مهاجرت به کشور اسپانیا

شرایط ویزای همراه اسپانیا

شرایط ویزای همراه اسپانیا

بسیاری از متقاضیان کشور اسپانیا در سال 2023، جویای اخذ و کسب اطلاعات کافی از شرایط ویزای همراه اسپانیا می باشند. یکی از کشورهای اروپاییست که به دلیل فرهنگ غنی، کیفیت زندگی مناسب و هزینه های مناسب زندگی و تحصیل مهاجرین را به خود جذب می کند. علاوه بر این افرادی که دارای تخصص و مهارت هستند و به این کشور علاقه مند هستند به عنوان نیروی کار ماهر مهاجرت می کنند. یکی از مزایای مهاجرت به اسپانیا و اخذ ویزای طولانی مدت این کشور استفاده از ویزای همراه اسپانیاست. دریافت این نوع ویزا نیز مانند دیگر ویزاهای این کشور دارای قوانین هست. در این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده به طور دقیق شرح داده شده است.

درباره ویزای همراه اسپانیا

یکی از روش های مهاجرت و اخذ اقامت این کشور استفاده از ویزای همراه این کشور می باشد. ویزای همراه این کشور روشی است که برای حفظ بنیان خانواده و اتحاد خانواده تعبیه شده که به وسیله آن یک شهروند غیر عضو اتحادیه اروپا که در این کشور اقامت دارد می تواند اعضاء خانواده خود را به این کشور بیاورد.

البته یکی از نکات قابل توجه این است که فردی که خواستار استفاده از این نوع ویزاست بایستی مجوز اقامت خود را در وهله اول تمدید کرده باشد و فقط این دسته از افراد واجد شرایط استفاده از ویزای همراه اسپانیا هستند. بنابراین افرادی که کم تر از 1 سال در اسپانیا اقامت دارند و یا اقامت کوتاه مدت دارند نمی توانند از این ویزا استفاده کنند. همچنین آنها بایستی به عنوان یک قاعده کلی نشان دهند که اعضاء خانواده ای که خواهان اقامت آنها در این کشور هستند بایستی از نظر اقتصادی به آن فرد وابسته باشند.

در خصوص مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید:


مزایا زندگی در اسپانیا

اگر اهل غذا هستید، اسپانیا ترکیبی فوق العاده از غذاهای خوشمزه و منطقه ای است. هر شهر به دلیل انتخاب غذاهای لذیذ خود شناخته شده است. در بارسلونا، غذاهای خیابانی حاکم است) و رستوران های ستاره دار میشلن به اندازه کافی وجود دارد تا آخر هفته های شما را برای ماه ها پر کنند. بسیاری از وعده‌ های غذایی به سبک خانوادگی سرو می‌ شوند و برای صرف غذا با گروه ‌های دوستان ایده‌ آل هستند. این کشور صنعت کشاورزی بزرگی نیز دارد و بسیاری از غذاهایی که در رستوران ‌ها و خواربارفروشی ‌ها پیدا می‌ کنید به صورت محلی تولید می‌ شوند. به لطف آب و هوای عالی اسپانیا، شما همچنین می توانید باغ خود را راه اندازی کنید و محصولات خود را در تمام طول سال پرورش دهید.

متوجه خواهید شد که بسیاری از افرادی که در اسپانیا ملاقات می کنید، دوستانه و خوش برخورد هستند، و جذب و دوست یابی چندان دشوار نخواهد بود. همچنین مهاجران زیادی در اسپانیا هستند که ممکن است انتقال را آسان تر کند. حتی قبل از رسیدن به انجمن ها به صورت آنلاین بپیوندید و ممکن است زمانی که به طور رسمی مقیم هستید، یک یا دو دوست داشته باشید. به نظر می رسد بسیاری از شهرهای اسپانیا در تمام طول روز (و شب) جشن می گیرند. در خیابان‌های شهر قدیمی قدم بزنید تا گل ‌های درخشان را ببینید، موسیقی شادی ‌بخش بشنوید و با بقیه جمعیت دور هم جمع شوید. به ندرت می توانید یک هفته را بدون یک جشن دیگر برای لذت بردن از سر بگذرانید و بسیاری از مردم محلی به هیچ وجه فکر نمی کنند بعدازظهر از کار خود برای استراحت با دوستان خود استراحت کنند.

بررسی شرایط ویزای همراه اسپانیا

همانطور که گفته شد خارجیانی که 1 سال در این کشور به طور قانونی زندگی می کنند و اجازه اقامت حداقل 1 سال دیگر را دریافت کرده اند. برای اتحاد مجدد خانواده خود می توانند از ویزای همراه اسپانیا برای مهاجرت اعضاء خانواده خود به این کشور استفاده کنند. همچنین دارندگان اجازه اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا توسط یک شهروند عضو دیگر اتحادیه اروپا، دارندگان کارت آبی یا بلوکارت اتحادیه اروپا یا ذینفعان ویژه و افراد خاص که توسط دولت اجازه دارند می توانند بدون داشتن اقامت قانونی قبلی، خانواده خود را به این کشور بیاورند.

البته توجه داشته باشید که منظور از همراه در ویزای همراه اسپانیا فقط اعضاء درجه یک و خاص خانواده که یکی از گروه های زیر هستند می باشد:

  • همسر متقاضی که بایستی از نظر حقیقی یا حقوقی جدا نشده باشد و به شرطی که ازدواج به صورت سوری انجام نشده باشد می تواند از این ویزای همراه استفاده کند.
  • شخصی که با متقاضی دارای روابط عاطفی است که مشابه ازدواج است (ثبت شده در یک اداره ثبت عمومی یا اثبات شده توسط متقاضی) می تواند از این ویزا برای مهاجرت به اسپانیا استفاده کند.
  • وابستگانی که والدین مقیم یا همسر یا شریک زندگی آنها که بیش از 65 سال دارند می باشد. به استثناء شرایط خاصی ممکن است اجازه والدین همراه برای والدین زیر 65 سال صادر شود.

بررسی شرایط ویزای همراه اسپانیا

شرایط ویزای همراه اسپانیا برای فرزند

ویزای همراه اسپانیا برای 2 رده سنی مختلف برای فرزندان شخص متقاضی شرایط مربوط به خود را دارد. لذا فرزندان رده سنی کم تر از 18 سال بدون هیچ مشکلی فقط در صورت اثبات فرزند بودن شخص متقاضی می تواند برای استفاده از ویزای همراه اسپانیا درخواست دهد. افراد بالای 18 سال نیز که بین 18 الی 21 سال هستند در صورتی که اثبات شود آنها تحصیل می كنند و برای دارای مدرک دانشگاهی در حال تحصیل هستند و اینكه از نظر اقتصادی این فرزندان به شخص متقاضی (پدر یا مادر) وابسته باشند، می توانند به عنوان همراه از این نوع ویزا استفاده کنند. شایان ذکر است در صورتی که فرزند قرارداد کاری امضاء کرده باشد و دارای شغل باشد، آوردن آنها به این کشور از این طریق امکان پذیر نیست.

علاوه بر این حد مجاز 21 سال فقط در مواردی که فرزند ناتوانی قابل توجه و قابل ملاحظه ای داشته باشد و نیازمند به والدین خود برای ادامه زندگی باشد امکان پذیر است که در این صورت نیز نیازمند ارائه مدارک دال بر اثبات این موضوع خواهد بود. علاوه بر این استفاده از ویزای همراه در این کشور برای نوه ها امکان پذیر نمی باشد. توجه داشته باشید که برای مهاجرت فرزند خود به اسپانیا به عنوان همراه بایستی ثابت کنید که آنها واقعا فرزندان شما می باشند و تنها مدرک مورد نیاز برای دیدار با آنها می باشد. در این صورت باید شناسنامه خود را در اداره مهاجرت ارائه کنید. در نهایت برای نشان دادن وابستگی اقتصادی لازم، باید نشان دهید که گردش مالی حساب خود در طی سال های گذشته چگونه بوده است.

شرایط ویزای همراه در اسپانیا در صورت طلاق یا فوت

یکی از اصلی ترین چالش های اتباع خارجی در خصوص شرایط ویزای همراه در اسپانیا، مواجه این افراد با طلاق یا فوت در اسپانیا می باشد. به همین جهت به شدت توصیه می شود که قبل از درخواست ویزای همراه در اسپانیا با شرایط اضطراری در موضوع طلاق یا فوت در این کشور آشنا شوید. به طور کلی، اگر با ویزای همراه در اسپانیا زندگی می کنید و فردی که از شما حمایت مالی کرده است فوت می کند، یا رابطه شما به پایان می رسد همیشه به این معنی نیست که شما باید اسپانیا را ترک کنید. به طور مثال، اگر ویزای همراه شما به ازدواج شراکت ثبت شده شما بستگی دارد و قصد دارید در اسپانیا بمانید، در صورت طلاق باید به مقامات مهاجرت اسپانیا اطلاع دهید. در نمودار زیر می توانید روند درخواست اتباع خارجی برای اخذ ویزای همراه اسپانیا را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست اتباع خارجی برای اخذ ویزای همراه اسپانیاعلاوه بر این، اگر یکی از شرایط زیر اعمال شود ممکن است متقاضیان بتوانند اقامت خود را در اسپانیا حفظ کنند:

  • فرد متقاضی حق حضانت فرزندان خود را به دست آورده است.
  • ازدواج آنها حداقل 3 سال به طول انجامیده است.
  • فرد متقاضی حق حضانت را ندارد اما حق ملاقات را دارد.
  • فرد متقاضی در طول ازدواج خود قربانی خشونت خانگی یا قاچاق انسان توسط شریک زندگی خود بوده است.

شرایط ویزای همراه اسپانیا برای همسر

طبق بند 53 قانون مهاجرت این امکان فراهم شده است تا افرادی که در این کشور دارای اقامت طولانی مدت هستند بتوانند همسر، زن یا شوهر و هر شخصی را که با آنها رابطه و پیوند مشابه دارند را به عنوان همراه به اسپانیا بیاورند که بدین معناست که این افرا مجددا می توانند شریک زندگی خود و خانواده خود را در کنار هم داشته باشند. علاوه بر این همسر فرد متقاضی می تواند از جنس خود یا جنس مخالف نیز باشد.

برای استفاده از این نوع ویزا برای آوردن همسر و شریک زندگی به عنوان همراه ارائه گواهی ازدواج یا ثبت نام مشارکت مدنی است و این سندی است که پیوند عاطفی را گواهی می دهد. همچنین هر 2 فرد متقاضی نباید با شخص ثالث دیگری ازدواج کرده باشند. و همچنین این 2 فرد بایستی از هم جدا نبوده و به صورت مشترک قبل از مهاجرت در کشور مبدا زندگی کرده باشند.

شرایط ویزای همراه اسپانیا برای پدر و مادر

شرایط ویزای همراه اسپانیا برای پدر و مادر

استفاده از ویزا همراه برای مهاجرت پدر و یا مادر کمی پیچیده است چرا که الزاماتی که باید برآورده شوند بسیار دقیق هستند و مراحل بیشتری دارند. علاوه بر این والدین فرد بایستی بالای 65 سال سن داشته باشند و فرد متقاضی به عنوان یک عضو باید مسئولیت آنها را بر عهده داشته باشند و همچنین باید دلیل کافی برای مهاجرت آنها وجود داشته باشد برای مثال والدین فرد نیاز به مراقبت های ویژه ناشی از سن و از این نوع موارد را داشته باشند.

همچنین برای ثابت کردن وابستگی اقتصادی والدین، لازم است اثبات شود که طی ماه های گذشته، مسئولیت هزینه های قابل توجهی بر عهده فرد بوده است. علاوه بر این فرد درخواست کننده برای دیدار والدین خود بایستی اقامت طولانی مدت 5 سال در این کشور را داشته باشد تا بتواند والدین خود را به عنوان همراه به این کشور بیاورد. توجه داشته باشید آوردن خواهر یا برادر از این طریق امکان پذیر نیست.

ویزای همراه اسپانیا و ازدواج

یکی از راه های مهاجرت به این کشور ازدواج با یک تبعه اسپانیایی می باشد. لذا سوالاتی در باب استفاده از ویزای همراه برای این متقاضیان پیش می آید. به طور کلی افرادی که از طریق ازدواج با تبعه اسپانیایی به این کشور مهاجرت می کنند حق استفاده از این نوع ویزا را مگر در شرایطی خاص نخواهند داشت. فقط در صورتی می توانند از ویزای همراه استفاده کنند که متقاضیان دارای فرزندی باشند که به سن قانونی نرسیده است و از نظر اقتصادی آن فرزند نیازمند به حمایت فرد متقاضی می باشد.

علاوه بر این برای مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج و اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج فرد بایستی پشتوانه مالی داشته باشد تا بتواند زندگی خود و همسر خود را در اسپانیا تامین کند. همچنین بایستی ثابت کند این ازدواج قانونی و واقعی است. این افراد در صورت زندگی مشترک بیش از 5 سال می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

شرایط ویزای همراه اسپانیا برای کارآفرینان

آن دسته از شهروندان غیر اتحادیه اروپا که با ویزای کارآفرینی در اسپانیا هستند (مانند ویزای طلایی، ویزای محققین، مجوز کار برای متخصصان با مهارت بالا، مجوز انتقال درون شرکتی و غیره) می توانند شریک زندگی خود را خود به اسپانیا بیاورند. تفاوت اصلی در این مورد این است که فرآیند با درخواست اسپانسر در UGE آغاز می شود و امکان آوردن شرکای ثبت نشده اما ثابت (فقط زوج هایی که از طریق ازدواج و اتحادیه های مدنی ثبت نام کرده اند) وجود ندارد. اما نکته مثبت این است که این نهاد واقعاً به موقع پاسخ می دهد. هنگامی که تأ مجوز اقامت طبق قانون مورد تایید بود و تمام شرایط لازم برای گروه بندی مجدد ایجاد شده، مجوزی صادر می شود تا زوجین در کشور مبدا بتوانند برای ویزای خود درخواست دهند و وارد اسپانیا شوند.

ویزای همراه در اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

ویزای همراه در اسپانیا از طریق سرمایه گذاری شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال حتی اقوام درجه یک تحت حمایت فرد اصلی می باشند. جهت دریافت ویزای همراه از طریق سرمایه گذاری کافیست هنگام درخواست این ویزا با رعایت شرایط سرمایه گذاری برای همراهین خود نیز درخواست دهید و مدارک اثبات کننده وابستگی آنها به خود را ارائه کنید. این مدارک از جمله گواهی ازدواج، شناسنامه هستند. تمامی مدارک باید آپوستیل شده و به ترجمه اسپانیایی ارائه شوند.

مدارک لازم جهت اخذ روادید همراه اسپانیا

چنانچه همراهین متقاضی یکی از گروه های گفته شده در بالا باشد فرد می تواند برای مهاجرت اعضاء خانواده اقدام کند. به صورت جزئی با توجه به همراهین و دسته بندی آنها مدارک مورد نیاز برای اخذ این نوع ویزا متفاوت می باشد، اما به صورت کلی و عمومی از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه به صورت زیر می باشد:

  • ارائه مدارک لازم و اثبات پیوندها و روابط خانوادگی، اتحادیه حقوقی و در صورت لزوم وابستگی های قانونی
  • کپی گذرنامه، سند مسافرتی یا شناسنامه معتبر متقاضی و شخص مورد نظر برای پیوستن به آنها
  • اثبات اشتغال و یا تمکن مالی کافی برای حمایت از خانواده، از جمله پوشش مراقبت های بهداشتی (درصورتی که تحت سیستم تأمین اجتماعی نباشد).
  • داشتن مسکن مناسب برای اقامت خانواده
  • گواهی عدم سوء پیشینیه در 5 سال گذشته
  • گواهی پزشکی مبنی بر عدم بیماری مبتلا

توجه داشته باشید در حالی که ویزا در حال پردازش است، ممکن است متقاضی ملزم به حضور در سفارت باشد و در صورت لزوم برای شرکت در مصاحبه آماده گردد. اگر عضو خانواده به طور غیر قانونی در این کشور حضور داشته باشد، درخواست ویزا پردازش نمی شود. مدت زمان دریافت ویزای همراه این کشور به طور کلی از ابتدا تا پایان حدود 6 ماه طول می کشد. با این حال، زمان کل به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله اینکه چه مدت طول می کشد تا دفتر مهاجرت به شما یک قرار ملاقات بدهد یا اینکه چه مدت طول می کشد تا کنسولگری پاسخ به درخواست ویزا دهد.

امیدواریم این مقاله توانسته باشد برای افرادی که قصد مهاجرت به اسپانیا را دارند مفید واقع شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به دیگر کشورهای اروپایی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات و مشاوره به شما عزیزان می باشد.

سوالات متداول در باب شرایط ویزای همراه اسپانیا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب شرایط ویزای همراه اسپانیا می باشیم:

  • چه افرادی واجد شرایط دریافت ویزای همرا اسپانیا هستند؟ خارجیانی که 1 سال در این کشور به طور قانونی زندگی می کنند و یا اجازه اقامت حداقل 1 سال را دارند واجد شرایط دریافت ویزای همراه اسپانیا هستند.
  • ویزای همراه در اسپانیا شامل چه افرادی است؟ شامل همسر یا شریک زندگی، فرزندان زیر 18 سال، فرزندان وابسه بالای 18 سال و والدین وابسته بالای 65 سال
  • دریافت ویزای همراه اسپانیا چقدر زمان می برد؟ مدت زمان دریافت ویزای همراه این کشور به طور کلی از ابتدا تا پایان حدود 6 ماه طول می کشد.
5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط ویزای همراه اسپانیا

  1. بهبودی گفت:

    سلام. تعداد متقاضیان مهاجرت اسپانیا خیلی بالاست یعنی میشه با کمک و مشاوره شما راهی پیدا کرد که بشه مهاجرت کرد؟ بعد از چند سال میشه اقامت دائم اسپانیا رو گرفت؟ مهاجرت از طریق کار به اسپانیا راحت تره یا از طریق سرمایه گذاری؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مهاجرت به اسپانیا می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *