شرایط اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا

میانگین هزینه زندگی در اسپانیا در سال 2024 نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا پائین تر است و همین مسئله این کشور را به مقصدی جذاب برای ایرانیان بدل کرده است. با 82% امید به زندگی در زمره شادترین ملت ها قرار دارند و همین طور از سطح رفاه اجتماعی بسیار بالایی برخوردارند. متقاضیانی که تمایل به تحصیل، کار و یا زندگی در این کشور دارند، در ابتدا می باید از هزینه های اساسی این کشور آگاهی کامل یابند. هزینه زندگی در این کشور را بیشتر هزینه مسکن شامل می شود. برای آگاهی از هزینه های زندگی در کشور اسپانیا در سال 2024، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، مقاله زیر را تدوین کرده است، که راهنمای خوبی برای متقاضیان مهاجرت به اسپانیا به شمار می آید.

  • هزینه ماهانه زندگی در اسپانیا چقدر است؟
  • گران ترین و ارزان ترین شهرهای اسپانیا کدامند؟
  • هزینه اجاره مسکن در اسپانیا چقدر است؟
  • مالیات در اسپانیا چگونه محاسبه می شود؟

اینفوگرافی هزینه زندگی در اسپانیا

بررسی هزینه زندگی در اسپانیا

با این که هزینه زندگی در هر کشوری با توجه به سبک زندگی افراد می تواند متفاوت باشد، اما می توان گفت هزینه زندگی در این کشور به نسبت سایر کشورها در جنوب اروپا کمتر است. برای یک زندگی متوسط در این کشور به مبلغی در حدود 25000€ (یورو) احتیاج دارید. این هزینه شامل مسکن خوراک و هزینه های مربوط به حمل و نقل می باشد در ادامه به بررسی هر یک از این موارد به صورت جداگانه می پردازیم.

  • صنعت توریسم در اقتصاد این کشور حرف اول را می زند.
  • 45 مکان تاریخی ثبت شده در یونسکو مناظر نایاب پل ها و پارک ها
  • برگزاری جشنواره های شاد و متعدد در هر سال

مشکلات زندگی در اسپانیا

خرید ملک در خارج از کشور با مجموعه ای منحصر به فرد از موانع همراه است. این سیستم در کشورهای اروپایی متفاوت است و اسپانیا با ویژگی های خاص خود همراه است. به عنوان مثال، یک دفتر اسناد رسمی باید در مراحل مختلف فرآیند از رهن تا فروش نهایی اسناد را تأیید و ثبت کند، بنابراین می توانید چندین بار به دفتر آنها رفت و آمد کنید. به همین ترتیب، در اسپانیا، این امکان وجود دارد که بدهی های عقب افتاده املاک به صاحبان جدید منتقل شود . بنابراین، برای حفظ منافع خود و خرید ملک با اطمینان، توصیه می شود از یک وکیل مستقل معتبر استفاده کنید. با کمک آنها، می توانید از تضمین منافع خود اطمینان حاصل کنید. برای مهاجران در اسپانیا مشکلات زبان مهم است. به خصوص اگر به یک منطقه روستایی نقل مکان کنید، به احتمال زیاد بسیاری از همسایگان شما انگلیسی صحبت نمی کنند.

این بدان معناست که انجام کارهای روزمره ممکن است با چالش‌ های جدیدی همراه باشد، مانند یادگیری عبارات کافی برای سفارش در رستوران یا انجام فروشگاه هفتگی. با این حال، شما نباید نگران باشید. اگرچه در ابتدا مشکلاتی وجود خواهد داشت، زبان اسپانیایی آسان‌تر از سایر زبان‌های اروپایی است. علاوه بر این، اسپانیایی یک زبان زیبا و لذت بخش برای یادگیری است. با این مهارت جدید فوق العاده ، می توانید دوستان جدیدی پیدا کنید و واقعاً با زندگی اسپانیایی ادغام شوید. برای بسیاری، مهاجرت به خارج از کشور یک جهش بزرگ به سوی ناشناخته است، بنابراین جای تعجب نیست که در مورد دور بودن از خانواده و دوستان خود نگرانی وجود داشته باشد. شاید هزینه های زندگی در اسپانیا هم در ابتدا برای شما یکی از چالش های دیگر باشد اما به مرور با داشتن شغل مناسب می توانید هزینه ها را مدیریت کنید.

مقایسه هزینه زندگی در اسپانیا با انگلستان

در این قسمت برای درک بیشتر هزینه زندگی در این کشور مقایسه هزینه زندگی در اسپانیا با انگلستان آمده است. اسپانیا همیشه به دلیل داشتن هزینه های زندگی بسیار پایین تر از انگلستان شناخته شده است. میانگین کلی هزینه زندگی در اسپانیا 18.2% ارزان تر از کل بریتانیا است. اجاره بها در اسپانیا به طور متوسط ​​33.19% کمتر از انگلستان است. هزینه کمتر باعث مهاجران بیشتر نیز می شود.  این بخشی از دلیلی است که بسیاری از بریتانیایی ها برای بهره مندی از کیفیت زندگی بهتر از نظر مالی به اسپانیا مهاجرت می کنند.

در مقایسه هزینه زندگی در اسپانیا با انگلستان حتی وقتی شهرهای بزرگی مانند مادرید و بارسلونا را با شهرهای مشابه در بریتانیا مانند لندن مقایسه می‌ بینیم، هزینه ‌های زندگی پایین ‌تر همچنان بسیار آشکار است. به عنوان مثال، هزینه زندگی در مادرید در واقع 24.31% کمتر از لندن است و بارسلونا در مجموع 21.8% کمتر است.

توزیع هزینه زندگی در اسپانیا

بررسی کشور اسپانیا

این کشور شرایط را بیش از پیش برای جذب توریسم فراهم می کند. در سال های اخیر بیشترین مهاجران به اسپانیا از طریق ویزای تحصیلی این کشور اقدام می کردند. تحصیل در دانشگاه های این کشور از محبوبیت بالایی برخوردار بود. اما در سال های اخیر علاوه بر تحصیل، ویزای کاری این کشور نیز مورد توجه مهاجران قرار گرفته است. به خصوص مشاغلی که در حوزه صنعت توریسم فعالیت می کنند.

هزینه زندگی با توجه به سبک زندگی متقاضیان متفاوت خواهد بود. زندگی یک فرد در این کشور حدود 700€ (یورو) در ماه نظر گرفته می شود. متقاضیان جهت زندگی، تحصیل و یا کار در این کشور ابتدا می باید با جزئیات کلی این کشور آگاهی یابند، سپس بررسی های لازم را انجام داده و این کشور را انتخاب نمایند، این اطلاعات بدین شرح می باشد:

جزئیات کشور اسپانیا

هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا در سال 2024

دانشجویانی که قصد تحصیل دارند در رابطه با هزینه های زندگی نیاز به اطلاعات دقیق دارند. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور به 2 بخش شهریه های تحصیلی و هزینه های زندگی روزمره تقسیم می شود. خوشبختانه در خصوص شهریه دانشگاه های اسپانیا می توان گفت که هزینه های تحصیلی در این کشور رایگان است. این مسئله باعث جذب هرچه بیشتر دانشجویان به این کشور می شود. هزینه تحصیل در اسپانیا یکی از مباحث مهم در این کشور می باشد.

البته شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی به عهده خود دانشجو خواهد بود. بخش دیگر این قضیه که مربوط به هزینه های زندگی می شود برای دانشجویان متفاوت از دیگر افراد خواهد بود. زیرا معمولا دانشجویان به دنبال کم هزینه ترین راه های ممکن برای زندگی در یک کشور هستند. به طور معمول هر دانشجو در حدود 900€ الی 1100€ (یورو) در ماه به عنوان هزینه های زندگی احتیاج خواهد داشت. این هزینه شامل تمام هزینه هایی خواهد بود که یک دانشجو در طول مدت 1 ماه به آن احتیاج خواهد داشت.

در این بخش شاهد کشورهایی هستید که هزینه زندگی در آن ها از اسپانیا گران تر است:

کشورهای گران تر از اسپانیا در هزینه زندگی

شرایط کار و میزان درآمد دانشجویان در کشور اسپانیا

برای دانشجویانی که به کار پاره وقت برای امرار معاش می اندیشند نیز خبر خوب آن است که امکان کار پاره وقت را خواهد داشت. به طور کلی میزان درآمد حاصل از کار در این کشور حدود 16€ (یورو) خواهد بود. با توجه به مقطع تحصیلی متغیر است و بدین شرح می باشد:

مقطع تحصیلیمجوز کاری در ماهحقوق دریافتی به ازای هر ساعت به یورو
کارشناسی108€ الی 9€
کارشناسی ارشد209€ تا 11€
دکتری308€ تا 11€

هزینه زندگی و مسکن در اسپانیا

برای اقامت در این کشور می توان یا نسبت به خرید ملک اقدام کرد و یا آپارتمان های اجاره ای را برای اسکان برگزید. در صورتی که برای اسکان در این کشور انتخاب متقاضی، خرید ملک باشد. هزینه خرید ملک در این کشور با توجه به محله انتخابی و شهر و نوع ساختمان و میزان نوساز بودن آن متفاوت است. خرید یک آپارتمان نوساز در شهر مادرید در اسپانیا در حدود متری 650€ (یورو) هزینه دارد.

از آن جایی که بحث مسکن، بزرگترین و بیشترین هزینه ها را برای مهاجران در بر دارد، در این بخش می خواهیم جزئی تر به آن بپردازیم:

مسکن در اسپانیاهزینه به یورو
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر3245€
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز1979€
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) در مرکز شهر731€
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز600€
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر1232€
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز
930€

اقلام خوراکی در هزینه زندگی در اسپانیا

برای صرف یک وعده غذایی در رستوران های این کشوری مبلغی در حدود 1€ تا 40€ (یورو) را باید در نظر گرفت که این مبلغ با توجه به نوع رستوران انتخابی شما متفاوت خواهد بود. البته می توان با خرید از فروشگاه های زنجیره ای این کشور و طبخ غذا در منزل تا حدود زیادی در هزینه های خود صرفه جویی کرد. اما اگر در شهر مادرید ساکن باشید، حتما بازید از رستوران های این شهر را در برنامه خود قرار دهید. رستوران های این شهر با طرح های زیبا و غذاهای متنوع متاثر از ملل گونان از شهرت خاصی برخوردارند.

همیشه و در هر کشوری بعد از رفع نیاز مسکن، نیاز خوراک و پوشاک در صدر قرار می گیرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

موارد مصرفیهزینه ها به یورو
1 وعده غذایی در رستوران گران قیمت12€
غذا برای 2 نفر در رستوران متوسط50€
کاپوچینو (معمولی)1.72€
کوکا/ پپسی1.82€
پنیر محلی (1 کیلوگرم)10.25€
سیب (1 کیلوگرم)1.71€
سیب (1 کیلوگرم)1.81€
پرتقال (1 کیلوگرم)1.75€
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)1.75€
سیب زمینی (1 کیلوگرم)1.21€
پیاز (1 کیلو گرم)1.31€
شیر (1 لیتر)0.82€
نان1.04€
مرغ (1 کیلوگرم)6.35€
گوشت (1 کیلوگرم)10.65€
برنج (1 کیلوگرم)1.18€

هزینه پوشاک در اسپانیا

میانیگن هزینه پوشاک در کشور اسپانیا به شرح زیر است:

آیتمهزینه ها به یورو
1 جیب شلوار جین72.23€
1 لباس تابستانی در فروشگاه های زنجیره ای28.08€
1 جفت کفش68.59€
1 جفت کفش چرمی مردانه85.06€

هزینه زندگی و حمل و نقل در اسپانیا

با توجه به این که اغلب شهرهای این کشور از امکانات حمل و نقل مطلوبی برخوردار اند، هزینه حمل و نقل در این شهر ها به شدت کاهش پیدا می کند:

حمل و نقل در اسپانیاهزینه به یورو
بلیط حمل و نقل عمومی 1 طرفه1.40€
تاکسی برای 1 کیلومتر1.11€
تاکسی با 1 ساعت انتظار20.71€
بنزین (1 لیتر)1.66€

هزینه زندگی و مالیات در اسپانیا

از لحظه ای که متقاضی اقامت در اسپانیا اخذ نماید، فرد موظف به پرداخت مالیات به دولت این کشور می باشد. مالیات این کشور بر میزان درآمد محاسبه می شود. همین طور املاک در این کشور و سرمایه گذاری های او را نیز مشمول می شود. این هزینه مالیات بین دولت های اسپانیا تقسیم می شود. هر یک از دولت ها برای نرخ مالیات کشور تصمیم می گیرند. این به معنی است که با توجه به محل زندگی و شغل و اموال نرخ مالیات برای شما متفاوت خواهد بود. در بررسی و احتساب هزینه های زندگی در اسپانیا هزینه مالیات در این کشور را در نظر بگیرید.

انواع پرداختی مالیات در این کشور عبارتست از:

  • نرخ مالیات بر درآمد
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر شرکت

نرخ مالیات اسپانیا در سال 2024 به شرح زیر است:

  • حداکثر 12750€ (یورو): 19%
  • €12450 الی 24200€ (یورو): 24%
  • €20200 الی 36500€ (یورو): 30%
  • €35200 الی 63000€ (یورو) : 37%
  • بیش از 65000€ (یورو): 45%

هزینه بیمه درمانی و تحصیل در اسپانیا

در مورد هزینه بیمه درمانی می توان گفت خدمات درمانی در بیمارستان ها و کلینیک های دولتی این کشور با وجود سطح خدمات بالا و کیفیت مطلوب آن، تقریبا رایگان است و در صورت اقامت در این کشور، نیاز به پرداخت هزینه ای برای خدمات درمانی نخواهید داشت. به نسبت دانشگاه های معتبر و صاحب نام این کشور هزینه تحصیل در اسپانیا بسیار مقرون به صرفه است.

اغلب دانشگاه های این کشور شرایط بورسیه را برای دانشجویان فراهم نموده اند که دانشجویان واجد شرایط می توانند از این امکان بهره مند شوند. برای تحصیل دانشجویان در مقطع کارشناسی در دانشگاه های این کشور مبلغی در حدود 750€ تا 30000€ (یورو) سالانه می باشد که این مبلغ با توجه به نوع دانشگاه و رشته دانشگاهی هر فرد متفاوت خواهد بود. به طور مثال در رشته پزشکی هزینه تحصیل در هرترم، در حدود 25000€ (یورو) خواهد بود.

هزینه زندگی در مادرید اسپانیا

شهر مادرید پایتخت این کشور می باشد، به نسبت سایر شهرهای اسپانیا هزینه بیشتری را برای زندگی شامل می شود. بیشترین میزان هزینه در این شهر به مسکن تعلق می گیرد و پس از آن هزینه حمل و نقل بیشترین هزینه را شامل می شود. شهر بارسلون دومین شهر مطرح این کشور می باشد که برای زندگی شرایطی مشابه به شهر مادرید دارد. از نظر مسکن مبلغ بالایی را شامل می شود. با وجود بالا بودن هزینه ها در این 2 شهر، به علت توریستی بودن این شهرها فرصت های شغلی مناسبی برای ساکنان این شهر ها فراهم است.

 2024 هزینه زندگی در شهر بارسلونا اسپانیا

مهاجرت مردم به خارج از کشور به خصوص به این کشور به طور فزآینده ای رایج می شود. چه به دلایل تحصیلی یا شغلی در حال حرکت باشید، یا حتی فقط برای تجربه زندگی در جایی متفاوت، یکی از مهم ترین چیزهایی که قبل از انجام این کار باید به آن فکر کنید هزینه زندگی در اسپانیا است. در حالی که مرسر استاندارد زندگی در بارسلونا را درست پایین تر از لندن رتبه بندی می کند، هزینه زندگی در بارسلونا در نمودارهای خود رتبه 84 را دارد، به این معنی که نسبت به بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر بسیار ارزان تر است. به طوری که:

  • 51% ارزان تر از نیویورک است.
  • 41% ارزان تر از لندن است.
  • 37% ارزان تر از لس آنجلس است.
  • 24% ارزان تر از مونیخ است.
  • 13% ارزان تر از بروکسل است.

متوسط هزینه زندگی در بارسلونا 1639$ (دلار) است که در 24% از گران ترین شهرهای جهان قرار دارد و در فهرست جهانی ما در رتبه 2148 از 9294 و در اسپانیا رتبه 3 از 153 را دارد. هزینه زندگی در بارسلونا در جدول زیر بررسی شده است:

پارامترهزینه به دلار
اجاره آپارتمان230$
حمل و نقل950$
خوراک456$

تفاوت قابل توجهی در هزینه ملک در سراسر این کشور وجود دارد. املاک در مادرید، بارسلونا و بسیاری از شهرهای ساحلی دیگر نسبتا گران تر از مناطق روستایی و شهرهای کمتر محبوب هستند.

هزینه خرید آپارتمان در کشور اسپانیا

مهم ترین هزینه در این شهر مربوط به اجاره و خرید آپارتمان مس باشد که در لیست زیر بیان شده است:

  • خرید هر متر مربع در مرکز شهر حدود 524617€ (یورو)
  • خرید هر متر مربع در خارج از مرکز شهر حدود 196104€ (یورو)

نمودار زیر شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف اسپانیا را نشان داده است:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف اسپانیابا این که هزینه های زندگی برای هر فرد با توجه به نوع زندگی و سبک زندگی وی متفاوت می باشد. اما این کشور بین تمامی کشورهای اروپا با وجود سطح رفاه اجتماعی بالا از هزینه های زندگی نسبتا پایینی برخوردار است. این کشور با نشاط با فستیوال ها و جشنواره های متعدد که سالانه در این کشور تشکیل می شود و مناظر دیدنی بی نظیر فرهنگ غنی و تاریخی کهن می تواند انتخاب مناسبی برای مهاجرت باشد.

شاخص هزینه زندگی در شهرهای اسپانیا

در نمودار زیر به شاخص هزینه های زندگی در 10 شهر مهم اسپانیا مطابق با سال 2024 می پردازیم:

رتبه بندیشهرشاخص هزینه زندگیشاخص اجارهشاخص هزینه زندگی+اجارهفهرست مواد غذاییشاخص قیمت رستورانشاخص قدرت خرید محلی
1بیلبائو52.9221.6133.9531.0743.0680.35
2بارسلونا53.5425.8539.9541.5752.3156.21
3مادرید49.2725.9637.8338.3950.1985.48
4پالما دو مایورکا49.3921.5735.7338.1750.2970.41
5ساراگوسا45.8715.4230.9240.0041.4277.87
6گرانادا44.6318.5331.8235.6442.0486.05
7سویا (سویا)11.5722.4740.5251.1346.6762.53
8مالاگا93.5625.5341.8976.4554.5764.33
9آلیکانته43.6016.0330.0634.4646.9078.67
10سانتا کروز دو تنریف42.5216.7229.8536.8343.1671.96

هزینه زندگی در اسپانیا برای بازنشستگان

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا، هزینه زندگی در اسپانیا برای بازنشستگان بسیار مقرون به صرفه است. به همین جهت سالانه هزاران متقاضی زندگی در اسپانیا را برای دوران بازنشستگی خود انتخاب می کنند. از آنجایی که بازنشستگان معمولا مناطقی را برای زندگی انتخاب می کنند که در مناطق کم سر و صدایی باشد، اسپانیا بهترین انتخاب برای آنها خواهد بود. زیرا آرامشی بیشتری در این کشور وجود دارد. به طور کلی متقاضیان می توانند به راحتی با مبلغ سالانه 250000€ (یورو) در این کشور بازنشسته شوند. البته لازم به ذکر است که این مورد به محل بازنشستگی شما بستگی دارد. به عنوان مثال در کاستا دل سول اسپانیا بسیار ارزانتر خواهد بود. اما این مبلغ ارائه شده می تواند یک تخمین دقیق و موثر باشد.

از آنجایی که اسپانیا تعداد زیادی پارک و امکانات در فضای باز دارد. بازنشستگان می توانند از اوقات فراغت خود به کامل به صورت رایگان لذت ببرند. همچننی قدم زدن در مقابل دریا، کاوش در طبیعت، پیاده روی و غیره، اینها همه فعالیت هایی هستند که هر بازنشسته ای می تواند بدون خرج کردن یک سکه از آنها لذت ببرد. در نهایت اینکه، هم از لحاظ هزینه زندگی و هم از نظر کیفیت زندگی، اسپانیا به عنوان بهشتی برای بازنشستگان محسوب می شود.

در نمودار زیر می توانید تفکیک هزینه های زندگی بازنشستگان در اسپانیا را مشاهده فرمایید:

تفکیک هزینه های زندگی بازنشستگان در اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا در بخش آب و برق

همانند اغلب کشورهای جهان، هزینه زندگی در اسپانیا، در بخش آب و برق نیز به میزان مصرف، ابعاد خانه و فصول مختلف بستگی دارد. در اسپانیا هزینه زندگی در بخش خدمات اولیه شامل برق، گرمایش، سرمایش، آب و سایر خدمات مانند زباله و تعمیر و نگهداری ساختمان می شود. البته لازم به ذکر است که هزینه گرمایش و برق بسته به فصل در این کشور متفاوت خواهد بود. به طور کلی برای یک آپارتمان 90 متر مربعی در اسپانیا، متوسط هزینه آب و برق حدود 80€ تا 180€ (یورو) در ماه است. به طور کلی متوسط هزینه آب و برق در اسپانیا به نسبت اغلب کشورهای اروپایی و ایالت متحده آمریکا، بسیار مقرون به صرفه است. علاوه بر این، هزینه زندگی در اسپانیا در بخش آب و برق در شهرهای مختلف این کشور با یکدیگر متفاوت است.

در نمودار زیر می توانید هزینه آب و برق در اسپانیا را در شهرهای مختلف این کشور با یکدیگر مقایسه فرمایید:

هزینه آب و برق در اسپانیا را در شهرهای مختلف این کشور با یکدیگر

مزایای و معایب زندگی در اسپانیا

این کشور در خصوص زندگی در این کشور دارای مزایا و معایبی نیز خواهد بود. از مزایای زندگی در این کشور هزینه های مناسب در خصوص اجاره و خرید آپارتمان، شرایط آب و هوایی مناسب، پایین بودن هزینه زندگی، مردمانی خونگرم و خدمات درمانی دولتی می باشد. در کنار مزایای زندگی در این کشور می باید به معایب زندگی در این کشور نیز اشاره کنیم. هزینه بالای پرداختی قبوض خدماتی و پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب است.

زندگی در اسپانیا در سال 2024

چنانچه پس از بررسی مزایا و معایب زندگی در این کشور اطلاعاتی اخذ نمودید. هر ساله به تعداد متقاضیان جویای کار، زندگی و تحصیل در این کشور افزوده می شود. بدین ترتیب می توانید در نمودار زیر به تعداد متقاضیانی که به این کشور از طریق مختلف مهاجرت نموده اند دسترسی پیدا کنید:

در این بخش به مقایسه هزینه زندگی در اسپانیا با سایر پایتخت شهرها خواهیم پرداخت:

  • هزینه های زندگی در بارسلونا 50% گران تر از سانتیاگو
  • هزینه های زندگی در مادرید 43% گران تر از سانتیاگو
  • هزینه های زندگی در مادرید 57% گران تر از مکزیکو سیتی
  • هزینه های زندگی در مادرید 83% گران تر از بوئنوس آیرس
  • هزینه های زندگی در بارسلونا 90% گران تر از بوئنوس آیرس
  • هزینه های زندگی در مالاگا 25% گران تر از ورشو

شاخص هزینه زندگی در اسپانیا

مقایسه شاخص هزینه زندگی در مادرید اسپانیا با تهران:

  • اجاره بهاء 51.73% بالاتر از تهران
  • قیمت رستوران 126.49% بالاتر از تهران
  • مواد غذایی 52.23% بالاتر از تهران

مقایسه شاخص هزینه زندگی در مادرید اسپانیا با پاریس:

  • اجاره بهاء 17.16% پائین تر از پاریس
  • قیمت رستوران 22.52% پائین تر از پاریس
  • مواد غذایی 42.43% پائین تر از پاریس

مقایسه شاخص هزینه زندگی در مادرید اسپانیا با وین:

  • اجاره بهاء 4.2% پائین تر از وین
  • قیمت رستوران 1.8% پائین تر از وین
  • مواد غذایی 16.3% پائین تر از وین

در صورت وجود هرگونه سوال و پرسشی در حوزه مهاجرت به این کشور و هزینه های این کشور می توانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. در میان کشورهای اروپایی بسیاری از متقاضیان تمایل به زندگی در کشور پرتغال را خواهند داشت. از این رو مطالعه مقاله زندگی در پرتغال به شما عزیزان پیشنهاد داده می شود.

سوالات پرتکرار در خصوص هزینه زندگی در اسپانیا

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی به سوالات شما در باب هزینه زندگی در اسپانیا می باشیم:

  • متوسط هزینه زندگی در کشور اسپانیا چقدر است؟ با وجود هزینه های زندگی پایین مردم این کشور از سطح رفاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند. می توان گفت متوسط هزینه زندگی سالیانه در کشور اسپانیا در بالاترین سطح ممکن 12000€ (یورو) است.
  • هزینه های جاری دانشجو خارجی در اسپانیا چقدر است؟ دانشجویان در این کشور 2 دسته هزینه دارند که شامل هزینه تحصیل و هزینه زندگی آن ها می شود. هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا 700€ الی 900€ (یورو) است و هزینه های تحصیل با توجه به مقطع تحصیلی مربوطه از 1300€ الی 5000€ (یورو) متغیر است.
  • هزینه تهیه مسکن در اسپانیا چقدر است؟ در کشور اسپانیا قیمت خرید ملک به ازای هر متر مربع در مرکز شهر به طور میانگین بین 2 میلیون € الی 5750000€ (یورو) است و قیمت اجاره ملک در مرکز شهر ماهیانه به طور میانگین 450€ تا 1000€ (یورو) و در خارج از شهر و حومه این میزان به طور میانگین به 350€ الی 800€ (یورو) می رسد.
  • هزینه زندگی در کدام شهرهای اسپانیا بالاتر است؟ قطعا هزینه زندگی در شهر های بزرگ و معروفی مثل مادرید و بارسلونا به دلیل این که شهرهای توریستی هم محسوب می شوند بالاتر است و بیشتر تفاوت هزینه در این شهرها با شهرهای کوچکتر مربوط به تفاوت هزینه مسکن است. البته هزینه حمل و نقل نیز در این شهرها بالاتر است. بلیط یکطرفه حمل و نقل عمومی 1.50€ (یورو) و هزینه 1 لیتر بنزین 1.31€ (یورو) است.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “هزینه زندگی در اسپانیا

  1. بهار گفت:

    سلام من خواهرم اسپانیاست میخوام خودمم اقدام کنم که برم میخواستم ببینم به طور کلی هزینه های زندگی در اسپانیا چه جوریه؟ و اینکه هزینه های زندگی اسپانیا نسبت به کشورای دیگه بالاست؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. هزینه زندگی در اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپای پایین تر است. همین موضوع باعث جذب مهاجران ایرانی به این کشور شده است. پیشنهاد میشه محتوا مهاجرت به اسپانیا را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *