مهاجرت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسپانیا

قوانین سرمایه گذاری در اسپانیا

قوانین سرمایه گذاری در اسپانیا

قوانین سرمایه گذاری در اسپانیا در سال 2024 به گونه ای است که بسیاری از متقاضیان می توانند با سرمایه ای مناسب اقامت اسپانیا را بدست آورند. راه های متفاوتی برای سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد که هر کدام از این مسیرها نیازمندی های خاص خود را دارا است و شهروندان ایرانی نیز از این مدل اقامت ها استقبال نموده اند. البته روش‌ های دیگری مانند تحصیل در اسپانیا، از طریق ازدواج و غیره نیز وجود دارد که منجر به اخذ اقامت این کشور می‌ گردد. در این روش مهاجرتی متقاضی پس از 5 سال اقامت دائم و پس از 10 سال تابعیت این کشور را اخذ خواهد نمود. روش های مهاجرتی به این کشور هر کدام شامل هزینه و مدارکی جداگانه خواهند بود.

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در این باب و پاسخگوی سوالات شما می باشد:

  • جهت سرمایه گذاری در این کشور می توان ملک خرید و با آن اقامت دائم گرفت؟
  • پروسه تمکن مالی چیست و چگونه می توان با داشتن شرایط خوب مالی اقامت اسپانیا و اروپا را گرفت؟

در سال 2024، بسیاری از متقاضیان به خصوص متقاضیان بین المللی تصمیم به اخذ اقامت این کشور نموده اند. در راستای سرمایه گذاری شما می توانید در خاک این کشور یک بیزینس بخرید و یا شرکت ثبت نمائید و یا از طریق برنامه های سرمایه گذاری از طریق خرید ملک اقدام نمائید. پروسه تمکن مالی هم در سال های اخیر یکی از بهترین مسیرها برای اخذ اقامت اسپانیا و اروپا می باشد. البته پروسه تمکن مالی نیز در کشورهای دیگر هم در اروپا وجود دارد.

اینفوگرافی سرمایه گذاری در اسپانیا

اقامت موقت اسپانیا

اخذ اقامت اسپانیا به صورت موقت مستلزم دارا بودن شرایطی است که در ذیل به آن اشاره می ‌گردد:

  • عدم سابقه کیفری یا سوء پیشینه در ایران، اسپانیا یا سایر کشورهایی که فرد متقاضی در آنها اقامت داشته است.
  • دارا نبودن ممنوعیت ورود به خاک این کشور یا دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • دارا بودن منبع درآمد کافی جهت ادامه زندگی در این کشور
  • ارائه اسناد و مدارک دال بر تمکن مالی متقاضی (حداقل مبلغ 260
  • 00€ (یورو) برای درآمد 1 سال برای متقاضی اصلی، حداقل مبلغ 6500€ (یورو) برای عضو خانواده متقاضی)*
  • ارائه بیمه نامه خصوصی یا عمومی صادره از شرکتی که دارای مجوز کار در این کشور می ‌باشد.
  • ارائه نامه سلامت پزشکی و عدم بیماری که بر بهداشت عمومی تاثیر مستقیم داشته باشد. (این نامه باید بر اساس قوانین بهداشت بین‌ المللی صادر گردد.)
  • ارائه اجاره نامه یا سند مالکیت مبنی بر مشخص نمودن محل سکونت در اسپانیا**

*اگر بتواند تمکن مالی بیشتری را به اثبات برساند، شانس او در اخذ اقامت موقت اسپانیا بیشتر خواهد بود.

**محل اقامت فرد متقاضی بایستی در جایی باشد که درخواست اقامت می‌ نماید.

مزایای سرمایه گذاری در اسپانیا

در این بخش به مزایا سرمایه گذاری در این کشور می پردازیم:

پارامترشرح
فرصت های زندگی در اسپانیاکشوری مقرون به صرفه
سیستم های بهداشتی ایده آل
ثبات سیاسی
5 مقصد برتر گردشگری
فرصت های اقتصادیاقتصاد باز اسپانیا
ورود به بازار اتحادیه اروپا
موقعیت اسپانیا در مرکزیت جهان
زیرساخت ها و سیستم های لجستیکی در اسپانیا
دولت مشوق طرح های سرمایه گذاری است.

بررسی قوانین سرمایه گذاری در اسپانیا

طبق قوانین سرمایه‌ گذاری در این کشور، متقاضی بایستی اسناد و مدارکی را به دولت اسپانیا ارائه و تمکن مالی متقاضی را ثابت نماید. به عبارتی دیگر، او باید نشان دهد که برای تامین هزینه‌ های زندگی خود و خانواده نیازی به اشتغال ندارد. در صورت ارائه مدارک مذکور، پس از 3 ماه مجاز به اخذ اقامت موقت در این کشور می ‌گردد. دریافت مجوز اقامت از طریق تمکن مالی، به افرادی اختصاص دارد که حداقل 4 برابر شاخص درآمد اسپانیا سرمایه دارند. این درآمد می ‌تواند از راه سرمایه ‌گذاری، کسب و کار یا هر منبع دیگری به دست آید.

لازم به ذکر است شاخص درآمد در این کشور به صورت ماهیانه معادل 532000€ (یورو) است. فردی که قصد اقامت در این کشور را دارد، بایستی مسکن مناسب و بیمه درمانی شخصی خود را مهیا سازد. اخذ اقامت از طریق تمکن مالی مزیت‌ های بسیاری دارد که با اقامت در اتحادیه اروپا یکسان هستند. در بررسی قوانین سرمایه گذاری در این کشور متقاضی می باید سن قانونی داشته باشد و کلیه مدارک هویتی مانند شناسنامه، گذرنامه معتبر و غیره را ارائه دهد. همچنین متقاضی می باید از پرداختی های لازم رسید ارائه دهد و تمکن مالی مناسبی نیز داشته باشد. در خصوصکسب اطلاعات بیشتر در باب مهاجرت به اسپانیا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

نحوه اخذ تابعیت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

برای واجد شرایط بودن برای شهروندی اسپانیا، ابتدا باید برای ویزای سرمایه گذار و اجازه اقامت اقدام کنید. ویزا بر اساس تایید اداره کل تجارت و سرمایه گذاری مبنی بر رعایت شرایط قانونی صادر می شود. برای دریافت این مجوز، باید از سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور محل اقامت خود درخواست دهید. تصمیم در عرض 10-20 روز گرفته می شود. برای شرکت در برنامه اجازه اقامت طلایی، باید مجموعه ای از مدارک را تهیه و به سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور خود ارسال کنید. شما باید پرسشنامه ها و فرم های تکمیل شده، بیمه نامه درمانی، و مدرکی مبنی بر در دسترس بودن بودجه کافی ارائه دهید. پردازش درخواست های ویزای طلایی 10 روز طول می کشد. ویزای سرمایه گذاری به شما اجازه می دهد تا 1 سال در این کشور بمانید.

برای دریافت اجازه اقامت، باید به وزارت اقتصاد اسپانیا اقدام کنید. این تصمیم ظرف 20 روز کاری گرفته می شود. شما باید در دسترس بودن بودجه برای زندگی در کشور، نداشتن سابقه کیفری در اسپانیا و کشور مبدا، بیمه نامه درمانی، ارائه 3 عکس و رسید پرداخت هزینه ثبت نام را تأیید کنید. اجازه اقامت به مدت 2 سال با حق تمدید بیشتر صادر می شود. پس از یک دوره 5 ساله اقامت در کشوری با مجوز اقامت موقت، سرمایه گذار واجد شرایط درخواست برای اقامت دائم می شود. برای دریافت اقامت دائم، باید شرایط اقامت در اسپانیا را رعایت کنید. مدت اقامت در خارج از قلمرو اسپانیا باید کمتر از 10 ماه در 5 سال باشد. پس از 10 سال اقامت دائم در اسپانیا، امکان درخواست شهروندی وجود دارد.

در این بخش شاهد مراحل اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری در اسپانیا هستید:

مراحل اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری در اسپانیا

قوانین سرمایه گذاری مستقیم خارجی اسپانیا

طبق قوانین اسپانیا، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی عبارت است از:

  • سرمایه گذار خارجی مالک سهامی معادل یا بیشتر از %10 سرمایه شرکت می شود.
  • یا در نتیجه معامله شرکتی، عمل حقوقی یا تجارت مربوطه، سرمایه گذار خارجی کنترل شرکت را به وسیله موارد زیر به دست می گیرد:
  • قادر به اعمال نفوذ تعیین کننده بر شرکت تحت حقوق مالکیت یا استفاده از تمام یا بخشی از دارایی های شرکت
  • توانایی اعمال نفوذ تعیین کننده بر بدنه های مدیریت شرکت؛
  • یا به موجب هر یک از شرایط مندرج در ماده 42 قانون تجارت اسپانیا (اکثریت حق رای، کنترل بدنه مدیریت و غیره).

طبق قوانین سرمایه گذاری مستقیم خارجی اسپانیا FDI زمانی مشمول مجوز قبلی اداری خواهد بود که توسط:

  • ساکنان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا یا انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA)؛ یا
  • مقیم کشورهای اتحادیه اروپا یا EFTA که مالکیت نهایی آنها با ساکنان کشورهای غیر اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا مطابقت دارد
  • و در مواردی که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی بر بخش‌های استراتژیک اصلی اسپانیا تأثیر می‌گذارد و یا سرمایه‌ گذار خارجی مربوطه دارای ویژگی‌های خاصی است.

در نمودار زیر میزان درصد رشد سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اسپانیا  نسبت به سرانه تولید ناخالص ملی مشخص است:

درصد رشد سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اسپانیا

قوانین سرمایه گذاری با ویزای طلایی در اسپانیا

دولت اسپانیا در سال 2015 میلادی تغییراتی را در قوانین ویزای طلایی اسپانیا وضع نمود. این تغییرات باعث جذب تعداد بیشتری از سرمایه‌ گذاران به این کشور شد. این تغییرات شامل موارد ذیل می‌باشد:

  • ویزای طلایی بدون هیچگونه تمدید، به مدت 2 سال معتبر می ‌باشد.تحصیلی
  • خانواده سرمایه‌گذار (پدر، مادر و فرزندان سرمایه‌ گذار) مجاز هستند اجازه اقامت در این کشور را دریافت نمایند.
  • سرمایه ‌گذار دارای این کارت، اجازه کار در این کشور را نیز دارد.
  • اشخاص متاهل به صورت جداگانه اجبار به پرداخت 500000€ (یورو) جهت مشمولیت ندارند.
  • حضور در خاک این کشور جهت تمدید ویزا الزامی ندارد.

این مقاله منطبق با آخرین قوانین سال می باشد.

برترین گزینه های سرمایه گذاری در اسپانیا در سال 2024

سرمایه گذاری راه خوبی برای رشد پول شماست، اما سرمایه گذاران باید بدانند که این گزینه ها شامل چه مواردی می شود. اگر به دنبال سرمایه گذاری بلندمدت هستید، احتمالا سرمایه گذاری هایی را انتخاب می کنید که می توانند در برابر فراز و نشیب بازارهای جهانی مقاومت کنند. پلتفرم‌ ها یا برنامه ‌های سرمایه ‌گذاری آنلاین زیادی مانند راه ‌حل مدرن Robo-Avisor وجود دارد. با این حال، در حال حاضر، این کشور صنعت کوچکی برای مشاوران روبو دارد، اما پیش ‌بینی می ‌شود که با نسل جوان ‌تر، سیستم‌ های روبو-مشاور بیش از 2 برابر شود.

یکی دیگر از گزینه های سرمایه گذاری در این کشور از طریق یک شرکت حقوقی تخصصی است. متخصصان ما به مشتریانی که در این کشور زندگی می کنند، با راهنمایی آن ها در خرید و فروش و بررسی قراردادها، نحوه سرمایه گذاری در انواع سرمایه گذاری های اسپانیایی را توصیه می کنند. بازار این کشور برای کارآفرینان سرمایه ‌گذار خارجی سودمند است. زیرا، فرض مالی آن تمرکز بر کمک به رشد کارآفرینی خارجی است. هدف اصلی این کشور رونق بخشیدن به اقتصاد خود از طریق سرمایه گذاری های بین المللی است و قوانین متعددی را برای تشویق اهداف اقتصادی کشور وضع کرده است.

اخذ تابعیت و پاسپورت اسپانیا

چنانچه متقاضی در طول 5 سال، به ازای هر سال به ‌مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشد، می‌ تواند اقامت دائم دریافت نماید. تصور متقاضیان این گونه است که با دریافت اقامت دائم، حق شهروندی این کشور به خودی خود به آنها تعلق می‌گیرد. اما این طور نیست. در مقاله اخذ تابعیت اسپانیا درباره این موضوع شفاف سازی شده است. جهت اخذ تابعیت این کشور می باید آزمون زبان، نامه عدم سوء پیشینه و سایر موارد به سفارت این کشور ارائه گردد.

اخذ اقامت و تابعیت در این کشور از روش های متفاوت زیر میسر خواهد بود:

  • اخذ اقامت از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت از طریق کار
  • اقامت از طریق سرمایه گذاری
  • اخذ اقامت از طریق ازدواج و تولد
  • اقامت از طریق خرید ملک
  • اقامت از طریق کارآفرینی

شخصی که خواستار تابعیت این کشور است، بایستی به مدت 10 سال مستمر در این کشور اقامت داشته باشد. پس از گذشت این زمان (به ازای هر سال، 183 روز اقامت) می‌ تواند نسبت به دریافت پاسپورت و تابعیت این کشور اقدام نماید. لازم به ذکر است به درآمد شما خارج از این کشور، مالیات تعلق نمی ‌گیرد. مگر این که مقیم این کشور بوده باشید. بدین معنا که مدتی بیشتر از 6 ماه را در این کشور زندگی کرده باشید. اگر قصد اقامت دائم در این کشور را نداشته باشید، نیازی نیست در این کشور زندگی کنید. صرفا بازدید (هر سال یک بار) کفایت می ‌کند.

مالیات در اسپانیا

پرداخت مالیات اولین شرط در قوانین سرمایه‌گذاری در این کشور به شمار می ‌رود. در این کشور نرخ مالیات بر درآمد افراد بین 75 الی 24 سال حدود 52% متغیر می‌باشد. همچنین نرخ 27% به عنوان مالیات به سود سرمایه شرکت ‌ها تعلق می ‌گیرد. شرکت‌ های این کشور تحت شرایط خاصی معاف از مشارکت جهت فروش سهام می ‌‌گردند. طبق آمارهای TINSA در سال 2017، ارزش خانه‌ ها در این کشور با نرخ تورم 0.38% به مبلغ 1.385€ (یورو) برای هر متر مربع رسید. این نشان دهنده افزایش 2.67% در این زمینه است. نرخ مالیات توسط دولت این کشور تعیین می گردد. در مورد شرایط ویزای همراه اسپانیا با مشاورین ما در این موسسه مشورت نمائید.

انواع مالیات در این کشور عبارتست از:

  • مالیات بر درآمد
  • مالیات افراد مقیم این کشور
  • مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر شرکت

قوانین سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خرید ملک

شرایط سرمایه گذاری در اسپانیا برای ایرانیان

متقاضیان بین المللی می توانند از طریق روش های متفاوتی مانند ثبت شرکت، خرید اوراق قرضه دولتی، خرید ملک و خودحمایتی به سرمایه گذاری در این کشور اقدام نمایند. بهترین روش سرمایه گذاری برای متقاضیان بین المللی و ایرانیان در این کشور خرید ملک و خودحمایتی می باشد. سایر روش ها نیز مناسب خواهند بود، اما برای متقاضیان بین المللی شرایط پیچیده تری در نظر گرفته شده است. خرید ملک در این کشور با حداقل سرمایه گذاری حدود 500000€ (یورو) می باشد. از مزیت های این سرمایه گذاری اخذ اقامت برای برای متقاضی اصلی و خانواده متقاضی اصلی خواهد بود.

قوانین سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خرید ملک

یکی از روش های مهاجرت به این کشور سرمایه از طریق خرید ملک می باشد. اغلب موسسات حقوقی در ایران فکر می کنند که تنها راه اقامت به کشور اسپانیا از طریق خرید ملک می باشد اما ما به کسانی این راه را پیشنهاد می کنیم که از توانایی مالی زیادی برخوردار هستند. برای اقامت دائم این کشور می توانید از راه های دیگر مانند تحصیلی، کاری، ازدواج و غیره اقامت دائم را دریافت کنید. در این خصوص قیمت املاک در اسپانیا را مطالعه فرمائید.

خرید ملک در اسپانیا با هزینه های گوناگونی صورت می گیرد و به محل سکونت، کدام شهر، چند متر خانه، خانه چند ساله، امکانات خانه، بستگی دارد. تمامی این موارد تاثیر زیادی در قیمت خانه دارد. قیمت خانه از 180000€ (یورو) شروع می شود. البته کشور پرتغال به عنوان همسایه این کشور برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری نیز گزینه مناسبی به حساب می آید. خرید ملک در اسپانیا به نسبت برخی از کشورهای اروپایی پرهزینه تر است اما از نظر کیفیت زندگی ارزش بیشتری دارد.

هزینه خرید ملک در برخی از کشور های اروپایی به شرح نمودار زیر است:

هزینه خرید ملک در کشورهای مختلف اروپا

قیمت املاک در اسپانیا

طبق بررسی ‌های انجام شده، آمار ذیل قیمت ملک و نرخ تورم در اسپانیا را در سال‌ های 2010 الی 2016 نشان می‌دهد:

سال ‌های میلادینرخ تورممیزان کاهش/ افزایش قیمت
20106.67%3.58% کاهش
201110.28%8.17% کاهش
201213.82%11.34% کاهش
20139.44%9.19% کاهش
20141.96%2.96% کاهش
20151.71%1.71% کاهش
20160.1%1.67% کاهش

حقوق زندگی شهروندی در اسپانیا

در بحث قوانین سرمایه ‌گذاری در این کشور لازم است در خصوص حقوق شهروندی این کشور نیز صحبت کنیم. افرادی که اقامت دائم یا تابعیت این کشور را اخذ می‌ نمایند، حق سفر به کشورهای اروپایی در حوزه شنگن را دارند. این سفر به طور آزادانه و بدون هیچ محدودیتی برای فرد در نظر گرفته شده است. فرد می ‌تواند پس از گذشت 5 سال زندگی در این کشور، نسبت به اخذ اقامت دائم اقدام نماید. مشروط بر این که به ازای هر 180 روز، حداقل 90 روز را در اسپانیا زندگی کند.

همچنین شخص خارجی می ‌تواند پس از 10 سال زندگی و اقامت مستمر و بی ‌وقفه در اسپانیا، تابعیت این کشور را بگیرد. کودکانی که در خاک این کشور به دنیا می ‌آیند، می ‌توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند. مشروط بر این که به مدت 1 سال بی وقفه اقامت قانونی داشته باشند.

فرصت های سرمایه گذاری در اسپانیا برای مهاجران

سرمایه گذاری در این کشور فرصتی ایده آل و مقصدی جذاب برای متقاضیان خارجی به خصوص مهاجران می باشد. قیمت املاک و مستغلات از سال 2013 کاهش یافت. همین رویه منجر به قیمت فوق العاده ارزان املاک این کشور در سطح اروپا برای مهاجران خارجی گردید است. در حال حاضر سناریوهایی برای سرمایه گذاری در املاک در این کشور با سود سرمایه بزرگ و فرصت های بازگشت سرمایه باقی مانده است. متقاضیان بین المللی جهت ثبت شرکت مورد نظر خود جهت سرمایه گذاری در این کشور می باید از تمکن مالی مناسبی برخوردار باشند.

مزایای ویزای طلایی اسپانیا

ویزای طلایی یا ویزای اقامت سرمایه گذاری اسپانیا به اتباع غیر منطقه اقتصادی اروپا و خانواده آنها اجازه می دهد تا در اسپانیا زندگی و کار کنند، مشروط بر اینکه سرمایه گذاری قابل توجهی در این کشور داشته باشند. آنها همچنین باید سایر شرایط لازم برای ویزا را که در قانون اسپانیا ذکر شده است، داشته باشند. مزایای ویزای طلایی اسپانیا از جمله:

  • انعطاف پذیری برای زندگی خارج از اسپانیا.
  • بدون نیاز به دریافت ویزای شینگن می توانید وارد اسپانیا و خارج شوید.
  • بستگان شما می توانند از ابتدا شما را به اسپانیا همراهی کنند، بدون اینکه نیازی به انجام الزامات کلی مهاجرت داشته باشید.
  • افراد تحت تکفل بالای 18 سال می توانند تا زمانی که خانواده خود را نداشته باشند، شما را همراهی کنند.
  • افراد زیر 65 سال می توانند از ابتدا شما را همراهی کنند.
  • بستگانی که در سن کار هستند می توانند از ابتدا مجوز کار در اسپانیا دریافت کنند.
  • این به شما اجازه می دهد تا ملیت اسپانیایی را دریافت کنید.
  • اعتبار اولیه بیشتر از سایر ویزاها (2 سال) است و تمدیدهای بعدی هر 5 سال یکبار است.

قوانین سرمایه گذاری ویزای طلایی اسپانیا

خرید بیزینس در اسپانیا

فرآیند خرید بیزینس در اسپانیا پیچیده است. در ابتدا باید نوع تجارت و بازار را در نظر بگیرید. شما باید بدانید که می خواهید چه نوع کسب و کار جدیدی داشته باشید. انواع مختلفی از شرکت ها و بازارها وجود دارد که می توانید در آنها حضور داشته باشید، بنابراین مهم است که بفهمید چه چیزی شما را هدایت می کند و از شرکت خود چه می خواهید. دانستن این موضوع به شما کمک می کند تا خود را در یک مسیر خاص قرار بدهید و به شما کمک می کند تا نوع کسب و کاری را که می خواهید بخرید هدف گیری کنید. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید، نهاد شرکتی است که می خواهید مالک آن باشید. اکثر مردم هنگام خرید بیزینس در اسپانیا، یک شرکت انحصاری (Autonomo) یا شرکت محدود (شرکت S.L) را انتخاب می کنند.

ویزای طلایی اسپانیا 2024

همچنین هدف مهاجرت خود را در نظر بگیرید. کاری که می خواهید با وضعیت اقامتی خود انجام دهید، در هنگام خرید یک کسب و کار در اسپانیا یک نکته مهم است. اگر می خواهید یک مهاجر باشید و در اینجا زندگی کنید، بهتر است قبل از شروع فرآیند، راهی برای اخذ اقامت پیدا کنید. این تضمین می‌کند که موقعیت باثباتی در کشور دارید و می ‌توانید بدون هیچ مشکلی با سرمایه ‌گذاری ‌های تجاری خود پیش بروید. داشتن یک کسب و کار می تواند به شما امکان دسترسی به اقامت اسپانیا را نیز بدهد. بنابراین می تواند دلیل مهمی برای خرید یک تجارت در اسپانیا باشد.

قوانین سرمایه گذاری در اسپانیا

اتباع خارجی که قصد سرمایه گذاری در اسپانیا را دارند باید قوانین سرمایه گذاری در این کشور را به خوبی رعایت کنند. در غیر این صورت با مشکلات غیر قابل جبرانی در این کشور رو به رو خواهند شد. از اصلی ترین قوانین سرمایه گذاری در اسپانیا می توان به سرمایه گذاری در معاملات شرکتی اشاره کرد. در نتیجه معاملات شرکتی، اقدام قانونی یا تجارت مربوطه سرمایه گذار بین المللی شرکت را از طریق فرایند هایی در دست می گیرد. از جمله این فرآیند ها اعمال نفوذ تعیین کننده بر شرکت تحت حقوق مالکیت یا استفاده از تمام یا بخشی از دارایی ها می باشد.

همانطور که به آن اشاره شد، رعایت قوانی سرمایه گذاری در اسپانیا برای تمامی سرمایه گذاران بین المللی اجباری است. از دیگر قوانین سرمایه گذاری در اسپانیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرمایه گذاران بین المللی نمی توانند بر بخش های استراتژیک اصلی اسپانیا سرمایه گذاری کنند. مگر اینکه سرمایه گذار خارجی مربوطه دارای ویژگی های خاصی باشد.
  • وجود محدودیت های مختلف که به دو دسته مختلف تقسیم می شوند. محدودیت هایی که ماهیت عینی دارند که شامل بخش های خاصی از فعالیت می شوند، و آنهایی که ماهیت ذهنی دارند. که در آن ویژگی های خاصی توسط سرمایه گذار برآورده می شود.

در نمودار زیر می توانید روند سرمایه گذاری در اسپانیا در سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند سرمایه گذاری در اسپانیا در سال های اخیر

چالش های سرمایه گذاری در اسپانیا

سرمایه گذاران بین المللی که قصد سرمایه گذاری در اسپانیا را دارند، باید قبل از اقدام با چالش های مجود در سرمایه گذاری اسپانیا آشنا شوند. در کنار مزایای فراوانی که سرمایه گذاری در اسپانیا برای اتباع خارجی به همراه داردف دارای چالش های اندکی نیز می باشد. یکی از چالش های اساسی در سرمایه گذاری در اسپانیا، هنگام تجارت فرامرزی است. زیرا در اسپانیا هزینه تجارت فرامرزی نگرانی اصلی سرمایه گذارن بین المللی است. همچنین واردات حدود 300€ (یورو) بالاتر از میانگین صادرات در اروپا در هر کانتینر است. علاوه بر این، پیش از تجارت فرامرزی به 4 سند نیاز دارد، و حمل و نقل و جابه جایی داخلی در اسپانیا می تواند هزینه های سنگینی را برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد.

از دیگر چالش های اساسی سرمایه گذاری در اسپانیا عبارت اند از:

  • پرداخت مالیات: چرداخت مالیات برای سرمایه گذاران بین المللی، می تواند یک رویه زمان بر باشد.
  • اجرای قرارداد ها: اجرای قرارداد ها جهت سرمایه گذاری در اسپانیا 450 روز طول می کشد. همچنین هزینه وکالت ادعا می تواند بسیار زیاد باشد.
  • ثبت ملک در اسپانیا: ثبت ملک در اسپانیا جهت سرمایه گذاری مستلزم 5 رویه است. که اجرا و تحویل سند ملک می تواند پیچیده ترین آنها باشد.

قوانین تمدید ویزای سرمایه گذاری در اسپانیا

البته اگر تمایل به اخذ اقامت دائم در اسپانیا را ندارید، می‌ تواند ویزای موقت را تمدید کنید. این تمدید تا زمانی انجام می‌ گیرد که ملک شما در خاک این کشور محفوظ بماند. اعتبار اولیه ویزای سرمایه ‌گذاری شما به مدت 2 ساله است. این ویزا به ویزای طلایی نیز مشهور است و قابل تمدید می ‌باشد. جهت تمدید اقامت این کشور متقاضی می باید مدارک لازم ارائه گردد. ارائه کلیه مدارک هویتی، اسناد، پرداخت هزینه های مربوط و مالیات این کشور ضروری می باشد.

چنانچه ملکی را که خریداری نموده‌ اید، حفظ کنید، قادر خواهید بود ویزای طلایی خود را نیز حفظ نمایید. برای اینکه بتوانید پاسپورت و تابعیت این کشور را بگیرید، بایستی حداقل به مدت 5 سال از زمان اقامت دائم شما در این ‌کشور سپری گردد. در صورت هر گونه سوال راجع به مهاجرت و قوانین سرمایه‌ گذاری در اسپانیا، می ‌توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. کارشناسان ما در این موسسه آماده ارائه هر گونه مشاوره ‌های تخصصی متناسب با شرایط فعلی شما هستند. ارائه بهترین گزینه برای موفقیت و رسیدن به اهدافی که پیش رو دارید، از افتخارات ماست. از طریق مراجعه حضوری یا تماس تلفنی رایگان با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص قوانین سرمایه گذاری در اسپانیا

سوالات پرتکرار در خصوص قوانین سرمایه گذاری در اسپانیا در سال 2024 عبارتست از:

  • آیا سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق تمکن مالی امکان پذیر است؟ بله، در روش تمکن مالی متقاضی باید با ارائه اسناد معتبر به دولت اسپانیا نشان دهد که برای زندگی در این کشور بدون کار کردن دارای استطاعت مالی کافی است. اخذ اقامت موقت اسپانیا از این طریق حدود سه ماه به طول می انجامد.
  • مزایای سرمایه گذاری در اسپانیا چیست؟ آزادی سفر بدون محدودیت در اکثر کشورهای اروپا/ امکان اخذ اقامت دائم اسپانیا پس از 5 سال زندگی در اسپانیا/ امکان اخذ تابعیت اسپانیا پس از 10 سال اقامت قانونی بدون وقفه/ تابعیت اسپانیا برای کودکانی که در اسپانیا متولد می شوند، پس از یک سال اقامت قانونی بدون وقفه انجام میشود.
  • قوانین سرمایه گذاری با ویزای طلایی در اسپانیا شامل چه مواردی می شود؟ ویزای طلایی بدون هیچگونه تمدید، به مدت 2 سال معتبر می ‌باشد، خانواده سرمایه‌گذار (پدر، مادر و فرزندان سرمایه‌ گذار) مجاز هستند اجازه اقامت در اسپانیا را دریافت دارند، سرمایه ‌گذار دارای این کارت، اجازه کار در اسپانیا را نیز دارد و حضور در اسپانیا جهت تمدید ویزا الزامی ندارد.
  • هزینه سرمایه گذاری در ویزای طلایی اسپانیا چقدر است و آیا شرط حضور دارد؟ هزینه سرمایه گذاری در ویزای طلایی اسپانیا مبلغ 500000€ (یورو) می باشد و چنانچه متقاضی در طول 5 سال، به ازای هر سال به ‌مدت 6 ماه در اسپانیا اقامت داشته باشد، می‌ تواند اقامت دائم دریافت نماید.
4.3/5 - (6 امتیاز)

4 دیدگاه برای “قوانین سرمایه گذاری در اسپانیا

  1. علی گفت:

    سلام من 54 سالمه میخوام برای سرمایه گذاری اقدام کنم اما میخوام بدونم دقیقا قوانین سرمایه گذاری در اسپانیا چیه؟ و اینکه قوانین سرمایه گذاری در اسپانیا دقیقا میشه بگین چیه

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب خدمت شما. در خصوص قوانین سرمایه گذاری بایستی مشاوره دریافت نمایید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  2. شایان گفت:

    سلام امکان فروش پس از خرید ملک تو اسپانیا وجود داره و شرایطش چه هست؟

    1. صادقی گفت:

      سلام. لطفا در خصوص مشاوره سرمایه گذاری با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *