مهاجرت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسپانیا

مزایای اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

مزایای اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

به دنبال متقاضی، به بررسی مزایای اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک در سال 2023 پرداخته ایم، با خرید ملک می توان اقامت دائم این کشور را گرفت. دارا بودن اقامت این کشور می ‌تواند شانس شما را جهت ساختن آینده ‌ای درخشان و زندگی بهتر افزایش دهد. خرید ملک نیز یکی از همین آینده ‌های روشن و درخشان باشد. در سال ‌های اخیر رشد چشمگیری را در خصوص مهاجرت به اسپانیا در زمینه سرمایه ‌گذاری در ملک از سوی ایرانیان شاهد بوده‌ ایم.

  • چه مقدار سرمایه جهت خرید ملک در اسپانیا نیزا می باشد؟
  • آیا با خرید ملک می توان برای اعضای خانواده هم اقامت گرفت؟
  • شرایط انتقال مبلغ ملک خریداری شده از ایران چگونه است؟

کشورهای جنوب اروپا برای زندگی شرایط آب و هوایی مطلوب تری دارند. اسپانیا و پرتغال نیز راهی را جهت اخذ اقامت با خرید ملک در این کشور مشخص کرده اند پیشنهاد می ‌نماییم با مطالعه این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری شده اطلاعات بیشتری در این مورد کسب نمایید.

درباره کشور اسپانیا

کشور پادشاهی اسپانیا در حوزه شنگن قرار داشته و عضو کشورهای اتحادیه اروپاست. تعداد 13 شهر در اسپانیا وجود دارد که از لحاظ اقتصادی و سیاسی امنیت بالایی دارند. پیش از سال 2000، کشورهای اروپایی در ازای خرید ملک خارجیان، به آنها اقامت کشور خود را اعطاء می ‌نمودند. اما از آنجایی که رکورد اقتصادی در اروپا حاکم گردید، بنابراین اکثر کشورهای اروپایی تغییر رویه داده و سیاست کارآفرینی را در پیش گرفتند. از این رو، همانند گذشته استقبال خوبی از خرید ملک توسط خارجیان به عمل نیامد. اما امروزه اقتصاد این کشور بر پایه سرمایه ‌گذاری در این کشور است. چه بسا در کنار جذب کارآفرینان، سرمایه‌ گذاری در ملک را نیز مورد استقبال قرار می ‌دهد.

بررسی مزایای اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

از مزایای اقامت این کشور از طریق خرید ملک می‌توان موارد ذیل را بیان نمود:

  • امکان افتتاح حساب بانکی در این کشور و سایر کشورهای اروپایی
  • امکان رفت و آمد به کشورهای اروپایی بدون اخذ ویزا
  • امکان اشتغال بدون محدودیت در سطح کشورهای اروپایی
  • بهره‌مندی از مزایا و امکانات شهروندی اسپانیا و کشورهای اروپایی
  • مالکیت صد درصد ملک به نام خریدار (عرصه و عیان)
  • زندگی با امکانات سطح بالا در یک کشور اروپایی امن و زیبا دارای شرایط آب و هوایی بی‌نظیر

همچنین ملک خریداری شده را می توانید بعد از چند سال بفروشید. همچنین رشد خرید ملک در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

رشد خرید ملک در اسپانیا

مراحل اقدام به خرید ملک در اسپانیا

در ابتدا فرد بایستی از طریق اخذ ویزای توریستی اسپانیا به مدت 3 ماه وارد خاک این کشور شود. در طول این مدت اقدام به خرید ملک مورد نظر نماید. ملکی که توسط شخص خریداری می‌ گردد نیز دارای شرایطی است. این که اگر ملک مسکونی است، میباید بالغ بر 500000€ (یورو) قیمت داشته باشد. همچنین اگر برای یک خانواده 4 نفره آماده می‌ گردد، بایستی دارای حداقل 2 اتاق خواب باشد. پس از آن مبلغی به‌ عنوان بیعانه پرداخت گردیده و قرارداد خرید بین فرد و فروشنده منعقد می‌ شود. اکنون نوبت رزرو وقت از دفتر ثبت اسناد رسمی جهت ثبت سند به نام شخص خریدار است. خریدار می‌ باید ‌کلیه مدارک مربوط به ملک را بررسی و اخذ نموده و در وقت مقرر دفتر ثبت اسناد همراه داشته باشد.

در کنار این مدارک و قرارداد خرید، باید کد شناسایی nie نیز از اداره پلیس اخذ گردد. ارائه استعلامات ملک از قبیل شهرداری، دارایی، آب، گاز، برق و غیره نیز الزامی است. پس از حضور در دفتر اسناد، الباقی پول توسط خریدار پرداخت گردیده و سند به نام مالک جدید صادر می‌‌شود. در نهایت متقاضی با ارائه سند مالکیت و بقیه مدارک خود، می ‌تواند کارت اقامت 1 ساله اخذ نماید. این کارت موسوم به کارت طلایی است. این فرآیند به ‌مدت 3 تا 6 ماه به‌ طول می ‌انجامد.

شرایط و مزایای اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

خریدار ملک دراین کشور می‌تواند مبلغی از قیمت خرید ملک را در قالب تسهیلات از دولت اسپانیا دریافت کند. با گذشت 1 سال، فرد دارای کارت اقامت می‌تواند کارت خود را تمدید نماید. در عین حال این امکان را دارد که با اخذ ویزا برای خانواده، آنها را نیز نزد خود بیاورد. اگر سن فرزند زیر 18 سال باشد به راحتی می‌تواند ویزا دریافت کند. اما اگر بالای 18سال باشد، در صورتی که وابستگی مالی به والدین برای او ثابت شود، می‌تواند ویزا دریافت نماید. برای دریافت اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک، دارا بودن مدرک زبان اجباری نیست. همچنین محدودیت سنی هم در این مورد وجود ندارد.

فردی که قصد خرید ملک در این کشور را دارد، می ‌باید تمکن مالی خود را اثبات نماید. بدین منظور که باید ثابت و مشخص گردد که از عهده تامین مخارج زندگی خود و خانواده‌ اش بر می ‌آید. بدون شک ارزش ملک در این کشور همانند ایران و سایر کشورهای جهان نسبت به شرایطی سنجیده می ‌شود. این شرایط می ‌تواند شامل موقعیت مکانی و جغرافیایی، شرایط دسترسی ‌ها، بزرگ یا کوچک بودن خانه، شرایط آب و هوایی و غیره باشد.

شرایط و مزایای اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

نحوه تمدید کارت اقامت اسپانیا

هنگامی که کارت اقامت برای شخص صادر می‌ گردد، دارای اعتبار 1 ساله است. اما برای 2 دفعه و هر دفعه به مدت 2 سال قابل تمدید است. در این مدت فرد متقاضی امکان استفاده از کلیه مزایا و حقوق شهروندی این کشور شامل تحصیل رایگان و سایر را دارد. بنابراین مزایای اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک شامل استفاده از خدمات درمانی پزشکی، حق اشتغال و غیره می ‌گردد.

اگر فرد مالک در این کشور، به مدت 5 سال مستمر در این کشور اقامت داشته باشد می ‌تواند اقامت دائم اخذ نماید. مشروط بر این که در این 5 سال همچنان ملک خود را در دست داشته باشد. این پروسه نیز به مدت 3 ماه طول می‌ کشد که به عنوان زمان انتظار اقامت خوانده می ‌شود.

درباره ویزای طلایی اسپانیا در سال 2023

این ویزا در واقع همان ویزای املاک است که در تاریخ 27 سپتامبر سال 2013 میلادی توسط مجلس این کشور تصویب گردید. طبق این مصوبه، فردی‌ که بتواند ملکی به ارزش بیش از 500000€ (یورو) را خریداری نماید، مجاز به اخذ اقامت این کشور است. ملک مورد نظر می ‌تواند شامل مسکونی، تجاری، زمین و یا ترکیبی از این ‌ها گردد. در مجموع مزایای اقامت این کشور از طریق خرید ملک می ‌تواند بهترین گزینه جهت مهاجرت افراد به این کشور باشد. اما خطرات بسیاری در این راه وجود دارد که لازمه آن، آگاهی از قوانین است. چرا که ممکن است در این راه همه سرمایه‌‌ را از دست بدهید.

بنابراین شایسته است نسبت به دریافت مشاوره ‌های تخصصی اقدام نمایید. پیشنهاد ما به شما برقراری تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می ‌باشد. این موسسه می ‌تواند راهنمای ایده ‌آلی برای شما جهت قدم نهادن در راه مهاجرت به اسپانیا یا سایر کشورهای جهان باشد. می‌ توانید با کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری، بهتر و آسان‌تر تصمیم بگیرید. وکلای ما آماده هرگونه اطلاعات در زمینه و ارائه مشاوره در خصوص تابعیت اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *