مهاجرت به کشور اتریش

مهاجرت غیرقانونی به اتریش

مهاجرت غیرقانونی به اتریش

کشور اتریش از جمله کشورهای مهاجرپذیر به شمار می آید. افراد زیادی از طریق مهاجرت غیرقانونی به اتریش در سال 2023 وارد این کشور ­شدند. افراد زیادی بنا به دلایل مختلف از کشور اصلی خود خارج شده و پس از گذراندن راه های سخت و شرایطی که تا حد مرگ آنها را تهدید می­ کند. از این رو خود را به کشور اتریش رسانده و درخواست پناهندگی به این کشور را می دهند.

دولت اتریش نیز برای موافقت با درخواست این گونه افراد ابتدا با در نظر گرفتن قانون دوبلین، در صورتی که فرد قبل از کشور اتریش به سایر کشورهای اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی نداده باشد. اقدام به بررسی پرونده وی خواهد نمود. این کشور اروپایی در بررسی پرونده پناه جویان به این کشور، با آن ها مصاحبه نموده و از آن ها می ­خواهد دلایل خروج از زادگاه را بیان نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد در این مقاله به این موضوع بپردازد.

قوانین ناظر بر مهاجرت غیرقانونی به اتریش

بعد از به پایان رسیدن جنگ جهانی دوم، کشورهای مختلف با یکدیگر معاهده ایی را امضاء نمودند. از این رو به کنوانسیون ژنو معروف است. طبق این معاهده کشورهای عضو بر این شدند تا افرادی که در زادگاه از لحاظ امنیتی تهدید می ­شوند. همچنین می­ توانند به این کشورها پناه آورده و به آنها تابعیت آن کشور را اعطاء نمایند. پس از به اجرا در آمدن کنوانسیون ژنو هنگامی که افراد به عنوان پناهجو وارد این کشورها می شدند. با درخواست پناهندگی آنها به سرعت موافقت می شد. اما پس از چندی خیل عظیمی از افراد به مهاجرت و پناهندگی به سمت کشورهای اروپایی روی آوردند.

از این رو قبول درخواست موافقت با پناهندگی افراد دشوار شد. کشورهای اروپایی با مصاحبه هایی که با پناهجویان انجام می دهند. در صورت درست بودن ادعاهای با درخواست پناهندگی آنها موافقت می­ نمایند. در غیر این صورت فرد به کشور اصلی خودش بازگردانده خواهد شد. هم اکنون به دلیل افزایش مهاجرت غیرقانونی به اتریش، گاهی رسیدگی به پرونده پناهجویان به مدت 3 سال و یا بیشتر طول خواهد کشید. به عنوان یک پناهجو، 3 ماه پس از پذیرش در روند پناهندگی، مجاز به کار با محدودیت ها هستید. با این حال، لطفا به آستانه های درآمد اضافی که مجاز به کسب آن هستید توجه داشته باشید.

انواع مشاغل در صورت مهاجرت غیرقانونی به اتریش بدین شرح می باشد:

انواع مشاغل در صورت مهاجرت غیرقانونی به اتریش

مهاجرت غیرقانونی به اتریش از طریق پناهندگی

افراد پس از ورود به خاک اتریش بایستی بلافاصله خود را به پلیس این کشور معرفی نماید. زیرا در صورتی که پلیس اتریش خود پناهجو را شناسایی نماید. از این رو متقاضی را به جرم تردد غیرقانونی بازداشت خواهد نمود. هنگامی که افراد به عنوان پناهجو خود را به پلیس کشور اتریش معرفی می ­نمایند روال به این صورت است که:

  • ابتدا دولت اتریش قانون دوبلین را اجرا می کند. (بررسی آین که فرد قبل از ورود به خاک اتریش در سایر کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی داده است یا خیر.)
  • دولت آلمان پناهجو را به اردوگاه های مهاجرین در کشور اتریش انتقال می­ دهد.
  • ارائه کارت سفید به پناه جو که بیانگر این است که دولت اتریش به پرونده پناهندگی فرد رسیدگی خواهد نمود.
  • تنظیم یک جلسه مصاحبه حضوری توسط دولت اتریش جهت برای بررسی پرونده پناهندگی افراد

همچنین در خصوص کسب اطلاع از هزینه های مربوط به زندگی در این کشور می توانید نمودار هزینه زندگی در این کشور را بررسی بفرمائید:

هزینه های اصلی زندگی در اتریش

این جلسه از سوی دفتر BFA قرار داده می ­شود. در صورتی که سازمان BFA دلایل پناهجو برای پناهندگی کشور اتریش را قبول نمود، به فرد ویزای 1 ساله اعطاء می­ نماید. با دریافت ویزای فوق فرد به عنوان یکی از اتباع اتریش محسوب می­ شود.

پناه جویان از حقوقی برخوردارند، از جمله:

  • اجازه کار
  • اسکان
  • کمک های دولتی به نام BMS

مهاجرت غیر قانونی به اتریش از طریق پاسپورت جعلی

قاچاقچیان از راه های متعددی با دریافت هزینه های زیاد اقدام به جا به جایی افراد می­ نمایند. از جمله راه هایی که قاچاقچیان برای مهاجرت غیرقانونی به اتریش استفاده می ­کنند. همچنین می ­توان به درست نمودن پاسپورت جعلی برای افراد (مستندسازی) عبور از راه های خطرناک اشاره نمود.

دلالانی که قصد جا به جایی افراد را به کشور اتریش دارند، از طریق درست نمودن پاسپورت های جعلی آنها را به کشور اتریش می­ رسانند. فرودگاه ها در بعضی از کشورها دسترسی به بانک اطلاعاتی کشور مقصد را ندارند و یا در کشورهای اروپایی اکثر افراد 2 تابعیتی می­ باشند و دارای 2 پاسپورت هستند. بنابراین تشخیص پاسپورت جعلی مشکل است.

قاچاقچیان از این فرصت استفاده می کنند. با درست نمودن پاسپورت جعلی فرد را به کشور اتریش می ­رسانند. پس از آن فرد با از بین بردن پاسپورت جعلی خود را به اداره پلیس اتریش معرفی نموده و درخواست پناهندگی خواهد نمود. ناگفته نماند در صورتی که دولت اتریش از پاسپورت های جعلی اطلاع یابد، فرد به دلیل انجام کارهای غیرقانونی بازداشت و پس از مدتی به کشور خویش بازگردانده خواهد شد.

مهاجرت غیرقانونی به اتریش از طریق مستندسازی

افراد برای دریافت انوع ویزاهای اتحادیه اروپا بایستی دارای شرایطی باشند، تا بتواند ویزای مورد نظر را دریافت نمایند. دلالان برای کسانی که فراهم آوردن این شرایط برایشان مقدور نیست. همچنین از روش مستندسازی استفاده می ­کنند. او را واجد شرایط برای دریافت ویزای توریستی کشور اتریش معرفی می نماید. پس از ورود فرد به کشور اتریش، مدارک را از بین برده و خود را به عنوان پناهجو معرفی می­ نماید.

در این روش دلال مدارک جعلی زیر را برای فرد آماده می کنند:

  • حساب بانکی
  • مدارک معتبر شغلی
  • فیش حقوقی

مهاجرت غیرقانونی به اتریش از طریق راه های خطرناک

مهاجرت غیرقانونی به اتریش از طریق راه های خطرناک

کشورهای اتحادیه اروپا از جمله اتریش بر این نظر هستند که افراد در صورتی می ­توانند به سایر کشورها درخواست پناهندگی دهند که در زادگاه خطرات مالی و جانی آنها را تهدید نماید. در این روش قاچاقچیان افراد را از طریق راه های خطرناک و صعب العبور زمینی و یا دریایی به کشور اتریش می ­رسانند. عبور از این راه ها بسیار سخت و خطرناک است. در بعضی موارد افراد جان خود را از دست داده اند. هنگامی که افراد از این طریق وارد کشور اتریش می ­شوند، هیچ گونه اطلاعاتی در مورد فرد در بانک اطلاعاتی این کشور وجود ندارد. فرد خود را به عنون پناهجو به کشور اتریش معرفی می ­نماید. جهت زندگی در این کشور می توانید مقاله هزینه زندگی در اتریش را با مراجعه به سایت مرجع ما مطالعه بفرمائید.

راه هایی قانونی مهاجرت به کشور اتریش

در استفاده از راه های غیر قانونی بری ورود به اتریش خطرات زیادی افراد را تهدید می­ کند. اما برای مهاجرت به کشور اتریش راه های قانونی و کم هزینه تری نیز وجود دارد که از آن جمله می ­توان به:

در صورتی که افراد از روش های گفته شده و راه های مهاجرت به اتریش از طریق قانونی استفاده نمایند، پس از گذشت چند سال در کشور اتریش افراد قادر به دریافت اقامت دائم خود در این کشور خواهند شد.

افراد ممکن است سوالات زیادی در رابطه با مهاجرت غیرقانونی به اتریش داشته باشند، از جمله:

  • در صورتی که دولت اتریش از ورود قاچاقی افراد مطلع شوند، آیا با درخواست پناهندگی وی موافقت نخواهد نمود؟
  • آیا کشور اتریش بعد از موافقت پناهندگی افراد، حقوقی یکسان با شهروندان اتریشی برای پناهندگان در نظر می گیرد؟
  • هزینه های مهاجرت به کشور اتریش از راه های قانونی حداقل چقدر است؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقه مند به پاسخگویی به سوالات عزیزان در رابطه با مهاجرت غیرقانونی به اتریش و راهنمایی به آن ها برای ورود به روش های قانونی به این کشور است. همچنین افراد می ­توانند جهت مشاوره با کارشناسان این موسسه ارتباط برقرار نمایند.

4.8/5 - (11 امتیاز)

10 دیدگاه برای “مهاجرت غیرقانونی به اتریش

  1. مهراد گفت:

    با این مبالغ که این افراد قاچاقچی میگیرن من توان پرداخت اونم ندارم باید بمونم باز تو این کشور ؟

  2. احسان شفیعی گفت:

    خوب نیست این روش پیشنهاد نمیکنم

  3. قراری گفت:

    خیلی خوب بود.ممنون

  4. صبا صابری گفت:

    سلام

    ممنون از سایت به روزتون

    آیا موسسه شما برای پناهندگی خدماتی ارائه می دهد.؟

  5. سلامیان گفت:

    مهاجرت غیرقانونی به اتریش چه عواقبی در سطح اتحادیه اروپا داره؟

  6. امیرحسین گفت:

    سلام
    مقاله خوبی بود.

  7. amir abbas گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد مهاجرت غیرقانونی به اتریش تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد ویزای تحصیلی اتریش هم مطلب بذارید

  8. هانا گفت:

    ممنون بابت اطلاعات خوبتون

  9. leila گفت:

    با مهاجرت از طریق پناهندگی اصلا موافق نیستم. به خطراتش نمی ارزه.

  10. diana گفت:

    از مطالب خوبتون ممنونم
    به نظرم وقتی راه های مطئن تر و اسون تری برای مهاجرت هست مهاجرت غیرقانونی به اتریش یه گزینه پر ریسکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *