مهاجرت کاری اتریش

شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان

شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان

یکی از روش های مهاجرت به کشور اتریش، دریافت ویزای کاری می باشد. شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان و اخذ آن، کمی متفاوت است. زیرا ایرانیان خارج از اتحادیه اروپا قرار دارند. از این رو برای دریافت آن باید مراحل و فرآیندی را پشت سر بگذارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد در ادامه مقاله پیش رو، به چگونگی مهاجرت، شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان، هزینه های زندگی در سال 2023 در کشور اتریش بپردازد. قطعا خواندن این مقاله برای متقاضیان مهاجرت به اتریش بسیار کارساز است.

در بیشتر موارد، فرصت های شغلی امروزه در اینترنت منتشر می شود. گاهی اوقات روزنامه های چاپی نیز بخشی برای آگهی های شغلی دارند، اما تنها درصد کمی از فرصت های شغلی موجود در بازار کار در این کشور را نشان می دهند. علاوه بر این، احتمالا توانایی افراد در کشورهای دیگر برای دسترسی به نشریات تخصصی مرتبط و همچنین روزنامه ‌های منطقه‌ ای و محلی کاملا محدود است. برای یافتن شغل در این کشور، به خارجی ها توصیه می شود به پلتفرم های شغلی آنلاین جامع تر و همچنین امکانات ارائه شده توسط شبکه های شغلی اجتماعی مانند لینکدین تکیه کنند.

آشنایی با کشور اتریش

این کشور در اروپا مرکزی واقع شده است. جمعیت این کشور در سال 2023، 9.01 میلیون نفر است. در میان کشورهای ثروتمند در جهان، کشور اتریش جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده است. در زمان تشکیل اتحادیه اروپا اقتصاد اروپا نیز یکپارچه شد. قوانین اقامت های کاری و قوانین دریافت ویزا و همچنین قوانین اعطاء تابعیت و اقامت در کشورهای اروپایی مشابه یکدیگر هستند.

مزایای کشور اتریش عبارتند از:

  • قیمت های اجاره دفتر کار و خانه بسیار مناسب است.
  • اتریش کشوری با اقتصاد بسیار با ثبات است.
  • نرخ تورم و بیکاری بسیار پایین است.
  • مردم به راحتی با پیدا کردن شغل مناسب می توانند از پس هزینه های زندگی برآیند.

زبان رسمی مردم در کشور اتریش آلمانی است. 98% مردم ساکن در این کشور به این زبان صحبت می کنند. بقیه افراد به زبان های کروات، مجارستانی و اسلووانی نیز صحبت می کنند. از این رو کشورهای اروپایی متقاضیان زیادی برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم دارند. همچنین می توان به کشورهای آلمان، آفریقا جنوبی، اتریش و دانمارک اشاره کرد.

مدارک و شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان

شرایط مهاجرت به این کشور با دریافت ویزاهای مختلف متفاوت است. از انواع ویزاهای پر مخاطب می توان به ویزای کاری اشاره کرد. هر ساله افراد زیادی برای انجام کار در کشورهای دیگر اقدام به دریافت ویزای کاری می کنند. یکی از این کشورها که خواهان بسیاری هم دارد کشور اتریش است. فرد برای این که بتواند ویزای کاری این کشور را دریافت کند، باید حداقل دوره کارشناسی را گذرانده و مدرک این دوره را داشته باشد. بعد از گذراندن دوره کارشناسی 3 تا 4 سال سابقه کار داشته باشد. متقاضی باید مدرک معتبر زبان انگلیسی یا آلمانی داشته باشد.

جهت تکمیل اطلاعات خود مقاله ویزای کاری اتریش در سال 2023 را مطالعه بفرمائید. همچنین در خصوص این کشور می باید ابتدا از نرخ تورم زندگی در این کشور اطلاع یابید:

نرخ تورم در اتریش

درآمد و شرایط ویزای کار در اتریش برای ایرانیان

موسسه برای متقاضیان، ویزا کار 6 ماهه دریافت می کند. فرد متقاضی باید ظرف مدت 6 ماه شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کند. اگر فرد نتواند در طول این مدت شغلی پیدا کند، باید کشور اتریش را ترک کرده و به ایران بازگردد. فرد متقاضی در ابتدا نمی تواند همراه با خانواده خود به این کشور مهاجرت کند. فرد ابتدا باید به تنهایی به آنجا رفته و شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود را پیدا کند. از این رو بعد از آن می تواند درخواست مهاجرت خانواده خود را ارائه دهد.

حقوق ماهانه افراد به خصوص افرادی که در رشته های مهندسی تحصیل کرده و حالا مشغول به کار هستند. از این رو متقاضیان ماهانه بین 2500€ الی 5000€ (یورو) حقوق دریافت می کنند. این مبلغ نسبت به هزینه های زندگی در این کشور مبلغ بسیار خوبی است. کشور آلمان جزء اصلی ترین شریک اقتصادی برای کشور اتریش محسوب می شود. به همین خاطر افرادی که در رشته های مهندسی به خصوص گرایش های زیر را تحصیل کرده اند. بدین ترتیب به آلمان یا اتریش مهاجرت کرده و ویزای کاری دریافت کنند.

فرصت های بسیار مناسب شغلی این متقاضیان فراهم است که به شرح زیر می باشد:

  • برق
  • صنایع
  • مکانیک
  • آی تی
  • الکترونیک
  • عمران

افرادی که در اروپا تحصیل کرده باشند، موقعیت های بیشتری برای استخدام در اروپا دارند. افراد شاغل در این کشور که ویزای کار دارند و حقوق بالا دریافت می کنند. اگر طی 4 سال مالیات بپردازند، می توانند نسبت به دریافت اقامت دائم اتریش اقدامات لازم را انجام دهند.

قوانین اتحادیه اروپا و شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان

به طور کلی قانون اتحادیه اروپا برای یک شغل به این صورت است. شغل مورد نظر باید به مدت 3 ماه توسط کارفرما آگهی شده باشد. اگر طی 3 ماه فردی برای آن شغل استخدام نشد، باید 3 ماه دیگر در سایت های کاریابی آگهی شود. پس از گذشت این مدت اگر فردی برای آن شغل استخدام نشد، سازمان می تواند فردی را خارج از اتحادیه اروپا برای آن شغل استخدام کند.

با توجه به این قانون مشخص می شود که پیدا کردن شغل برای افراد خارج از اتحادیه اروپا در کشورهای اروپایی بسیار سخت است. متقاضی باید طی مدت 6 ماه 70 امتیاز (از 100 امتیاز) کسب کند. از این رو بعد از تایید مدارک فرد توسط اداره کار اتریش می تواند اقامت 6 ماهه کار را دریافت کند. فرد بعد از کاریابی در اتریش و امضاء قراردادکاری، مدارک خود را برای صدور اجازه کار به اداره کار ارسال می نماید. بعد از موافقت اجازه کار به فرد کارت اقامت (کارت قرمز-سفید- قرمز) داده می شود.

افرادی که دارای تابعیت کشورهایی زیر را دارند، احتیاج به اخذ ویزا جست و جو کار ندارند:

  • نیوزلند
  • پاناما
  • صربستان
  • آمریکا
  • واتیکان
  • مالزی
  • ژاپن
  • برزیل

اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت

از ساده ترین راه ها برای دریافت اقامت اتریش ثبت شرکت است. دریافت این اقامت برای افرادی که در کشور اتریش شرکت ثبت کنند یا شرکتی را خریداری کنند امکان پذیر است. فرد می تواند از این طریق به اتریش مهاجرت کند. برای ثبت شرکت سرمایه ای بالغ بر 100000€ (یورو) نیاز است. از این رو مدت زمانی که طول می کشد فرد اقامت کسب کند 6 الی 8 ماه است. در صورتی که فرد اقامت اتریش را از طریق ثبت شرکت داشته باشد. بدین ترتیب بدون نیاز به دریافت شنگن اروپا می تواند به کشورهای اروپایی سفر کند. جهت تکمیل اطلاعات خود در این بخش مقاله سرمایه گذاری در اتریش را مطالعه بفرمائید.

امتیازبندی و شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان

امتیازبندی و شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان

ایرانیان برای ورود به کشور اتریش برای کار، باید از طریق اخذ ویزای جست و جوی کار اقدام کنند. فرآیند اخذ این ویزا برپایه سیستم امتیازبندی و به شرح زیر است:

پارامترهابازه مورد نظرامتیازات
سن20-35 سال

35-40

40-45

20

15

10

مدارک تحصیلیکارشناسی و کارشناسی ارشد

دکترا

فارغ التحصیلان رشته مهندسی کامپیوتر

فارغ التحصیلان از دانشگاه های اتریش در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد

20

40

30

10

مدرک زبانمبتدی و پیشرفته ( آلمانی و انگلیسی )5-10
سوابق کاریبه ازای هر سال سابقه کاری

6 ماه سابقه کاری در اتریش

2 (حداکثر دریافت امتیاز از سوابق کاری 20 امتیاز)

10

اخذ کارت قرمز سفید قرمز از طریق تحصیل در اتریش

افرادی که در اتریش دوره تحصیلی خود را گذراندن بعد از اتمام دوران تحصیل می توانند به راحتی کارت قرمز- سفید- قرمز را دریافت کنند. اگر فردی در دانشگاه های اتریش در دوره کارشناسی تحصیل کرده باشد بعد از فارغ التحصیلی می تواند کارت را دریافت کند. همچنین می تواند به دنبال کار مرتبط با رشته تحصیلی خود باشد. افرادی که از طریق ویزای تحصیلی اتریش وارد خاک این کشور می شوند، شانس بالاتری برای دریافت این کارت دارند. اگر فردی از طریق ویزای کار وارد اتریش شده، می تواند اقدام به دریافت ویزا تحصیلی کند. بعد از اتمام دوره تحصیلی می تواند کارت قرمز- سفید- قرمز را دریافت کند.

افرادی که می توانند این کارت را دریافت کنند شامل این 4 گروه می باشند:

  • کارگرانی که واجد شرایط هستند و توانسته اند امتیازات لازم را کسب کنند.
  • اخذ کارت برای متخصصان و کارگران که در شغل های نادر مشغول به کار هستند.
  • کارگران و متخصصان که در کارهای کلیدی در بازار مشغول به کار هستند.
  • دانشجویانی که در دانشگاه های خارج از کشور اتریش فارغ التحصیل شده اند.

در آخر اگر متقاضیان عزیز بعد از مطالعه مقاله خواستار دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان در سال 2023 می باشند، می توانند با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایند. همچنین نحوه گرفتن کارت قرمزسفید قرمز و دیگر سوالات مرتبط می توانند با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

4.9/5 - (10 امتیاز)

10 دیدگاه برای “شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان

  1. مهراد گفت:

    امتیاز سابقه کار رو میشه بفرمائید با بیمه میخوان یا بدون این مدرک ؟

  2. خموش گفت:

    این ویزای کار چقدر طول میکشه تا صادر شه؟

  3. قراری گفت:

    سلام.امکان تبدیل ویزای توریستی اتریش به ویزای کار وجوددارد؟

  4. صبا صابری گفت:

    سلام

    ممنون میشم در مورد ویزای تحصیلی این کشور هم توضیح دهید.
    ممنون از مطالب بسیار خوبتون

  5. سلامیان گفت:

    حالا مجموعا شرایط ویزای اتریش برای ایرانیان راحته یا نه

  6. امیرحسین گفت:

    مقاله و مطالب سودمندی بود.

  7. amir abbas گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد ویزای تحصیلی اتریش هم مطلب بذارید

  8. هانا گفت:

    ممنون بابت اطلاعات خوبتون

  9. leila گفت:

    خیلی عالی بود.ممنون از شما

  10. sadra گفت:

    سلام و تشکر از سایت خوبتون
    من دامپزشک با سابقه کار بالا هستم و در زمینه کاریم حاذق و سرامدم ایا شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان خوب هست و من برای مهاجرت به اتریش اقدام کنم؟
    ممنونم ازتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *