امور داخلی آفریقای جنوبی بیان دارد که فرد متقاضی ممنوعیت و مشکلی بابت اخذ اقامت دائم این کشور ندارد، درخواست فرد نهایی می شود.

این فرآیند مراحل مختلفی دارد که یکی از آنها مصاحبه با یکی از اعضاء وزارت امور داخلی است.هر چند اطلاعات این حوزه بسیار گسترده می باشد و شما در صورتی که هنوز نیاز به تکمیل اطلاعات مهاجرتی بیشتری دارید. از این رو می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید و از دانش مهاجرتی تیم مشاوره ما استفاده نمایید.

سوالات متداول در باب تحصیل در آفریقای جنوبی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل در آفریقای جنوبی می باشیم:

  • الزامات اخذ مجوز جهت تحصیل در آفریقای جنوبی کدام اند؟ ارائه نامه پذیرش معتبر از دانشگاه معتبر در این کشور، ارائه گذرنامه معتبر، گواهی پرداخت هزینه فرم درخواست ویزای تحصیلی، 2 عکس رنگی پاسپورتی، گواهی تمکن مالی شما که نشان دهنده توانایی تان برای پرداخت شهریه دانشگاه، گواهی ای مبنی بر این که برای دوران اقامت خود در آفریقای جنوبی بیمه درمانی دارید.، گواهی های پزشکی و رادیولوژی قبل از اعلام درخواست ویزای تحصیلی و گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • شرایط تحصیل در آفریقای جنوبی چیست؟ تدریس در دانشگاه های آفریقای جنوبی به زبان انگلیسی است. دانشجویان برای ورود به دانشگاه باید دارای مدرک زبان آیلتس باشد. اگرچه امکان یادگیری زبان انگلیسی قبل از ورود به دانشگاه برای دانشجویان وجود دارد. دانشجویان برای ورود به مقطع کارشناسی باید دارای مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6 و برای ورود به دوره­ کارشناسی ارشد 6.5 و جهت ادامه تحصیل در مقطع دکترای آفریقای جنوبی باید حداقل نمره7 را در مدرک زبان آیلتس خود کسب نموده باشند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *